Μια αλλαγή στην πολιτιστική νομοθεσία της Γερμανίας έχει ξεσηκώσει πλήθος αντιρρήσεων και αντιδράσεων, ενώ τα μουσεία κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς πολλά από τα σημαντικά έργα τους.
Οι καλλιτέχνες της χώρας οργισμένοι επικρίνουν το νομοσχέδιο το οποίο προστατεύει την πολιτιστική κληρονομιά αλλά δεσμεύει κάθε έργο που είναι ηλικίας άνω των 50 ετών και αξίας άνω των 150 χιλιάδων ευρώ να μη μπορεί να βγει από τη χώρα χωρίς άδεια εξαγωγής ακόμα και προς χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. όλο αυτό γίνεται προκειμένου να αποφευχθεί η απώλεια των «εθνικών θησαυρών». Η Γερμανίδα υπουργός Πολιτισμού απέρριψε ρητά τους φόβους ότι οι προτεινόμενες αλλαγές της κυβέρνησης θα απέτρεπαν τους ιδιώτες από το να δανείσουν έργα τέχνης σε σημαντικά μουσεία της χώρας, όπως και να προβαίνουν τα μουσεία σε διεθνείς δανεισμούς.
Η απόφαση του Μπάζελιτς σηματοδοτεί την κορύφωση της επίκρισης της απόφασης της κυβέρνησης. Οι αλλαγές στο νομικό πλαίσιο όχι μόνο θα βλάψουν το εμπόριο έργων τέχνης στη Γερμανία, αλλά θα μεταβάλλουν ανεπανόρθωτα το πολιτιστικό τοπίο της χώρας.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Süddeutsche Zeitung, ένας από τους σημαντικότερους γερμανούς καλλιτέχνες, ο Georg Baselitz, ανακοίνωσε την Κυριακή ότι θα αποσύρει το σύνολο των έργων του που βρίσκονται με μακροχρόνιο ή μόνιμο δάνειο στα γερμανικά μουσεία.
Η κίνηση αυτή σημαίνει ότι η Πινακοθήκη του Μονάχου, η Albertinum της Δρέσδης, και το Kunstsammlungen Chemnitz θα χάσουν σημαντικά έργα. Μεταξύ άλλων η Δρέσδη θα πρέπει να του επιστρέψει σημαντικά έργα από τη δεκαετία του '60.
Ο διευθυντής του Staatliche Kunstsammlungen Δρέσδης, είπε ότι είναι πολύ απογοητευμένοι με την απόσυρση πολυάριθμων έργων του Μπάζελιτς από το μουσείο. « Είναι μια απώλεια, τόνισε, ειδικά για την παρουσία της σύγχρονης τέχνης στη Δρέσδη».
Η απόφαση του Μπάζελιτς σηματοδοτεί την κορύφωση της επίκρισης της απόφασης της κυβέρνησης. Οι αλλαγές στο νομικό πλαίσιο όχι μόνο θα βλάψουν το εμπόριο έργων τέχνης στη Γερμανία, αλλά θα μεταβάλλουν ανεπανόρθωτα το πολιτιστικό τοπίο της χώρας.
Ο Μπάζελιτς αρνείται να αφήσει τον χαρακτηρισμό ενός έργου του ως «εθνικού θησαυρού» στα χέρια ενός δημόσιου υπάλληλου και έτσι πήρε την απόφαση να εξασφαλίσει τα έργα του πριν έρθουν οι νομοθετικές αλλαγές σε ισχύ. Η συνέχεια φαίνεται να είναι ακόμα χειρότερη με τους μεγάλους συλλέκτες να κάνουν το ίδιο.
σχόλια