H Εurovision κάνει αλλαγές για να αποκτήσει περισσότερο σασπένς

H Εurovision κάνει αλλαγές για να αποκτήσει περισσότερο σασπένς Facebook Twitter
3

Αλλαγές ετοιμάζουν οι διοργανωτές της Eurovision προκειμένου να κάνουν πιο ενδιαφέροντα για το κοινό τον διαγωνισμό. Όπως ανακοίνωσαν, η ανακοίνωση της βαθμολογίας θα γίνεται πλέον σε τρία στάδια.

Στο πρώτο, τα τηλεοπτικά δίκτυα των 43 χωρών που συμμετέχουν θα ανακοινώνουν τους βαθμούς, από έναν ως δέκα, που δίνουν οι κριτικές τους επιτροπές επαγγελματιών. Στη συνέχεια, αυτές οι κριτικές επιτροπές θα δίνουν τους 12 βαθμούς τους.

Στο τρίτο στάδιο, η Eurovision θα προσθέτει τους βαθμούς που συλλέγονται από κάθε χώρα χάρη στην ψηφοφορία των τηλεθεατών, ξεκινώντας από τον υποψήφιο που συγκέντρωσε τους λιγότερους και φτάνοντας σ’ αυτόν που έλαβε τους περισσότερους.

Οι τηλεθεατές της κάθε χώρας δίνουν έναν έως δώδεκα βαθμούς, κάτι που προσδίδει μεγαλύτερο βάρος στην ψηφοφορία των μικρών χωρών και μπορεί να επιφυλάσσει εκπλήξεις. Η ψηφοφορία των τηλεθεατών δεν θα ανακοινώνεται στην τηλεόραση, αλλά θα μπορεί να ενημερωθεί κανείς από το διαδίκτυο, στο τέλος του διαγωνισμού.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της εκτέλεσης παραγωγής, Μάρτιν Έστερνταλ, «η Eurovision είναι ένα πρόγραμμα παγκόσμιας εμβέλειας και απαιτείται να έχει ένα συνταρακτικό τέλος. Στο Μπακού, το 2012,  η Λορίν (Σουηδή υποψήφια) είχε σιγουρέψει τη νίκη της 20 λεπτά πριν από το τέλος της αναμετάδοσης και αυτό δεν είναι καλό τηλεοπτικά».

Αυτή η αλλαγή θα ισχύσει από το φετινό διαγωνισμό που θα διεξαχθεί στην Στοκχόλμη στις 14 Μαίου. Θεωρείται δε ως η  «η μεγαλύτερη που γίνεται ποτέ από τότε που εισήχθη το σύστημα των 12 βαθμών πριν από περισσότερα από 40 χρόνια».

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια
Δεν ξέρω εάν θα προσθέσει σασπενς, πάντως σίγουρα θα προσφέρει σε άλλον τομέα (και από αυτήν την άποψη είναι αρκετά έξυπνο).Ως τώρα βλέπαμε τι έδωσε κάθε χώρα συνολικά (κριτές και κοινό) σε κάθε χώρα και αυτό δημιουργούσε αντιδράσεις (βλ. Ελλάδα-Κύπρος, χώρες Βαλτικής, χώρες Βαλκανίων κλπ).Τώρα θα βλέπουμε μόνο τι έδωσε η κριτική επιτροπή κάθε χώρας στις άλλες χώρες. Οι ψήφοι του κοινού -όπως κατάλαβα- θα αθροίζονται συνολικά από όλες τις χώρες... οπότε θα βλέπουμε π.χ. Η Ελλάδα συγκέντρωσε 100 βαθμούς από κοινό, η Σουηδία 200 από κοινό κλπ, αλλά δεν θα γνωρίζουμε εκείνη την ώρα από ποιες χώρες συγκεντρώθηκαν αυτοί οι 100 ή 200 βαθμοί.Αυτό προσφέρει σε δυο επίπεδα. "Πιέζει" τις επιτροπές να είναι λίγο πιο αντικειμενικές (αφού πλέον γνωρίζουν όλοι ακριβώς τι βαθμολογία έδωσαν και δεν αναμειγνύονται οι ψήφοι τους με το κοινό) ενώ όσο αφορά το κοινό (που δεν το ενδιαφέρει να εμφανιστεί αντικειμενικό και θα ψηφίσει με βάση την συμπάθεια ούτως ή άλλως) δεν γνωρίζουμε τι έδωσε σε κάθε χώρα (εκτός αν μπούμε στο ιντερνετ κατόπιν, ηλαδή κλαιν μαιν), οπότε ελαττώνεται η πικρία για τις "ψήφους συμπάθειάς" τους.Μένει να δούμε πως θα λειτουργήσει στην πράξη και απο πλευράς σασπενς (ελπίζω να λειτουργήσει γιατί η Eurovision έχει καταντήσει ψιλο-φλόμπα)
Ναι αλλά έτσι κρύβονται το φαινόμενο των ψήφων που δίνουν οι διασπορές. Π.χ. θα πρέπει να ψάξουμε στο ίντερνετ για να δούμε πόσους βαθμούς έδωσε το televoting της Ολλανδίας στην Αρμενία λόγω των αρμένιων που μένουν εκεί. Ή το televoting της Αγγλίας στην Πολωνία. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι δεν αλλάζει μόνο ο τρόπος παρουσίασης αρά και ο τρόπος υπολογισμού του αποτελέσματος. Πλέον το τελικό αποτέλεσμα δεν θα είναι ο μέσος όρος της βαθμολογίας επιτροπής και κοινού αλλά το άθροισμά τους. Αυτό σημαίνει ότι ένα τραγούδι που ψηφίζεται από το κοινό αλλά μαυρίζεται από την επιτροπή τώρα θα παίρνει βαθμούς, κάτι που δεν συνέβαινε πριν. Προφανώς θα συμβαίνει και το αντίθετο, αλλά μέχρι τώρα κανείς δεν νοιαζόταν για τραγούδια που άρεσαν στις επιτροπές αλλά τα μαύριζε το κοινό.