Οι θηλυκοί γορίλες στην Αφρική άρχισαν να ερωτοτροπούν μεταξύ τους λένε οι επιστήμονες

Οι θηλυκοί γορίλες στην Αφρική άρχισαν να ερωτοτροπούν μεταξύ τους λένε οι επιστήμονες Facebook Twitter
Οι θηλυκοί γορίλες επιδόθηκαν σε ομοφυλοφιλικό σεξ με σκοπό να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους μάλλον επειδή απορρίφθηκαν από τους αρσενικούς του είδους./ φωτό.: Cyril C. Grueter.
12




Τα περιστατικά ομοφυλοφιλικού σεξ μεταξύ αγρίων ζώων απασχολούν τελευταία τόσο τα ΜΜΕ όσο και τους επιστήμονες κυρίως λόγω του ότι η συμπεριφορά τους παρουσιάζει αρκετές ομοιότητες με αυτή των ανθρώπων.

Πριν από ένα μήνα οι φωτογραφίες δύο αρσενικών λιονταριών που έμοιαζαν να ερωτοτροπούν σε ένα πάρκο για σαφάρι στη Μποτσουάνα της Ν. Αφρικής έκαναν το γύρο του κόσμου καν αναζητούσαν επιστημονικές εξηγήσεις. Τώρα ήταν η σειρά μιας ομάδας επιστημόνων από το πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας να υποστηρίξει ότι οι θηλυκοί γορίλες της Αφρικής έχουν αρχίσει να κάνουν σεξ μεταξύ τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, παρατηρήθηκαν 44 περιπτώσεις σεξουαλικών περιπτύξεων μεταξύ ζώων του ίδιου φύλου που ζουν στα βουνά Βιρούγκα, στη Ρουάντα της κεντρικής Αφρικής.

Ορισμένοι από τους θηλυκούς γορίλες «παρουσίασαν συχνότερη ροπή προς ομόφυλόφιλες, σεξουαλικές πράξεις», ενώ το ίδιο συμβαίνει με ζευγάρια γοριλών ή «δυάδες».

Από τις καταγεγραμμένες περιπτώσεις, οι 30 αφορούσαν περιπτώσεις ενηλίκων θηλυκών γοριλών, οι δέκα έναν ενήλικο και έναν ανήλικο, ενώ 4 αφορούσαν ζευγάρια ανηλίκων.

Οι επιστήμονες πιθανολογούν πως οι θηλυκοί γορίλες επιδόθηκαν σε ομοφυλοφιλικό σεξ με σκοπό να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους επειδή απορρίφθηκαν από τους αρσενικούς του είδους.

Η έρευνα δεν βρήκε στοιχεία ή αποδείξεις που να υποστηρίζουν άλλες θεωρίες, όπως η χρήση του σεξ για την επιβολή της κυριαρχίας του ενός ζώου στο άλλο, ή ως μέρος στρατηγικής για την καλλιέργεια ενός μακροπρόθεσμου κοινωνικού δεσμού.

Είναι γνωστό εδώ και πολλά χρόνια πως αρκετά είδη αρσενικών πρωτευόντων επιδεικνύουν ομοφυλόφιλη συμπεριφορά, ωστόσο δεν είχε παρατηρηθεί το ίδιο και με τα θηλυκά.

Η παρατήρηση της ομοφυλόφιλης δραστηριότητας μεταξύ αγρίων ζώων ήταν και είναι για τους επιστήμονες θέμα ζωτικής σημασίας καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν επιχείρημα πως το σεξ μεταξύ ανθρώπων του ίδιου φύλου είναι τελικώς κάτι φυσιολογικό και έμφυτο, αφού απαντάται στη φύση.

Ο επικεφαλής της αυστραλιανής ερευνητικής ομάδας δρ. Cyril Grueter «προσπάθησε να ρίξει φως στην εξελικτική προέλευση της ομοφυλοφιλίας», καθώς οι γορίλες μοιάζουν αρκετά με τους ανθρώπους. Ωστόσο τα μέλη της ομάδας έμειναν έκπληκτα από τον μεγάλο αριθμό των περιστατικών ομόφυλου σεξ μεταξύ των θηλυκών γοριλών.

Οι ερευνητές σημείωσαν ακόμη ότι δύο από τους θηλυκούς γορίλες προσπάθησαν να προστατέψουν την ιδιωτική τους ζωή, προσπαθώντας να ζευγαρώνουν «σε απομονωμένες περιοχές με πυκνή βλάστηση», ενδεχομένως σε μία προσπάθεια να αποφύγουν τις αρνητικές αντιδράσεις από τα κυρίαρχα αρσενικά (σ.σ. σε αρκετές περιπτώσεις οι αρσενικοί γορίλες διέκοψαν το σεξ μεταξύ των θηλυκών).

«Οι σεξουαλικές επαφές μεταξύ γοριλών του ίδιου φύλου αποτελεί σαφώς στοιχείο της συμπεριφοράς τους, αν και είναι σπάνιο», κατέληξε η μελέτη.

Στοιχεία από το International Business Times

H πλήρης επιστημονική μελέτη ΕΔΩ

12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το λεξικό της COP29: Βασικές έννοιες για τη φετινή διάσκεψη για το κλίμα στο Αζερμπαϊτζάν

Περιβάλλον / COP29: Όροι-κλειδιά και βασικές έννοιες της Διάσκεψης για το Κλίμα στο Αζερμπαϊτζάν

Το Αζερμπαϊτζάν είναι από τα πρώτα κράτη που αναπτύχθηκαν οικονομικά λόγω πετρελαίου και εξακολουθεί να βασίζεται στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο για το 90% των εξαγωγών του
LIFO NEWSROOM
Η ανθρωπότητα έχει ήδη θερμάνει τον πλανήτη κατά 1,5°C από το 1700

Περιβάλλον / Από το 1700 μέχρι σήμερα, η ανθρωπότητα έχει θερμάνει τον πλανήτη κατά 1,5°C

Η αλλαγή της βάσης εκτίμησης μπορεί να θεωρηθεί ως «μετακίνηση των στόχων» για την κλιματική δράση, καθώς το τρέχον επίπεδο θέρμανσης είναι σαφώς κοντά στο όριο των 1,5°C, ανεξάρτητα από την αρχική βάση
LIFO NEWSROOM
COP29 στο Αζερμπαϊτζάν: Εν αναμονή της απόφασης Τραμπ για απόσυρση των ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισιού

Περιβάλλον / COP29 στο Αζερμπαϊτζάν: Εν αναμονή της απόφασης Τραμπ για απόσυρση των ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισιού

Χαμηλά ο πήχης των προσδοκιών της διάσκεψης - Κορυφαίοι ηγέτες δεν παρίστανται - Αρνούνται να χρηματοδοτήσουν έργα για το κλίμα στις αναπτυσσόμενες χώρες
LIFO NEWSROOM

σχόλια

7 σχόλια
Leontios, δεν θεώρησα το άρθρο σου επιθετικό σε καμία περίπτωση. Ίσα-ίσα έψαχνα παραπάνω τεκμηρίωση των σφαλμάτων μου που ανέφερες γιατί ειλικρινά με ενδιαφέρει. Σε ευχαριστώ καταρχήν για τον χρόνο σου.Γενικώς, αν και δεν ανήκω στην gay κοινότητα σκέφτηκα πως αν ήμουν gay θα το έβρισκα προσωπικά κάπως υποτιμητικό να διαβάζω διαρκώς άρθρα με έρευνες για άγρια ζώα για να τεκμηριώθεί την σεξουαλικότητα μου. Δεν το τεκμηριώνω αυτό όπως εσύ, πράγματι, και είναι μία δική μου αίσθηση όχι άποψη. Από την άλλη βέβαια είμαστε και σε μία εποχή που αυτού του είδους η έρευνα είναι στα φόρτε της αλλά ξαναλέω βρίσκω τα πανηγύρια των ακτιβιστών κάθε που βρίσκεται νέο «ομοφυλόφιλο» είδος κάπως... Επίσης, θεωρώ την ανθρώπινη σεξουαλικότητα πολύ πιο πολύπλοκη από αυτή των ζώων.Πέραν τούτου, για τα περί φυσιολογικού ή μη: Θεωρώ πως πρακτικά σήμερα η έννοια «φυσιολογικό», είναι απλώς γραμματικώς και μόνον ομόριζη του «φυσικού» και τίποτα άλλο (π.χ. υποσύνολο). Φυσιολογικό στην καθομιλουμένη και κυρίως στην αντίληψη των ανθρώπων είναι εκείνο που μας φαίνεται λογικό και προφανές και όχι το προερχόμενο ευθέως από την φύση. Άρα μιλάμε για μία έννοια που διαμορφώνεται από πολλούς και ποικίλους παράγοντες, όπως οι εκάστοτε αντιλήψεις, οι συνήθειες μας, οι κοινωνικές συνθήκες κλπ. Για παράδειγμα όταν έχουμε πονοκέφαλο το βρίσκουμε φυσιολογικό να πάρουμε ντεπόν. Αυτό όμως δεν είναι και φυσικό. Όταν ειδικά μπαίνει στην κουβέντα και η (χιλιο-ταλαιπωρημένη…) ηθική του καθενός καταλαβαίνεις πως το πράγμα ξεφεύγει… Η παιδεραστία π.χ. είναι κάτι μή φυσιολογικό για το δυτικό κόσμο αν και έχει διακυμάνσεις ηλικίας (ενστάσεις, όλο κατεβαίνει-και επίσης εμφανίζονται πλέον κόμματα που την υπερασπίζονται ανοικτά), αλλά σε χώρες της ανατολής δυστυχώς έχουμε γάμους ανηλίκων. Εκεί, δεν θεωρείται πως κάνει κακό στην κοινωνία συνεπώς η θεωρία μία κοινωνίας «Δαρβινικής» αν μου επιτρέπεις, που προσαρμόζεται και αυτοπροστατεύεται αυτόματα καθορίζοντας τί είναι φυσιολογικό και τί όχι μου φαίνεται τουλάχιστον κάπως επιλεκτική. Το τί κάνει κακό στην κοινωνία είναι πεδίο σφοδρής αντιπαράθεσης άλλωστε συχνά μεταξύ προοδευτικών-συντηρητικών για παράδειγμα. Δεν είναι fix και συνήθως αλλάζει μετά από γενιές ολόκληρες. Εδώ είναι και η διαφωνία μου με την φράση του άρθρου που ανέφερα και υποστηρίζει την θεωρία κάθετης σχέσης φυσικού-φυσιολογικού: Αγνοείται η έννοια της κοινωνικής αντίληψης.Για τα περί ομοφοβίας των αρσενικών, εννοείται πως δεν μπορούμε να ξέρουμε τους λόγους. Η ίδια η έννοια ομοφοβία είναι ένας νεολογισμός αρκετά νεφελώδης και με πολλές εκφράσεις ακόμα και στους ανθρώπους. Όμως- χιουμουριστικά ξαναλέω- παρατήρησα μία ομοφοβική στάση-όχι εννοείται αντίληψη: Ο γορίλας διακόπτει την επαφή των θηλυκών. Μπορεί να το έκανε νοιώθοντας απειλή, μπορεί να το είδε αφύσικο, αλλά –ανθρωπίνως- είναι μία στάση ομοφοβίας ακριβώς όπως –ανθρωπίνως- είναι και μία στιγμή ομοφυλοφιλικού σεξ των θηλυκών. Όσο παράλογο είναι να πεις ότι τα αρσενικά είναι ομοβφοβικά όντα, άλλο τόσο παράλογο είναι να πείς ότι και τα θηλυκά έχουν ομοφυλόφιλο προσανατολισμό όπως οι άνθρωποι. Το άρθρο βεβαία δεν το λέει αυτό ισα-ίσα λέει πως απλώς απορρίφτηκαν από τα αρσενικά. Όμως,- τουλάχιστον στην εδώ ανάρτηση όχι στην ξένη- υπονοείται κάτι τέτοιο ή τέλος πάντων μία τέτοια προοπτική των σχετικών ερευνών, στον βωμό της «φυσιολογικοποίησης» της ομοφυλοφιλίας- που είναι βέβαια σίγουρα φυσική. Ίσως ξαναλέω παρασύρθηκα και έπρεπε από την αρχή να αναφερθώ στην νοοτροπία του άρθρου (και άλλων ομοίων του) και στην αντιμετώπιση του από διάφορους ακτιβιστές, και όχι στην καθαυτό επιστημονική μεθοδολογία του. Στο τί δηλαδή σκοπεύει να δείξει ή τί θέλουν κάποιοι να δείξει, και όχι στο τί παρατηρεί…
"οι θηλυκοί γορίλες επιδόθηκαν σε ομοφυλοφιλικό σεξ με σκοπό να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους επειδή απορρίφθηκαν από τους αρσενικούς του είδους"Δηλαδη,ακριβως οτι συμβαινει με τους ανθρωπους.Αρα η φυση ειναι ρατσιστρια;Να της κανουμε μηνυση.
srylab, προτού αρχίσεις τα γνωστά κλισέ σχόλια, δες άλλη μία το άρθρο που μπάζει η λογική του από παντού και επιβεβαιώνει πέραν της επιδιωκόμενης φυσιολογικότητος της ομοφυλοφιλίας, την "φυσιολογικότητα" της ομοφοβίας (κακοί αρσενικοί που διακόπτουν γιατί δεν γουστάρουν!) και της παιδεραστίας (ενήλικοι-ανήλικοι γορίλες!) ακριβώς με την ίδια σκέψη!!
Το δικο μου ποιο σοβαρο σχολιο ειναι οτι το αρθρο μπερδευει το φυσικο (συμβαινει στην φυση) με το φυσιολογικο.Επισης η προβολη ανθρωπινων συμπεριφορων στο ζωικο βασιλειο για να δικαιολογησουμε την <κανονικοτητα> μου φαινεται αστεια και μη χρησιμηΗ ομοφυλοφιλικη συμπεριφορα που παρατηρειται σε πολλα ειδη λιγο εχει σχεση με την αντιστοιχη ανθρωπινη .
Επίσης ξέχασα, σύμφωνα με το άρθρο:«οι δέκα περιπτώσεις αφορούσαν έναν ενήλικο και έναν ανήλικο» «Φυσιολογική» και η παιδεραστία λοιπόν; Ή απλώς και μόνον «φυσική»;Ειλικρινά τώρα, ξεκίνησα να εκφράσω κάποιες επιφυλάξεις μου με την λογική του άρθρου, αλλά στην πορεία κατάλαβα πως δεν χρειάζεται: Αυτοαναιρείται συνέχεια από μόνο του…Τώρα αυτές είναι επιστημονικές μέθοδοι;
«να χρησιμοποιηθεί σαν επιχείρημα πως το σεξ μεταξύ ανθρώπων του ίδιου φύλου είναι τελικώς κάτι φυσιολογικό και έμφυτο, αφού απαντάται στη φύση»Πάντως αυτό που βγαίνουν κάποιοι και πανηγυρίζουν κάθε που ανακαλύπτουμε ένα είδος πιθήκου ή λιονταριού που επιδίδεται σε ομοφυλοφιλικό σεξ δεν νομίζω πως τιμάει ιδιαίτερα την gay κοινότητα και εν τέλει τον άνθρωπο… Θυμάμαι την χαρά και μετά την απογοήτευση μερικών στο αντίστοιχα δύο θέματα με τα λιοντάρια. Όποιος καίγεται για φώτο γορίλων για να επιβεβαιώσει το ορθόν της σεξουαλικότητας του θεωρώ πως έχει ένα άλφα κόμπλεξ… Άλλωστε η φύση είναι ουδέτερη ηθικά (ούτε καλή ούτε κακή). Με άλλα λόγια δεν μπορείς να επικαλείσαι το φυσικό για να αποδείξεις το φυσιολογικό. Έτσι πέφτεις στην ίδια λούμπα με αυτόν που σε κατηγορεί. Άλλωστε λέει παρακάτω:«ζευγαρώνουν «σε απομονωμένες περιοχές με πυκνή βλάστηση», ενδεχομένως σε μία προσπάθεια να αποφύγουν τις αρνητικές αντιδράσεις από τα κυρίαρχα αρσενικά (σ.σ. σε αρκετές περιπτώσεις οι αρσενικοί γορίλες διέκοψαν το σεξ μεταξύ των θηλυκών» Με την ίδια λογική του άρθρου επιβεβαιώνεται(;) εδώ «φυσικά» και η ομοφοβία!Εκτός και αν λάβουμε υπόψη το μισό μόνο άρθρο… Παράνοια…
Χωρίς προσωπικά να ανήκω στην "gay κοινότητα" και ενώ και ο ίδιος θεωρώ λάθος από πολλές απόψεις την υπερπροβολή της διαφορετικότητας της σεξουαλικότητας της, μπορώ πάραυτα πολύ εύκολα να νιώσω την λαχτάρα κάποιου στιγματισμένου και περιθωριοποιημένου από την πλειοψηφία για "δικαίωση". Όσον αφορά την επιστημονικότητα ή μη του άρθρου, το μόνο που θα μπορούσες να αμφισβητήσεις στην προκειμένη είναι η παρατήρηση (καθώς από ότι φαίνεται η μελέτη περιορίστικε μόνο σε αυτή). Και δεν ξέρω πως θα μπορούσες να το κάνεις αυτό.Τέλος, να μου επιτρέψεις να παρατηρήσω πολλές ανακολουθίες και άλματα στην λογική που προτάσσεις, βγάζοντας μάλιστα συμπεράσματα εκεί που η μελέτη η ίδια περιορίζεται σε εικασίες.
leontios, μαζί σου. Και εγώ φαντάζομαι τα συναισθήματα και μπορώ να καταλάβω την περιθωριοποίηση αυτών των ανθρώπων. Κατά μία έννοια άλλωστε το σχόλια μου είναι υπέρ τους καθώς η βασική διαφωνία μου είναι στην αναζήτηση τέτοιων συμπεριφορών στο ζωικό βασίλειο, πράγμα που βρίσκω κάπως υποτιμητικό. Τώρα ίσως η λέξη επιστημονικότητα όντως να μην είναι η κατάλληλη αφού το άρθρο έχει κάποιες προσμίξεις νομίζω εν σχέση με το πρωτότυπο αλλά η ουσία είναι κατά την γνώμη μου η φράση: «Η παρατήρηση της ομοφυλόφιλης δραστηριότητας μεταξύ αγρίων ζώων ήταν και είναι για τους επιστήμονες θέμα ζωτικής σημασίας καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν επιχείρημα πως το σεξ μεταξύ ανθρώπων του ίδιου φύλου είναι τελικώς κάτι φυσιολογικό και έμφυτο, αφού απαντάται στη φύση». Εγώ συμπεράσματα δεν βγάζω και άλματα λογικής δεν κάνω καθώς όπως καταλαβαίνεις οι θέσεις μου περί φυσιολογικότητας ομοφοβίας και παιδεραστίας είναι ειρωνικές. Αλλά το άρθρο που υποτίθεται πως είναι σοβαρό δεν μπορεί αυθαίρετα να κάνει όπως λες εικασίες για μία συμπεριφορά (ομοφυλοφιλία) με βάση την λογική: Συμβαίνει στην φύση-άρα είναι φυσιολογικό, και ταυτόχρονα να αγνοεί ως μή-φυσιολογικές άλλες συμπεριφορές που επίσης περιγράφει παρακάτω πως συμβαίνουν στην φύση (επιθετικότητα-ομοφοβία αρσενικών, ¨παιδεραστία¨ θηλυκών). Είναι δυο μέτρα και δύο σταθμά. Επιστήμονας δεν είμαι αλλά μία στοιχειώδη έστω επιφανειακή λογική νομίζω πως διαθέτω… Μπορεί και να λαθεύω κάπου όμως, απλά από το σχόλιο σου δεν κατάλαβα ακριβώς πού.
@ΦΕΡΟΜΕΝΟΣΒασικά απλές παρατηρησεις έκανα - δεν θεωρώ ότι το συγκεκριμενο αρθρο αξιζει να ασχοληθουμε τοσο πολύ. Αλλά μάλλον όντως σου οφειλω επεξηγησεις, καθοτι η αναρτηση μου μπορεί να παρεξηγηθεί ως επιθετική: Αρχικα να σου πω οτι οι παρατηρησεις μου αναφέρονταν περισσοτερο στη μελετη του λινκ και λιγοτερο στη μεταφορα του στο εδω αρθρο.Όσο αφορά την λογικη που ακολουθεις, εντοπιζω ανακολουθία στα:-Αρσενικοι διακοπτουν την συνευρεση -> ομοφοβια. Το αναφερεις μεν με ειρωνικό τροπο, αλλά η αυθαιρεσία της λογικης σου αφαιρεί το ερεισμα σε αυτο που θελεις -πιθανα- να πεις. Η πραξη των αρσενικών δυσκολα μπορεί να ερμηνευτεί ετσι, καθοτι τα ιδια ορμέμφυτα όντα και μπορούν εύκολα να γίνουν πολύ πιο βάσιμες υποθέσεις για αυτή. Επιπλέον, το εδω αρθρο δεν αφηνει καν υποννοουμενα για ομοφοβία, ούτε για αφυσικότητα στην πράξη αυτή των αρσενικών.- Παιδεραστια: Η "παιδεραστια" (αλλά και ο βιασμός) στα ζωα δεν μπορει να συγκριθει με την αντιστοιχη ανθρωπινη για εναν βασικο λογο: Οι ανθρωποι ως συνειδητα και νοημονα οντα, θεσαμε καποιους κανονες και θεωρουμε ότι πρεπει να τους ακολουθουμε ακριβως για να κυριαρχουμε πανω στα ζωωδη ενστικτα μας - ΕΙΔΙΚΑ αυτα που πιστευουμε/γνωριζουμε οτι κανουν κακο στην κοινωνια μας. Τα ζωα απο την άλλη δρουν πρακτικα ενστικτωδως και μόνο. Και τα ενστικτα πολλες φορες προξενουν κακο. Να μην μπερδευουμε, ομως, το θέμα της ανθρωπινης -και μη- φυσης που ειναι επικτητο (πχ ομοφυλοφυλικη φυση/τασεις ενος ατομου), με την συνειδητη ή και υστεροβουλη επιλογή (ασχετως αν και πως το νιωθει καποιος μεσα του) να έρθει σε επαφη με ανηλικο. Και πάλι το αρθρο δεν παίρνει κάποια θέση, ίσως ακριβώς διότι ακολουθεί μια παρόμοια λογική με την δική μου.Και στα 2 θέματα λοιπον, ο αρθρογράφος δεν παιρνει θέση (ενώ το πράττει ενθέρμως στο θέμα της ομοφυλοφυλικής συνεύρεσης), γιατί πολύ απλά...δεν υπάρχει κάποιο θέμα.Ανακεφαλαιωνοντας:Ομοφυλοφυλία = επικτητη φύση σε (κάποιους) ανθρώπους και ζώα (σύμφωνα με τις ενδείξεις της παρατηρησης της μελέτης παντα)Παιδεραστία = επίσης επικτητη φύση σε (κάποιους) ανθρώπους και ζώα (πάλι σύμφωνα με την παρατηρηση). Αντιμετωπιζεται όμως ως εγκληματική συνειδητη πράξη στους ανθρώπους και απαγορεύεται για τους αυτονοητους λόγους.Ομοφοβία = Αυθαίρετο συμπέρασμα, με μικρή πιθανότητα, καθότι φαινόμενο σύνθετης νοητικής λειτουργίας (μάλλον οι αρσενικοί το βλέπουν απλά σαν κάποιον να τους τρώει τα θηλυκά).Επιπρόσθετα δεν τεκμηριώνεις το υποτιμητικό της αναφοράς των gay στην ομοφυλοφυλική τάση των ζώων προς αναλογική τεκμηρίωση της δικής τους φύσης. Είναι πια βέβαιο (εκτός και αν δεν είναι) ότι προερχόμασετε από πρωτεύοντα θηλαστικά και δεν αναφερόμαστε σε "ζωώδεις τάσεις και ένστικτα", αλλά σε τρόπο κατασκευής, σε φυσική υπόσταση.Τέλος, το φυσικο (αυτό που παρατηρείται στην φύση) βεβαιότατα και ορίζει το "φυσιολογικό". Απλά οι άνθρωποι έχοντας ορίσει κανόνες περιοριζόμαστε συνειδητά σε υποσύνολο αυτού, όσον αφορά τις συνειδητές επιλογές και πράξεις μας. Είναι πχ "φυσικό" να θέλω να βλάψω (ως και να θανατώσω) ένα άλλο μέλος του είδους μου για περισσότερη τροφή, θηλυκά, ζωτικό χώρο. Αλλά οι άνθρωποι το ορίσαμε σαν μη φυσιολογικό για τους ευνόητους -πάντα- λόγους. Και η ομοφυλοφυλική φύση δεν έχει κάποιο προφανή λόγο να εμπίπτει σε τέτοιο περιορισμό στην ανθρώπινη (σύγχρονη) κοινωνία.Αυτά τα... ολίγα και πάντα φιλικά!ΥΓ: Οφείλω μια δημόσια συγγνώμη για το... εκτυφλωτικό "περιοριστΙκε" του 1ου μου ποστ.