Lovers are strangers, τελικά;

Lovers are strangers, τελικά; Facebook Twitter
3

Lovers are strangers, τελικά; Facebook Twitter
#quote#

— Γράφουν συχνά ότι η μουσική σου έχει την αίσθηση των παλιών σοβιετικών ballrooms. Έχεις επισκεφθεί ποτέ κάποια από αυτά τα υπέροχα ballrooms που έχουν μείνει από το Ανατολικό Βερολίνο;

Ναι, έχω πάει σε μερικά από αυτά και είναι πράγματι μαγευτικά.


— Πόσο καιρό είσαι στο Βερολίνο;

Δύο χρόνια. Μετακόμισα εδώ γιατί η μουσική μου έβρισκε μεγαλύτερη αποδοχή στην Ευρώπη παρά στον Καναδά, οπότε ήταν πιο εύκολο για μένα να κάνω συναυλίες στις χώρες της Ευρώπης, χωρίς να χρειάζεται να κάνω μεγάλα ταξίδια. Είχα περάσει όλη μου τη ζωή στον Καναδά και ήθελα να εξερευνήσω τι γίνεται και στον υπόλοιπο κόσμο.


— Πώς εξηγείς το ότι τα κομμάτια σου είναι αρκετά γνωστά στην Ελλάδα;

Δεν έχω ιδέα. Πάντως, το περασμένο καλοκαίρι ένας φίλος μου που έκανε διακοπές στην Ελλάδα άκουσε ένα κομμάτι μου στο ραδιόφωνο και με πήρε ενθουσιασμένος να μου το πει.


— Πρέπει να έπαιξε ρόλο και το ότι το «Lovers are strangers» ήταν στο σάουντρακ της θεατρικής παράστασης «Late Night» των Blitz.

Α, δεν ήξερα γι' αυτό. Πιθανότατα να έπαιξε ρόλο. Ίσως είναι και το γεγονός ότι μπορεί οι γονείς σας, οι γιαγιάδες σας, να άκουγαν παλιά αυτά τα κομμάτια που αποκαλούμε σανσόν κι έχει περάσει στο DNA σας.


— Τι μουσική άκουγες όταν ήσουν μικρή; 

Άκουγα ρώσικη, ιταλική και γαλλική μουσική των δεκαετιών του '70 και του '80 κυρίως. Σαρλ Αζναβούρ, Τζο Ντασέν, Αντριάνο Τσελεντάνο και, φυσικά, την Άλα Πουγκάτσεβα και γενικά όλο αυτό το κλασικό, «σκοτεινό», ρομαντικό είδος.


— Είναι αλήθεια ότι πριν γίνεις μουσικός δούλευες ως οικονομολόγος;

Είναι αλήθεια. Αλλά ήταν βαρετό να ασχολείσαι όλη την ώρα με αριθμούς και διαγράμματα και στατιστικές, κι έτσι άρχισα να δουλεύω στον κινηματογράφο, στη διαδικασία του post production. Εν τω μεταξύ είχα αρχίσει και γρατζούνιζα μια κιθάρα κι ένας φίλος μού πρότεινε να φτιάξω σελίδα στο MySpace. Σε εκείνη τη φάση δεν είχα γράψει ούτε ένα κομμάτι, αλλά μία εβδομάδα μετά έγραψα το «I kiss the hand of my destroyer».


— Τι λες για την οικονομική κρίση στην Ελλάδα;

Ωχ, Θεέ μου, πραγματικά δεν έχω ιδέα.


— Είσαι σε τουρ αυτήν τη στιγμή;

Δεν μου αρέσουν τα κανονικά, μεγάλα τουρ. Προτιμώ να έχω ως βάση μου το Βερολίνο και να ταξιδεύω για συναυλία 3-4 φορές τον μήνα.


— Ξέρω ότι ξεκινάς τις συναυλίες σου με το «Lovers are strangers». Δεν είναι περίεργο να παίζεις πρώτο το πιο γνωστό σου κομμάτι;

Δεν το θεωρώ το πιο γνωστό μου κομμάτι, μάλλον μόνο στην Ελλάδα ισχύει αυτό. Το παίζω πάντα πρώτο γιατί νομίζω ότι είναι τέλειο για εισαγωγή στις συναυλίες μου. Αλλά, αν είναι τόσο γνωστό στην Ελλάδα, μήπως να μην το παίξω πρώτο;


— Μπορείς να το παίξεις δύο φορές. Πρώτο και τελευταίο.

Οk. Θα το σκεφτώ.


— Όταν ακούς τα κομμάτια σου, τα σκέφτεσαι ως ένα σάουντρακ κάποιας ταινίας; Σε ρωτάω επειδή έχουν μια κινηματογραφική χροιά.

Ναι, αλλά δεν φαντάζομαι κάποια ή κάποιες συγκεκριμένες ταινίες που θα κολλούσαν. Θα ήμουν πολύ χαρούμενη πάντως να δω κάποια κομμάτια μου σε μια καλή ταινία.


— Ποιος είναι ο αγαπημένος σου σκηνοθέτης;

Ο Φεντερίκο Φελίνι. Σίγουρα!


— Να υποθέσω και ο Νίνο Ρότα ως συνθέτης;

  Όχι ιδιαίτερα. Ο αγαπημένος μου κινηματογραφικός συνθέτης είναι ένας Γάλλος, ο Francis Lai.


— Κάπου διάβασα ότι ανέφερες ως επιρροή σου τη Γιόκο Όνο. Πώς σε έχει επηρεάσει; Ως μουσικός ή ως προσωπικότητα;

Εμπνέομαι από τη μουσική της μεν, δεν ξέρω αν με εμπνέει ως προσωπικότητα όμως. Πάντως, η μουσική της είναι εκπληκτική και είμαι πολύ χαρούμενη που στις 17 Φεβρουαρίου γιόρτασε τα 80ά της γενέθλια εδώ, στο Βερολίνο, με μια μεγάλη συναυλία με την Plastic Ono Band στη Volksbuhne. Ελπίζω στα 80 μου να είμαι σαν κι αυτήν.


— Με ποιους από τους σύγχρονους καλλιτέχνες αισθάνεσαι ότι έχεις μια μουσική ή αισθητική συγγένεια;

Δεν είμαι σίγουρη, μακάρι να ήξερα. Είναι αρκετοί μουσικοί που ηχογραφούν μόνοι τους στο δωμάτιό τους και σαφώς αισθάνομαι μια συγγένεια μαζί τους, ανεξάρτητα από το αν αυτό που παίζουν είναι ψυχεδελικό ροκ, electro ή οτιδήποτε άλλο, αλλά στο δικό μου είδος δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιον αυτήν τη στιγμή.

 
— Δεν ακολουθείς δηλαδή τις χίπστερ μουσικές τάσεις του Βερολίνου;

Όταν βγαίνω έξω, μου αρέσει να ακούω ηλεκτρονική μουσική και να χορεύω.


— Πηγαίνεις στα μεγάλα κλαμπ της πόλης, στο Panorama, στο Watergate κ.λπ.;

Ναι. Μια φορά τον μήνα πηγαίνω και κάθομαι για 7-8 ώρες. Είναι κάτι που το έχω ανάγκη, γιατί περνάω πολύ χρόνο μόνη μου. Γενικά, η ζωή μου είναι ήρεμη, οπότε πηγαίνω εκεί και ξεδίνω.


— Παλιότερα ήσουν μέρος της λεσβιακής κοινότητας του Καναδά. Τώρα, στο Βερολίνο, συνεχίζεις να είσαι; 

Όταν ήμουν 15, ασχολιόμουν περισσότερο με τέτοια πράγματα, αλλά τώρα δεν με νοιάζει καθόλου. Δεν θέλω να καθορίζω τη ζωή μου και τα πράγματα που μου αρέσουν πηγαίνοντας σε μέρη που έχουν να κάνουν με τη σεξουαλικότητα του άλλου. Είναι κάτι που δεν με αφορά.


— Ποιο βιβλίο που διάβασες πρόσφατα σου άρεσε περισσότερο;

Διάβασα το Ηandmaid's Τale της Μargaret Αtwood. Ξέρω, είναι ντροπή για μια Καναδέζα να μην το έχει διαβάσει, αλλά το διάβασα πρόσφατα κι ενθουσιάστηκα. Θέλω να διαβάσω κι άλλα δικά της, αλλά στο Βερολίνο είναι δύσκολο να βρεις αγγλόφωνα βιβλία.


— Δεν θα σε ρωτήσω από πού εμπνεύστηκες το όνομά σου, γιατί μάλλον σε εκνευρίζει αυτή η ερώτηση. Πες μου όμως δυο πράγματα που σου έρχονται τυχαία στο μυαλό για την Κίνα.

Δεν ξέρω. Πιστεύω όμως ότι θα ήταν ένα υπέροχο μέρος να το επισκεφθεί κανείς. Έχεις πάει εσύ;


— Ναι, μια φορά στη Σαγκάη.

Πώς ήταν;

—Έχεις δει την ταινία «Χαμένοι στη μετάφραση». Ε, ακριβώς αυτό.

Θέλω πολύ να πάω.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

σχόλια

2 σχόλια
Επειδή έγιναν κάποια κακεντρεχή σχόλια για την απάντηση της Chinawoman στην ερώτηση μου που αφορούσε την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι η καλλιτέχνης δεν εννοούσε ότι «δεν έχει ιδέα» για την ύπαρξη της κρίσης, αλλά ότι δεν είναι αρκετά ενημερωμένη για τα οικονομικά χαρακτηριστικά αυτής, ώστε να μπορεί να κάνει μια ορθή επιστημονική ανάλυση της, στα πλαίσια μιας συνέντευξης διάρκειας 15 λεπτών. Σας ευχαριστώ,Βαλλάτος Φώτης
Διάβασα την συνέντευξη μέχρι τη μέση ! Ειλικρινά σπάστηκα πάρα πολύ με το γεγονός ότι δεν έχει ιδέα για την οικονομική κρίση στην Ελλάδα , προφανώς και στην Ευρώπη !... Καλλιτέχνης και δεν έχει ιδέα για το πώς ζουν οι άνθρωποι γύρω του ; Τι να πω... Δεν βρίσκω λόγια...
Μπορει απλα να μην θελει να παρει θεση γιατι θα πεσουν και θα τη φανε απο παντου ισως....ε και δεν ειμαστε κ το κεντρο του κοσμου, η ζωη συνεχιζεται και χωρις εμας.