Ο φλογερός και οι κυνικοί: Ο Μίκης Θεοδωράκης και το συλλαλητήριο

Ο φλογερός και οι κυνικοί: Ο Μίκης Θεοδωράκης και το συλλαλητήριο Facebook Twitter
Eurokinissi
32

«O γίγας λαός». Το είπε πριν από λίγες μέρες ο Μίκης Θεοδωράκης μιλώντας για τον λαό των συλλαλητηρίων, για το πλήθος που λέει το Όχι στους συμβιβασμούς για το Όνομα και ξορκίζει ξανά τις «απειλές εναντίον της χώρας». Πριν από λίγες ώρες η ομιλία του στην Πλατεία Συντάγματος δεν επανέλαβε  τη συγκεκριμένη έκφραση. Φιλοξένησε όμως και με το παραπάνω όλες τις εκδοχές αυτού του μυθικού λαού της Δικαιοσύνης στη χώρα που την επιβουλεύονται και την περικυκλώνουν. Ποιοι; Όσοι βεβαίως δεν έχουν σοβαρή Ιστορία και θέλουν να κλέψουν τη δική μας Ιστορία. Αλλά και οι άλλοι, οι  διεθνείς δυνάμεις που παρουσιάστηκαν πάλι σαν «μαύρα σύννεφα» στον γαλάζιο ουρανό μας.

Ο Μίκης Θεοδωράκης στάθηκε ως γνωστό και επικός και λυρικός και δραματικός στην τέχνη του. Στα λόγια του όμως στο συλλαλητήριο αναγνωρίζει κανείς  το συναξάρι του ελληνικού εθνορομαντισμού. Σε όσα είπε δονούνταν η άρνηση κάθε διαπραγμάτευσης ως επονείδιστης παράδοσης και η μεγάλη αδιαφορία για το τι καταλαβαίνουν οι άλλοι, οι «ξένοι»- λες και ζούμε μόνο με όσα θέλουμε να ακούμε και να πιστεύουμε απέναντι στον καθρέφτη. 

 

Το φλογερό κήρυγμα κατά των «εθνομηδενιστών» το μεσημέρι της Κυριακής στο Σύνταγμα ήταν κάτι άλλο από την κλασική αγιογραφία του αντιστεκόμενου λαού- που ήταν παρούσα στον αριστερό συνθέτη από το ΄50. Ο λόγος του συλλαλητηρίου σμίγει με το ρεύμα που αρνείται να συνομιλήσει με την πραγματικότητα επιλέγοντας εδώ και χρόνια την εθνικιστική πολιτική φαντασία. Το αγκάλιασε αρχικά ο ριζοσπαστισμός των Πλατειών πριν από καιρό. Τώρα το ρεύμα οδεύει προς τις δεξιές περιοχές της ελληνικής ιδεολογίας και έχει υπόκρουση τις μουσικές του Μίκη.

 

Από την άλλη τώρα ένα πολιτικό προσωπικό φοβισμένο μην βρεθεί «εκτός ρεύματος» άκουγε συνθήματα και φωνές που οδηγούν στην παραλυτική ακινησία και στην εκτροπή των συλλογικών αγωνιών προς  έναν εξωπραγματικό μονόλογο. Ενώ η πολιτική γι αυτά τα ζητήματα είναι αναγκαστικά πολυφωνική. Δεν θα ’πρεπε να αποζητάει κανείς απλώς τον αντίλαλο της «ψυχής» του, ούτε μια ακόμα ευκαιρία να αφηγηθούμε τα δεινά και τις κακοτυχίες της Ιστορίας του. Υπό κανονικές συνθήκες τα εθνικά συμφέροντα είναι κάτι διαφορετικό από τη στροφή γύρω από τα τραύματα της Ιστορίας.

 

Ο φλογερός και οι κυνικοί: Ο Μίκης Θεοδωράκης και το συλλαλητήριο Facebook Twitter
Eurokinissi

 

Ο Μίκης Θεοδωράκης, κεντρικός ομιλητής και σημείο αναφοράς ενός έκθαμβου Σκάι (που θύμισε στρατευμένη τηλεόραση ή την αναμετάδοση των παρελάσεων στην ΕΡΤ), επανέλαβε ουσιαστικά το όραμα της «Σπίθας» για την Ελλάδα και τον ελληνισμό. Αποθεώθηκε όμως και από ανθρώπους που ύψωναν στεντόρειες φωνές για την ευρωπαϊκή Ελλάδα, κατά του απομονωτισμού και των αγανακτισμένων πλατειών. Ένα τμήμα του αντιλαϊκισμού χειροκρότησε αυτά που αναθεμάτιζε.  

 

Αλλά λένε κάποιοι ο Μίκης είναι η Ελλάδα. Ο παλμός, η αιώνια εφηβεία, το σφρίγος της εναντίωσης, το δικαίωμα στο όνειρο. Η άρνηση των μικρών οριζόντων και η ποιητική πρόσληψη της ζωής ως διαρκούς αγώνα για μια ταυτότητα. Κάποτε κοινωνική, τώρα και όλο και περισσότερο εθνική και υπαρξιακή. Με αυτά τα λόγια απαιτούν να μην κρίνεται πολιτικά η ποιητική της ψυχής του. Πολιτικό συμβάν όμως ήταν το σημερινό. Και κεντρικό μάλιστα. 

 

Όλα αυτά τα στερεότυπα για τον Μίκη Θεοδωράκη μπορεί να αρέσουν ή να μην αρέσουν, να συγκινούν ή και να αφήνουν μια πικρή γεύση. Κακώς όμως επανέρχεται η συζήτηση για τη θέση του στην ελληνική κουλτούρα των τελευταίων εξήντα χρόνων.  Ποιος όμως αμφισβητεί το ρίζωμά του στο ατομικό βίωμα εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, στην πολιτική και συναισθηματική βιογραφία τόσων γενιών;

 

Όμως αυτό το φλογερό κήρυγμα κατά των «εθνομηδενιστών» το μεσημέρι της Κυριακής στο Σύνταγμα ήταν κάτι άλλο από την κλασική αγιογραφία του αντιστεκόμενου λαού- που ήταν παρούσα στον αριστερό συνθέτη από το ΄50. Ο λόγος του συλλαλητηρίου σμίγει με το ρεύμα που αρνείται να συνομιλήσει με την πραγματικότητα επιλέγοντας εδώ και χρόνια την εθνικιστική πολιτική φαντασία. Το αγκάλιασε αρχικά ο ριζοσπαστισμός των Πλατειών πριν από καιρό. Τώρα το ρεύμα οδεύει προς τις δεξιές περιοχές της ελληνικής ιδεολογίας και έχει υπόκρουση τις μουσικές του Μίκη. Η Ιστορία κάνει κύκλους γύρω από τον πόλεμο και τη θυσία σαν να μην μας νοιάζει παρά αυτός ο τραγικός κύκλος που δεν λέει να κλείσει.

 

Μήπως επειδή εδώ γεννήθηκε η έννοια του τραγικού; Μόνο που αν το σκεφτούμε καλά ένα τραγικό προσαρμοσμένο στον Νίμιτς, στον Ζάεφ, στις βλέψεις του Μητσοτάκη, στους υπολογισμούς του Τσίπρα  και σε αυτούς τους απροσδόκητα «συγκλονισμένους» ρεπόρτερ του Σκάι, ένα τραγικό δηλαδή στην υπηρεσία της μικρής πολιτικής και της ισχνής δημοσιογραφίας, είναι σκιά και χλωμή μίμηση περασμένων μεγαλείων. Είναι πολύ πιο κοντά στο κυνικό και στους δικούς του κινδύνους.

 

Άλλο είναι λοιπόν το ανησυχαστικό αυτής της στιγμής: το ότι ένας ολόκληρος  κόσμος παγιδεύεται στις ίδιες λέξεις και σε παρόμοια μυθικά σχήματα που τον οδήγησαν και σε προηγούμενες ήττες. Και κάποιοι πολιτικοί, με όχημα πάντα την αναζήτηση της λαϊκής τους απήχησης, επιχειρούν ξανά να κολακεύσουν τον «γίγαντα λαό». Αδιαφορώντας για το τι θα βγει πάλι στο τέλος μετά τη ζύμωση και το μεθύσι. 

 

Ο φλογερός και οι κυνικοί: Ο Μίκης Θεοδωράκης και το συλλαλητήριο Facebook Twitter
Η εικονογράφηση αντλήθηκε από το εξώφυλλο του βιβλίου «Μονόλογοι στο λυκαυγές», Εκδόσεις Ιανός.

Στήλες
32

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

8 σχόλια
Αγαπητε Νικοεπιτρεψε μου τον ενικο, εδω που ζω μιλαμε ολοι στον ενικο μεταξυ μας, ο πληθυντικος δε μοιαζει οικοιος. Πρεπει να εχει κανεις γνωση, κριση και θαρρος για να τολμησει να παει κοντρα σε μια "λαοθαλασσα". Ανθρωποι, σαν κι εσενα, που τολμανε να πανε κοντρα στο ρευμα, χρειαζονται στην Ελλαδα, ιδιαιτερα σημερα.
Καλέ μου άνθρωπε τι κόντρα στο ρεύμα;Αν δεις (μιας και προτιμάς ενικό) ποιοι κρατάνε τις πένες (σ.σ. τα πληκτρολόγια) θα δεις ότι κόντρα στο ρεύμα είναι οι σχολιάζοντες τους δημοσιογράφους, όχι οι δημοσιογράφοι. Η πλειοψηφία των δημοσιογράφων είναι ένας ανιδεολόγητος αλλά ρέων αριστερισμός που κατά βάθος επιθυμεί την παραμονή του παρόντος status quo, διότι μόνο έτσι ένας γραφιάς που δεν παράγει έρευνα αλλά ανάλυση γεγονότων στα οποία πρωταγωνιστούν άλλοι μπορεί να αμείβεται αξιοπρεπώς.Πήξαμε στους αριστερότροπους γραφιάδες-αναλυτές. Κάνα λογικό γραφιά θα δούμε; Κανέναν που να μπορεί να κάνει την πρόσθεση 1 + 1 = 2 και όχι 3,4 ή 15 και ένα τρίτο; Κανέναν που να μας πει για νέες μορφές επενδύσεων (σ.σ. μείωσης της ανεργίας); Κανέναν που να κάνει έρευνα και να ασκεί κριτική ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ στους εκάστοτε κυβερνώντες; Είναι της μόδας η έλλειψη λογικής αλληλουχίας αλλά περίμενα μεγαλύτερη συστηματικότητα από τον φιλοσοφικό σου νου.
Προσπαθεια απαντησης στο σχολιο του "Γραφων"Με ρευμα εννοω τους πολλους, η τη μαζα. Υπαεχουν πολλοι δημοσιογραφαι που πιστευουν αλλα απ αυτα που γραφει Ο Σεβαστακης, εγω συμφωνω με αυτον κι εσυ με τους αλλους. Καθολου παραξενο.Δε μ ενδιαφαιρουν οι αριστρο... γραφιαδες που αναφαιρεις, δεν ανηκω σε καμια δεξια η αριστερα, ειμαι σκεπτομενο ατομο και παιρνω μονο την ευθυνη αυτων που λεω και κανω.Τωρα πως απο το Μακεδονικο περασαμε στις νεες μορφες επενδυσεων, και με στοιχεια (!) δεν το γνωριζω, εγω μενω στο θεμα. Ειχα γραψει και παλι την απαντηση που εδωσε ο Ο. Παλμε σε ερωτηση δημοσιογραφου, σχετικα για το πως μπορει να λειτουργει μια δημοκρατια σωστα. Το ξαναγραφω: Απαιτει ενημερωμενους και πολιτες που εχουν εθυνη, και μια δημοσιογραφια ελευθερη που σεβεται τον εαυτο της. Οχι πως φτανουν αυτα αλλα σαν βαση ειναι καλα.
Γιατί "προσπάθεια" καλέ μου άνθρωπε; Γιατί η ειρωνία;Όταν σχολιάζω λέω σαφή πράγματα, με τα οποία κάποιος δύναται να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει. Δεν κάνω κερκιδα.Εν προκειμένω δεν καταλαβαινω τί δεν είναι κατανοητό. Ο κόσμος βγαίνει στους δρόμους διότι βαρέθηκε να ποδοπατιεται η εθνική του ταυτότητα. Δεν βγήκε για τα Σκόπια. Όπως το '08 δεν βγήκε για τον Αλέξη αλλά για το αίσθημα ανομίας που υπήρχε.Θεωρώ την έκπληξη υποκρισία. Όπως θεωρώ και υποκρισία την έκπληξη για τον Σκάι. Λες και δεν είναι γνωστό ότι υπάρχουν "θεματικά" ΜΜΕ, όπως είναι και η lifo.Εσείς δεν κατανοώ που βρισκετε την τόλμη, την κρίση και την γνώση...
Βεβαιως για το "Τωρα πως απο το Μακεδονικο περασαμε στις νεες μορφες επενδυσεων, και με στοιχεια (!) δεν το γνωριζω, εγω μενω στο θεμα. Πηγή: www.lifo.gr" να βοηθησω εγω:το Μακεδονικο ιδιως οπως αναδεικνειεται απο τους δικαιωματιστες, ειανι οπως ολα ενα Θεαμα - κατα την κοινωνια του θεαματος. Κατι για να επιβεβιαωσουμε τις ιδεοληψιες αυτοεικονα, γενικα την ασφαλη μας αποσταση απο τη μαζα. Φυσικα αυτο ειναι τοσο μαζικο που ειναι γυρω στο 90% γυρω απο το Μετς, 99% γυρω απο τη Φιλοθεη και 101% στα Εξαρχεια. Τοσο μειοψηφικο. (μου θυμιζει τοτε που ολοι φορουσαν δοκ μαρτενσ για να ειναι πρωτοτυποι)Η δε τεχνολογια παλι ειναι ενα θεμα ουσιας και μελλοντος για αυτο το τοπο. Αλλα οχι ειναι δυσκολο καλυτερα να μιλησουμε για τι εγινε στον εμφυλιο πριν 80 χρονια και πως ανακλαται τωρα στον αριστεροστροφο φασισμο.
@Βεβαιως "Υπαεχουν πολλοι δημοσιογραφαι που πιστευουν αλλα απ αυτα που γραφει Ο Σεβαστακης, Πηγή: www.lifo.gr"Υπάρχουν;;; Πολλοί μάλιστα;;; Και εκφράζονται δηλαδή δημοσίως; Θα ήθελα να μου τους συστήσετε..(Εκτός εαν εννοείτε το Γιώργο τον Καρατζαφέρη...)
απαντηση και παλι στον ΓΡΑΦΩΝ"καλε μου ανθρωπε", μια και αναφαιρεσαι σε ειρωνειες που δεν ξερω πως ειδες στο λογο μου. Η "προσπαθεια" εναι για 2 απλους λογους:α. Ελλειψη χρονου και χωρου, δεν εχω σκοπο να γραφω κατεβατα.β. Απο πειρα γνωριζω οτι οι σταθερες πεποιθησεις δυσκολευουν τις συζητησεις, κι απ οτι φαινεται ειμαστε πεπεισμενοι και οι δυο μας στην προκειμενη περιπτωση. Λυπαμαι αν ο "φιλοσοφικο νους" μου σε απογοητευσε, που και που, ολο και πιο συχνα, με απογοητευει και μενα.Χωρις αμφισβητηση του τι λεμε και κανουμε δεν κανουμε τιποτα. Τελειωνω με το κλασικο: Δεν τα εχω μαζι σου, δεν τα εχω εναντια σε κανενα, απλα εχω αλλη αποψη απ αυτη που εχεις εσυ. Δεν ειναι αυτο που ονομαζουμε δημοκρατια;
@ βεβαίωςΟυδείς σε κατηγόρησε ότι τα έχεις με κάποιον. Μην προσπαθείς να δημιουργήσεις την εικόνα του θύματος.Δημοκρατία δεν σημαίνει παράλληλες αλαλιες. Δημοκρατία σημαίνει γόνιμος διάλογος, ανταλλαγή απόψεων με σκοπό το κοινό καλό. Δημοκρατία σημαίνει νόμοι και θεσμοί. Κριτική ικανότητα.Δεν σημαίνει καταπίνω αμασητα κλισέ και χαϊδεύω τις απόψεις μου. Γι' αυτο ερωτών εκ νέου, με απόλυτο σεβασμό στο δικαίωμα της άποψής σου, την τόλμη, την κρίση και την γνώση σε αυτό το άρθρο από που τα είδες;
Ο Θεοδωράκης με σχεδόν έναν αιώνα πάνω του αποδείχθηκε πιο σύγχρονος από τον Τσίπρα, τα μίντια και τους μιλένιαλς.Ήθελε να πει με αφορμή το Μακεδονικό ότι δε γίνεται να μην αγωνίζεσαι, να μην ονειρευεσαι και να μην παραδέχεσαι την ταυτότητά σου όποια κι αν είναι αυτή, για όσους δημοσιογράφους δεν κατάλαβαν. Ο κόσμος καλώς η κακως πάντα καταλαβαίνει. Αν ένας πολίτης τον 21ο αιώνα δεν κάνει κάτι απ αυτά ειναι ο κανένας.Υποτιμάτε τη διανόησή του όταν ερμηνεύεται με όρους νεορομαντισμού, νεοεθνικισμού, φασισμού, αλύτρωτων πατρίδων. Δυστυχώς δεν κολάκεψε τον Τσίπρα, δεν μίλησε για χιπστερικά στέκια στο Μοναστηράκι ούτε έκανε τιουτόριαλ μακιγιάζ στο youtube για να είναι αρεστός από όσους κοιμίζουν τον κόσμο. Η Λάσπη πάντα γυρνάει σε αυτούς που την εκτόξευσαν, αλλά οχι σαν λάσπη, πιο πολύ σαν βούρκος.
Έχω μια θεμελιώδη απορία:γιατί σε όλα υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά;Όταν βγαίνει ο κόσμος με τους Όχι είμαστε μισό κλικ πριν την αμεσοδημοκρατία και την εθνική ανεξαρτησία.Όταν βγαίνει ο κόσμος για τη Μακεδονία αρχίζει μια ψυχαναλυτική φιλολογία περί φασισμού, εθνικισμού κτλ.Προσωπικά ομιλωντας το μόνο που κρατάω από τα συλλαλητήρια για τη Μακεδονία είναι ότι αρχίζουμε και ορίζουμε τους εθνομηδενιστές, οι οποίοι -πέρα από την πλάκα- μας έχουνε ζαλίσει τον έρωτα κυρίως τα τελευταία 5-6 χρόνια.Αυτή η εθνική αφύπνιση (ασχέτως της τηλεοπτικοποίησής ή της ταχύτητάς της) θα κάνει καλό.ΥΓ Το να μιλάμε για την κάλυψη του ΣΚΑΙ εδώ είναι σα να μιλάμε για την κάλυψη του gay pride από τη lifo.
Οσο η Δημοκρατια της Μακεδονιας ηταν μερος της Γιουγκοσλαβιας υπηρχε σιγη απο ολες τις Ελληνικες κυβερνησεις, συμπεριλαμβανομενων και των χουντικων. Οταν διαλυθηκε η Γιουγκοσλαβια και η χωρα αυτη διατηρησε το ονομα της συνεβησαν παρα πολλα. Δεν ειμαι της αποψης πως ο Αλεξανδρος μιλουσε τη γλωσσα τους και αλλα ευτραπελα που ισχυριζονται για να βρουνε κι αυτοι μια θεση στην ιστορια. Ομως αλλο αυτο κι αλλο αν το συλαλητηριο βοηθαει στη λυση του επιμαχου θεματος. Υπηρετησα και υπηρετω την πατριδα οσο ελαχιστοι, ομως υπαρχουν αυτοι που εχουν αρχισει "να οριζουν τους εθνομηδενιστες", δηλαδη αυτους που εχουν αλλη αποψη απο τη δικη τους σχετικα με το συλαλητηριο, οχι αν η Μακεδονια ειναι Ελληνικη η οτιδηποτε αλλο. Και με τι κριτηρια θα κανετε το διαχωρισμο, ποιοι ειστε, ποιος σας εδωσε αυτη την ακρως αντιδημοκρατικη εξουσια και τι θα την κανετε; Ειναι η "Μακεδονια" που αγαπατε η επιβολη μιας γνωμης με απειλες και υπονοουμενα; Η Ελλαδα εχει περασει πολλους εμφυλιους, και η αρχαια αλλα και το σημερινο νεοσυστατο κρατος. Ας φρεναρουμε λιγο την επαρση κι ας ακουσουμε τι λεει ο αλλος, μονο οι μακαριοι εχουν αλανθαστη αποψη!
Καλέ μου συσχολιαστή 'βεβαίως',προσωπικά ομιλώντας είμαι κατά των συλλαλητηρίων διότι -ανάμεσα σε άλλα- δεν πιστεύω ότι βοηθάνε σε κάτι. Αναφορικά με την σιγήν ιχθύος για μισό αιώνα πανταχόθεν έχετε απόλυτο δίκιο.Απλά να πούμε ότι όταν ο Τσίπρας διαπραγματευόταν για το χρέος ήθελε τον κόσμο στο δρόμο για να του δίνει δύναμη. Τώρα προσπαθεί να μας πείσει ότι ήταν 100.000 και ότι όσοι πήγαν ήταν φασίστες ή έστω ταυτιζόμενοι με φασίστες. Φαίνεται ότι δυνάμωσε τώρα πια. Δεν έχει ανάγκη τον κόσμο.Αυτή την αντίφαση την βλέπετε ή όχι;Το να μιλάνε εργαζόμενοι στη lifo για τον τρόπο που άλλα μέσα καλύπτουν τα γεγονότα μου προξενεί εντύπωση. Δες πχ τον τρόπο που καλύπτει η lifo την Ευρωλίγκα στο μπάσκετ. Ή το gay pride.Αυτή την αντίφαση την βλέπετε ή όχι;Αν δεν απατώμαι ουδέποτε σας αποκάλεσα εθνομηδενιστή. Άρα δεν καταλαβαίνω γιατί το παίρνετε προσωπικά. Εσείς απαντήσατε σε ένα σχόλιο μου για τους εθνομηδενιστές. Ήρθατε και μπήκατε κάτω από μια ταμπέλα μη απευθυνόμενη σε εσάς. Ουδέποτε απείλησα κανέναν. Χαλαρώσατε.Σε κάθε περίπτωση -αν θέλετε την άποψή μου- εθνομηδενιστές είναι όσοι μισούν / αποστρέφονται την ιδέα της κοινωνικής συνοχής με βάση την εθνικότητα και δη εντός των ορίων της Ελληνικής Δημοκρατίας (γιατί για τους Σκοπιανούς ή τους Τούρκους ή τους Κούρδους ή τους Καταλανούς ή τους Βάσκους είναι πιο ανοιχτόμυαλοι).Καλώς ή κακώς υπάρχουν εθνικά κράτη και η δημιουργία τους έχει επιφέρει μαζί με αρνητικά και πολλά θετικά. Στα θετικά είναι ότι στο εσωτερικό τους δημιουργούν κοινωνική ειρήνη λόγω της συνοχής που επιφέρει η ενιαία ταυτότητα, η εθνική.Μια ειρήνη που αντιμάχονται και μισούν οι εν Ελλάδι αριστεριστές (ειλικρινά δεν έχω ιδέα αν είστε μέσα σε αυτούς, τα σχόλιά σας μου φαίνονται άνευ επιχειρήματος, είναι σαν χειροκρότημα ή γιουχάρισμα) στο όνομα ενός απροσδιόριστου διεθνισμού ή δικαιωματισμού υπέρ "των άλλων" (δηλ. ποτέ της πλειοψηφίας αλλά υπέρ μειοψηφιών εθνικών, εθνοτικών, κοινωνικών, σεξουαλικού προσδιορισμού, πολιτικής άποψης κτλ κτλ).Τίνι τρόπω την αντιμάχονται;Μα με μια μόνιμη ειρωνεία, διατηρώντας δύο μέτρα και δύο σταθμά (πχ οι Σκοπιανοί έχουν δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού αλλά οι Έλληνες δεν έχουν δικαίωμα να καταγγείλουν την πλαστοπροσωπία, η Marfin κάηκε από προβοκάτορες ή παρακρατικούς αλλά η Libertatia από "δεξιούς", ο Σφακιανάκης είναι φασίστας αλλά η Μποφίλιου κουλτουριάρα κτλ κτλ), με έναν μόνιμα διχαστικό λόγο, διατηρώντας κριτήρια και ορισμούς άλλων εποχών στο σήμερα μόνο και μόνο για να καταλήξουν σε προεπιλεγμένα συμπεράσματα.Ευελπιστώ να είναι σαφές ότι δεν είμαι εριστικός ούτε ειρωνεύομαι, νιώθω ότι με έχετε πάρει από φόβο. Αν το ύφος που είναι κατά καιρούς οξύ απολογούμαι αλλά με τους "αριστεριστές" είμαι θυμωμένος και αυτό μπορεί να διαχέεται λανθασμένα.Ο θυμός μου προέρχεται αποκλειστικά από το γεγονός ότι καίνε, σκοτώνουν, καταστρέφουν (κυριολεκτικά) εδώ και δεκαετίες και υπάρχει μια ευρεία μάζα ανθρώπων που τους δικαιολογεί με -δήθεν- ιδεολογικά κριτήρια. Ενώ η βία είναι αδικαιολόγητη σε μια δημοκρατία σε καιρό ειρήνης.Αν παλεύεις για την ανατροπή του αστικού κράτους δέχεσαι και τις συνέπειες των πράξεών σου (Κουφοντίνας vs Γιωτόπουλος). Αν θες βελτίωση του αστικού κράτους, και ΟΧΙ ανατροπή του, συμμορφώνεσαι με τους νόμους και σέβεσαι τους θεσμούς του. Τρίτος δρόμος δεν υπάρχει.Αν κάποιος θεωρεί ότι υπάρχει τρίτος δρόμος ας σταματήσει να κρύβεται πίσω από την περιπτωσιολογία (πχ δικαιώματα απολυμένων ταξιθετριών Άνω Πετραλώνων, δημοψήφισμα, Σκοπιανό κτλ κτλ) και ας πει ξεκάθαρα το μανιφέστο του.
Γεια σου Γραφων: Τα προσοντα ειρωνειας που εχεις ειναι πολυ φανερα, δε χρειαζεται να μειωνεις τους αλλους για φαινεσαι ομως. Βλεπω πολλες αντιφασεις παντου, βλεπω και σ αυτα που γραφεις αλλα δε "σας" στολιζω. Νομιζω οτι αλλα γραφω εγω και σε αλλα εσυ απαντας.Η αναφορα σου στον Τσιπρα δεν μ ενδιαφαιρει, ποτε δεν ειμουν μ αυτον και ποτε δεν πηρα σοβαρα τα που λεει. Δεν τον ναφαιρω ποτε και δεν ξερω γιατι βγαινει φαντης μπαστουνι. Συζηταμε για τη χρησιμοτητα η μη της διαδηλωσης η το LIFO, την Ευρωλιγκα, και το gay pride?Εχω καταλαβει καλα την αποψη σου γι αυτους που αυθαιρετα ονομαζεις εθνομηδενιστες! Το τι λεμε για αλλους εκφραζει συνηθως τι νομιζουμε, οχι τι ειναι οι αλλοι.Δε μιλησα ποτε για φασιστες, δεν εγραψα ποτε οτι αυτοι πηγαν στη διαδηλωση. Σε τι η αναφορα στα που λεω με ισχυρισμους και λογια που δεν εχω πει ουτε πιστευω;Ζητας καθαρη τοποθετηση σε θεματα που ειναι εθνικα και γι αυτο πολυ δυσκολα, δειχνεις απτοητος και φροντιζεις να φαιρνεις τα λογια των αλλων στο μποι σου, γνωριζεις σιγουρα του Προκρουστη το μυθο πιστευω.Εν κατακλειδι: Ο καθενας, εγω κι εσυ παραδειγματος χαριν, εχει μια αποψη και καλο ειναι να την εκφρασει, κοσμια ομως, για να μη γινει ο λογος θολος και "χαβουζα". Η δημοκρατια δινει ελευθεριες αλλα απαιτει κσεβασμο της ελευθεριας του λογου του αλλου.Ελπιζω να τελειωσαμε, οτι ειχαμε να πουμε, στο θεμα, το ειπαμε, καιρος για ιδια σκεψη.
@ βεβαίωςΕιλικρινά δεν ξέρω πόσο πιο ευγενικά να μιλήσω για να μην ενοχληθείτε από το ύφος μου. Είστε ελαφρώς ευαίσθητος, παραδεχτείτε το.Ο Τσίπρας αναφέρεται -όχι διότι τον μνημονεύσατε- αλλά διότι είναι αρχηγός μίας κυβέρνησης που αναλόγως της διαπραγμάτευσης κρίνει αν είναι υπέρ των κινητοποιήσεων ή όχι.Αν περιοριστώ στο εδώ κείμενο ψέγω τον κο Σεβαστάκη διότι κριτικάρει τον ΣΚΑΙ για την κάλυψη του γεγονότος και διερωτώμαι: μήπως η lifo καλύπτει τα πάντα αντικειμενικά; όχι βέβαια. Υπάρχουν ΜΜΕ με προτιμήσεις. Είναι υποκρισία να κάνουμε ότι δεν το ξέρουμε αυτό.Επίσης, αναφορικά με τον εθνικιστικό λόγο ο κος Σεβαστάκης τον αναφέρει. Δεν σας προσήψα κάτι τέτοιο.Ακόμα, αναφορικά με εσάς ουδέποτε έχω προβεί σε οιονδήποτε χαρακτηρισμό (πέραν του ελαφρώς ευαίσθητου). Αν τώρα έχετε τη μύγα, τι να πω... Κρατήστε την ως γνήσιος φιλόζωος (σ.σ. είναι αστείο, χιούμορ, ΟΧΙ ειρωνεία).Παραμένοντας κόσμιος, κόσμια σας λέω ότι αποφεύγετε τον διάλογο με ανθρώπους που έχουν διαφορετική από εσάς άποψη. Είναι δικαίωμά σας αλλά δεν είναι δημοκρατική πρακτική.Καλή σας ημέρα.
Κύριε Σεβαστάκη στην εποχή της μεταπολίτευσης τα κόμματα για να μην ξύνουν πληγές κι επειδή το ΚΚΕ ήταν πάντα το κόμμα του 5% λειτούργησαν ενοχικά απέναντι στην αριστερά κι αυτό είχε ολέθριες συνέπειες σε βαθμό όχι μόνο να ξεχαστούν και να εξαφανιστούν τα εγκλήματά της αλλά που να φτάσουμε στο σημείο οι νέοι να πιστεύουν ότι είναι ο... άγιος της δικαιοσύνης, της ισότητας, της ανθρωπιάς κι όλα αυτά τα φανταστικά πράγματα που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα.Η αλήθεια είναι όμως πως το DNA αυτού του πονηρούλικου λαού (που γίνεται κι αριστερός προκειμένου να γλιτώσει τον ΕΝΦΙΑ και σοσιαλιστής προκειμένου να ζήσει με δανεικά) ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση έχει μ' αυτούς τους ιδεολογικούς χώρους. Ευτυχώς που προέκυψε κι ο Αλέξης για να σας το υπενθυμίσει. Ότι δεν υπάρχει αριστερά ούτε καν μέσα στην ίδια την αριστερά.Οπότε αδίκως βγάζετε σπυριά μ' όλα αυτά. Και άδικα χάνετε και το χρόνο σας προσπαθώντας να μας κάνετε κάτι που δεν είμαστε από φυσικού μας. Μέγα λάθος που ασχολήθηκαν μ' αυτά τα θέματα ενώ αν τους έβαζες να πλύνουν 20 ποτήρια θα έσπαζαν τα μισά. Και κατόπιν θα κατηγορούσαν κάποιον άλλον ότι έβαλε πολύ σαπούνι. Για τα εγκλήματα της αριστεράς πάντα κάποιος άλλος φταίει. Για το αντίπαλο στρατόπεδο τα πράγματα τουλάχιστον είναι πιο ξεκάθαρα: αν τυπώσεις φύλλο στον Ριζοσπάστη και γράψεις ''προκήρυξη προς τον μακεδονικό λαό να απαλλαγεί από την ελληνική κυριαρχία'' αυτόματα είσαι προδότης. Ή εκτελείσαι ή πας διακοπές σε ξερονήσι. Δίκαιο!
Ζαιτσεφ ακριβως η εισαγωγη ηταν ακριβεστατη. Οποιος δεν βλεπει οτι υπαρχει ενα παρακρατος βιας που ενεργει τα τελευταια πολλα χρονια με αποκορυφωση προσφατα ειναι τυφλος και απλα δεν αναγνωριζει τα βασικα γεγονοτα.Εσυ θεωρεις οτι ο Τζημερος εχει δικαιωμα να επισκεφτει την ΑΣΟΕ η οχι;;; Ποιος εκτελεσε τον Χαμπιμπι;;;; Ποιος εβγαλε καταδικαστικη για τον Παπαδημο και σε ποιου ονομα;;;Τεσπα ο Μικης αποδυκνειεται ποιος συγχρονος απο πολλους, γιατι πιθανα εχει μονο στον εαυτο του να δωσει λογαριασμο και οχι σε δοξασιες για τον ευατο του και την αυτοεικονα του καθενος. Αντε να εξηγησεις σε πρωτοπορο της αποδομησης πχ οτι δεν ειανι τοσο πρωτοποριακος πλεον.Αλλα σε καθε περιπτωση προς τι το μισος ο διχασμος και η εθνομηδενιστικορομαντικες αναλυσεις;;;;Η ολη ιστορια ειναι αν τα Σκοπια θα μπουνε και με τι ονομα σε ΝΑΤΟ και ΕΕ> Εμεις καλως ή κακως ειμαστε μεσα, αυτοι εχουν μεγαλυτερη αναγκη να μπουν. Αυτο θελει πολιτικη αναλυθση με ορους ρεαλ πολιτικ οχι με ορους αυτοεικονας του καθενα.
1." Ποιος εκτελεσε τον Χαμπιμπι; Πηγή: www.lifo.gr" Μιλάμε για τον Λαθρέμπορο; http://www.kathimerini.gr/863000/article/epikairothta/ellada/me-dyo-opla-h-ektelesh-toy-aigyptioy-sta-e3arxeia2. "Τεσπα ο Μικης αποδυκνειεται ποιος συγχρονος απο πολλους, γιατι πιθανα εχει μονο στον εαυτο του να δωσει λογαριασμο και οχι σε δοξασιες για τον ευατο του και την αυτοεικονα του καθενος. Αντε να εξηγησεις σε πρωτοπορο της αποδομησης πχ οτι δεν ειανι τοσο πρωτοποριακος πλεον." Πηγή: www.lifo.grκαι "Η ολη ιστορια ειναι αν τα Σκοπια θα μπουνε και με τι ονομα σε ΝΑΤΟ και ΕΕ> Εμεις καλως ή κακως ειμαστε μεσα, αυτοι εχουν μεγαλυτερη αναγκη να μπουν. Αυτο θελει πολιτικη αναλυθση με ορους ρεαλ πολιτικ οχι με ορους αυτοεικονας του καθενα." Πηγή: www.lifo.grΝομίζω πως πρέπει να διαλέξεις κάτι. Και τα δύο στο ίδιο πακέτο δε χωράνε.
atman, αν είχες γεννηθεί κάποιες εκατοντάδες χιλιόμετρα βόρεια, ΒΔ ή ΒΑ(δεν ξέρω και το ακριβές γεωγραφικό σου στίγμα), ποιες πιστεύεις ότι θα ήταν οι απόψεις σου σήμερα επί του θέματος και σε ποια γλώσσα θα τις εξέφραζες;
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ήταν ένα μεγάλο συλλαλητήριο. Οχι όμως μεγαλύτερο από αυτό του 2012 για το β' μνημόνιο.Περίεργα τα αισθήματα. Από τη μία, η αναμφισβήτητη Ελληνικότητα της Μακεδονίας. Δεν είναι εθνικιστής ή ακροδεξιός ένας που λέει τα αυτονόητα. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για τον αλυτρωτισμό τους. Δεν καταλαβαίνω στην σημερινή "καλή συγκυρία" όπου οι Σκοπιανοί, που φαίνονται και ως επισπεύδοντες, να μην κάνουν και τις αναγκαίες υποχωρήσεις. Σεβασμός στην Ιστορία και τη γειτονική χώρα. Και ούτε αλλοίωση εθνικής ταυτότητας υπάρχει. Το αίμα νερό δε γίνεται και ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΛΑΒΟΙ. Αν είναι όλα τα κατακτημένα, απο τον Μ. Αλέξανδρο, εδάφη να ονομάζονται Μακεδονία τότε δεν θα πρέπει να υπάρχουν Τουρκία, Ιράν, Ιράκ, Αφγανιστάν και μέρος της Ινδίας. Απο την άλλη " αυτό το χώμα είναι δικό τους και δικό μας" άκουγες απο τα μεγάφωνα. ΛΑΘΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗ. Από όλο το έργο του Μίκη αυτό βρήκαν να βάλουν; Δεν ήταν όλοι όσοι ήταν στο Σύνταγμα σήμερα ακροδεξιοί ή χρυσαυγίτες. Μέσα στο πλήθος όμως υπήρχαν και ακροδεξιοί και ΧΑυγίτες με πρώτο και καλύτερο τον αρχηγό της ΧΑ. Αναγνώρισαν αυτοί όλοι (οι ακροδεξιοί) τους στίχους του Γιάννη Ρίτσου , που μέχρι χτες το απόγευμα ήταν "απαγορευμένος" για αυτούς; Του ανθρώπου που όσο ζούσε είχε τύχει "λίαν ιδιαιτέρας περιποιήσεως" από τους πολιτικούς πατέρες των σημερινών ακροδεξιών;Επι τη ευκαιρία http://www.topontiki.gr/article/258305/i-kori-toy-ritsoy-adeiazei-toys-diorganotes-toy-syllalitirioy-gia-ti-romiosyniΈστω και με λανθάνων τρόπο η αριστερά ήταν παρούσα. Δε θα σχολιάσω την εισαγωγή της ομιλίας του Μίκη. Τυπικό δείγμα της πολιτικής προσωπικότητας. Σε αντίθεση με τη μεγαλειώδη μουσική του προσωπικότητα η πολιτική του προσωπικότητα είναι ένα τυπικό εκκρεμές (μία από δω μια από κει), καράβι στη φουρτούνα και τα μποφόρ είναι πολλά.Δεν υπάρχει λόγος για βιασύνες. Αν δεν υπάρχει σωστή λύση (όνομα χωρίς κανενός είδους "Μακεδονια" ) ας μην υπάρξει λύση.
"Η ολη ιστορια ειναι αν τα Σκοπια θα μπουνε και με τι ονομα σε ΝΑΤΟ και ΕΕ> Εμεις καλως ή κακως ειμαστε μεσα, αυτοι εχουν μεγαλυτερη αναγκη να μπουν. Αυτο θελει πολιτικη αναλυθση με ορους ρεαλ πολιτικ οχι με ορους αυτοεικονας του καθενα. Πηγή: www.lifo.gr"Αν συμβεί αυτό (έτσι όπως το λες) έλα να μου πεις και για την επιτυχία και αυτού του συλλαλητηρίου!
Η αληθεια ειναι συμφωνω στα περισσοτερα που αναφερεις. Μια ψυχραιμη αποψη και μπραβο γιατι απο παρορμητικες δηλωσεις μπουχτισαμε. Ο Μικης με το τεραστιο εργο του τωρα στην δυση της ζωης του γελοιοποιειται με το διαρκες περα δωθε στην πολιτικη και δεν το καταλαβαινει μου φαινεται και ειναι κριμα. Αν ειναι δυνατον, εμμεσα εστω να συντασσεται με Κασιδιαριδες κτλο (με κεινον να τον εκθειαζει τον Μικι) ενω καποτε τον πολεμουσαν. Ειναι σαν να τραβαει ενα Χ στο βασανισμενο παρελθον του...Οσο για την λυση, καλο θα ηταν κανα ουδετερο ονομα αλλα που ελπιδα.
Αυτος ο εθνορομαντισμος του 50, ηταν αυτος που απελευθερωσε την Κυπρο απο τον στυγνο αποικιοκρατικο ζυγο.Ηταν αυτος που αποφασισε εναντια against all ods, με την Βρετανια αποκλεισμενη και την Ευρωπη κατω απο τη Γερμανικη μποτα να αντισταθει στις 28 Οκτωβρη του 40. Και φυσικα ειναι αυτος που δικαιως γιορταζει αυτη την αγκενστ ωλ οντς αντισταση και οχι μαζι με τους συμμαχους των Γερμανων Ουγγρους, Ρουμανους, Φιλανδους, Δανους των 2 ημερων κλπ κλπ, την "απελευθερωση" τους το 1945-44. Ηταν αυτος που συνεβαλε για να καταλυθει το χαλιφατο, παλαιοτερα η δουλοκτησια (δεν ειχε μονο ο νοτος σκλαβους), και να γινει ενα δημοκρατικο συνταγμα, ακομα και αυτος που φανταστηκε μια Βαλκανικη δημοκρατικα ενωμενη.Αντιπαρεβαλε τα με τον εθνομηδενισμο του λαιφσταιλ, της κενοτητας νοηματος, αυτον που διαδηλωνει για το δικαιωμα στη μπουρκα φοροντας εσωρουχα. Ο Ουελμπεκ τα εχει γραψει, ζουμε τα απονερα γεροντικων φαντασιωσεων 80χρονων νεων του 68.
Και όπως και να έχει, μία απολογία των ''εθνομηδενιστών'' έναντι των ''εθνορομαντικών'' οφείλει να έχει καταφατική και όχι καταγγελτική διάθεση: αντίστοιχη παρουσίαση περγαμηνών σαν αυτές που ανέφερες. Εκτός και εάν αυτές ξοδεύονται όντως στη μαντίλα με το εσώρουχο...