Η είδηση πως οι οίκος Burberry, η κορυφαία βρετανική εταιρία μόδας, κατέστρεψε ρούχα, αξεσουάρ και αρώματα αξίας 31 εκατ. δολαρίων πέρυσι, για να προστατεύσει το εμπορικό της σήμα, προκάλεσε μεγάλη αίσθηση και πολλά σχόλια παγκοσμίως.
Ο οίκος έχει καταστρέψει τα τελευταία πέντε χρόνια πολυτελή προϊόντα αξίας σχεδόν 100 εκατ. δολαρίων προκειμένου να αποτρέψει την φτηνή πώλησή τους με στόχο να διατηρήσει ψηλά το προφίλ της επωνυμίας και να μην φτάσουν τα πολυτελή είδη στα χέρια όσων μπορούν να τα πουλήσουν με έκπτωση και να υποτιμήσουν το εμπορικό σήμα.
Η ετήσια έκθεση της Burberry δείχνει ότι η εταιρεία έστειλε μεταξύ άλλων στην πυρά καμπαρντίνες 1.800 δολαρίων και πόλο μπλουζάκια των 250 δολαρίων, προϊόντα ομορφιάς αξίας 13.7 εκατ. δολαρίων και έτοιμα προϊόντα και αξεσουάρ αξίας 24 εκατ. δολαρίων.
Όμως σύμφωνα με το BBC, η Richemont, η οποία κατέχει τα εμπορικά σήματα Cartier και Montblanc, υποχρεώθηκε να αγοράσει πίσω στοκ με ρολόγια αξίας 450 εκατομμυρίων δολαρίων τα τελευταία δύο χρόνια.
Οι αναλυτές λένε ότι ορισμένα τμήματα αυτών των ρολογιών θα ανακυκλωθούν, αλλά τα περισσότερα θα πεταχτούν.
Ίδια πρακτική ακολουθείται σύμφωνα με τα διεθνή δημοσιεύματα και από τον οίκο Chanel, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν ακριβή στοιχεία για τον αριθμό προϊόντων που καταστρέφονται.
Ο οίκος Louis Vuitton είναι επίσης ανάμεσα στους οίκους που κάθε χρόνο καταστρέφει απούλητες τσάντες και δερμάτινα αξεσουάρ.
Αντίστοιχη αποκάλυψη είχε γίνει πριν από μερικά χρόνια και για το τεράστιο απόθεμα με απούλητα ρούχα της Abercrombie & Fitch.
Οι περιβαλλοντικοί ακτιβιστές είναι θυμωμένοι με τις αποκαλύψεις. «Παρά τις υψηλές τιμές της, η Burberry δεν δείχνει σεβασμό στα δικά της προϊόντα και τη σκληρή δουλειά και τους φυσικούς πόρους που χρησιμοποιούνται για να γίνουν», δήλωσε ο Lu Yen Roloff της Greenpeace.
«Η αυξανόμενη ποσότητα στοκ δείχνει την υπερπαραγωγή και αντί να επιβραδύνει την παραγωγή της, αποτεφρώνεις προϊ΄ντα που δεν έχουν κανένα ελάττωμα», λέει και χαρακτηρίζει την πρακτική ένα «βρώμικο μυστικό».
Ο Τζάκ Τζάκσον, επικεφαλής της Βρετανικής Σχολής Μόδας στην πανεπιστημιούπολη του Πανεπιστημίου Caledonian της Γλασκώβης, δήλωσε ότι οι πολυτελείς επιχειρήσεις μόδας όπως η Burberry αντιμετώπισαν ένα παράδοξο.
Για να ικανοποιήσουν τους μετόχους, πρέπει να συνεχίσουν να επεκτείνονται ακόμη και αν υπάρχει κίνδυνος να αμβλύνουν την ταυτότητά τους και να δημιουργήσουν υπερβολικό απόθεμα, ανέφερε. «Δεν υπάρχει τρόπος να λύσουν ποτέ αυτό το πρόβλημα».
σχόλια