ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Γιατί αυτό που έγινε στο Next Top Model ήταν υποκριτικό, αλλά τελικά σωστό

Γιατί αυτό που έγινε στο Next Top Model ήταν υποκριτικό, αλλά τελικά σωστό Facebook Twitter
Μία από τις διαγωνιζόμενες του Next Top Model, δέχθηκε το αμείλικτο σκανάρισμα της κριτικής επιτροπής.
11

Χρόνια τώρα τα media -έντυπα και ηλεκτρονικά- έκαναν πρωταθλητισμό σ' αυτό που αποκαλούμε μη ρεαλιστική απεικόνιση του γυναικείου σώματος. Μοντέλα με εξωπραγματικές αναλογίες, σκληρό photoshop και τελειότητα εκεί που δεν θα έπρεπε να χωράει κάμερα ή φωτογραφικός φακός. 

Με τα social media να μπαίνουν με φόρα στις ζωές μας, μια παγιωμένη κατάσταση εξελίχθηκε: στο Instagram και στο Facebook δεν χρειαζόταν ατζέντης ή πρακτορείο, δεν χρειαζόταν art director ή φωτοσοπάς. Ο καθείς -η καθεμιά για την ακρίβεια- μπορεί να γίνει μάνατζερ του εαυτού της και ζώντας το ψέμα της σε κάθε selfie να διεκδικήσει το δικό της μερίδιο στη λάμψη - απ' όπου κι αν προέρχεται. Αυτό, όμως, δεν ήταν το χειρότερο. 

Το χειρότερο δεν ήταν καν ότι γέμισε το σύμπαν -virtual και πραγματικό- από πανομοιότυπα κορίτσια: τετράγωνα φρύδια, φουσκωτά χείλη μισάνοιχτα, μεγάλα στήθη, τονισμένοι γλουτιαίοι, μακριά μαλλιά, νύχια χτιστά και δύσχρηστα. Το χειρότερο ήταν ότι κανείς δεν τολμούσε να μιλήσει γι' αυτό. 

Το χειρότερο δεν ήταν καν ότι γέμισε το σύμπαν -virtual και πραγματικό- από πανομοιότυπα κορίτσια: τετράγωνα φρύδια, φουσκωτά χείλη μισάνοιχτα, μεγάλα στήθη, τονισμένοι γλουτιαίοι, μακριά μαλλιά, νύχια χτιστά και δύσχρηστα. Το χειρότερο ήταν ότι κανείς δεν τολμούσε να μιλήσει γι' αυτό.

Εν ονόματι της φιλοσοφίας που υποστηρίζει ότι "αν σε κάνει να νιώσεις καλά, κάν'το", εν ονόματι της όποιας ατέλειας που έκανε την κάτοχο του κομπλεξικιά, και προς χάριν μίας μάλλον ανισοβαρούς πολιτικής ορθότητας κανείς δεν τολμούσε να σχολιάσει ανοιχτά και δημόσια το ελάφι που μπήκε στο σαλόνι. 

Πώς να σχολιάσει το στήθος που ξεφύτρωσε τρία νούμερα μεγαλύτερο σ' ένα βράδυ; Πώς να παρατηρήσει ότι αυτά τα σαρκώδη χείλη χθες ήταν δυο μικρές γραμμές; Και με τι θάρρος και ποιο δικαίωμα να ρωτούσε πώς τα θεόστραβα δοντάκια διορθώθηκαν μαγικά, χωρίς σιδεράκια και επώδυνες εξαγωγές, μέσα σε 2-3 επισκέψεις στον οδοντίατρο; 

Από τη μία η φυσική λεπτότητα, από την άλλη τα προσωπικά δεδομένα δεν επέτρεπαν τέτοιες παρατηρήσεις. Και μετά ήρθε η αποθέωση του ζωτικού ψεύδους: δεν αρκούνταν τα media στην ευγενή σιωπή και τη διακριτικότητα. Έπρεπε κάπως να εστιάσουν στη θεαματική αλλαγή. Και επειδή η αρνητική υπογράμμιση επισύρει μηνύσεις, προτιμούσαν για καιρό τον έπαινο...

Γιατί αυτό που έγινε στο Next Top Model ήταν υποκριτικό, αλλά τελικά σωστό Facebook Twitter
Το ζωτικό ψεύδος μιας νέας γυναίκας που θέλει να είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού της -εξωτερικά τουλάχιστον και καλά κάνει- δεν μπορεί να καταπιεί τη φυσική υπεροχή μιας άλλης, ούτε να γίνει πρότυπο για κορίτσια που μαθαίνουν τώρα να αγαπούν το σώμα τους. Με όλες του τις ατέλειες.

Μ' εκείνο το αντιπαθές και χιλιοειπωμένο "κουκλάρα" (πάνω σε αποτυχημένες ή πομπώδεις πλαστικές) υπογράμμιζαν -υποτίθεται- την αλλαγή. Μετά την υπεροχή. Και στο τέλος αποθέωναν το ψέμα. Στο μεταξύ, εκατομμύρια κορίτσια ανά τον κόσμο πίστεψαν -και ακόμη πιστεύουν- ότι η μηχανή παραγωγής του είδους φτύνει μόνο εκπροσώπους άνω του 1,80, με αψεγάδιαστες αναλογίες, άτριχες και εξωτικές και ότι το παραμικρό ψεγάδι -πόσω μάλλον η χοντρή ατέλεια- είναι έγκλημα κατά της αισθητικής της ανθρωπότητας. 

Χθες, κάτι έσπασε στο σύστημα και κάποιος το είπε φωναχτά. Έτυχε να είναι κριτής του ριάλιτι μόντελινγκ "Next Top Model". Ο τρόπος που έγινε ήταν ασυζητητί σκληρός, ελαφρώς υποκριτικός και παραφουσκωμένος, δηλαδή, απολύτως τηλεοπτικός. 

Μία από τις διαγωνιζόμενες, εν είδει αλόγου που το κοιτούν στα δόντια, δέχθηκε το αμείλικτο σκανάρισμα της κριτικής επιτροπής. Οι ψεύτικες βλεφαρίδες, τα δόντια από ρητίνη, η πλαστική στο στήθος, όλα μπήκαν στο μικροσκόπιο κάτω από το σιχαμένο τηλεοπτικό φως που τα δείχνει όλα σε εξωφρενική μεγέθυνση. 

Ο τρόπος ήταν λάθος, η ουσία απολύτως σωστή. Το ζωτικό ψεύδος μιας νέας γυναίκας που θέλει να είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού της -εξωτερικά τουλάχιστον και καλά κάνει- δεν μπορεί να καταπιεί τη φυσική υπεροχή μιας άλλης, ούτε να γίνει πρότυπο για κορίτσια που μαθαίνουν τώρα να αγαπούν το σώμα τους. Με όλες του τις ατέλειες. 

Γιατί αυτό που έγινε στο Next Top Model ήταν υποκριτικό, αλλά τελικά σωστό Facebook Twitter
Ο "αυστηρός" κριτής του ριάλιτι μόντελινγκ "Next Top Model", Δημήτρης Σκουλός.

Πόσω μάλλον, όταν σχεδόν ποτέ και κανείς δεν μιλά με ειλικρίνεια για όσα κρύβονται πίσω από όλες αυτές τις "βελτιώσεις". Τι σημαίνει εμφυτεύματα στο στήθος, όταν μείνεις έγκυος ή όταν τραυματιστείς; Πώς πραγματικά φαίνεται το κεφάλι χωρίς τις τρέσες, μετά από μήνες χρήσης; Πώς μυρίζει ένα στόμα με χτιστά δόντια; Πώς είναι τα πραγματικά νύχια κάτω από τα ψεύτικα; Και πώς μοιάζουν τα βλέφαρα, όταν αποφασίσει η κάτοχος των ψεύτικων βλεφαρίδων να τις αφαιρέσει;

Το αστείο με την τέλεια εξωτερική εμφάνιση που, όπως παντού έτσι και στην Ελλάδα, παρατράβηξε για χρόνια, τέλειωσε χθες το βράδυ. Ή τουλάχιστον κάποιος έκανε την αρχή. Άτσαλα, άγαρμπα, διχαστικά, αλλά την έκανε. Με το καλό και σε λοιπές αλήθειες για τον χώρο του θεάματος που λαστίχαρε τόσο, ώστε όλοι να πιστεύουν ότι χωράνε. Αλλά αυτό είναι το ζωτικό και επικερδές ψέμα αυτού του χώρου κι αυτό είναι άλλη συζήτηση.

TV & Media
11

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

5 σχόλια
Έτσι όπως στέκονται και γυρνάνε και ποζάρουν μπροστά στους κριτές με τα εσώρουχα και τα τακούνια σφίγγεται το στομάχι μου και ανατριχιαζω. Πώς να αισθάνονται άραγε; Θα πει κάποιος: {Oικοιωθελως πήγαν.}. Nαι, αλλά είναι μικρά κορίτσια ακόμα.
Ότι η Καγιά στα 40 είναι έτσι χωρίς να έχει κάνει τίποτα - απόλυτα φυσική.'Επαθε και σοκ με τις διαγωνιζόμενες - μάλλον γιατί δεν μπορούσε να πιστέψει πόσο ατάλαντα μπάζα πλαστικοί υπάρχουν εκεί έξω.
Δε μπορούμε βέβαια να παραβλέψουμε το γεγονός ότι ο κόσμος της μόδας και τα πρότυπα που για χρόνια προβάλει είναι αυτά που οδήγησαν στα αψεγάδιαστα σώματα , στα τέλεια μαλλιά κλπ . Προσπαθούμε να μοιασουμε στα εξώφυλλα.. και τώρα, οι ίδιοι που ρετουσαρουν ή ρετουσάρονται, απορρίπτουν ένα μοντέλο που έχει κάνει πλαστική. Που αν πάρεις ένα ένα τα μοντέλα ανάθεμα και αν το 10% δεν έχει πειράξει κάτι πάνω του.
Μπερδεύουμε τα μοντέλα με τα celebrity models και με τα "μοντέλα" του instagram. Στους μεγάλους οίκους μόδας, μοντέλα με πλαστικά στήθη και χείλη δεν δουλεύουν, με εξαίρεση τα celebrity models (πχ. Bella Hadid) αλλά αυτό είναι μια συζήτηση εντελώς διαφορετική. Αυτά τα πρότυπα τα έχει προβάλει ο πιο εμπορικός κόσμος της μόδας και των αντρικών περιοδικών και σε αυτό έχει συμβάλει και το instagram και reality τύπου Kardashians. Το high fashion και η υψηλή ραπτική είναι άλλη ιστορία και άλλης αισθητικής. Για πολλά μπορείς να κατηγορήσεις αυτόν τον χορό (π.χ ανορεκτικά μοντέλα) αλλά όχι ότι προώθουσε πλαστικοποιημένα πρότυπα.
Δεν ξέρω αν διαφωνώ αλλά οκ, τελευταία όλοι δηλώνουν μοντέλα. Ακόμη και η Καγιά της υψηλής ραπτικής, έχει κάνει τις επεμβασουλες της. Λογικό είναι τα πρότυπα να είναι τέτοια για ένα κορίτσι 17 ετών. Βέβαια ταυτόχρονα, θα με αναιρέσω λέγοντας ότι βλεπουμε μοντέλα στις πασαρέλες που λες δε μπορεί να είναι μοντέλο, είναι άσχημη, οπότε εκεί μπαινουν άλλα κριτήρια που τα ξέρουν οι οίκοι μόδας. Όπως και να,θα ήθελα να γίνει μια προσπάθεια να μην ακούγεται τόσο η λέξη μοντέλο για την κουτση Μαρία που δουλεύει γλάστρα σε ένα πρωινάδικο ή γλάστρα στη Βουλιαγμένη. Ο ίδιος ο χώρος της μόδας πρέπει να τους απωθήσει και ναι ακόμη και την Hadid και την κάθε Hadid. Διαφωνώ με τον τρόπο που μίλησαν στην κοπέλα ,ίσως απλά ήταν μια καλή ευκαιρία να κράξουν αυτό που υπάρχει εκεί έξω(και δεν το έκαναν). Στο κάτω κάτω, αυτό βλέπει αυτό κάνει, ας προσφέρουν οι φωτογράφοι (όπως ο κύριος που είναι κριτής) αρετουσαριστα αποτελέσματα και φυσικά μοντέλα, για να παραδειγματιστουν και οι νέες κοπέλες.
Η Μπελλα δουλευει ηδη σαν μοντελο που σημαινει οτι ο χώρος της μοδας την εχει αποδεχτει. Το να την κοβετε εσεις στην εκπομπη, μου λεει απλα οτι προσπαθειτε να κανετε τους ηθικους μπροστα στις κάμερες
H απλά δεν θέλουν να δουλέψουν μαζί της. Ο χώρος της μόδας δεν είναι ένας και εφόσον δουλεύει ήδη σαν μοντέλο σημαίνει οτι έχει αποδεχτεί οτι όσες δουλειές και να κλείνει, πάντα κάποιος θα την απορρίπτει.
Δεν καθίσταται αρκετό για να φέρει την άνοιξη, αλλά τουλάχιστον είναι μια αρχή. Καλώς ή κακώς, ο κόσμος της μόδας είναι ελιτίστικος. Δεν μπορεί να έχει πρόσβαση ο οποιοσδήποτε, πόσο μάλιστα ένα παραποιημένο πρότυπο ομορφιάς.