Άτολμα και άστοχα Όσκαρ: Οι εντυπώσεις μας από την απονομή 2019

Άτολμα και άστοχα Όσκαρ: Οι εντυπώσεις μας από την απονομή 2019 Facebook Twitter
Η Lady Gaga φιλάει το Όσκαρ που κέρδισε για το τραγούδι Shallow της ταινίας "Ένα Αστέρι Γεννιέται". Φωτό: Getty Images/Ideal Image
16

Με μοιρασμένες τις ψήφους της Ακαδημίας σε διαφορετικές ταινίες, κανείς δεν σάρωσε, ωστόσο αρκετοί έφυγαν ικανοποιημένοι από τη βραδιά της απονομής των 91ων βραβείων Όσκαρ, που χαρακτηρίστηκε, επιεικώς, από έλλειψη τόλμης, φαντασίας και, ενίοτε, ορθής κρίσης στους περισσότερους τομείς. «Ο διαιτητής πήρε λάθος απόφαση» δήλωσε, όπως αναμενόταν, ο Σπάικ Λι στην αναγγελία του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

Το «Πράσινο Βιβλίο» ξεπέρασε τις ενστάσεις και τα αγκάθια που είχαν ανακόψει την αρχικά εξαιρετική πορεία του στη σεζόν των βραβείων και επικράτησε στη μεγάλη κατηγορία, όπως και στην κατηγορία του Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου, χαρίζοντας στον δημιουργό του «Ο ηλίθιος και ο πανηλίθιος», Πίτερ Φαρέλι, και τα δύο προσωπικά Όσκαρ που διεκδικούσε. Κακή ταινία δεν ήταν, αλλά η «Παρείσφρηση» του ενθουσιώδους Σπάικ, επιτέλους νικητή για το βραβείο Διασκευασμένου Σεναρίου, είδε την πιο ήπια και στρογγυλεμένη από τις υποψήφιες ταινίες με black theme και πολυπολιτισμικό προσανατολισμό να μαγνητίζει την Ακαδημία, όπως τους παλιούς, συντηρητικότερους καιρούς.

Χάνοντας σίγουρες κατηγορίες, σύμφωνα με τα προγνωστικά, όπως τα Κοστούμια και τα Σκηνικά (από τον «Μαύρο Πάνθηρα») και το Πρωτότυπο Σενάριο, φοβηθήκαμε πως η «Ευνοούμενη» θα σκάλωνε σε ένα limbo καθολικής ήττας, ανάλογο με εκείνο του φιλμ «Master and Commander», που είχε τελικό απολογισμό 10-0.

Το «Πράσινο Βιβλίο» έφτασε τα 3 Όσκαρ, ένα περισσότερο από το «Spotlight», κερδίζοντας έτσι τη μεγάλη κατηγορία χωρίς ευρεία νίκη και ποσοτικά ρεκόρ. O Μαχέρσαλα Άλι ήταν φαβορί στην κατηγορία του Β' Ανδρικού Ρόλου και επιβεβαίωσε τα προγνωστικά σε μια δίκαιη επικράτηση για έναν αξέχαστο ρόλο, αποδεικνύοντας πως μια χαριτωμένη Ιnstagram εκστρατεία αλά Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ δεν αρκεί. Και η Ρετζίνα Κινγκ, η οποία ξεκίνησε με ταινίες του Τζον Σίνγκλετον και βρήκε καταφύγιο σε τηλεοπτικές σειρές, επικράτησε έναντι της Ρέιτσελ Βάις και της αιωνίως χαμένης Έιμι Άνταμς, για το «Αν η οδός Μπιλ μπορούσε να μιλήσει».

Στα τέσσερα σταμάτησε το «Bohemian Rhapsody». Ευτυχώς! Με τη φόρα που απέκτησε μετά την παλιομοδίτικη εισαγωγική ερμηνεία των εναπομεινάντων μελών των Queen, μαζί με τον πιο generic-τραγουδιστή-πεθαίνεις, Άνταμ Λάμπερτ, όλοι φοβηθήκαμε πως θα επαναλαμβανόταν το σκηνικό από τις Χρυσές Σφαίρες και ότι η ταινία μπορεί και να έφευγε με το μεγάλο Όσκαρ. Όπως το περιμέναμε, κανείς, ούτε και ο Ράμι Μάλεκ, νικητής στην κατηγορία του Α' Ανδρικού Ρόλου, δεν ευχαρίστησε τον επίμονα (εξ)αφανισμένο σκηνοθέτη Μπράιαν Σίνγκερ.

Άτολμα και άστοχα Όσκαρ: Οι εντυπώσεις μας από την απονομή 2019 Facebook Twitter
Ο Ράμι Μάλεκ γιορτάζει τη νίκη του. Φωτο: Getty Images/Ideal Image

Το «Ρόμα» εκτιμήθηκε ως κερδισμένο προσωπικό στοίχημα του Αλφόνσο Κουαρόν. Κανείς από τους συντελεστές δεν κέρδισε βραβείο, εκτός από τον Μεξικανό σκηνοθέτη, ο οποίος επικράτησε στις κατηγορίες της Φωτογραφίας, της Σκηνοθεσίας και της Ξενόγλωσσης Ταινίας ‒ πρωτιά για το Μεξικό, μετά από 7 άσφαιρες υποψηφιότητες στο παρελθόν.

Οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας αρνήθηκαν την ύψιστη τιμή τους στο ασπρόμαυρο αριστούργημα, υπαναχωρώντας στην προοπτική μια μη αγγλόφωνη παραγωγή του Netflix να μπει στην Ιστορία και, ειλικρινά, να δώσει αέρα Τέχνης σε έναν θεσμό που επί χρόνια διστάζει με την κατεύθυνση που καλείται να χαράξει.

Οι διαφορετικές φωνές, που είναι πολλές, τα βαρίδια και οι υποχρεώσεις, συντεχνιακές και τηλεοπτικές, που είναι ακόμη περισσότερες, και το pressing για μια τελετή νεανική, relative με ένα κοινό που πασχίζει να κρατήσει την προσοχή του για παραπάνω από ένα τέταρτο της ώρας, δείχνουν τα Όσκαρ να στριμώχνονται όσο περνούν τα χρόνια.

Χάνοντας σίγουρες κατηγορίες, σύμφωνα με τα προγνωστικά, όπως τα Κοστούμια και τα Σκηνικά (από τον «Μαύρο Πάνθηρα») και το Πρωτότυπο Σενάριο, φοβηθήκαμε πως η «Ευνοούμενη» θα σκάλωνε σε ένα limbo καθολικής ήττας, ανάλογο με εκείνο του φιλμ «Master and Commander», που είχε τελικό απολογισμό 10-0.

Τελικά, η Ολίβια Κόλμαν, μια πρώην καθαρίστρια σε ρόλο Σταχτοπούτας, όχι μόνο έσωσε την παρτίδα αλλά και τη βραδιά: κέρδισε το φαβορί του τελευταίου μήνα, την Γκλεν Κλόουζ, σήκωσε την αίθουσα στο πόδι, έκανε τον Γιώργο Λάνθιμο, τον best director της, όπως τον αποκάλεσε, να δακρύσει από συγκίνηση και γοήτευσε αυθεντικά με τον εφηβικό αυθορμητισμό της, διασχίζοντας και πάλι μια γκάμα συναισθημάτων, αξιοζήλευτη και αφοπλιστική, ευχαριστώντας, με βέρα βρετανική ενοχικότητα, το είδωλό της, την Κλόουζ, και την Gaga, που είδε, ξαφνικά, μπροστά της, και τα παιδιά της, στα οποία υποσχέθηκε πως δεν θα το ξανακάνει ‒ δηλαδή να κερδίσει Όσκαρ.

Άτολμα και άστοχα Όσκαρ: Οι εντυπώσεις μας από την απονομή 2019 Facebook Twitter
H Ολίβια Κόλμαν με το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου. Φωτό: Getty Images/Ideal Image

Ήταν η κορυφαία στιγμή μιας τυπικής, ακέφαλης βραδιάς, μαζί με τον εκρηκτικό λόγο του Σπάικ Λι, ο οποίος στόχευσε τον ακατονόμαστο, τον «πορτοκαλί πράκτορα», δηλαδή τον Τραμπ, παρακινώντας τους θεατές να κάνουν το σωστό στις επερχόμενες εκλογές. Μετά από αυτήν τη νοικοκυρεμένη, συμμαζεμένη, φρόνιμη, παραθετική, άνευρη τελετή, που κατάφερε να πλησιάσει τις 3 ώρες, με αμφίβολη την έκβαση της τηλεθέασης, η Ακαδημία θα πρέπει επιτέλους να αποφασίσει αν πραγματικά επιθυμεί ένα εντυπωσιακό θέαμα ή μια αξιοπρεπή βραδιά βραβείων.

Οι διαφορετικές φωνές, που είναι πολλές, τα βαρίδια και οι υποχρεώσεις, συντεχνιακές και τηλεοπτικές, που είναι ακόμη περισσότερες, και το pressing για μια τελετή νεανική, relative με ένα κοινό που πασχίζει να κρατήσει την προσοχή του για παραπάνω από ένα τέταρτο της ώρας, δείχνουν τα Όσκαρ να στριμώχνονται όσο περνούν τα χρόνια.

____________________________ 

Μείνετε συντονισμένοι στην COSMOTE TV και τις επόμενες μέρες θα έχετε πολλές ακόμα ευκαιρίες να απολαύσετε την 91η τελετή των βραβείων OSCAR.

Τη Δευτέρα 25/2 στο COSMOTE CINEMA 1HD η μεγαλύτερη γιορτή του κινηματογράφου κάνει ανκόρ! Στις 21:00 αξιοσημείωτες στιγμές στο κόκκινο χαλί και αμέσως μετά, στις 22:00, η τελετή: οι βραβεύσεις, οι παρουσίες που ξεχώρισαν και οι ευχαριστήριοι λόγοι που συζητήθηκαν σε μια ανεπανάληπτα λαμπερή βραδιά.


Αν δεν είδατε την 91η τελετή απονομής των Βραβείων OSCAR, μη χάσετε αυτή την Παρασκευή 1/3 την μονταρισμένη τελετή διάρκειας 90 λεπτών στις 18.45, στο COSMOTE CINEMA 1HD.

Οθόνες
16

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Οθόνες / 10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Ξεψαχνίσαμε τον κατάλογο που προσφέρουν οι πλατφόρμες streaming και σας παρουσιάζουμε δέκα ταινίες κατάλληλες για την πιο αγαπησιάρικη μέρα του χρόνου, ώστε να μη χρειαστεί να καταφύγετε ξανά στις συνηθισμένες επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ