Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους.

Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
142

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

Έχουμε όλοι ακούσει την έκφραση, "... σα να παίρνεις το γλυκό μέσα από τα χέρια ενός παιδιού", αλλά μάλλον δεν είχαμε ποτέ σκεφτεί να το κάνουμε, για να δούμε πώς πραγματικά θα είναι..

Η φωτογράφος, Jill Greenberg δεν είχε πρόβλημα να το κάνει για μας, δίνοντας γλυκάκια σε μικρά παιδιά, παίρνοντας τα έπειτα πίσω, και φωτογραφίζοντας τις αντιδράσεις τους.

Τα αποτελέσματα είναι αρκετά προβλέψιμα: σπαρακτικό κλάμα.

Η σειρά φωτογραφιών που ονομάζεται "End Times" φαίνεται λίγο σκληρή, και έχει προκαλέσει διάφορες αντιδράσεις εναντίον της Jill, ενώ άλλοι τις βρίσκουν ξεκαρδιστικές..

Νομίζω ότι το πιο ενδιαφέρον πράγμα σχετικά με αυτή τη σειρά φωτογραφιών είναι ότι η Jill συλλαμβάνει ακατέργαστο το συναίσθημα των παιδιών, το οποίο είναι σίγουρα ένα δύσκολο έργο, που κατά πάσα πιθανότητα δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί με τους ενήλικες.

Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter
Φωτογράφος δίνει γλυκά σε παιδιά, μετά τα παίρνει πίσω και φωτογραφίζει τις αντιδράσεις τους. Facebook Twitter

[ via ]

Φωτογραφία
142

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

20 σχόλια
Απαράδεκτη ιδέα. Απαράδεκτη υλοποίηση. Τα μωρά οποσδήποτε δε θα πάθουν τίποτα που έκλαψαν μια ακόμα φορά. Το να προκαλείς όμως επι τούτου το μωρό να κλάψει για να κάνεις το κέφι σου, το θεωρώ απαράδεκτο! Θα μπορούσε να έχει τα ίδια αποτελέσματα με πιο ήπια μεθοδολογία. Το γεγονός ότι οι φωτογραφίες είναι ΤΟΣΟ επεξεργασμένες ακυρώνει όποια "φυσικότητα" ήθελε να πετύχει παρουσιάζοντας το παιδικό κλάμα! Κανείς δεν έδωσε μια πειστική απάντηση: γιατί είναι γυμνά τα μωρά; Προκαλεί τον πόνο σε ανήμπορα πλασμετάκια για να κάνει τέχνη! Μπλιαχ!Οι γονείς τους που είναι και τί είδους άνθρωποι που επέτρεψαν κάτι τέτοιο; Αίσχος!
Μα τι τρομερο οντως, φανταζομαι δεν ειχατε την ιδια απορια για τους γονεις που εκθετουν τα παιδια τους γυμνα σε τοσες ταινιες και διαφημισεις, διοτι σε εκεινες τις περιπτωσεις τα μωρα δειχνουν χαρουμενα και γελαστα και απλως σας φαινονται χαριτωμενα, σωστα;; Τεχνη δεν ειναι μονο η χαρα και η (αντικειμενικη) ομορφια, το αντιθετο θα ελεγα, τεχνη ειναι η εκθεση συναισθηματων και σκεψεων, και τα πιο δυνατα συναισθηματα ειναι τα ασχημα διοτι μεσα τους διαθετουν ΤΗΝ ομορφια. Αν ειχε χτυπησει τα παιδια θα ηταν σιγουρα μια λαθος μεθοδος, ομως το οτι ετσι επελεξε να τα προκαλεσει και ετσι να αποδωσει τις εικονες που αντικρισε ειναι θεμα προσωπικο και φυσικα μη κατακριτεο, απ τη στιγμη που αυτο ακριβως οριζει η τεχνη, την εκφραση της προσωπικης αποψης του καλλιτεχνη. Αν σας ειχε ρωτησει "Πειτε μου τη γνωμη σας για το πώς να προκαλεσω τη θλιψη σε ενα μικρο παιδι και πώς να το αποτυπωσω στη φωτογραφια;" θα ηταν δικο σας εργο και οχι του φωτογραφου. Επισης επειδη ειδα καποιους που αναφερθηκαν στο οτι δεν ηταν αναγκη να προκαλεσει κλαμα στα παιδια και οτι θα μπορουσε να παει σε καποιο παρκο και να "κλεψει" τις στιγμες δακρυων, ισως απλουστατα να μην ηταν αυτος ο τροπος που ηθελε να τα φωτογραφισει, ισως ηθελε μια ομοιομορφια ως προς το πλανο, τα χρωματα, την ενδυμασια και το " background".
Φυσικά και κατακρίνω την εκμετάλλευση των παιδιών είτε γελάνε είτε κλαίνε. Αυτό όμως δεν είναι το θέμα μα μας.Στο ίδιο στούντιο με λίγα παιχνίδια και πολλά μωρα, το ίδιο αποτέλεσμα θα είχε. Γυμνά γιατί είναι; Μπήκε η φωτογράφος στη διαδικασία να εξηγήσει το όλο πρότζεκτ και τις συνθήκες φωτογράφησης και δεν μπορούσε να εξηγήσει το γιατί είναι γυμνά;
Εμενα προσωπικα μονο το γυμνο δεν με ενοχλει. Ειναι σαν να αναρωτιεστε για τι στις φωτογραφισεις κυριαρχουν γυναικες με λιγα η και καθολου ρουχα. Το γυμνο ειναι πιο φυσικο, οκ; και πιο καλλιτεχνικο οπως ειπα και πιο πανω. Ας μη γινομαστε πουριτανοι. Το να βασανιζει τα παιδια ειναι απαραδεκτο, ειτε με ρουχα ειτε χωρις!
Τρελαινομαι για τετοιες reality φωτογραφισεις! Η επομενη που θελω να δω τωρα: φατσες φωτογραφων οταν τους εχεις παρει τις πανακριβες φωτογραφικες μηχανες τους με τους πανακριβους φακους τους και τις εχεις κανει κοματια μπροστα στα ματια τους...
Κατά την ταπεινή μου άποψη το πρότζεκτ είναι ψεύτικο -δηλαδή η αιτία του κλάμματος δεν ειναι μόνο το γλυκό που πήραν από το παιδί. Με αυτό δεν εννοώ ούτε ότι τα χτύπησε κάποιος ούτε ότι τα παρενόχλησε,αλλά ότι ίσως απλά τα είχαν μακριά από τη μαμά τους ή κάτι άλλο και είχαν αρχίσει να κλαίνε από νωρίς. Όποιος έχει ένα παιδάκι στο περιβάλλον του, νομίζω καταλαβαίνει τι εννοώ.Από εκεί και πέρα το γυμνό είναι περιττό,η επεξεργασία απαράδεκτη και άσχετη και με τα παιδιά και με την υποτιθέμενη ιδέα. Και τέλος θα ήθελα να αναφέρω κάτι που μου έχει κάνει εντύπωση. Τέχνη δεν είναι ότι δεν καταλαβαίνετε. Μην προσπαθείτε να κρύψετε την έλλειψη κατανόησης ενός θέματος πίσω από κακοδιαχειριζόμενο θαυμασμό,ούτε με υποτίμηση προς τους άλλους,που δεν τον συμμερίζονται.Κάποιος παραπάνω ανέφερε τη Sally Mann. Προσωπικά τη θεωρώ μεγάλη φωτογράφο.Και εκείνη δέχτηκε τρομακτική κριτική για τα πρότζεκτ της,που μάλιστα χρησιμοποιούσε τα δικά της παιδιά και είναι ακόμα και σήμερα αμφιλεγόμενη. Οποιοσδήποτε όμως κάνει ακατανόητες κινήσεις, κακοτεχνίες και μάλιστα εμπλέκει και το ανθρώπινο στοιχείο,δεν αναγεται αυτομάτως σε μεγάλο καλλιτέχνη που δε μπορεί να τον κατανοήσει ο απλός καθημερινός άνθρωπος.
«Τέχνη δεν είναι ότι δεν καταλαβαίνετε.», «Οποιοσδήποτε όμως κάνει ακατανόητες κινήσεις, κακοτεχνίες και μάλιστα εμπλέκει και το ανθρώπινο στοιχείο, δεν ανάγεται αυτομάτως σε μεγάλο καλλιτέχνη που δε μπορεί να τον κατανοήσει ο απλός καθημερινός άνθρωπος.»Πραγματικά πόσο δίκιο έχεις!Γεμίσαμε με "καλλιτέχνες"-Flou artistique... Και άλλους τόσους "φιλότεχνους" επίσης flou...Μόνο που δεν ξέρω ακριβώς ποιός από τους δύο είναι εκείνος που δίνει αξία στον άλλο...
Πέραν των ψυχολογικών επιπτώσεων στα παιδια,για τις οποίες δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλές συμπέρασμα(οι γονείς καταδικαστέοι δεν το συζητάμε),οι εικόνες είναι τελείως στημένες , ρετουσαρισμένες και ψεύτικες . Στην τελική , τόσα παιδάκια κλαίνε πραγματικά(μελό), τρέχα να τα βγάλεις.Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο τα παιδιά είναι γυμνά .Και η Sally Mann έκανε αμφιλεγόμενες φωτογραφίες αλλά τουλάχιστον είχαν κάτι να πουν.
Ψυχολογικές επιπτώσεις επειδή τους πήρανε ένα bloody γλυκό από τα χέρια;Για δες τι μαθαίνει κανείς. Σκέψου τι τραύματα θα πάθουνε όταν μάθουνε την αλήθεια και για τον Άγιο Βασίλη....
εμενα παλι επιτρεψτε μου να αμφιβαλλω για την μεθοδολογια που λεει η φωτογραφος οτι ακολουθησε. Εχω τρια παιδια 8, 6.5 και 2. Και τους εχω παρει πραγματα απειρες φορες απο τα χερια τους (για το καλο τους, και οχι για να μαλακιστω), και η αντιδραση δεν ειναι τοσο ακραια. Στα περισσοτερα παιδακια τους ετρεχαν σαλια απο το κλαμα. Τετοιο κλαμα ριχνουν τα δικα μου μετα απο τετοιο χοντρο χτυπημα που χρειαζονται ραματα! Επισης (οπως παρατηρησαν πολλοι) τα παιδακια ειναι γυμνα. Οποτε ανακεφαλαιωνω. 1)Παιδακια μικρης ηλικιας, που δεν καταλαβαινουν "Αγαπουλα μου απο εδω η μεγαλη καλλιτεχνης Τζιλ θα σε παρει φωτογραφιες" 2)Σε καποιον χωρο που υποθετω δεν ειναι οικειος (διοτι που να κουβαλαει συνεργα φωτισμους κλπ κλπ κλπ) αρχιζουν να σε γδυνουν χωρις λογο 3) Σου παιρνουν το γλυκο απο το χερι και σε αφηνουν να κλαψεις αρκετη ωρα μεχρι να φτασεις σε αυτο το σημειο οδυρμου που βλεπουμε. Σορρυ, αλλα η κυρια ειναι μεγαλος μαλακας!!!
Γιατί είμαι σίγουρη ότι την δεύτερη φωτογραφία την έχω δει πριν το 2012 να κυκλοφορεί στο Ίντερνετ με ένα αστείο caption; Είστε σίγουροι ότι η φωτογράφηση είναι του 2012;
όλα αυτά τα παιδάκια θα κλαίγανε επίσης και για τους πιο άσχετους λόγους, όπως για το γάλα τους που δεν είναι όσο ζεστό θέλουν, ή γιατί τους έπεσε η πιπίλα είτε γιατί τους πιτσίλισε μια σταγόνα νερό. μην τρελαίνεστε. είμαι σίγουρη ότι δεν απέκτησαν ψυχολογικά προβλήματα από αυτό και ότι τους δόθηκε το γλειφιτζούρι πίσω αφού τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες γιατί κανείς δεν θα άντεχε να ακούει το κλάμα τους.
Μπορούσε να φωτογραφήσει παιδιά να κλαίνε χωρίς να το προκαλέσει.Επιπλέον,με τόση επεξεργασία που έχει πέσει στις φωτογραφίες,τρομάξαμε να καταλάβουμε ότι πρόκειται γι'αληθινά παιδιά.Δεν το βρίσκω αρρωστημένο,απλά αποτυχημένο και κακόγουστο.
"Επιπλέον,με τόση επεξεργασία που έχει πέσει στις φωτογραφίες,τρομάξαμε να καταλάβουμε ότι πρόκειται γι'αληθινά παιδιά.Δεν το βρίσκω αρρωστημένο,απλά αποτυχημένο και κακόγουστο." Πες τα,ρε Jenny...αυτό που ντεμέκ οι μισοί νιώθουν από τέχνη και σου αναλύουν το τίποτε και σε κράζουν κιόλας που είσαι απαίδευτος και οι άλλοι μισοί γίνονται αυτόκλητοι κοινωνικοί λειτουργοί και καταδικάζουν την εγκληματία που τραύματισε παιδικές ψυχές,μπλαμπλαμπλα... έγκωσα.κι εμένα αποτυχημένο και κακόγουστο μου φάνηκε,nothing more,nothing less.
Γιατί δεν πάει στο σπίτι ενός αγνοούμενου να τους ανακοινώσει ότι βρήκε τον άνθρωπό τους και μετά να τους πει πλάκα σας έκανα. Ίσως επειδή οι φωτογραφίες που θα βλέπαμε μετά θα ήταν από το παχύ έντερο της Jill.
Επιεικώς αηδίες...κι αυτό με το γυμνό τι εξυπηρετεί; Ρούχα δεν είχαν να τα φωτογραφίσουν;Οτι να ναι κάνει ο καθένας τέχνη σου λέει μετά...χέσανε οι καλλιτέχνες και φύτρωσαν οι νέοι Γουόρχολ.
υπαρχουν φωτογραφιες με "κλαμα" που δεν ηταν επιτηδευμενες και σου προκαλουν συγκινηση αυτο το αισχος δε προκαλει τπτ καλο...οσοι εχουν παιδια καταλαβαινουν,τα παιδια ζουν σενα μικροκοσμο το να τους παρεις αυτο το γλυκο απο το στομα ειναι σαν να περνεις απο εναν ενηλικα το τσιγαρο,η οποιαδηποτε απολαυση θεωρει εκεινος αναγκαια...τεσπα ειναι βασανιστικο...
Ψυχούλες! Και σιγά ρε παιδιά, πώς κάνετε έτσι; Λες και τους σφάξαν τις οικογένειες. Γλυκό τους πήραν και τους έβγαλαν φωτογραφία, δεν θα πάθουν κάτι. Να δω τι γονείς θα γίνεται, κάνοντάς στα παιδιά σας όλα τους τα χατίρια :P Και στο κάτω-κάτω, όταν κλαίει κανείς είναι ανήθικο να τον φωτογραφίζεις; Chill.
αποκρουστικο καθολου διασκεδαστικο(διαβασα οτι καποιοι γελασαν!?)και δεν καταλαβαινω αυτου του ειδους τη τεχνη που υποβαλει παιδια σε τεοια ψυχοφθορα διαδικασια για νατραβηξει 1 φωτογραφια(1 δεν ηταν σιγουρα)μπραβο πολυ δημιουργικο!την επομενη φορα ας κανει κατι πιο βασανιστικο ετσι θα εχει και μεγαλυτερη απηχηση