Αυτανάφλεξη σε καλλιτεχνική εγκατάσταση με σάπια ψάρια σε γκαλερί του Λονδίνου

Αυτανάφλεξη σε καλλιτεχνική εγκατάσταση με σάπια ψάρια σε γκαλερί του Λονδίνου Facebook Twitter
2

Τα εγκαίνια της έκθεσης του Lee Bul στην Hayward Gallery του Λονδίνου αναβλήθηκαν επειδή σε ένα από τα έργα προκλήθηκε αυτανάφλεξη.

Η εγκατάσταση με τίτλο «Majestic Splendour (1991-2018)»  του καλλιτέχνη Lee Bul από τη Νότια Κορέα αποτελείται από σάπια ψάρια, τα οποία και πήραν φωτιά με αποτέλεσμα η γκαλερί να αναγκαστεί να αφαιρέσει το έργο από την έκθεση. 

Το «Majestic Splendour» παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1997 σε μια έκθεση στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης, αλλά η μυρωδιά ήταν τόσο αφόρητη που επισκέπτες παραπονέθηκαν ότι τους φέρνει τάση για εμετό, οπότε το μουσείο απομάκρυνε τότε εντελώς το έργο. 

Σε μετέπειτα εκθέσεις του έργου, τα ψάρια τοποθετήθηκαν σε πλαστικές σακούλες με υπερμαγγανικό κάλιο σε μια προσπάθεια να μειωθεί η δυσοσμία. 

Το συγκεκριμένο χημικό περιγράφεται ως «ισχυρό οξειδωτικό παρόμοιο με τη χλωρίνη» και δεν είναι τοξικό ή εύφλεκτο. Εντούτοις όταν έρχεται σε επαφή με άλλα εύφλεκτα υλικά, αυξάνεται η τάση αναφλεξιμότητάς του. 

Κατόπιν συμβουλών από ειδικούς χημικούς και συνειδητοποιώντας πως το ρίσκο θα ήταν πολύ μεγάλο -ειδικά δεδομένου πως αυτή είναι μόλις η δεύτερη έκθεση στο νέο χώρο της γκαλερί- οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να αποσύρουν το έργο με τα ψάρια. 

Ωστόσο τα ψάρια πρόλαβαν να πάρουν φωτιά, η οποία βέβαια κατασβέστηκε άμεσα. 

Η ιδιωτική ξενάγηση στην έκθεση, που είχε προγραμματιστεί για τις 29 Μαΐου, ακυρώθηκε μόλις μια ώρα πριν εκατοντάδες επισκέπτες έρθουν στην γκαλερί.  

Με πληροφορίες από Dazed και The Art Newspaper

Culture
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Με το που διαβασα τον τιτλο ακριβως το ίδιο σκεφτηκα.Ε γιατίδεν εφτιαξε ψευτικα σαπια ψαρια; η τεχνη ετσι κι αλλιως χρησιμοποιει ανθρωπινα δημιουργήματα για συμβολικους λόγους...π.χ. αγαλμα: ψευτικα ανθρωπινα σωματα για την αποδωση συμβολισμου, δεν τοποθετησε κανεις πραγματικους ανθρώπους, βεβαια καποτε η τεχνη είχε και ως αποτερο σκοπο τον διαχρονικο συμβολισμο και όχι τον εφημερο...η τεχνη αντανακλα και την κυρίαρχη κουλτουρα.