Βρέθηκε ο τάφος της Νεφερτίτης;

Βρέθηκε ο τάφος της Νεφερτίτης; Facebook Twitter
Η προτομή της Νεφερτίτης όπως εκτίθεται στο Neues Museum του Βερολίνου
0

Βρέθηκε ο τάφος της Νεφερτίτης; Facebook Twitter
O αρχαιολόγος Χάουαρντ Κάρτερ εξετάζει τη σαρκοφάγο του βασιλιά Τουταγχαμών το 1922

 

Κρυφές πόρτες στον τάφο του βασιλιά Τουταγχαμών πιστεύεται πως οδηγούν στο χώρο ανάπαυσης της βασίλισσας Νεφερτίτης.  Ο Βρετανός αρχαιολόγος Δρ Nicholas Reeves, που εργάζεται στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα, κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα μετά από μελέτη σε ακτινογραφίες υψηλής ανάλυσης  των τοιχωμάτων του θαλάμου ταφής του βασιλιά Τουταγχαμώνα στην Κοιλάδα των Βασιλέων, κοντά στο Λούξορ. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του οι ακτινογραφίες έχουν αποκαλύψει δύο κρυμμένες εισόδους πίσω έναν τοίχο του τάφου.

Η μία πόρτα φάνηκε πως οδηγεί σε μια αποθήκη και η άλλη πόρτα φαίνεται πως είναι μια συνέχεια του νεκρικού θαλάμου του Τουταγχαμώνα. Ο Δρ Reeves πιστεύει ότι η δεύτερη πόρτα μπορεί να οδηγεί στον τάφο του Νεφερτίτης. Αν ο επιστήμονας έχει δίκιο, ένας ανεκτίμητος θησαυρός πιο μαγευτικός  ακόμα και από τον τάφο του Τουταγχαμών περιμένει να ανακαλυφθεί.

Ο Δρ Reeves έγραψε σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα: "Η ενδελεχής και πολύμηνη μελέτη και αξιολόγηση των ακτινογραφιών του θαλάμου ταφής του βασιλιά Τουταγχαμώνα έχει αποφέρει πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα: έχουμε ενδείξεις για δύο άγνωστες μέχρι τώρα πόρτες, ένα σύνολο δωματίων πίσω από ένα διαχωριστικό τοίχωμα και τα δύο φαινομενικά ανέγγιχτα από την αρχαιότητα. Οι ενδείξεις είναι εντυπωσιακές. "

Το ασυνήθιστα μικρό μέγεθος και το σχήμα του πλουσιοπάροχα επιπλωμένου ταφικού θαλάμου του Τουταγχαμώνα είχε προβληματίσει τους αρχαιολόγους από την ανακάλυψή του το 1922, από τον Howard Carter. Δίνει την εντύπωση ότι είναι ένας προθάλαμος, παρά ένας κατάλληλος τάφος για ένα βασιλιά. Ο Δρ Reeves δείχνει ότι χτίστηκε ως μια προέκταση σε έναν άλλο τάφο που ίσως ανήκει στη βασίλισσα Νεφερτίτη. Κι αν οι υποθέσεις του  Δρ Reeves είναι λανθασμένες; «Αν δεν βγω σωστός, δεν πειράζει» δηλώνει. «Αν όμως βγω σωστός, ο κόσμος θα γίνει πολύ πιο ενδιαφέρον. Ειδικά για τους Αιγυπτιολόγους». Οι αιγυπτιακές αρχές δεν έχουν εκφέρει ακόμα γνώμη για την ανακάλυψη του Δρ Reeves.

 


Ο  τάφος του Τουταγχαμώνα ανακαλύφθηκε από τον Άγγλο αρχαιολόγο Χάουαρντ Κάρτερ το 1922,  και άνοιξε για το κοινό τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους. Ήταν ο πιο ασύλητος αιγυπτιακός τάφος που ανακαλύφθηκε ποτέ ο οποίος περιείχε αριστουργήματα. Κοντά στα 2.000 αντικείμενα βρέθηκαν, και χρειάστηκαν οι αρχαιολόγοι πάνω από εννιά χρόνια για να τα καταγράψουν. Η Νεφερτίτη (περίπου 1370 - 1330 π.Χ.) ήταν σύζυγος του Φαραώ Ακενατών που το αρχικό του όνομα ήταν Αμενόφης Δ και το άλλαξε προς τιμή της λατρείας του Θεού Ατόν . Η Νεφερτίτη και ο σύζυγος της ήταν γνωστοί για το ότι εισήγαγαν το μονοθεϊσμό στην Αιγυπτιακή θρησκεία. Πίστευαν μόνο στον θεό Ατόν (Άθωνα). Η Νεφερτίτη ήταν επίσης γνωστή στην Αίγυπτο για την ομορφιά της. Ήταν περήφανη για το μακρύ λαιμό της. Το όνομά της σημαίνει «έφτασε η όμορφη». Είχε πολλούς τίτλους. Για παράδειγμα, στο χώρο λατρείας Καρνάκ βρέθηκαν οι επιγραφές: η Κληρονόμος, η Αγαπητή, Κυρά της Άνω και Κάτω Αιγύπτου, Σύζυγος του Μεγάλου Βασιλιά, Κυρά των Δύο Χωρών και άλλες. Έγινε ευρύτερα γνωστή εξαιτίας της προτομής που βρίσκεται τώρα στο Neues Museum του Βερολίνου. Η προτομή της είναι ένα από τα έργα τέχνης της αρχαίας Αιγύπτου με τα περισσότερα αντίγραφα. Η φιλοτέχνησή του αποδίδεται στον γλύπτη Τούθμωσι και βρέθηκε στο εργαστήριό του. Η κατασκευή της προτομής δείχνει χαρακτηριστικά την κατανόηση που είχαν οι αρχαίοι Αιγύπτιοι για τις διαστάσεις του ανθρώπινου προσώπου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.