Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter
Το τίμημα είναι βαρύ σε μια επαρχιώτικη τερατοποιημένη ελληνική κοινωνία που ακόμα δεν έχει μάθει να αποδέχεται τη διαφορετικότητα ή, σωστότερα, την ελευθερία...

Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα»

3

Μια γυναίκα επιστρέφει στο χωριό στο οποίο γεννήθηκε μετά από πολλές δεκαετίες. Αφορμή είναι ο θάνατος της μητέρας της. Στα χέρια της κρατάει μια παλιά φωτογραφία: μια μάνα με τα δυο αγοράκια της. Την παρακολουθούμε, πλάτη στον φακό, να μπαίνει στο νεκροταφείο και να έρχεται αντιμέτωπη με τα πρόσωπα όλων εκείνων που άφησε πίσω της κάποτε. Οι άνθρωποι αυτοί, βλοσυροί και ντυμένοι στα μαύρα, την ακολουθούν σαν Χορός αρχαίας τραγωδίας. Ο ίδιος της ο αδερφός τής επιτίθεται. Η γυναίκα πέφτει στο χώμα και δέχεται τη βία του πλήθους. Ο θεατής καταλαβαίνει πως το ένα από τα δύο αγοράκια της παλιάς φωτογραφίας ήταν εκείνη, που σε μια φάση της ζωής της επέλεξε να ζήσει ως γυναίκα. Το τίμημα είναι βαρύ σε μια επαρχιώτικη τερατοποιημένη ελληνική κοινωνία που ακόμα δεν έχει μάθει να αποδέχεται τη διαφορετικότητα ή, σωστότερα, την ελευθερία...

Οι άνθρωποι αυτοί, βλοσυροί και ντυμένοι στα μαύρα, την ακολουθούν σαν Χορός αρχαίας τραγωδίας. Ο ίδιος της ο αδερφός τής επιτίθεται. Η γυναίκα πέφτει στο χώμα και δέχεται τη βία του πλήθους.


Θα μπορούσε να είναι η εναρκτήρια σεκάνς από τη «Χρονιά με τα 13 φεγγάρια» του Φασμπίντερ, αν το σκηνικό δεν ήταν η ελληνική επαρχία αλλά ένα γερμανικό πάρκο. Η έννοια αυτή της διαφορετικότητας και ο κοινωνικός ρατσισμός είναι το θέμα που απασχολεί τον νέο σκηνοθέτη Δημήτρη Κατσιμίρη στη δεύτερη μικρού μήκους ταινία του με προβλεπόμενο τίτλο «Μαμά γύρισα» – η προηγούμενη μικρού μήκους του, τα «Γενέθλια», βραβεύτηκε στο περσινό Φεστιβάλ Δράμας, ενώ συμμετείχε στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα πολλών φεστιβάλ του εξωτερικού, από τη Βαρκελώνη και την Αριζόνα μέχρι το Τορόντο. Ρώτησα τον Κατσιμίρη γιατί πρέπει οι τρανς να παρουσιάζονται μονίμως στο σινεμά ως ναυάγια της ζωής. «Εν προκειμένω, δεν θα με αφορούσε η ευτυχισμένη όψη της ζωής ενός τρανς ατόμου», ήταν η απάντηση του, «εφόσον στη θέση μιας τρανς θα μπορούσε να είναι ένας πρόσφυγας ή κάποιος άλλος εκπρόσωπος εκείνου του κομματιού της κοινωνίας που έχει να κάνει με το διαφορετικό και το ξένο». Μια σύντομη σε διάρκεια ταινία, λοιπόν, για τη διαφορετικότητα και την άρνηση ή την αδυναμία των άλλων να την αποδεχτούν, με αποτέλεσμα να φανερώνουν την πιο άγρια και φασιστική πλευρά του εαυτού τους.

Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter


Στον πρωταγωνιστικό ρόλο η τρανς περφόρμερ Εύα Κουμαριανού, που, αφήνοντας πίσω εκείνες τις απείρου κάλλους εμφανίσεις της στις τηλεοπτικές trash εκπομπές, κατάφερε να εξελιχθεί σε μια πραγματικά συγκλονιστική ηθοποιό. Την παρακολουθούσα να δέχεται τις υποδείξεις του Κατσιμίρη. «Θα σ' το κάνω απόλυτα φυσικό» του είπε κι όταν μετά τη ρώτησα πώς το εννοούσε αυτό, μου εξήγησε: «Απλώς ήμουν ο εαυτός μου. Όσο έβλεπα το μαυροντυμένο πλήθος να έρχεται καταπάνω μου, σχεδόν φοβήθηκα για τη ζωή μου». Ωστόσο, επειδή η Εύα είναι αυτή που είναι και ήρθε στο γύρισμα σοβαρή και μετρημένη, την ώρα της δύσκολης σκηνής του ξυλοδαρμού της δεν μπόρεσε να μην πετάξει μοναδικές ατάκες! Καταματωμένη –εξαιρετικό το μακιγιάζ της make up artist Έλλης Κριαρά– και πεσμένη καταγής, την ακούσαμε να φωνάζει «Φρουρά! Φρουρά!» και τότε το γύρισμα διακόπηκε σαν το πιο αστείο διάλειμμα μέσα σε μια σκηνοθετημένη τραγωδία. «Επιτέλους, λύθηκε» μου είπε αργότερα ο σκηνοθέτης. «Γνώριζα πόσο γελάγατε στο "Την λένε Εύα" και απορούσα. Έλεγα, δεν μπορεί να είναι τόσο σοβαρή μ' εμάς η Κουμαριανού!». Κατασταλάξαμε, έτσι, στο ότι τα πάντα είναι ζήτημα επαγγελματισμού και η Εύα μπορεί πια να στέκεται ως επαγγελματίας ηθοποιός και όχι ως μια απλή, κωμική περσόνα.


Δίπλα της, στους ρόλους του αδερφού της και του παπά του χωριού, οι ηθοποιοί Γιάννης Τσορτέκης και Θανάσης Χαλκιάς αντιστοίχως.

Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter
Θα μπορούσε να είναι η εναρκτήρια σεκάνς από τη «Χρονιά με τα 13 φεγγάρια» του Φασμπίντερ, αν το σκηνικό δεν ήταν η ελληνική επαρχία αλλά ένα γερμανικό πάρκο.
Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter
Η Εύα Κουμαριανού, φασμπιντερική ηρωίδα στο «Μαμά γύρισα» Facebook Twitter


Info:

Η μικρού μήκους ταινία «Μαμά γύρισα» βρίσκεται στο στάδιο του post production. Προβλέπεται να συμμετάσχει στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας.

Παραγωγή: Δ. Κατσιμίρης - Κ. Γκίκας - Β. Σταυρόπουλος

Σενάριο - σκηνοθεσία: Δημήτρης Κατσιμίρης

Φωτογραφία: Βασίλης Σταυρόπουλος

Μουσική: λΑΜΠΕΡΟύκ

Μακιγιάζ - ειδικά εφέ: Έλλη Κριαρά

Ηθοποιοί: Εύα Κουμαριανού, Γιάννης Τσορτέκης, Θανάσης Χαλκιάς, Θοδωρής Μπρατσάκος 

Οθόνες
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα κατάφερε ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης;

The Review / Τα κατάφερε ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η Μίνα Μπιράκου είδαν το «Υπάρχω», το πολυαναμενόμενο biopic του Γιώργου Τσεμπερόπουλου για τον Στέλιο Καζαντζίδη, και εντυπωσιάστηκαν με την ερμηνεία του Χρήστου Μάστορα. Ποιο κομμάτι της ταινίας δεν τους άρεσε;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Ζούμε, ρε! / Γιώργο Καπουτζίδη, γιατί βλέπουμε τόσο σπάνια ανάπηρους χαρακτήρες στις ελληνικές σειρές;

Πόσο κοντά είμαστε στο να βλέπουμε ανάπηρους ηθοποιούς στην οθόνη μας; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν με τον σεναριογράφο, ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Καπουτζίδη για τη συμπερίληψη στην ελληνική τηλεόραση και τη δική του προσπάθεια να γράψει ανάπηρους χαρακτήρες για μία νέα σειρά.
THE LIFO TEAM
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Μυθολογίες / «Στα 13 μου φρίκαρα με το The Ring»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Λάμπρου Κωνσταντέα

Παιδί των ’90s, ο ηθοποιός έχει φτιάξει μια λίστα που χωράει από τη «Μικρή γοργόνα» της Disney και τον Harry Potter του Κουαρόν μέχρι Ινιάριτου και Γουόνγκ Καρ Γουάι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έξι ηθοποιοί θυμούνται τη συνεργασία τους με τον Παντελή Βούλγαρη

Οθόνες / «Ο Παντελής Βούλγαρης είναι ένας σκηνοθέτης που σου αφήνει πολλά περιθώρια»

Άννα Βαγενά, Δημήτρης Καταλειφός, Θέμις Μπαζάκα, Στράτος Τζώρτζογλου, Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κωνσταντίνου: Έξι ηθοποιοί θυμούνται στιγμές από τα γυρίσματα ταινιών του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη, με αφορμή το αφιέρωμα «Όλα είναι δρόμος» του Cinobo.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Οθόνες / «Mary»: Η ταινία του Netflix για τη ζωή της Παναγίας προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστεί μια Ισραηλινή ηθοποιός, δέχεται επιθέσεις από δύο (τουλάχιστον) κατευθύνσεις ταυτόχρονα, εξοργίζοντας τόσο τους υποστηρικτές της Παλαιστίνης όσο και τους συντηρητικούς χριστιανούς.
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα (κι ανάμεσά τους «Ο δολοφόνος του Τόκιο»)

Μυθολογίες / «Όλοι ξέρουμε για τι μιλάνε οι "Ηλίθιοι" του Τρίερ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Σύλλα Τζουμέρκα

Κουρασάουα, Ταρκόφσκι, Βέντερς, διπλό Κασσαβέτη και τη «Διαφθορά» του Έιμπελ Φεράρα περιλαμβάνει η δεκάδα του σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Οθόνες / Τέιλορ Σέρινταν: Ποιος είναι ο νέος Μίδας της τηλεόρασης;

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από την επιτυχία του «Yellowstone» και ενός ολόκληρου τηλεοπτικού σύμπαντος παραμένει ένας καουμπόι που αρνείται ότι οι σειρές του απευθύνονται σε συντηρητικό ακροατήριο.
THE LIFO TEAM
Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Οθόνες / Ο δημιουργός του «Love Actually» χαρίζει στα παιδιά ένα χριστουγεννιάτικο animation

Ο Ρίτσαρντ Κέρτις διασκευάζει για λογαριασμό του Netflix μια τριλογία δικών του βιβλίων, σε ένα σπονδυλωτό, χαριτωμένο και καλόψυχο φιλμ, απευθυνόμενο κυρίως σε θεατές μικρότερης ηλικίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
και όμως γυρίζει συμφωνώ για την φούστα. Κι εμένα εκεί πήγε το μάτι μου. Ίσως επειδή σέρνεται στο χώμα.. θα έπρεπε να είναι λίγους πόντους πιο κοντή.