Με τον Μαχαιροβγάλτη στο «Λιος Άντζελες»

Με τον Μαχαιροβγάλτη στο «Λιος Άντζελες» Facebook Twitter
0

To ταξί που μας πάει στο σημείο που γίνονται τα γυρίσματα του Μαχαιροβγάλτη στα Άνω Λιόσια μάς αφήνει στο γήπεδο του Τάε Κβο Ντο, σε μια περιοχή που θυμίζει φαβέλες: τροχόσπιτα μαντρωμένα, παράγκες με απλωμένες μπουγάδες, μεγάλα άδεια οικόπεδα και κυκλικοί δρόμοι που οδηγούν στο… άγνωστο. Το ραντεβού ήταν στο Γήπεδο της Πάλης, κανά δυο χιλιόμετρα παρακάτω, στην οδό Νικηφόρου Φωκά. Δεν τη γνωρίζει κανείς. Είναι Πέμπτη μεσημέρι και νέκρα, αν εξαιρέσεις τα ελάχιστα αυτοκίνητα τσιγγάνων που διασχίζουν τη λεωφόρο και την άσχημη μυρωδιά που απλώνεται στον αέρα. Μυρωδιά χωματερής.

Το δυώροφο σπίτι που γίνονται τα γυρίσματα της νέας ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη -στους πρόποδες ενός λόφου- ξεχωρίζει ανάμεσα στα χαμόσπιτα, μαντρωμένο με φράχτη και συρματοπλέγματα, σαν φρούριο. Προφανώς για προστασία. Οι συνθήκες στο «Λιος Άντζελες» σκληρές, και η επιλογή του χώρου καθόλου τυχαία. Η σκηνή που παρακολουθήσαμε να γυρίζεται -και κράτησε περισσότερο από 6 ώρες- «είναι κομβική», όπως μας εξηγεί ο Γ. Οικονομίδης. «Είναι το παιχνίδι της καύλας» ανάμεσα στον Νίκο και στη Γωγώ, δύο από τους πρωταγωνιστές της ταινίας, που ξεκινούν μια παράνομη σχέση. Ο Νίκος είναι ο ανιψιός, η Γωγώ η γυναίκα του θείου του και η συγκεκριμένη σκηνή στο μπάνιο είναι η στιγμή της πρώτης σεξουαλικής έλξης ανάμεσά τους. Η Γωγώ επιστρέφει φορτωμένη με ψώνια στο σπίτι, τα αφήνει στον πάγκο της κουζίνας και, ανοίγοντας την πόρτα του μπάνιου, βλέπει τον Νίκο να κάνει ντους και να αυνανίζεται. Συναισθήματα έντονα, σιωπές κι ένα συνεργείο πολυάριθμο που στήνει τα πάντα με μεγάλη ακρίβεια. Το πλάνο με την επιστροφή στο σπίτι γυρίζεται πέντε φορές μέχρι να ικανοποιηθεί ο σκηνοθέτης, το ίδιο και η δύσκολη (και αμήχανη για κάποιον που παρακολουθεί) σκηνή του αυνανισμού.

Είναι η δέκατη μέρα γυρισμάτων και η ομάδα έχει αρχίσει να δένει - «είναι το καλύτερο συνεργείο που είχα ποτέ», μου λέει ο Οικονομίδης. Έχει πάει 6 το απόγευμα όταν ακούγεται το stop και προσφέρεται γαλακτομπούρεκο στους παρόντες. Η κούραση είναι εμφανής. Σε όλους.

«Ο Νίκος ζει βόρεια, επαρχία, κοντά σε μία βιομηχανική πόλη» λέει ο Στάθης Σταμουλακάτος που τον υποδύεται. «Περνάει μια σχετικά ρέμπελη ζωή, δεν δουλεύει, δεν κάνει τίποτα, τον ζούσαν ο πατέρας του και οι φίλοι του. Με αφορμή το θάνατο του πατέρα του ανεβαίνει στην πόλη ο θείος του, βρίσκονται στην κηδεία και του προτείνει να κατέβει μαζί του στην Αθήνα. Μετά από κάποια περιστατικά ο Νίκος αναγκάζεται να φύγει, να δεχτεί την πρόταση του θείου, ενώ στην πραγματικότητα δεν τον συμπαθεί καθόλου. Έρχεται στην Αθήνα, αλλά ο θείος του δεν τον παίρνει να δουλέψει στην κάβα που έχει, του ετοιμάζει μια έκπληξη, μια δουλειά που δεν την περιμένει και τον απογοητεύει. Νομίζει ότι θείος θα τον κάνει συνιδιοκτήτη, αφεντικό, αλλά τον φυλακίζει ουσιαστικά μέσα σε ένα σπίτι, σε μία αυλή. Έχει μια έπαρση ο Νίκος, αντιπροσωπεύει τον αυθάδη, ρατσιστή Έλληνα. Οικειοποιείται πράγματα που δεν είναι δικά του. Δεν είναι κακός, αλλά είναι σίγουρα λούμπεν. Δεν ξέρεις πώς θα αντιδράσει, πας να του κάνεις το καλό και σε βρίζει. Πας να του απλώσεις το χέρι και σου ρίχνει χαστούκι και δεν μπορείς να καταλάβεις γιατί το κάνει».

«Όταν παντρεύτηκε η Γωγώ τον θείο τον αγαπούσε», εξηγεί η Μαρία Καλλιμάνη, «αλλά η σχέση τους περνάει κρίση, είναι οξυμένα τα πράγματα, γι’ αυτό και κάνει σχέση με τον ανιψιό. Ο Νίκος μένει στην γκαρσονιέρα ακριβώς από κάτω και τα πράγματα προκύπτουν. Η σχέση του με τη θεία είναι τεταμένη στην αρχή, τίποτα δεν δείχνει τι μπορεί να γίνει. Ο Νίκος είναι χωριάτης, δεν έχει τρόπους. Είναι αγριάνθρωπος. Η σχέση που δημιουργείται μεταξύ τους δεν είναι μια σχέση έρωτα, είναι περισσότερο μια σεξουαλική έλξη»…

Τα ασπρόμαυρα πλάνα τσεκάρονται μέσα απ’ το μόνιτορ, ο πρωταγωνιστής σκουπίζεται απ’ τα νερά και οι κάμερες, οι προβολείς και τα μικρόφωνα μαζεύονται με προσοχή. Η επόμενη μέρα έχει εξωτερικό γύρισμα και προβλέπεται το ίδιο κουραστική...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Paul Morrissey (1938-2024)

Απώλειες / Ο Paul Morrissey (1938-2024) έδωσε φωνή στα «ανθρώπινα σκουπίδια»

Ο εμβληματικός σκηνοθέτης της cult τριλογίας «Flesh» - «Trash» - «Heat» ταυτίστηκε με τον Άντι Γουόρχολ και το νεοϋορκέζικο αβανγκάρντ των ’60s, ως ο πιο ανεξάρτητος από τους ανεξάρτητους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ