Με τον Μαχαιροβγάλτη στο «Λιος Άντζελες»

Με τον Μαχαιροβγάλτη στο «Λιος Άντζελες» Facebook Twitter
0

To ταξί που μας πάει στο σημείο που γίνονται τα γυρίσματα του Μαχαιροβγάλτη στα Άνω Λιόσια μάς αφήνει στο γήπεδο του Τάε Κβο Ντο, σε μια περιοχή που θυμίζει φαβέλες: τροχόσπιτα μαντρωμένα, παράγκες με απλωμένες μπουγάδες, μεγάλα άδεια οικόπεδα και κυκλικοί δρόμοι που οδηγούν στο… άγνωστο. Το ραντεβού ήταν στο Γήπεδο της Πάλης, κανά δυο χιλιόμετρα παρακάτω, στην οδό Νικηφόρου Φωκά. Δεν τη γνωρίζει κανείς. Είναι Πέμπτη μεσημέρι και νέκρα, αν εξαιρέσεις τα ελάχιστα αυτοκίνητα τσιγγάνων που διασχίζουν τη λεωφόρο και την άσχημη μυρωδιά που απλώνεται στον αέρα. Μυρωδιά χωματερής.

Το δυώροφο σπίτι που γίνονται τα γυρίσματα της νέας ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη -στους πρόποδες ενός λόφου- ξεχωρίζει ανάμεσα στα χαμόσπιτα, μαντρωμένο με φράχτη και συρματοπλέγματα, σαν φρούριο. Προφανώς για προστασία. Οι συνθήκες στο «Λιος Άντζελες» σκληρές, και η επιλογή του χώρου καθόλου τυχαία. Η σκηνή που παρακολουθήσαμε να γυρίζεται -και κράτησε περισσότερο από 6 ώρες- «είναι κομβική», όπως μας εξηγεί ο Γ. Οικονομίδης. «Είναι το παιχνίδι της καύλας» ανάμεσα στον Νίκο και στη Γωγώ, δύο από τους πρωταγωνιστές της ταινίας, που ξεκινούν μια παράνομη σχέση. Ο Νίκος είναι ο ανιψιός, η Γωγώ η γυναίκα του θείου του και η συγκεκριμένη σκηνή στο μπάνιο είναι η στιγμή της πρώτης σεξουαλικής έλξης ανάμεσά τους. Η Γωγώ επιστρέφει φορτωμένη με ψώνια στο σπίτι, τα αφήνει στον πάγκο της κουζίνας και, ανοίγοντας την πόρτα του μπάνιου, βλέπει τον Νίκο να κάνει ντους και να αυνανίζεται. Συναισθήματα έντονα, σιωπές κι ένα συνεργείο πολυάριθμο που στήνει τα πάντα με μεγάλη ακρίβεια. Το πλάνο με την επιστροφή στο σπίτι γυρίζεται πέντε φορές μέχρι να ικανοποιηθεί ο σκηνοθέτης, το ίδιο και η δύσκολη (και αμήχανη για κάποιον που παρακολουθεί) σκηνή του αυνανισμού.

Είναι η δέκατη μέρα γυρισμάτων και η ομάδα έχει αρχίσει να δένει - «είναι το καλύτερο συνεργείο που είχα ποτέ», μου λέει ο Οικονομίδης. Έχει πάει 6 το απόγευμα όταν ακούγεται το stop και προσφέρεται γαλακτομπούρεκο στους παρόντες. Η κούραση είναι εμφανής. Σε όλους.

«Ο Νίκος ζει βόρεια, επαρχία, κοντά σε μία βιομηχανική πόλη» λέει ο Στάθης Σταμουλακάτος που τον υποδύεται. «Περνάει μια σχετικά ρέμπελη ζωή, δεν δουλεύει, δεν κάνει τίποτα, τον ζούσαν ο πατέρας του και οι φίλοι του. Με αφορμή το θάνατο του πατέρα του ανεβαίνει στην πόλη ο θείος του, βρίσκονται στην κηδεία και του προτείνει να κατέβει μαζί του στην Αθήνα. Μετά από κάποια περιστατικά ο Νίκος αναγκάζεται να φύγει, να δεχτεί την πρόταση του θείου, ενώ στην πραγματικότητα δεν τον συμπαθεί καθόλου. Έρχεται στην Αθήνα, αλλά ο θείος του δεν τον παίρνει να δουλέψει στην κάβα που έχει, του ετοιμάζει μια έκπληξη, μια δουλειά που δεν την περιμένει και τον απογοητεύει. Νομίζει ότι θείος θα τον κάνει συνιδιοκτήτη, αφεντικό, αλλά τον φυλακίζει ουσιαστικά μέσα σε ένα σπίτι, σε μία αυλή. Έχει μια έπαρση ο Νίκος, αντιπροσωπεύει τον αυθάδη, ρατσιστή Έλληνα. Οικειοποιείται πράγματα που δεν είναι δικά του. Δεν είναι κακός, αλλά είναι σίγουρα λούμπεν. Δεν ξέρεις πώς θα αντιδράσει, πας να του κάνεις το καλό και σε βρίζει. Πας να του απλώσεις το χέρι και σου ρίχνει χαστούκι και δεν μπορείς να καταλάβεις γιατί το κάνει».

«Όταν παντρεύτηκε η Γωγώ τον θείο τον αγαπούσε», εξηγεί η Μαρία Καλλιμάνη, «αλλά η σχέση τους περνάει κρίση, είναι οξυμένα τα πράγματα, γι’ αυτό και κάνει σχέση με τον ανιψιό. Ο Νίκος μένει στην γκαρσονιέρα ακριβώς από κάτω και τα πράγματα προκύπτουν. Η σχέση του με τη θεία είναι τεταμένη στην αρχή, τίποτα δεν δείχνει τι μπορεί να γίνει. Ο Νίκος είναι χωριάτης, δεν έχει τρόπους. Είναι αγριάνθρωπος. Η σχέση που δημιουργείται μεταξύ τους δεν είναι μια σχέση έρωτα, είναι περισσότερο μια σεξουαλική έλξη»…

Τα ασπρόμαυρα πλάνα τσεκάρονται μέσα απ’ το μόνιτορ, ο πρωταγωνιστής σκουπίζεται απ’ τα νερά και οι κάμερες, οι προβολείς και τα μικρόφωνα μαζεύονται με προσοχή. Η επόμενη μέρα έχει εξωτερικό γύρισμα και προβλέπεται το ίδιο κουραστική...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Οθόνες / Πώς η μητριά μου, η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, με βοήθησε να κόψω το ποτό

Σε ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά του που δημοσιεύτηκε στην Wall Street Journal, ο ηθοποιός Τζος Μπρόλιν εξηγεί πώς η «ζόρικη αγάπη» της συζύγου του πατέρα του τον έκανε να κόψει οριστικά τη συνήθεια που του είχε ρημάξει τη ζωή.
THE LIFO TEAM
Μιγκέλ Γκόμες

Οθόνες / «Θέλω το σινεμά να μοιάζει με σινεμά κι όχι με κάτι που προσποιείται την πραγματική ζωή»

Ο Πορτογάλος σκηνοθέτης του «Tabu» Μιγκέλ Γκόμες επιστρέφει με το «Grand Tour» που απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας στο φετινό Φεστιβάλ Καννών, μια ταινία για τη δειλία των αντρών και το πείσμα των γυναικών. Μιλά στη LiFO με αφορμή την προβολή της στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, ως ταινία έναρξης του 13ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ