ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Ό,τι απομένει είναι η μουσική

Ό,τι απομένει είναι η μουσική Facebook Twitter
0
Ό,τι απομένει είναι η μουσική Facebook Twitter
Τα θολά, σχεδόν επινοημένα θραύσματα μιας σύντομης ζωής. (Ως επίλογος του IN-EDIT Thessaloniki Edition 2016)

  

Το Montage of Heck/ μια χαμένη ιστορία του Σάλιντζερ/ τη μια είναι σαν όνειρο/ την άλλη σαν εφιάλτης/ και διαρκώς προξενεί μια αίσθηση αποξένωσης/ αποπροσωποποίησης/ οι άνθρωποι που μιλάνε/ με την εξαίρεση του Κρις Νοβοσέλικ/ μοιάζουν να απουσιάζουν/ κάποιοι είναι τόσο παγωμένοι/ τόσο αποστασιοποιημένοι από τον Κομπέιν/ ακόμα και σήμερα/ η μάνα του κι ο πατέρας του ας πούμε/ που αναρωτιέσαι τι σκατά/ τρέχει μες στις φλέβες τους/ είναι έπειτα η ίδια η φιγούρα του Κερτ/ σε παλιά home-made ταινιάκια ή ως animation/ μόνος ενάντια σ’ όλους τους κάλπηδες του κόσμου/ η εντύπωση πως κανείς δεν τον κατάλαβε/ που φέρνει στο νου τον Χόλντεν και τον Σίμορ/ κι είναι κι αυτό το άλυτο αίνιγμα/ το αδιαπέραστο σκοτάδι που περιβάλλει την ιδιοφυΐα του/ το τραγικό του τέλος/ εκ των υστέρων/ όλα μπορεί να διαβαστούν ως σημάδια/ μα ακόμα κι αν βάλεις τα υποτιθέμενα στοιχεία δίπλα δίπλα/ πάλι δε βγαίνει άθροισμα/ το Montage of Heck/ ξανά με τον τρόπο του Σάλιντζερ/ δεν επιχειρεί κάποια ερμηνεία/ άλλωστε δεν πρόκειται καλά καλά για ντοκιμαντέρ/ περισσότερο για μια ιστορία εμπνευσμένη/ από την τέχνη και τη ζωή του Κομπέιν/ όμως τα γεγονότα που παρουσιάζει/ έχουν συμβεί πραγματικά/ βασική διαφορά/ στην περίπτωση του Σάλιντζερ/ κλείνεις το βιβλίο και ξεχνάς/ και τον Χόλντεν/ και τον Σίμορ/ και την τρελάρα τους/ με το Montage of Heck/ τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά/

Ό,τι απομένει είναι η μουσική Facebook Twitter

Πότε θα πάψουν οι Nirvana/ να με κάνουν να νιώθω αμήχανα;/ όταν τους πρωτογνώρισα/ πιτσιρίκι/ δεν ήξερα τι ήταν αυτό που άκουγα/ δεν ήταν πανκ/ δεν ήταν μέταλ/ ούτε και ροκ έτσι απλά το έλεγες/ αργότερα θα μάθαινα πως ήταν γκραντζ/ και τι υποτίθεται πως ήταν αυτό;/ γκραντζ ήταν κι οι Pearl Jam/ κι οι Soundgarden/ κι οι Alice in Chains/ κι ένα σωρό παλιοροκάδες/ που δεν είχαν καμία σχέση με τους Nirvana/ μα ανεξάρτητα από ταμπέλες/ δεν ήταν πολύ κουλ έτσι κι αλλιώς/ να παραδέχεσαι πως σ’ αρέσει η μπάντα του Κομπέιν/ μέχρι την αυτοκτονία του/ ήτανε “corporate rock whores”/ 

για έναν έφηβο που έσκαβε όλο και πιο underground/ για να βρει την αλήθεια/ μπα/ δε μου έφταναν οι Sex Pistols/ ήταν μάλλον αντιφατικό/ να είναι φαν των Nirvana/ κι άλλωστε Nirvana/ ακόμα και το όνομα δεν ήταν κουλ/ έπειτα η ρετσινιά του πουλημένου έσβησε/ μα σ’ αυτά τα τραγούδια/ προστέθηκε βαρύτερο φορτίο/ της αυτοχειρίας/ τραγούδια που γούσταρες/ που τραγούδησες/ που χόρεψες/ στο κάτω κάτω ροκ εν ρολ ήταν/ αποκτούσαν τώρα άλλο νόημα/ να παραδεχτείς ότι ακούς Nirvana/ σήμαινε ότι ήσουν και λιγάκι/ μανιοκαταθλιπτικός/ αυτοκαταστροφικός/ κτλ τύπος/ πέρασαν κάμποσα χρόνια/ έγκριτοι μουσικομπουρδολόγοι/ αποφάνθηκαν πως οι Nirvana/ δε γνώρισαν επιτυχία χάρη στους δίσκους τους/ ήταν ένα σημείο των καιρών/ τα τραγούδια τους δεν άντεξαν στο χρόνο/ για όλα φταίει το MTV/ και πάει λέγοντας/ βλ. π.χ. το Pitchfork/ που ανακήρυξε σημαντικότερη μπάντα των ’90s/ τους Pavement/

Ό,τι απομένει είναι η μουσική Facebook Twitter

Αυτά και άλλα πολλά στριφογυρνούσαν στο μυαλό μου/ ενώ ακόμα παρακολουθούσα/ το πρώτο μισάωρο του Montage of Heck/ το κομμάτι που αφορά/ την παιδική και εφηβική ηλικία του Κομπέιν/ εικόνες περνούσαν και χάνονταν/ με αστραπιαία ταχύτητα/ κι εγώ σκεφτόμουν πως όλη η τέχνη του/ στηρίχτηκε σ’ αυτή την απόχρωση/ την αμηχανία/ το embarrassment αν θέλετε/ για να χρησιμοποιήσω μια λέξη/ της μητρικής του γλώσσας/ ο Κερτ καθώς μεγάλωνε/ ήταν embarrassment για όλους/ για τη μάνα του/ τον πατέρα του/ τα αδέρφια του/ τον περίγυρό τους/ και ένιωθε embarrassed διαρκώς/ τον έκαναν να νιώθει έτσι/ το διαζύγιο των γονιών του/ στην ηλικία των εννιά/ οι ταπεινώσεις και οι εξευτελισμοί/ κάθε μέρα στο σχολείο/ ο διωγμός από το σπίτι/ και η απόρριψη απ’ όλο το συγγενολόι/ θείοι και θείες/ παππούδες και γιαγιάδες/ μητριές και θετά αδέρφια/ δεν άντεχαν να τον φιλοξενήσουν/ πάνω από μερικούς μήνες/ άλλο ένα θέμα από τον Σάλιντζερ/ το ευτυχισμένο αμερικάνικο σπιτικό/ ως χαμένος παράδεισος/ κι οι φίλοι/ ποιοι φίλοι;/ δεν είχε κανέναν/ πριν από τους Nirvana/ όσο για τους πρώτους έρωτες/ αυτούς έπρεπε να τους επινοήσει/ για να μην περιθωριοποιηθεί περισσότερο/ “Come as you are” θα τραγουδούσε/ κάποια χρόνια αργότερα/ μα είχε προηγηθεί τουλάχιστον μια δεκαετία/ όπου κανείς δεν τον δεχόταν/ έτσι όπως ήταν/

Ό,τι απομένει είναι η μουσική Facebook Twitter

Η αμηχανία δε λιγόστεψε/ καθώς το ντοκιμαντέρ προχωρούσε/ ξαφνικά ήρθε η δόξα/ και το χρήμα/ ο Κομπέιν στο ημερολόγιό του έγραφε συγγνώμη/ “Δεν ήθελα να γίνω διάσημος”/ “Ο κόσμος θέλει να πεθάνω γιατί έτσι θα γραφτεί μια κλασική ροκ εν ρολ ιστορία”/ τόσα χρόνια δεν είχα διαβάσει/ δεν είχα δει τίποτα σχετικά με το θέμα/ κάτι ήξερα/ κι άλλες στιγμές αμηχανίας/ οι σκηνές με τη μικρή Φράνσις/ θα μπορούσε να ζήσει ευτυχισμένος/ θα μπορούσε λες;/ έχω χάσει το λογαριασμό/ πόσες φορές έχω βουρκώσει/ τι διάλο/ απ’ το πρώτο λεπτό/ τις εικόνες από super 8/ που έδειχναν τον Κερτ δύο χρονών/ με μια πλαστική κιθάρα/ σαν ένα βίντεο των Nirvana/ που δε γυρίστηκε ποτέ/ όχι/ δεν είναι ευχάριστο θέαμα/ αυτό το ντοκιμαντέρ/ δεν προσφέρεται για ποπ κορν και κόκα κόλα/ ευτυχώς υπάρχει η μουσική/ κι αυτή τη φορά είναι ό,τι απομένει/ στο Montage of Heck/ παίζει σχεδόν ολόκληρο το Nevermind/ και τα τραγούδια του/ είχα κάμποσο καιρό να τ’ ακούσω/ μου φάνηκαν/ ωμά/ δυνατά/ ζωντανά/ καθαρτήρια/ ο Κερτ Κομπέιν είναι ο μεγαλύτερος ροκ μουσικός/ που πέρασε από τον πλανήτη/ τα τελευταία είκοσι χρόνια/ και βάλε/ η φωνή του είναι συγκλονιστική/ όταν τραγουδάει/ όταν ουρλιάζει/ όταν ψιθυρίζει/ οι στίχοι του είναι ανοιχτοί/ τους ερμηνεύει ο καθένας όπως θέλει/ την ίδια στιγμή/ που τα λένε έξω απ’ τα δόντια/ οι συνθέσεις του/ οι ιδέες που είχε πάνω στην κιθάρα/ ιδιοφυείς/ έχουν δικιά τους φύση/ πώς το λένε/ γι’ αυτό άλλωστε δεν είχε κανέναν άξιο συνεχιστή/ μόνο κακούς μιμητές/ αν αφαιρέσεις από τα τραγούδια του/ τα ντράιβ και τα εφέ/ ήταν μια σκέψη που έκανα από παλιά/ αποδείχτηκε με το Unplugged/ η μαγεία/ η μαγεία αυτών των τραγουδιών/ αν τ’ απογυμνώσεις/ δε χάνεται/ αυξάνει//

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM