ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Respire & I Origins στις Νύχτες Πρεμιέρας

Respire & I Origins στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
1

Απογοητευτικές μάλλον οι δύο ταινίες που είδαμε χθες βράδυ στο Odeon Όπερα 1 στο τμήμα Πρεμιέρες. Το 20ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας ολοκληρώνεται σήμερα με την τελετή λήξης και την απονομή των βραβείων στις 19.30, ενώ στις 23.15 θα ακολουθήσει η προβολή μίας από τις ταινίες που θα βραβευθούν, πάντα στην αίθουσα Odeon Όπερα 1.

 

 

Το γαλλικό Respire (ελλ. τίτλος Δύο ανάσες), σε παραγωγή της Gaumont, μια από τις μακροβιότερες κινηματογραφικές εταιρείες στη Γαλλία, είναι ένα ακραίο δράμα που αγγίζει τα όρια του ψυχολογικού θρίλερ.

 

Αποτελεί τη δεύτερη σκηνοθετική δουλειά της ηθοποιού Μελανί Λοράν και έχει θέμα την ερωτική έλξη μιας κοπέλας για μια συμμαθήτρια της που σταδιακά την οδηγεί στη νεύρωση και στο έγκλημα.

 

Η ταινία επιχειρεί να μας θυμίσει το ψυχολογικό νευρώδες σινεμά του Φρανσουά Οζόν, αλλά χάνει την ουσία από τη μέση της και μετά, κλείνοντας τελικά το μάτι στο Fatal Attraction του Άντριαν Λιν. Να το πω πιο λαϊκά, είναι σα να βλέπεις όχι ταινία τέχνης, δεδομένης της συμμετοχής της στο τελευταίο φεστιβάλ των Κανών, αλλά κάποιο επεισόδιο από τον τηλεοπτικό δικό μας...Κόκκινο Κύκλο

 

Η 17χρονη Σαρλί ζει με τη μητέρα της που όλο χωρίζει με τον πατέρα της και όλο μαζί είναι. Συνεσταλμένη, έχει μόνο μια κολλητή φίλη - συμμαθήτρια. Επίσης, πάσχει από άσθμα και παθαίνει συχνές κρίσεις. Η γνωριμία με τη Σάρα, μία πανέμορφη καινούργια συμμαθήτρια στο λύκειο, θα δώσει νόημα στη ζωή της. Τα δύο κορίτσια σύντομα γίνονται αχώριστα και η Σάρα ακολουθεί τη Σαρλί σε διακοπές με τη μητέρα και τη θεία της. Ωστόσο, η Σάρα φαίνεται να λέει ψέματα για την οικογενειακή της κατάσταση, ενώ το θράσος τής περισσεύει. Εκεί, στις διακοπές, όπου οι ορμόνες βγαίνουν εκτός ελέγχου, συνειδητοποιούμε πως η ''άβγαλτη'' Σαρλί είναι ερωτευμένη με την πιο ''περπατημένη'' Σάρα, η τελευταία όμως φανερώνει έναν απίστευτα σκληρό χαρακτήρα απέναντι στην ευάλωτη φίλη της και προτιμά να ''παίζει'' με τα αγόρια. Η απόρριψη που θα υποστεί η Σαρλί θα τραυματίσει τον εύθραυστο ψυχισμό της και θα της γίνει εμμονική κατάθλιψη. Μέχρι που μια μέρα θα παρακολουθήσει τη Σάρα και θα διαπιστώσει πως δεν ζει με τη θεία της, αλλά μένει σε ένα άθλιο διαμέρισμα με την αλκοολική μητέρα της. Από κει και πέρα η σχέση των δύο κοριτσιών θα μετατραπεί σε κανονικό εφιάλτη με τη Σάρα να αντιμετωπίζει τη Σαρλί σα σκουπίδι και να ασκεί πάνω της φανερή ψυχολογική πίεση. Η πίεση θα οδηγήσει με τη σειρά της σε έκρηξη οργής και η αθώα Σαρλί θα την πνίξει με τα ίδια της τα χέρια. 

 

Respire & I Origins στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter

 

Η ταινία επιχειρεί να μας θυμίσει το ψυχολογικό νευρώδες σινεμά του Φρανσουά Οζόν, αλλά χάνει την ουσία από τη μέση της και μετά, κλείνοντας τελικά το μάτι στο Fatal Attraction του Άντριαν Λιν. Να το πω πιο λαϊκά, είναι σα να βλέπεις όχι ταινία τέχνης, δεδομένης της συμμετοχής της στο τελευταίο φεστιβάλ των Κανών, αλλά κάποιο επεισόδιο από τον τηλεοπτικό δικό μας...Κόκκινο Κύκλο. Αυτό σε ότι αφορά το σενάριο, γιατί - κατά τα άλλα - διέπεται από σκηνοθετικές αρετές (εξαιρετική η sequence όπου η κάμερα με ένα μεγάλο τράβελινγκ στα αριστερά μάς αποκαλύπτει την πραγματική κατάσταση της Σάρα) και τις έξοχες ερμηνείες της Ζοζεφίν Ζαπί (Σαρλί) και της Λου Ντε Λαζ (Σάρα).

 

Δεν ξέρω αν στα χέρια ενός άλλου σκηνοθέτη, το αποτέλεσμα θα ήταν διαφορετικό. Είναι τόσο προβλέψιμη η εξέλιξη της φιλμικής δράσης με τη λανθάνουσα γυναικεία ομοφυλοφιλία σε α΄επίπεδο ανάγνωσης και την πράξη του φόνου στο φινάλε που λες ότι το σενάριο δε βασίστηκε τελικά στο ομότιτλο βιβλίο της Αν-Σοφί Μπρασμέ, αλλά σε μία ιστορία του αστυνομικού δελτίου.

 

 

Κρίμα και ο 35χρονος Αμερικανός Μάικ Κέιχιλ είχε ξεκινήσει καλά με το θαυμαστό φιλμ επιστημονικής φαντασίας Planet Earth το 2011. Σήμερα, με το I Origins πολύ θα ήθελε να τη ''δει'' Ταρκόφσκι α λα Stalker, τον βλέπω όμως να γυρίζει στο μέλλον μπλοκμπάστερ τύπου 2012 και να το ρίχνει στον ύπνο.

 

Ήρωας του είναι ο Ιάν, νέος επιστήμονας που ασχολείται με την εξέλιξη της ίριδας του ανθρώπινου ματιού. Στο εργαστήριο του δουλεύει με την Κάρεν και τα πάνε πολύ καλά μεταξύ τους σε ερευνητικό και προσωπικό επίπεδο, στην ιδιωτική του ζωή όμως είναι τρελά ερωτευμένος με τη Σόφι, μία περίεργη κοπέλα, η οποία συνηθίζει να αντικρούει με τις θρησκευτικές πεποιθήσεις της τον δικό του επιστημονικό ρασιοναλισμό. Η Σόφι θα βρει φριχτό θάνατο στα χέρια του Ίαν από την καμπίνα ενός ασανσέρ κι εκείνος θα δυσκολευτεί να ξεπεράσει τον τόσο άδικο χαμό της. Τον βοηθά η Κάρεν και η έρευνα τους περί του ανθρώπινου ματιού, που θα οδηγήσει σε μία ανατρεπτική, για την ιστορία της ιατρικής και της ανθρωπότητας, συνθήκη, εφόσον οι άνθρωποι παγκοσμίως στο εξής θα αρχειοθετούνται βάσει και των ματιών τους. Εφτά χρόνια μετά ο Ίαν είναι παντρεμένος με την Κάρεν, κάνουν παιδί, αλλά αυτός ακόμη τη Σόφι θυμάται και τα σκαναρισμένα στον υπολογιστή του ιδιαίτερα μάτια της. Αφού συμβαίνουν διάφορα απίστευτα πράγματα, καταλήγει στην Ινδία για να ανακαλύψει πως ένα μικρό φτωχό κοριτσάκι, το οποίο όλως τυχαίως ομιλεί την αγγλική, είναι η μετεμψύχωση της Σόφι και πως τελικά τα μάτια είναι ο πιο άμεσος σύνδεσμος με την ανθρώπινη ψυχή...

 

Κατ' αρχάς η σεναριακή ιδέα του Μάικ Κέιχιλ είναι καταπληκτική, όπως επίσης καταπληκτικό είναι και το απώτερο νόημα της, η σύγκρουση δηλαδή της ορθής λογικής με τη μεταφυσική και της σύγχρονης ιατρικής με τη θρησκεία. Από κει και πέρα, η μπάλα χάνεται κυριολεκτικά με τον πρωταγωνιστή να παίρνει αεροπλάνα και βαπόρια, από το Αϊντάχο των ΗΠΑ μέχρι τη μακρινή Ινδία, προκειμένου αρχικά να ανακαλύψει τίνος μετεμψύχωση είναι το ίδιο του το νεογέννητο αγοράκι - πιάσ' τ' αυγό και κούρεψ'το - και τελικά να ξαναβρίσκει τον μεγάλο του έρωτα μετενσαρκωμένο σε κοριτσάκι. Η δε σκηνή του τέλους με τη μικρή Ινδή να βάζει τα κλάματα στην αγκαλιά του Ίαν, φοβούμενη να μπει στο ασανσέρ, προξενώντας και τα δικά του κλάματα, καθώς ενδεχομένως και τα κλάματα του πιο ευσυγκίνητου θεατή, πατώνει κατά τη γνώμη μου την ταινία από καλλιτεχνικής άποψης και την κλείνει σαν ένα συντηρητικό θέαμα, κατάλληλο για όλη την οικογένεια. Εξυπακούεται πως ο ορθολογιστής επιστήμονας αποδέχεται την Ψυχή και την ύπαρξη του Θεού!

 

Respire & I Origins στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter

 

Τουλάχιστον έζησε ένα μεγάλο έρωτα, τον έχασε και τον ξαναβρήκε στη...Ζώνη του Λυκόφωτος. Και ο δημιουργός της ταινίας απέσπασε θετικές κριτικές και βραβεύθηκε κιόλας στο τελευταίο Sundance Film Festival για μία ταινία με πανέξυπνες ιδέες γύρω από τη θρησκευτική πίστη, την αγάπη και τη μετεμψύχωση. Εμένα, πάντως, μου φάνηκε αμερικανιά τραβηγμένη απ' τα μαλλιά και τίποτα περισσότερο.

1

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Μυθολογίες / «Η φιγούρα της Μελίνας με τρόμαζε και με έλκυε ταυτόχρονα»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ευριπίδη Σαμπάτη

Ο τραγουδοποιός Ευριπίδης Σαμπάτης επιλέγει 10 ταινίες, καθεμιά απ' τις οποίες για διαφορετικούς λόγους τον ταρακούνησαν τόσο που η ζωή του δεν ήταν ποτέ πια η ίδια.
Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια