Mickey 17: Ναι, ο Μπονγκ Τζουν Χο επέστρεψε!

Mickey 17: Ο Μπονγκ Τζουν Χο επιτέλους επιστρέφει και σατιρίζει τρελά και τρυφερά τον φασιστικό μηδενισμό Facebook Twitter
Ο Πάτινσον παίζει τον Μίκι 17 με την άβολη τρέλα ενός Τζιμ Κάρεϊ παγιδευμένου στις εκφράσεις Ασιάτη κωμικού.
0



ΤΟ MICKEY 17 ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ
στα σκαριά εδώ και χρόνια, η πρεμιέρα του ακριβώς πριν ένα χρόνο αναβλήθηκε για πολλούς λόγους, η προσμονή μετά τα Παράσιτα εύλογα ήταν μεγάλη, και η επιστροφή του Μπονγκ Τζουν Χο είναι χορταστική, κωμική, διαστημική αλλά όχι καθαρή sci-fi, σκωπτική, ενίοτε ακραία, εννοείται τεχνικά και δομικά ενδελεχής, αλλά και οικουμενική και ανθρώπινη, με την ευδιάκριτη υπογραφή του Κορεάτη μάστερ, που εδώ δεν κουμπώνει στο κοινό που ίσως περιμένει κάτι παρόμοιο με το πολυ-οσκαρικό του αριστούργημα, παραπέμποντας, εκτός από τον συνήθη προλετάριο που παλεύει σε αντίξοες συνθήκες, περισσότερο σε παλαιότερα του θέματα- το εχθρικό, παγωμένο περιβάλλον, alien απειλή, παράλογοι εξουσιαστές.

Ο Πάτινσον παίζει τον Μίκι 17 με την άβολη τρέλα ενός Τζιμ Κάρεϊ παγιδευμένου στις εκφράσεις Ασιάτη κωμικού, και με την αυταπάρνηση ενός χαμένου κορμιού που δεν ξέρει καν αν διαθέτει ψυχή, ώσπου ο «άλλος του εαυτός» και η απρόσκλητη αγάπη θα γίνουν καταλύτες δραματικοί και παραβολικοί.

Ο ήρωας δεν έχει ζωή, κυριολεκτικά! Ο Μίκυ έκανε το πρώτο λάθος να πέσει σε εκδικητικά χέρια για να τιμωρηθεί για την παρανομία του και το δεύτερο όταν υπέγραψε σε ένα εθελοντικό πρόγραμμα που ούτε λίγο ούτε πολύ τον έφερε στη θέση του αναλώσιμου πειραματόζωου, για λογαριασμό ενός αποτυχημένου φανφαρόνου πολιτικού και της μεγαλοπιασμένης συζύγου του, σε μια διαστημική αποστολή εποίκισης μακρινού πλανήτη. Το ταξίδι είναι μεγάλο, κι ενώ ο αφελής, άδειος από αυτοπεποίθηση, λίγο βλάκας, ψηλός και άχαρος επιβάτης είναι ο πιο σκληρά εργαζόμενος όλων αφού πεθαίνει και ανασταίνεται σαν φωτοαντίγραφο κομπλέ από μνήμη και λειτουργίες, μια δυναμική γυναίκα (Ναόμι Άκι) τον επιθυμεί και εύκολα τον κατακτά.

Mickey 17: Ο Μπονγκ Τζουν Χο επιτέλους επιστρέφει και σατιρίζει τρελά και τρυφερά τον φασιστικό μηδενισμό Facebook Twitter
Ο βασικός κορμός του στόρι συναντά μια πολύπλευρη πλοκή καθώς και ειρωνείες: επιβίωση ενός εθελοντή μελλοθάνατου; 

Από σαδιστική αμέλεια, ο Μίκι νούμερο 17 τελικά δεν βρίσκει το προτετελεσμένο κακό που διαφαίνεται σε μια παγωμένη σπηλιά αλλά τα τερατόμορφα ζώα τον σώνουν οδηγώντας τον στην άκατο, αν και πλέον ο υπ’ αριθμόν 18, ένα καρμπόν τσαντισμένο και μοχθηρότερο, έχει πάρει τη θέση στο κρεβάτι της αγαπημένης του, και τον χώρο στο σκάφος, επισήμως. Οι πολλαπλοί απαγορεύονται δια νόμου, και με κάποιον τρόπο πρέπει να επικρατήσει ο δυνατότερος, ή ο πιο τυχερός, σε ένα μπέρδεμα που συνδυάζει αρχομανείς και υφιστάμενους (το αιώνιο ταξικό ζήτημα στη φιλμογραφία του Μπονγκ Τζουν Χο), προδοσία και αλληλλεγγύη, χαφιέδες, κόλακες και αδέσμευτα πνεύματα, χιούμορ και υπερβολή, επίθεση και λύτρωση, όχι χωρίς απώλειες φυσικά.

Ο Πάτινσον παίζει τον Μίκι 17 με την άβολη τρέλα ενός Τζιμ Κάρεϊ παγιδευμένου στις εκφράσεις Ασιάτη κωμικού, και με την αυταπάρνηση ενός χαμένου κορμιού που δεν ξέρει καν αν διαθέτει ψυχή, ώσπου ο «άλλος του εαυτός» και η απρόσκλητη αγάπη θα γίνουν καταλύτες δραματικοί και παραβολικοί. Αντίθετα, ο 18 είναι μια διαφορετική ιστορία, που γλιστράει ανάμεσα στις ρωγμές μια πλούσιας σάτιρας με πολύ σοβαρές προθέσεις και, κατά την προσφιλή συνήθεια του Κορεάτη σκηνοθέτη, σε πολλαπλές κινηματογραφικές εφαρμογές.

Ο βασικός κορμός του στόρι, δηλαδή η σισύφεια προσπάθεια επιβίωσης ενός χαμηλόβαθμου, ασήμαντου στρατιώτη στην υπηρεσία ενός παράλογα φονικού μικροκαθεστώτος (αμέσως μετά τον γελοίο σύζυγο στο Poor Things του Λάνθιμου, ο Μαρκ Ράφαλο γίνεται ένας ακόμη κακοποιητικός υποκριτής, τραμπική καρικατούρα στα χέρια του Μπονγκ) συναντά μια πολύπλευρη πλοκή καθώς και ειρωνείες: επιβίωση ενός εθελοντή μελλοθάνατου; Ο τρόπος που φτάνει ένας από τους Μίκι να συναισθανθεί την ανάγκη για μια ταυτότητα στο πλήθος και τα ζόρια, είναι μια γλυκόπικρη ωδή στην ελπίδα έναντι της ισοπεδωτικής άγνοιας. Και ταυτόχρονα, το fun ride ενός κινηματογραφιστή που μας είχε λείψει.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Οθόνες / 10 όχι και τόσο προβλέψιμες ερωτικές ιστορίες για streaming

Ξεψαχνίσαμε τον κατάλογο που προσφέρουν οι πλατφόρμες streaming και σας παρουσιάζουμε δέκα ταινίες κατάλληλες για την πιο αγαπησιάρικη μέρα του χρόνου, ώστε να μη χρειαστεί να καταφύγετε ξανά στις συνηθισμένες επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ