«If I had Legs I’d Kick You»: Η μητρότητα ως ντελιριακό θρίλερ

BERLINALE 75 «If I had Legs I’d Kick You» Facebook Twitter
Απολύτως τίποτε δεν λειτουργεί καλά στη ζωή της ψυχοθεραπεύτριας Λίντα.
0


ΤΟ «IF I HAD LEGS I'D KICK YOU»
είναι το κινηματογραφικό παιδί του «Eraserhead» του Ντέιβιντ Λιντς με το «Images» του Ρόμπερτ Άλτμαν, κάτω από το άγρυπνο και αγριεμένο μάτι του Τζος Σάφντι στην παραγωγή και με την ψυχωμένη σκηνοθεσία της Μέρι Μπρονστάιν, 17 χρόνια μετά το ντεμπούτο της με το χαρακτηριστικά mumblecore «Yeast».

Αταλάντευτα και ασφυκτικά, η ταινία παρακολουθεί την αγωνία της Λίντα, μητέρας ενός άρρωστου μικρού κοριτσιού, που το πηγαινοφέρνει στο νοσοκομείο, μιλά ακατάσχετα στον απόντα ναυτικό σύζυγό της (Κρίστιαν Σλέιτερ), που τη διαβεβαιώνει πως όλα θα πάνε καλά, ενώ το σπίτι της πλημμυρίζει από το ταβάνι του σαλονιού και, σαν να μην έφτανε αυτό, το ίδιο βράδυ η οροφή καταρρέει, μια τεράστια τρύπα αδειάζει ό,τι υδραυλικό έχει απομείνει από ψηλά, και αναγκάζεται να μετακομίσει σε ένα παραθαλάσσιο μοτέλ στο Μοντόκ.

Το «If I had Legs I’d Kick You», που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο φεστιβάλ του Sundance και, στα πρότυπα του «Past Lives», διαγωνίζεται και για τη Χρυσή Άρκτο στην 75η Berlinale, είναι μια ντελιριακή παραβολή για τη μητρότητα και την επαχθή, υπερβολική, παρανοϊκή ευθύνη που αναλαμβάνει η μητέρα για το παιδί της, σε ένα έρημο από άνδρες περιβάλλον.

Απολύτως τίποτε δεν λειτουργεί καλά στη ζωή της ψυχοθεραπεύτριας Λίντα: η βοήθεια που απελπισμένα αναζητά στο πρόσωπο του συναδέλφου της (Κόναν Ο’ Μπράιαν, σε εντελώς κόντρα ρόλο) βρίσκει έναν ανέκφραστα απρόθυμο τοίχο συγκαταβατικής άρνησης. Η υπάλληλος του πανδοχείου τη σαμποτάρει σαδιστικά αντί να την εξυπηρετήσει, ζητώντας της ακόμη και ταυτότητα για να της πουλήσει ένα μπουκάλι κρασί. Ακόμη και ο υπάλληλος του μοτέλ (o χαρισματικός ASAP Rocky στο κινηματογραφικό ντεμπούτο του), κάτι ανάμεσα σε καθαριστής και babysitter, θέλει να τη βοηθήσει αλλά συναντά την καχυποψία της, προϊόν του αυξανόμενου εκνευρισμού και της κούρασής της. Και η κόρη της, το πρόσωπο της οποίας δεν βλέπουμε ποτέ, δεν σταματά να γκρινιάζει υποχόνδρια για τα σωληνάκια στο σώμα της που δεν λένε να βγουν, παρά τις υποσχέσεις της μητέρας της.

Το “If I had Legs I’d Kick You”, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο φεστιβάλ του Sundance και, στα πρότυπα του “Past Lives”,  διαγωνίζεται και για τη Χρυσή Άρκτο στην 75η Berlinale, είναι μια ντελιριακή παραβολή για τη μητρότητα, και την επαχθή, υπερβολή, παρανοϊκή ευθύνη που αναλαμβάνει η μητέρα για το παιδί της, σε ένα έρημο από άνδρες περιβάλλον.
Η αφίσα της ταινίας

Η κόλαση μιας μητέρας σε gros plan δεν κοπάζει ποτέ, το αντίθετο, μοιάζει να πολλαπλασιάζεται ρεαλιστικά από μια ξέφρενη πορεία σε μια αδιέξοδη περιδίνηση και, μεταφυσικά, από μια τρύπα που άλλοτε βγάζει ένα απόκοσμο γαλακτερό πύον και άλλοτε αστράφτει σαν παράθυρο σε ένα άλλο, καλύτερο σύμπαν από την αγχωτική καθημερινότητα.

Το «If I had Legs I’d Kick You», που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο φεστιβάλ του Sundance και, στα πρότυπα του «Past Lives», διαγωνίζεται και για τη Χρυσή Άρκτο στην 75η Berlinale, είναι μια ντελιριακή παραβολή για τη μητρότητα και την επαχθή, υπερβολική, παρανοϊκή ευθύνη που αναλαμβάνει η μητέρα για το παιδί της, σε ένα έρημο από άνδρες περιβάλλον. Αν η Λίντα είναι ψυχοπαθής, φαντάζεται ή βιώνει πραγματικά ό,τι συμβαίνει, δεν το μαθαίνουμε ακριβώς, αλλά η αντιπαραβολή της με μια δική της ασθενή (Ντανιέλ ΜακΝτόναλντ) που της φέρνει το βρέφος της και μοιράζεται τις ακραίες ανησυχίες της πριν εξαφανιστεί και το εγκαταλείψει, λειτουργεί σαν διαφωτιστική προβολή για τον χαρακτήρα της πρωταγωνίστριας.

Σε ένα ταξίδι που μοιάζει περισσότερο με συνεχή μετωπική σύγκρουση, η Αυστραλή Ρόουζ Μπερν, βραβευμένη από το ξεκίνημα της καριέρας της με το Volpi Cup στο Φεστιβάλ Βενετίας για το «The Goddess of 1967», εξαργυρώνει μοναδικά τη θητεία της στη φρίκη («Insidious»), το δράμα (το τηλεοπτικό «Damages» που της έφερε υποψηφιότητες για Emmy και Χρυσή Σφαίρα) και την κωμωδία («Bridesmaids») σε ένα ρεσιτάλ αποδόμησης μιας αγωνιώδους προσωπικότητας σε χιλιάδες θραύσματα, με απέραντη θλίψη, αφηνιασμένο τέμπο και συχνά ευπρόσδεκτη ιλαρότητα. Χωρίς αυτήν και το τρομερό πρόσωπό της σε σφιχτό κοντινό πλάνο, που αισθανόμαστε πως μάθαμε απ’ έξω μετά το τέλος της προβολής, η ούτως ή άλλως βαριά ταινία θα ήταν δυσβάσταχτη, και μάλλον το στοίχημα της Μπρονστάιν, που επίσης παίζει έναν μικρό ρόλο, δεν θα έβγαινε πρακτικά. 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ