Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας;

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
0
Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Τζέιν Φόντα, Μπαρμπαρέλα

  

Μια φορά έψαχνα τις κόκκινες πλατφόρμες που φορούσε η Τζόντι Φόστερ στον Ταξιτζή. Εννοείται, -για να το αναφέρω ακόμα και σήμερα- ότι δε τις βρήκα. Την ταινία την έχω κάπως ξεχάσει αλλά τις κόκκινες πλατφόρμες ποτέ. Ο καθένας από εμάς έχει να αφηγηθεί μια τέτοια ιστορία. Ή, ακόμα καλύτερα θυμάται μια σκηνή από το θρόισμα του ρούχου, την ανέμελη κίνηση του πρωταγωνιστή ενώ έριχνε ο σακάκι σε μια πολυθρόνα, θυμάται κάτι εκκεντρικό, κάτι κομψό κάτι ανέμελο.

Αυτό που είναι για εμάς μια ευχάριστη ανάμνηση είναι για την βιομηχανία του κινηματογράφου ολόκληρη επιστήμη. Οι σχεδιαστές μόδας σε πολλές περιπτώσεις έχουν κερδίσει –με το σπαθί τους- τη θέση του συνδημιουργού του εικόνας. Ο Ζιβανσί για το μικρό μαύρο φόρεμα της Όντρεϊ Χέπμπορν στο Πρωϊνό στο Tifanny, ο Γκοτιέ για τα εξωφρενικά ρούχα της Βικτόρια Αμπρίλ στην Κίκα, ο Πάκο Ραμπάν για την Μπαρμπαρέλα. Πόσες φορές δε συζητήσατε τα ρούχα στον παλιό Γκάτσμπι και τον καινούργιο;

Η μεγάλη και η μικρή οθόνη πάντα είχαν μια σχέση πάθους με τη μόδα. Η εκδήλωση Μόδα και Κινηματογράφος στη Στέγη, 23 και στις 24 Μαΐου, προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα πολύ ιδιαίτερο πρόγραμμα ταινιών τρόμου, σουρεαλιστικών φιλμ και τηλεοπτικών επεισοδίων, σε συνδυασμό με μια σειρά σχετικών συζητήσεων πάνω στα κοστούμια, με τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών από όλο τον κόσμο.

Εκτός από το πρόγραμμα ταινιών υπάρχουν και πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις καθώς τα κοστούμια  επιδρούν στους χαρακτήρες, την ιστορία και την ερμηνεία. Πριν πάρετε την απόφαση να απολαύσετε ένα σαββατοκύριακο εξερευνώντας τα σημεία συνάντησης μεταξύ κοστουμιών και κινηματογράφου, θεάματος και αφήγησης,  μόδας και ταυτότητας ας απολαύσουμε μερικά παραδείγματα.

Η Μελίτα Σκαμνάκη των Double Decker, που υπογράφουν ως επιμελητές του διήμερου αφιερώματος, διάλεξε για το Lifo.gr, 12 ταινίες, στις οποίες τα κοστούμια μας έμειναν αξέχαστα. 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Stage Fright, 1950, Άλφρεντ Χίτσκοκ. Το καλυμένο με αίμα φόρεμα της Μάρλεν Ντίτριχ.

Stage Fright

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
La Dolce Vita, 1960, Φεντερίκο Φελίνι. Η Ανίτα Έκμπεργκ με το μαύρο φόρεμα στην φοντάνα ντι τρέβι

Dolce Vita

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Breakfast at Tiffany's 1961, Μπλέικ Έντουαρντς. Το ιδανικό μαύρο φόρεμα του Ζιβανσί


Breakfast at Tiffany's

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Last Year in Marienbad, 1962, Αλέν Ρενέ


Last Year in Marienbad 

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Birds, 1963, Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ επέλεξε προσωπικά τα κοσμήματα της Τίπι Χέντρεν


The Birds 

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Blow Up, 1966, Μικελάντζελο Αντονιόνι, το φόρεμα της Βερούσκα από την Τζοσλίν Ρίκαρντς


Blow Up 

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Belle de Jour, 1967, Λουί Μπουνιουέλ, Κατρίν Ντενέβ


Belle de Jour

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Rosemary’s Baby, 1968, Ρομάν Πολάνσκι, Μια Φάρροου με παντελόνι αντί επίσημο φόρεμα


Rosemary's Baby

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
The Great Gatsby 1974, Φράνσις Φορντ Κόπολα, το φόρεμα της Νταίζι


The Great Gatsby (1974)

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Brazil, 1985, Tέρι Γκίλιαμκαι το παπούτσι-καπέλο, ένας φόρος τιμής στην Έλσα Σκιαπαρέλι

Brazil

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
The Saddest Music in the World, 2003, Γκι Μαντεν, τα γυάλινα πόδια της Ιζαμπέλας Ροσελίνι, γεμάτα μπύρα

The Saddest Music in the World 

 

 

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Marie Antoinette, 2006, Σοφία Κόπολα. Στυλιστικό έπος!


Marie Antoinette

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σάββατο 23 Μαΐου | 12:00-01:45

ΣΟΥΡΕΑΛΙΣΜΟΣ

12:00-15:30 | Προβολή
Δικτυακός κόσμος: 1ο & 2ο Μέρος (1973) του Rainer Werner Fassbinder

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Δικτυακός κόσμος, Ραίνερ Φασμπίντερ

15:30-17:00 | Προβολή
Η ωραία της ημέρας (1967) του Luis Buñuel

17:00-18:00 | Συζήτηση (Θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά, χωρίς μετάφραση)
Μια μελέτη του συμβολικού: Ο ρόλος των κοστουμιών στο σουρεαλιστικό κινηματογράφο

Συντονισμός: Ian Peacock, Παραγωγός πολιτιστικών ραδιοφωνικών εκπομπών & Συγγραφέας, BBC
Ομιλητές: Steven Noble, Ενδυματολόγος των ταινιών: Η θεωρία των πάντων, Κάτω από το δέρμα, Trainspotting
Claire Pajaczkowska, Ερευνήτρια στο Τμήμα Μόδας και Υφασμάτων, Royal College of Art (Λονδίνο)
Dr Nick Rees-Roberts, Λέκτορας Σπουδών Κινηματογράφου, Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ (Αγγλία)

18:00-19:30 | Προβολή
Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ (1962) του Alain Resnais

ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΡΟΜΟΥ

20:00-21:00 | Συζήτηση (Θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά, χωρίς μετάφραση)
Τα ρούχα σκοτώνουν: Το κοστούμι ως σημαίνον

Συντονισμός: Ian Peacock, Παραγωγός πολιτιστικών ραδιοφωνικών εκπομπών & Συγγραφέας, BBC
Ομιλητές: Jonathan Faiers, Καθηγητής στο Τμήμα Μόδας και Υφασμάτων, Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον (Αγγλία)
Claire Pajaczkowska, Ερευνήτρια στο Τμήμα Μόδας και Υφασμάτων, Royal College of Art (Λονδίνο)

21:00-23:00 | Προβολή
Το μωρό της Ρόζμαρυ (1968) του Roman Polanski

00:00-01:45 | Προβολή
Νοσφεράτου: Ο Δράκουλας της Νύχτας (1979) του Werner Herzog

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Noσφεράτου του Βέρνερ Χέρτζογκ

Κυριακή 24 Μαΐου | 12:00-20:00

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΣΕΙΡΕΣ

12:00-12:50 | Προβολή
Ντάλλας: Digger's Daughter | 1η σαιζόν, 1ο επεισόδιο (1978)

13:00-14:00 | Προβολή
House of Cards: Chapter 1 | 1η σαιζόν, 1ο επεισόδιο (2013)

14:00-15:00 | Συζήτηση (Θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά, χωρίς μετάφραση)
Ένας ήρωας ανάμεσα σε ήρωες: Μια πιο κοντινή ματιά στον ενδυματολόγο

Συντονισμός: Double Decker, Επιμελητές του πρότζεκτ Μόδα και Κινηματογράφος
Ομιλητής: Steven Noble, Ενδυματολόγος των ταινιών: Η θεωρία των πάντων, Κάτω από το δέρμα, Trainspotting

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Eκδικητές: Πάτρικ μακ Νι και Έμμα Πιλ

15:30-16:30 | Προβολή
Οι εκδικητές 'From Venus with Love' | 5η σαιζόν, 1ο επεισόδιο (1967)

17:00-18:00 | Συζήτηση (Θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά, χωρίς μετάφραση)
Δυναμικές γυναίκες στην οθόνη: Μια μελέτη των γυναικείων κοστουμιών

Συντονισμός: Double Decker, Επιμελητές του πρότζεκτ Μόδα και Κινηματογράφος
Ομιλήτρια: Dr Helen Warner, Λέκτορας στη Σχολή Πολιτικής, Φιλοσοφίας, Γλώσσας & Επικοινωνίας, Πανεπιστήμιο Ανατολικής Αγγλίας (Νόργουιτς, Αγγλία)

19:00-20:00 | Προβολή
Οι Άγγελοι του Τσάρλυ 'Hellride' | 1η σαιζόν, 1ο επεισόδιο (1976)

Τι φορούσε η Κατρίν Ντενέβ στην Ωραία της Ημέρας; Facebook Twitter
Άγγελοι του Τσάρλι

Info:

Mόδα και Κινηματογράφος

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

23-24 Μαΐου

Τιμές εισιτηρίων:
Προβολές: 6 € | Άνεργοι 5 € ανά κύκλο (Σουρεαλισμός / Ταινίες Τρόμου / ΤV σειρές Α' / ΤV σειρές Β')
Συζητήσεις: 5 € | Άνεργοι 4 €

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oscar Stories: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Pulp Fiction / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Οσκαρικό σκάνδαλο, χωρίς ελαφρυντικά

Οι οσκαρικές φιλοδοξίες του Netflix για το Emilia Pérez έπεσαν στο κενό, καθώς η πρώτη τρανς υποψήφια στην ιστορία του θεσμού κατηγορείται για πολιτική ανορθογραφία και εξοστρακίζεται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Οθόνες / Κάρλα Σοφία Γκασκόν: Πώς μια ιστορική πρωτιά μετατράπηκε σε ιστορικό εφιάλτη

Το να είσαι τρανς είναι ζήτημα προσωπικής ταυτότητας, όχι πολιτικών πεποιθήσεων. Και το να προϋποθέτουμε ότι τα τρανς άτομα είναι μονολιθικά στις απόψεις τους ή ανίκανα να έχουν συντηρητικές ή αντιδραστικές απόψεις, είναι απλά παράλογο.
THE LIFO TEAM
Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Νέα στήλη/ Κριτική τηλεόρασης / Μαύροι Πίνακες: Σίριαλ κίλερ κουλτουριάρης, αστυνομικοί ευφυέστατοι

Κριτική της Πόπης Διαμαντάκου για το αστυνομικό θρίλερ του Star, για μια ελληνική παραγωγή που προσπαθεί να ανεβάσει τον πήχη και να συγκριθεί με ξένες παρόμοιες.
ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ
«Θολός βυθός», μια ταινία για τις παιδουπόλεις της Φρειδερίκης

Οθόνες / Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης γίνονται ταινία

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Γιάννη Ατζακά, η νέα ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη «Θολός Βυθός» είναι μια βουτιά στις ζωές των παιδιών που έγιναν έρμαια της προπαγάνδας και πιόνια σε έναν πόλεμο που δεν καταλάβαιναν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Ertflix

Δέκα ξεχωριστές οικιακές προβολές, από το διαχρονικό μυστήριο του «Ονόματος του Ρόδου» ως τον ξεσηκωτικό χορό του «Αnother Round» κι από τις weird κωμικές αναζητήσεις του «Chevalier» ως το τρυφερό ντοκιμαντέρ για τον Γιάννη Σπανό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Μυθολογίες / Ένα Dogville με Vanilla sky: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Leon of Athens

Εκτός από το «Dogville» του Τρίερ, ο τραγουδοποιός θυμάται πού, πότε και με ποιους έχει δει τις αγαπημένες του ταινίες. Θυμάται επίσης ότι, αν και στην αρχή βαρέθηκε τη «Συνεκδοχή» του Κάουφμαν, εκ των υστέρων συνειδητοποίησε πως η ταινία μιλάει για τους αξεδιάλυτους εφιάλτες μας.
Inland Empire, Κάψε το μετάξι

Pulp Fiction / Inland Empire: Μυστηριώδες και σκοτεινό, όσο αξίζει σε έναν Λιντς

Μία ακόμη παραβολή για τον απόηχο του Χόλιγουντ -πιο υποκειμενική και σουρεαλιστική από εκείνη του Mulholland Drive-, το γλυκόπικρο κλείσιμο του ματιού ενός δημιουργού που τα έκανε όλα μόνος του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ