O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
0
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Είμαι λάτρης της εικόνας και της διήγησης. Λάτρης των εικονογραφημένων βιβλίων και των κόμιξ. Νομίζω πως η ανάγκη μου να δημιουργήσω πράγματα που θα είχαν την ίδια αμεσότητα, με έκαναν να λειτουργήσω πάνω στα έργα μου με τον τρόπο που το κάνω."

 O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος γεννήθηκε το 1971 στην Αθήνα, και το 2003 αποφοίτησε από τη Σχολή Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ ως ζωγράφος – υπό την διδασκαλία του Βαγγέλη Δημητρέα, και ως χαράκτης –υπό την διδασκαλία του Ξενή Σαχίνη.

Ήδη από το 1998 διδάσκει Χαρακτική στο "Κέντρο Χαρακτικής" του Δήμου Νεάπολης στην Θεσσαλονίκη, και έχει μέρος της εικαστικής επένδυσης του περιοδικού "Intellectum".

Έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από πενήντα εκθέσεις ζωγραφικής και χαρακτικής, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό (Ρώμη, Φλωρεντία, Ελβετία, Πολωνία, Σερβία, κ.α..) Το 2002 τιμήθηκε με το Πρώτο Βραβείο στο Καλλιτεχνικό Συμπόσιο της Οχρίδας (Π.Γ.Δ.Μ.)

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter


Πότε κατάλαβες ότι θα γινόσουν καλλιτέχνης;
Δεν υπήρξε κάποια συγκεκριμένη στιγμή που το συνειδητοποίησα, ήξερα όμως ανέκαθεν ότι η τέχνη θα με συνόδευε σε όλη μου τη ζωή σαν κάτι που πρώτα απ' όλα με έκανε και με κάνει να νιώθω εγώ όμορφα.


Πώς θα χαρακτήριζες ο ίδιος αυτό που κάνεις;
Πολύ απλά, θα έλεγα πως διηγούμαι ιστορίες και βάζω τον θεατή να μαντέψει την δική μου ιστορία ή να κατασκευάσει την δική του εκδοχή. Έχω μια λατρεία στην χαρακτική και περισσότερο στην τεχνική του λινολεουμ. Προσπαθώ να δημιουργώ με όλα τα υλικά που και τα εργαλεία που έχω στην διάθεσή μου αλλά η χαρακτική με έχει κερδίσει τα τελευταία χρόνια.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Όλα μου τα έργα είναι στην ουσία μικρές ιστορίεςπου έχω στο μυαλό μου, ιστορίες που είτε έχω ζήσει, είτε τις έχω φανταστεί ."
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Νομίζω πως ο κόσμος "εκπαιδεύεται" όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια στην τέχνη, κι αυτό πρόκειται να αποφέρει καρπούς. Υπεραισιοδοξία; Ίσως!"


Από πού αντλείς έμπνευση;
Είμαι λάτρης της εικόνας και της διήγησης. Λάτρης των εικονογραφημένων βιβλίων και των κόμιξ. Νομίζω πως η ανάγκη μου να δημιουργήσω πράγματα που θα είχαν την ίδια αμεσότητα, με έκαναν να λειτουργήσω πάνω στα έργα μου με τον τρόπο που το κάνω.

Στην ουσία , πρόκειται για μικρές ιστορίες που έχω στο μυαλό μου, ιστορίες που είτε έχω ζήσει, είτε τις έχω φανταστεί . Η έμπνευση γι' αυτές τις ιστορίες προέρχεται από απλά ή πιο σύνθετα πράγματα που συμβαίνουν γύρα μας και συνήθως δεν τους δίνουμε την κατάλληλη σημασία.

Έπειτα όλο αυτό το συνθέτω σε μία μόνο εικόνα. Μια ιδέα του τι συμβαίνει σε κάθε έργο την δίνει και ο τίτλος του. Κι εκεί ακριβώς ξεκινάει το παιχνίδι με τον θεατή.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Οι μεγάλες ανθρώπινες φιγούρες είναι μέρος του παραμυθόκοσμού μου. Στοιχεία της σύνθεσης που με βοηθούν να διηγηθώ. Οι γίγαντες είναι ξεκάθαρα ...γίγαντες. Υπάρχουν εκεί για κάποιο λόγο, ή και όχι."
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Μμ, δεν είναι και πολύ ρεαλιστικό", Λινόλεουμ


Δεν πειραματίστηκες ποτέ με το χρώμα;
Η δυναμική του σχεδίου που στηρίζεται σε μονόχρωμες εντάσεις γραμμάτων και φορμών με γοητεύουν περισσότερο. Αυτό δεν σημαίνει ότι..σνομπάρω τα χρώματα. Παίζω και με το χρώμα πού και πού. Μπορείς να πεις ότι προς το παρόν είμαι θαυμαστής της δυναμικής του ασπρόμαυρου.


Κάποιος μπορεί να χαρακτήριζε τα έργα σου "σκοτεινά". Πιστεύεις ότι ισχύει;
Δεν αδικώ όσους βλέπουν κάτι σκοτεινό στα έργα μου. Η αλήθεια είναι πως με μια πρώτη ματιά αυτό συμβαίνει. Η ανάγνωσή τους με μια μικρή βοήθεια από μένα όμως αποδεικνύει το ακριβώς αντίθετο για τα περισσότερα απ' αυτά. Εννιά στις δέκα φορές η 'ιστορία' είναι αστεία ή ειρωνική. Είναι κι αυτό μέσα στο παιχνίδι της έκπληξης.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
Up or Down
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Δεν αδικώ όσους βλέπουν κάτι σκοτεινό στα έργα μου. Η αλήθεια είναι πως με μια πρώτη ματιά αυτό συμβαίνει. Εννιά στις δέκα φορές, όμως, η 'ιστορία' που επικονίζεται είναι αστεία ή ειρωνική.""Ε, δεν είναι και το τέλος του κόσμου.." Λινόλεουμ

Στα περισσότερα έργα σου υπάρχει η παρουσία μιας ευμεγέθης συνήθως ανθρώπινης φιγούρας. Πρόκειται για κάποιου είδους συμβολισμό;
Είναι μέρος του παραμυθόκοσμούμου. Στοιχεία της σύνθεσης που απλά με βοηθούν να διηγηθώ. Στην περίπτωση μου οι γίγαντες είναι ξεκάθαρα ...γίγαντες. Υπάρχουν εκεί για κάποιο λόγο, ή και όχι. Ανάλογα την ιστορία..


Πώς είναι η εμπειρία του να διδάσκεις την χαρακτική;
Δεν υπάρχει ωραιότερο πράγμα από το να έχεις σπουδάσει κάτι που αγαπάς και να μπορείς να το μεταδώσεις και σε άλλους ανθρώπους. Αυτό τα λέει όλα.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
B.J.Λινόλεουμ


Γιατί ξεχωρίζει, για σένα, η χαρακτική από τις υπόλοιπες μορφές χαρακτικής τέχνης;
Αυτό που μου έδωσε εμένα προσωπικά η χαρακτική είναι αυτή η γλυκιά πάλη με τα υλικά της, καθώς και η δυνατότητα που δίνει στον δημιουργό να μην αποχωρίζεται το έργο του!

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Κύριε, το πορτοφόλι σας"


Είναι τα πράγματα καλύτερα για έναν καλλιτέχνη στην Ελλάδα τώρα; Χειρότερα;
Παντού και πάντα υπάρχει χώρος για τέχνη. Χρειάζονται όμως και οι σωστοί άνθρωποι για να την προωθούν . Είμαστε λίγο πίσω σε αυτόν τον τομέα. Τα τελευταία χρόνια γίνονται όλο και περισσότερες προσπάθειες για να διορθωθεί κάπως η κατάσταση.

Μικρά φεστιβάλ και εκθέσεις πραγματοποιούνται συνεχώς με πολύ κόπο από τους διοργανωτές τους. Τουλάχιστον, κάποιοι προσπαθούν. Νομίζω πως ο κόσμος "εκπαιδεύεται" όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, κι αυτό πρόκειται να αποφέρει καρπούς στο μέλλον.

Υπεραισιοδοξία; Ίσως!

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
Μαγικός Αυλός, Λινόλεουμ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα;

Εικαστικά / Τα ερωτήματα του Homo sapiens σε μια έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη

Σε τέσσερα ιστορικά αθηναϊκά κτίρια εικαστικοί και ακαδημαϊκοί επιχειρούν να απαντήσουν στα μεγάλα ερωτήματα της ψηφιακής εποχής για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το μέλλον του σύγχρονου ανθρώπου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ