ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

«Όλο βρέχει κι έχουμε βαρεθεί το φαγητό!»

«Όλο βρέχει κι έχουμε βαρεθεί το φαγητό!» Facebook Twitter
0

Πρώτη φορά είδα τη δουλειά τους στο sitewww.weneed.gr, μια ανοιχτή πλατφόρμα καλλιτεχνών την οποία δημιούργησε η Aurora Aspen για την παρουσίαση ενδιαφερόντων καλλιτεχνών που πιθανά να μην έχουν γκαλερί ή άλλο υποστηρικτικό μηχανισμό να τους προωθεί! Οι πληροφορίες ήταν σχετικά λίγες και κανένας δεν είχε γνωρίσει την μυστηριώδη ομάδα AIDS-3D. Παρ' όλα αυτά, ένα πρωτογενές «κουλό», απροσδιόριστο ενδιαφέρον, από αυτά που σπάνια συναντά κανείς στο πλαίσιο μιας εμπορευματοποιημένης κονσέρβας που τείνει να γίνει η σύγχρονη τέχνη, με έκανε να φτάσω στο στούντιό τους στο Βερολίνο για να δω από κοντά: Ένα άδειο στούντιο με δύο γεμάτα ενέργεια παιδιά, τον Nick Kosmas και τον Daniel Keller, να μου εξηγούν χιλιάδες ιδέες και να δημιουργούν παρουσία μου, με τη βοήθεια κάποιας καρέκλας και των φωτεινών ινών με τις οποίες εργάζονται, προπλάσματα του έργου τους. Το άδειο μεγάλο δωμάτιο γέμισε έμπνευση μέσα σε ένα εντελώς διαφορετικό κλίμα από αυτό που πλανάται σε άλλα studio visits σε «επαγγελματίες καλλιτέχνες», όπου πάντα βρίσκεσαι μπροστά στις σωστές εκφράσεις και στα σωστά έργα, πείστηκα εντελώς, και τους κάλεσα στην έκθεση Athensville στην τελευταία Art Athina.

Είναι μόλις 22 χρονών και τώρα ξαναέρχονται στην Ελλάδα καλεσμένοι του χώρου Κ44 για να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε μια έκθεση αποκλειστικά με έργα τους. Πριν τα εγκαίνια στις 20 Σεπτεμβρίου, κάναμε μια σύντομη συζήτηση. Είτε μας είπαν την αλήθεια είτε όχι, δεν έχει καμία σημασία... αυτοί είναι οι AIDS-3D.

Πώς γνωριστήκατε και αποφασίσατε να δουλέψετε μαζί... σε μια εποχή που μεσουρανούν οι «μοναχικοί και μοναδικοί» star καλλιτέχνες;

Γνωριστήκαμε σε μια art-therapy συνεδρία για «ανήσυχους νέους» (for troubled youth) στο Chicago. Ο θεραπευτής μας θεώρησε ότι έχουμε εξαιρετικά συναφή αστρολογικούς χάρτες και μας πρότεινε να συνεργαστούμε. Δούλεψε τέλεια! (ευχαριστούμε Dr. Adi Da Samraj!)

Και το όνομα πώς προέκυψε; Τι σημαίνει;

Ξεκινήσαμε από μια γενικότερη επιλογή και ο σύμβουλος branding που προσλάβαμε αποφάσισε πως το όνομα AIDS-3D ταίριαζε καλύτερα στα κοινά ενδιαφέροντά μας γύρω από τον κοινωνικό ακτιβισμό και την state-of-the-art τεχνολογία.

Αν έπρεπε να περιγράψετε τη δουλειά σας μέσα σε λίγες λέξεις, τι θα λέγατε;

Κατ' αρχάς θέλουμε να ψυχαγωγήσουμε τους ανθρώπους, αλλά κυρίως θέλουμε να σχολιάσουμε τις τεράστιες αλλαγές που βλέπει η ανθρωπότητα σε αυτή την ψηφιακή χιλιετηρίδα, στην οποία βρισκόμαστε (τη συντριβή της Αμερικής, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, την εξάρτηση από το Διαδίκτυο, τον πόλεμο των resource, κ.λπ.).

Ποιες είναι οι κύριες επιρροές και αναφορές στη δουλειά σας;

Science fiction, το να είμαστε όλη την ώρα στο Ίντερνετ, juke music, trance, το χόρτο!

Εάν ήταν να γίνει μια τεράστια καταστροφή στον κόσμο και μπορούσατε να σώσετε μόνο ένα έργο τέχνης, ποιο θα ήταν αυτό;

Το Ίντερνετ!!!

Πώς σας φαίνεται το Βερολίνο και το hype γύρω από αυτό τη δεδομένη στιγμή;

Το ατελιέ μας είναι υπέροχο, οι φίλοι μας είναι υπέροχοι, αλλά όλο βρέχει και έχουμε βαρεθεί το φαγητό!

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον;

Παίρνουμε μέρος σε μία ομαδική έκθεση, στο «Project Gentili», στο Prato, είμαστε στην επόμενη έκδοση του περιοδικού «This Is A Magazine»,είμαστε καλεσμένοι σαν DJs στο Λονδίνο και μόλις κυκλοφόρησε το καινούργιο pdf περιοδικό μας «Free Internet». Επίσης κάνουμε ένα πάρτι με τη φίλη μας Mani Boni για το Art Forum Berlin, που νομίζουμε ότι θα είναι θρυλικό.

Έρχεστε δεύτερη φορά στην Αθήνα, μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες μετά από την Athensville. Πώς σας φαίνεται αυτή η πόλη;

Αγαπάμε την Αθήνα και η Αθήνα μας αγαπάει.

0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στην Tate Modern και Tate Britain, στα έργα της δωρεάς Δ. Δασκαλόπουλου

Εικαστικά / «Η τέχνη έχει νόημα μόνο όταν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή»: Η Tate υποδέχεται τα έργα της δωρεάς Δασκαλόπουλου

Έργα των Louise Bourgeois, Βλάση Κανιάρη, Martin Kippenberger, Damien Hirst και πολλών ακόμα μεγάλων ονομάτων της σύγχρονης τέχνης περιλαμβάνονται στη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και φιλοξενούνται πλέον σε νέες εκθέσεις στην Tate Modern και στην Tate Britain.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Εικαστικά / Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή της βιτρίνα με ένα ρομπότ εντυπωσιακών διαστάσεων, φιλοδοξώντας να ανοίξει μια νέα συζήτηση για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης σε πεδία δημιουργίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Anna Boghiguian: Μια ακάματη ταξιδεύτρια επιστρέφει με νέα έκθεση στην Ελλάδα

Εικαστικά / Το εκπληκτικό ταξίδι της Anna Boghiguian καταλήγει στην Αθήνα ― μια συνέντευξη

Με αφορμή τη νέα της έκθεση στον Πειραιά, η σπουδαία καλλιτέχνις, που παρουσιάζει παράλληλα μια εκπληκτική εγκατάσταση στην Tate Modern, μας μίλησε για τις εμπειρίες μιας ζωής και για όσα τη συνδέουν με τον Καβάφη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ