Η καινοτόμα ζωγραφική του Γιάννη Γκανά μοιάζει να κινείται

Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Sankto (Ευαγγελιστρίας 16), Ακρυλικά, βινύλιο σε τζάμι και αλουμίνιο, 90 x 130 εκ
0

Κοπίδια, ψαλίδια και στένσιλ, πλακάτα καθαρά χρώματα, υλικά και εργαλεία αυστηρά, σκληρά, παράγουν έναν εικαστικό κόσμο έντονα συναισθηματικό, δυνατό και απροσδόκητο. Στη δεύτερη ατομική του έκθεση στην γκαλερί Ελευθερία Τσέλιου με τίτλο «Χαυτεία» ο Γιάννης Γκανάς εξερευνά συνεχώς τα μέσα της ζωγραφικής: το πώς ζωγραφίζει κανείς, με τι ζωγραφίζει αλλά και πάνω σε τι ζωγραφίζει.

Όλα ξεκίνησαν όταν άρχισε τις σπουδές του στην Καλών Τεχνών. «Ήθελα πάντα να κάνω ζωγραφική, αλλά πήγα στη γλυπτική, στο εργαστήριο του Γιώργου Λάππα. Η επιλογή είχε να κάνει, δηλαδή, καθαρά με το με ποιον άνθρωπο ήθελα να είμαι στη σχολή. Στο δεύτερο έτος της σχολής ξεκίνησα να δουλεύω ως βοηθός στον Γιώργο Χατζημιχάλη. Είχα ένα πολύ καλό περιβάλλον στη σχολή και μια καλή σχέση με τον Γιώργο. Και επειδή ετοίμαζε τότε την αναδρομική του στο ΕΜΣΤ, είδα πώς φτιάχνεις καινούργια έργα, πώς συντηρείς τα παλιά, όλα».

Ο Γιάννης δεν πήγε σε εργαστήριο ζωγραφικής συνειδητά. Ήθελε να κάνει ζωγραφική μιλώντας τη δική του γλώσσα, με τον δικό του τρόπο, με τις δικές του τεχνικές, όπως είναι ορατό και σε αυτή την έκθεση, αποφεύγοντας τη χειρονομία και τα υλικά που χρησιμοποιούν οι ζωγράφοι και εντάσσοντας στη δουλειά του άλλα στοιχεία, όπως αυτά της επιγραφοποιίας. Είναι καινοτόμος στον τρόπο που προσεγγίζει τη ζωγραφική, πάντα με διαφορετικά μέσα. Το αντικείμενό του το προσεγγίζει κάθε φορά από διαφορετικούς δρόμους. Έτσι, ο επισκέπτης θα δει κάτι άλλο από αυτό που περιμένει να δει σε μια έκθεση ζωγραφικής. 

Τα υλικά του τα βρίσκει παντού και τα φτιάχνει. Στα χέρια κάποιου άλλου θα είχαν διαφορετική λειτουργία, αλλά παίρνουν τη θέση των υλικών της ζωγραφικής μέσα από μελέτη, ακριβείς υπολογισμούς, τεχνικές δύσκολες, για να αποτυπώσει το αίσθημα μιας στιγμής, τη σύνδεσή του με την εικόνα που έχει παρατηρήσει επίμονα, τη στιγμή.

Στον πυρήνα της δημιουργίας του υπάρχει πάντα μια κατάσταση, ό,τι έχει ζήσει τα προηγούμενα χρόνια, ένα βίωμα. «Αυτό δεν ξέρω σε ποιο βαθμό το φέρω, το έχω αντιγράψει και από τον πατέρα μου, γιατί έχω μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον στο οποίο γινόταν τέχνη και έβλεπα πώς γίνεται. Ο πατέρας μου δεν δούλευε με τη λογική ότι “τώρα πρέπει να γράψω μια καινούργια συλλογή”. Ζούσε, συνέβαιναν πράγματα στη ζωή του και μόνο όταν ένιωθε αυτός έτοιμος έγραφε. Αν και είχε τριβή με τον λόγο συνέχεια, και απ’ τη δουλειά του, τα βιβλία τα έγραφε σε έναν μήνα. Μάζευε, μάζευε, μάζευε∙ έτσι είχα δει να γίνεται, κυρίως αναγνωρίζεις κάποια στιγμή ότι υπάρχει η ανάγκη σου να πεις κάτι».

Γκανάς
Ο Γιάννης Γκανάς

Ένα τεράστιο κομμάτι της δουλειάς του έχει να κάνει με την πόλη και το πώς τη βιώνει. Μια προηγούμενη έκθεσή του ήταν συνδεδεμένη με την προετοιμασία του για τον μαραθώνιο. Έτρεχε στο πέταλο πίσω από το Καλλιμάρμαρο κάθε μέρα και παρατηρούσε πώς άλλαζε ό,τι υπήρχε γύρω του, μέρα, νύχτα, καλοκαίρι, χειμώνα. Άρχισε να γράφει όλος αυτός ο χώρος μέσα του και με αυτό τον τρόπο μάζεψε τις εικόνες γύρω από το πώς βιώνεις έναν συγκεκριμένο χώρο, ενώ αλλάζει και το σώμα σου και η συνθήκη στην οποία βρίσκεσαι.

Η επόμενη εμπειρία που μου αφηγείται είναι από τη μετακόμισή του στο Παγκράτι, σε μια γειτονιά στην οποία έμενε με τους γονείς του. Μεγάλωσε και συνειδητοποίησε ότι άρχισε να θυμάται πράγματα τα οποία είχαν αποσυρθεί εντελώς, όχι μνήμες ακριβώς, όσο την αίσθηση του εαυτού του τότε. Έτσι πήρε όλους τους δρόμους στους οποίους είχε ζήσει από παιδί και κατασκεύασε με έναν μαγικό τρόπο δρόμους και σημάδια που έμειναν εκεί, επίμονα μέσα στα χρόνια και στις αλλαγές. Αν δει κάποιος αυτά τα έργα του Γιάννη, θα αναγνωρίσει τη μεγάλη πρωτοτυπία και τη μεγάλη συμβολή του στο πώς αναγνωρίζουμε τη γλυπτική πλευρά της ζωγραφικής όταν ένα υλικό μετασχηματίζεται στα χέρια του. 

Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Atrium (Χ.Τρικούπη 6-10). Ακρυλικά, καπνός, βινύλιο σε τζάμι και αλουμίνιο 90 x 160 εκ.

Τα υλικά του τα βρίσκει παντού και τα φτιάχνει. Στα χέρια κάποιου άλλου θα είχαν διαφορετική λειτουργία, αλλά παίρνουν τη θέση των υλικών της ζωγραφικής μέσα από μελέτη, ακριβείς υπολογισμούς, τεχνικές δύσκολες, για να αποτυπώσει το αίσθημα μιας στιγμής, τη σύνδεσή του με την εικόνα που έχει παρατηρήσει επίμονα, τη στιγμή. Όταν βάλει όλα τα στοιχεία για να ολοκληρώσει τη σύνθεσή του, αρχίζει να αφαιρεί για να φτάσει πίσω, στο κρίσιμο και το βασικό, σε αυτό που χρειάζεται να κρατήσει, πετώντας ό,τι δεν έχει σημασία, σαν μια ανάποδη ζωγραφική πράξη. Αυτός ο τρόπος έχει κάτι δικό του και μοναδικό σε σχέση με το πώς αντιλαμβανόμαστε και εμείς οι θεατές τη ζωγραφική, αναγνωρίζοντας το πολύ καθαρό και αντικειμενικό και απόλυτο, που συνδέεται με μια σχολαστική, λεπτομερή, χρονοβόρα αλλά και ποιητική ταυτόχρονα τεχνική.

Η υπόγεια ζωή της πόλης τον απασχολεί πάντα. Aυτό που παρουσιάζει τώρα είναι ένα νέο σώμα δουλειάς, που μαζεύτηκε και μέσα στον παράξενο χρόνο της καραντίνας. 

Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Σημείωση στα κύματα, Ακρυλικά και γραφίτης σε κόντρα πλακέ, 50 x 50 εκ.
Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Σημείωση στα λάστιχα, Ακρυλικά, σπρέι και κιμωλία σε MDF 50 x 50 εκ

«Η έκθεση έχει τίτλο “Χαυτεία”, ένα κομματάκι της πόλης κάπως απροσδιόριστο. Με ενδιαφέρει πολύ γιατί και σήμερα, με όλες αυτές τις αλλαγές στην πόλη, εκεί δεν γίνεται τίποτα. Είχε βίαιες αλλαγές πάντα η Αθήνα, αλλά δεν μένω σε αυτό. Οπότε, υπάρχει μια αναφορά όχι στην παρακμή ή τη φθορά, αλλά στο άγχος του αποχωρισμού. Μπαίνω σε ένα στενάκι που ήξερα για να αγοράσω βίδες και δεν το αναγνωρίζω. Έχω ζήσει όλη μου τη ζωή εδώ πέρα και δεν ξέρω πού να πάω.

Φεύγουνε πράγματα από το κέλυφος της πόλης που ξέρεις. Είναι και μια αναφορά στο ποίημα του πατέρα μου από την πρώτη του συλλογή που λέει “Τον τάφο μου τον θέλω στα Χαυτεία”. Οπότε είναι λίγο η Αθήνα η δικιά μου σε αυτή την έκθεση, και λίγο η Αθήνα του πατέρα μου, που την αγάπησε λόγω της οικογένειάς του. Με εμάς τρίφτηκε με την πόλη, είναι η πόλη που αγαπήσαμε και εμείς, οι βόλτες μας. Άλλαξαν αυτά με φοβερή ταχύτητα.

Νομίζω ότι αυτό που σκεφτόμουν κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της έκθεσης είναι ότι χρονολογικά είμαστε εντελώς post-COVID, γιατί κάτι έχει αλλάξει, το οποίο παρατηρώ. Προσωπικά, γεωγραφικά, είμαστε στην Αθήνα αυτή. Συναισθηματικά, είμαι στον πατέρα μου. Δεν είχα καταλάβει μέχρι πολύ πρόσφατα το πόσο με επηρέασαν αυτά τα χρόνια στο πώς δουλεύω και τι αποστάσεις έχω πάρει. Σε αυτήν τη δουλειά, ενώ είναι ακόμα πιο οργανωμένη και συγκεκριμένη, έλεγα συχνά στον εαυτό μου “δεν ξέρω καθόλου τι κάνω, αλλά ξέρω λίγο παραπάνω τι μου συμβαίνει”. Οπότε έχει πάρει μια άλλη τροπή, το εσωτερικό κομμάτι είναι πιο ελεύθερο. Έμπαινα, έβγαινα και έλεγα “άφησέ το, θα σε οδηγήσει”». 

Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Αγαύη [Αθάνατος], Ακρυλικά, πετονιά, ετικέτες dymo, 100 x 170 εκ.

Ο Γιάννης σε αυτή την έκθεση δούλεψε στο γυαλί με στρώσεις που ξεχωρίζουν. Τα έργα είναι δουλεμένα και από την πίσω μεριά της κορνίζας, κάτι που δίνει την αίσθηση της κίνησης. Σε ένα έργο που δίνει την αίσθηση του νέον ζωντανεύει μια πινακίδα κατεστραμμένη σχεδόν, με τα γράμματα να αιωρούνται, από το εμπορικό κέντρο Atrium στη Χαριλάου Τρικούπη, σαν απομεινάρι μιας άλλης περιόδου της πόλης, όταν πίστευε στη δύναμη και την εμπορική αξία αυτών των κέντρων. Αυτό δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρον του για τον μάστορα, για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν οι τεχνίτες, κάτι που υπάρχει σε όλη τη δουλειά του.

Είτε πρόκειται για εικόνες από το παρελθόν, είτε για ερεθίσματα από το παρόν, η δουλειά του είναι ένα προσωπικό και συναισθηματικό ανάγλυφο με το οποίο ο θεατής ταυτίζεται και προσθέτει ή αφαιρεί τα δικά του layers εμπειριών, στο φως ή στις σκιές, συνδέοντας σε μια εικόνα τη ζωγραφική, τη μαστορική, την ιδέα της ευρεσιτεχνίας και τον τρόπο που ο καλλιτέχνης φαντάζεται μια εικόνα.

Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Xαυτεία, Ακρυλικά σε λάμπα νέον, λαμαρίνα ντυμένη με μαύρο βινύλιο, 35 x 135 εκ.
Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Χαυτεία [Πέρασμα], Ακρυλικά σε πλέξιγκλας, 220 x165 εκ.
Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Δεν είναι ο χρόνος που γλιστράει μέσα απ'τα χέρια μας, ο χρόνος είναι παντοτινός, εμείς γλιστράμε μέσα απ'τα χέρια του χρόνου. Καντράν ρολογιού τσέπης σε ξύλινη κορνίζα 30 x 30 εκ.
Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. Φωτ.: Μαρία Μαράκη
Τα «Χαυτεία» του Γιάννη Γκανά, σε μια έκθεση για το απροσδιόριστο της πόλης  Facebook Twitter
Γιάννης Γκανάς, Sankto (Ευαγγελιστρίας 16), Ακρυλικά, βινύλιο σε τζάμι και αλουμίνιο, 90 x 130 εκ

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ


 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι σιωπηλές «Κυκλαδίτισσες» στη μεγαλύτερη έκθεση για τον κυκλαδικό πολιτισμό

Αρχαιολογία & Ιστορία / Οι σιωπηλές «Κυκλαδίτισσες» στη μεγαλύτερη έκθεση για τον κυκλαδικό πολιτισμό

Με πολύτιμα και άγνωστα αντικείμενα από όλο το Αιγαίο η νέα έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης επιχειρεί να ερμηνεύσει το παρελθόν όλου του Αρχιπελάγους μέσα από τα μάτια των γυναικών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ