Η απάντηση του Θεάτρου Τέχνης στον Βασίλη Μπισμπίκη για το σχόλιό του περί «μπίζνας»

Η απάντηση του Θεάτρου Τέχνης στον Βασίλη Μπισμπίκη για το σχόλιό του περί «μπίζνας» Facebook Twitter
«Το Θέατρο Τέχνης επιθυμεί να διευκρινίσει ότι το αντίτιμο για την παρακολούθηση των τριών αυτών παραστάσεων του, ορίστηκε για να αποζημιώσει –έστω συμβολικά– τους εργαζόμενους του που δεν πρόλαβαν να πληρωθούν το σύνολο των αποδοχών που θα είχαν αν οι παραστάσεις ολοκλήρωναν τον προγραμματισμένο κύκλο τους».
0

Στη συνέντευξη που παραχώρησε ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Μπισμπίκης στο LIFO.gr και τον Χρήστο Παρίδη, σχολίασε, μεταξύ άλλων, τις ψηφιακές αναμεταδόσεις βιντεοσκοπημένων θεατρικών παραστάσεων, εκφράζοντας την αντίθεσή του στην κίνηση αυτή.

Ο καλλιτέχνης ανέφερε συγκεκριμένα: «Το άλλο που με ενοχλεί είναι ότι γίνεται κάτι σαν μόδα αυτό με τις παραστάσεις. Κάτι που ίσως έχει συνέπειες για το θέατρο όταν τελειώσει όλο αυτό. Σαν να μαθαίνουν οι άνθρωποι να κάθονται σπίτι και να βλέπουν θέατρο, από τον υπολογιστή ή από την τηλεόραση, δημιουργώντας ένα κακό προηγούμενο, που τους καθηλώνει περισσότερο στο σπίτι. Φοβάμαι ότι ακόμα κι αν ξεφύγουμε από αυτό που ζούμε, θα κάθονται μπροστά σε μια πλάσμα τηλεόραση μεγάλη όσο ο τοίχος τους να παρακολουθούν θέατρο και γενικότερα θα κάνουν τα πάντα από το σπίτι. Κατάλαβες ποιος είναι ο φόβος μου; [...] Κάποιοι έβαλαν και εισιτήριο 3,5 ευρώ. Αυτό είναι εμπόριο. Γενικώς, δεν το βλέπω τόσο ως προσφορά αλλά περισσότερο σαν να θέλουν μερικοί να υπάρξουν, αν και μπορεί να μην ισχύει για όλους. Αλλά το να βάζεις εισιτήριο είναι μπίζνα».

Με αφορμή την παραπάνω δήλωση, το Θέατρο Τέχνης επιθυμεί να απαντήσει στον κ. Μπισμπίκη, με τη μορφή μιας επιστολής, διευκρινίζοντας ότι «το αντίτιμο για την παρακολούθηση των τριών αυτών παραστάσεων του, ορίστηκε για να αποζημιώσει –έστω συμβολικά– τους εργαζόμενους του που δεν πρόλαβαν να πληρωθούν το σύνολο των αποδοχών που θα είχαν αν οι παραστάσεις ολοκλήρωναν τον προγραμματισμένο κύκλο τους».

Ολόκληρη η επιστολή του Θεάτρου Τέχνης:

«Το Θέατρο Τέχνης είναι το μοναδικό θέατρο που χρεώνει με το συμβολικό αντίτιμο των 3,5 ευρώ την παρακολούθηση τριών από τις παραστάσεις του που διεκόπησαν λόγω αναστολής λειτουργίας των θεάτρων και πρόλαβαν να κινηματογραφηθούν για αυτό το σκοπό. Παράλληλα, όπως όλοι σχεδόν οι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, συνεχίζει να προσφέρει παραστάσεις από το αρχείο του δωρεάν.

 

Το Θέατρο Τέχνης επιθυμεί να διευκρινίσει ότι το αντίτιμο για την παρακολούθηση των τριών αυτών παραστάσεων του, ορίστηκε για να αποζημιώσει –έστω συμβολικά– τους εργαζόμενους του που δεν πρόλαβαν να πληρωθούν το σύνολο των αποδοχών που θα είχαν αν οι παραστάσεις ολοκλήρωναν τον προγραμματισμένο κύκλο τους. Επίσης διευκρινίζεται ότι το σύνολο του ποσού από κάθε πώληση διαδικτυακού εισιτηρίου μοιράζεται με ποσοστό σε ηθοποιούς, συντελεστές αλλά και τεχνικούς και διοικητικούς εργαζόμενους του Θεάτρου. Πρόκειται με λίγα λόγια για μια κίνηση αλληλεγγύης και όχι για κάποιου είδους "μπίζνα". Υπενθυμίζουμε ότι το Θέατρο Τέχνης είναι μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρία που δε λαμβάνει πάγια επιχορήγηση από δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα. Το Θέατρο Τέχνης –δηλαδή οι άνθρωποί του– ζουν από τα εισιτήρια.

 

Επίσης, το Θέατρο Τέχνης επιθυμεί να τονίσει για άλλη μια φορά ότι η ζωντανή θεατρική διαδικασία είναι και θα παραμείνει αναντικατάστατη. Οποιαδήποτε ψηφιακή δράση, αποτελεί αυτή τη στιγμή προσωρινή λύση ανάγκης και επιβίωσης σε αυτή την ακραία συνθήκη που ζούμε.

 

Τέλος, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η πανδημία και οι επιπτώσεις της, απειλούν σοβαρά την επιβίωση των καλλιτεχνών και όλων των ανθρώπων που εργάζονται στο θέατρο. Η τέχνη, σε όποια μορφή και αν προσφέρεται αποτελεί προϊόν σκληρής και σύνθετης εργασίας πολλών ανθρώπων. Ας θυμίζουμε στον κόσμο ότι ο κόπος τους πρέπει να αμείβεται. Έστω και με ένα συμβολικό αντίτιμο μέσω διαδικτύου».

Η συνέντευξη του Βασίλη Μπισμπίκη εδώ >>>

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ