Είχε ετοιμάσει «Τα κόκκινα φανάρια» σε queer εκδοχή. Ύστερα ήρθε ο κορωνοϊός Facebook Twitter
Όσο βλέπεις τη ζωή σου μέσα από τον εγωισμό, γίνεσαι ένα γελοίο ανθρωπάκι, όταν έρχεται ο θάνατος γαληνεύεις και φεύγει ο εγωισμός. Ελπίζω ο κορωνοϊός να μας κάνει λιγότερο εγωιστές.

Είχε ετοιμάσει «Τα κόκκινα φανάρια» σε queer εκδοχή. Ύστερα ήρθε ο κορωνοϊός

1

Ο πρωταγωνιστής και σκηνοθέτης της πιο πετυχημένης παράστασης των τελευταίων δύο σεζόν, «Άνθρωποι και ποντίκια», για την οποία μέχρι το τέλος το κοινό έκανε αγώνα για ένα εισιτήριο στον τεχνοχώρο Cartel, ο κεντρικός ήρωας της τελευταίας ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη «Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς», που γέμισε ασφυκτικά τη μία αίθουσα στην οποία παιζόταν, λίγο πριν από την πρεμιέρα της νέας του δουλειάς, μιας queer εκδοχής των θρυλικών «Κόκκινων Φαναριών», βρέθηκε έγκλειστος στο σπίτι του να αναλογίζεται όλα όσα προηγήθηκαν και όσα πρόκειται να ακολουθήσουν.

— Ζούσες σε πολύ έντονους ρυθμούς τον τελευταίο χρόνο: το «Άνθρωποι και ποντίκια» έκανε απανωτά sold-out, το χτίσιμο των «Κόκκινων Φαναριών», νέες σκηνοθεσίες, Επίδαυρος. Πώς αντιμετώπισες τα νέα για την καραντίνα;

Ήμασταν όντως sold-out μέχρι το Πάσχα και παράλληλα στην τελική ευθεία για τα «Φανάρια» όταν μάθαμε ότι κλείνουν τα θέατρα. Το βράδυ είχαμε παράσταση. Ανακοινώθηκε ότι Παρασκευή θα έκλειναν επίσημα, Πέμπτη μεσημέρι ήμασταν στην πρόβα όταν αποφασίσαμε να αναβάλουμε την παράσταση, παρότι θα μπορούσαμε να παίξουμε. Δεν υπήρχε διάθεση από κανέναν. Είπαμε: «Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα για να κλείνουν τα θέατρα, οπότε δεν υπάρχει λόγος να παίξουμε και απόψε». Θα ήταν ρίσκο. Για μια μέρα δηλαδή; Βέβαια, εμείς μείναμε στο θέατρο, ήπιαμε, χορέψαμε, κάναμε ένα πάρτι, ένα θλιμμένο πάρτι, και έκτοτε δεν ξαναβρεθήκαμε.


— Δεν ξέρατε τις διαστάσεις που θα έπαιρνε. Το «Άνθρωποι και ποντίκια» έχει ακόμα προοπτική, σε βάθος χρόνου. Μήπως όμως ήταν καλό που ήρθε αυτό το διάλειμμα, μήπως σας κάνει καλό μια αγρανάπαυση;

Έτσι κι αλλιώς σκεφτόμασταν διάφορα πράγματα με τα παιδιά. Γι' αυτό τον λόγο φτιαχνόταν και η άλλη παράσταση, ώστε να μειωθούν και οι μέρες. Θέλουμε να υπάρχουν τα «Ποντίκια», αλλά δεν μπορούμε να το κάνουμε και «Σεσουάρ για δολοφόνους», να παίζεται για 10 χρόνια. Προφανώς, σε ένα θέατρο που χωράει 120 ανθρώπους μπορεί να παίξει πάρα πολλά χρόνια. Ειδικά με τη δυναμική που έχουν τα «Ποντίκια». Αλλά αυτό σε τι χρησιμεύει; Έχουμε σκεφτεί διάφορα και με τους ηθοποιούς, να δημιουργήσουμε ένα εναλλασσόμενο ρεπερτόριο. Σε ομάδες όπως η Σάουμπινε παίζονται έργα για χρόνια. Βλέπεις τον «Άμλετ» και είναι παράσταση δεκαετίας, σχεδόν με τους ίδιους ηθοποιούς.

Αυτό που σκέφτομαι είναι ότι ίσως, όσα δεν κερδίσαμε με την οικονομική κρίση, που αντί να επιδείξουμε περισσότερη αλληλεγγύη γίναμε πιο εγωιστές και κοιτούσαμε πώς θα επιβιώσουμε, υπήρξε ανθρωποφαγία αντί να υπάρξει αλληλεγγύη, ελπίζω τώρα, με την παρούσα κρίση, να τα κατακτήσουμε. 

— Τα «Ποντίκια» είναι βιωματική παράσταση, τη ζείτε με ιδιαίτερο πάθος.

Η παράσταση είναι χτισμένη επάνω στην ιδιοσυγκρασία των ηθοποιών. Ακόμα και τα ονόματα είναι ίδια. Ο στόχος ήταν οι ηθοποιοί να μην «παίζουν», να μην καμώνονται έναν ρόλο. Το ίδιο προσπαθούσαμε να κάνουμε και στα «Φανάρια». Παρότι η συνθήκη είναι ιδιαίτερη από τη στιγμή που κάνουμε τις τρανς, κάτι που είναι αρκετά ξένο.

— Η ανταπόκριση μετά από δύο σεζόν αποδοχής και θαυμασμού των «Ποντικιών» παραμένει ίδια;

Τις τελευταίες μέρες συνέβη και κάτι που δεν έχω ξαναδεί στο θέατρο. Έχω δει να χειροκροτούν για πολλή ώρα, αλλά όχι κάτι ανάλογο. Υποκλιθήκαμε, χειροκρότησαν, εμείς ανεβήκαμε στα καμαρίνια και για 6-7 λεπτά δεν κουνιόντουσαν από τη θέση τους. Ήταν σοκαρισμένοι. Στο τέλος ξαναχειροκρότησαν, γέλασαν με την κατάστασή τους, σηκώθηκαν και φύγανε. Βλέπεις ακραίες αντιδράσεις. Είναι συγκινητικό, και το έργο και τα λόγια που περνάνε.


— Τα «Φανάρια» είναι μεταγραφή κι αυτά. Δεν είναι ότι άντρες ηθοποιοί παίζουν τους ρόλους του έργου, το διασκευάσατε με ρόλους τρανς γυναικών. Ομαδικά δουλέψατε;

Όπως και με τα «Ποντίκια». Καταρχάς, είμαστε η ίδια ομάδα, με την προσθήκη 3-4 ηθοποιών. Με τον ίδιο τρόπο έχουμε δουλέψει, έχει γίνει μια μεταγραφή μέσα από τα βιογραφικά, μέσα από την έρευνα που κάναμε.


— Μέσα από ιστορίες που ακούσατε;

Ναι, ναι. Κι έχουν περαστεί στη δομή του έργου. Οι χαρακτήρες είναι οι ίδιοι, οι στόχοι των χαρακτήρων είναι οι ίδιοι, η ιδιότητα είναι διαφορετική. Δηλαδή δεν είναι γυναίκες πόρνες αλλά τρανς πόρνες. Επίσης, έχει αλλάξει το κείμενο σύμφωνα με τις ανάγκες της εποχής. Πραγματεύεται σύγχρονα προβλήματα.


— Υπάρχει κι εδώ το φόντο μιας οικονομικής κρίσης;

Το έργο τοποθετείται την εποχή που κλείνουν τα μπουρδέλα στην Τρούμπα το 1956, κάτι που δεν παίζει σ' εμάς. Εμείς το βασίσαμε στο ρήμαγμα, στην καταστροφή ενός λούμπεν μαγαζιού με λούμπεν τρανς, που καταστρέφεται οικονομικά, κλείνει για οικονομικούς λόγους. Δεν το κλείνει η αστυνομία. Είχαμε ακόμα 15-20 μέρες. Ήμασταν σχεδόν έτοιμοι.

Είχε ετοιμάσει «Τα κόκκινα φανάρια» σε queer εκδοχή. Ύστερα ήρθε ο κορωνοϊός Facebook Twitter
Όταν βγούμε απ' όλο αυτό, εφόσον οι θάνατοι περιοριστούν και επιστρέψουμε στην προηγούμενη κατάσταση, αναρωτιέμαι μήπως θα είναι πολυτέλεια να μιλάς για τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ. Μέχρι πριν από έναν μήνα αυτό ήταν στην πρώτη γραμμή, τώρα φοβάμαι μήπως είναι πολυτέλεια.


— Θα χρειαστήκατε μια ιδιαίτερη διεργασία για να κατανοήσετε και να μπείτε στους ρόλους.

Ήμασταν δυναμικά μέσα στους ρόλους, είχαμε μπει στην τελική ευθεία. Τώρα, όμως, Χρήστο, μπαίνει μια άλλη παράμετρος σε σχέση με αυτό το έργο. Μετά από αυτό που ζήσαμε και ζούμε μέχρι τα θέατρα να ανοίξουν, δεν μπορείς να μην αφουγκραστείς όλο αυτό το γεγονός. Δεν λέω ότι θα το κάνουμε ντοκιμαντέρ και θα δείξουμε ότι είναι έγκλειστοι και καταστρέφεται το μαγαζί από την οικονομική κρίση λόγω του κορωνοϊού. Αλλά σίγουρα το έργο πρέπει να το ξαναδουλέψουμε από την αρχή. Σκέφτομαι ότι ακόμα και η φόρμα του, αυτό το ακραία ρεαλιστικό στοιχείο, η σκληρότητα αλλά και η ευαισθησία και το χιούμορ ίσως να μη χρειάζονται.


— Ίσως να μη χρειάζεται τόσος ρεαλισμός;

Ναι. Όταν ξαναξεκινήσουμε τις πρόβες θα πρέπει να δούμε λίγο και τη γενικότερη ψυχολογία που υπάρχει. Μπορεί να χρειάζεται να γίνει πιο παραμύθι, πιο ποιητικό, πιο σκληρό. Δεν ξέρω ακόμα, το σίγουρο είναι όμως ότι εμείς, με τον τρόπο που δουλεύουμε, καθώς το Cartel σχετίζεται άμεσα με το κοινωνικο-οικονομικό κομμάτι, γι' αυτό μιλάμε για το περιθώριο, το υπογάστριο της κοινωνίας, θα πρέπει να το ξαναδούμε. Βέβαια, μπορεί και να μη χρειαστεί να αλλάξει τίποτα και να στέκει όπως είναι. Σίγουρα, όμως, πρέπει να το συζητήσουμε με τα παιδιά.

Από την άλλη, υπάρχει μέσα μου και κάτι άλλο. Όταν βγούμε απ' όλο αυτό, εφόσον οι θάνατοι περιοριστούν και επιστρέψουμε στην προηγούμενη κατάσταση, αναρωτιέμαι μήπως θα είναι πολυτέλεια να μιλάς για τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ. Μέχρι πριν από έναν μήνα αυτό ήταν στην πρώτη γραμμή, τώρα φοβάμαι μήπως είναι πολυτέλεια.


— Ναι, αλλά μπορεί να δημιουργηθούν νέες περιθωριακές ομάδες. Νέου τύπου ρατσισμοί απέναντι στους ηλικιωμένους, στους αρρώστους, στους φτωχούς, στους Ασιάτες.

Είναι πάρα πολύ σωστό αυτό που λες. Ίσως θα χρειαζόταν ένα άλλο όχημα για να μιλήσεις γι' αυτό.

— Τότε θα πρέπει να ακυρώσετε την παράσταση;

Αυτό δεν γίνεται. Δουλεύουμε σχεδόν 4 μήνες. Αλλά πρέπει να ερευνήσουμε ξανά την παράσταση. Όλα αυτά που λες πρέπει να περάσουν με έναν τρόπο. Έστω και ως σκέψη, κάτω από το κείμενο, και ας μη δηλώνεται.


— Εσένα πώς σε έχει επηρεάσει ο εγκλεισμός;

Δεν βγαίνω καθόλου εδώ και μιάμιση εβδομάδα. Στην αρχή έπεσα σε κατάθλιψη, γιατί εγώ έτρεχα με χίλια, ήμουν φουλ δημιουργικός, έξω από τον εαυτό μου, σε μια διαρκή κίνηση, με άγχος για τη δουλειά, αγωνίες και ξαφνικά με πέταξε στον πάγκο όλο αυτό βίαια, πολύ βίαια. Και η αλήθεια είναι ότι από την αρχή δεν το πήρα ως μια ευκαιρία για να ξεκουραστώ, να κάνω χαβαλέ με βιντεάκια, όπως πολλοί. Έπεσα στα τάρταρα, ήταν πολύ δύσκολο για μένα. Και βέβαια αυτό ήταν το καλό της υπόθεσης. Αφουγκράστηκα την κατάσταση, εμβάθυνα σε αυτήν κι έχω τώρα δύο εβδομάδες που βγήκα από αυτό το λούκι και αισθάνομαι πάρα πολύ καλά με τον εαυτό μου. Κάποιους ανθρώπους που συναναστρέφομαι, επειδή στην αρχή το πήραν πιο πολύ στον χαβαλέ, τώρα τους έχει πιάσει κατάθλιψη. Δηλαδή σε αυτούς συνέβη το αντίστροφο.

Βέβαια, άλλαξε η καθημερινότητα, καθώς αφιερώνω χρόνο στον γιο μου, που είναι ό,τι πιο ωραίο και σημαντικό μού συμβαίνει αυτή την περίοδο. Γνωρίζω λίγο καλύτερα το παιδί μου, που, λόγω δουλειάς, το είχα εγκαταλείψει εντελώς και είχα ενοχές γι' αυτό. Αυτό με ευχαριστεί πάρα πολύ. Είμαι με τη γυναίκα μου στο σπίτι, γνωριζόμαστε καλύτερα, ενισχύουμε τη σχέση μας, είναι ωραίο όλο αυτό. Από την άλλη, η καθημερινότητα είναι για μένα κόκκινο πανί. Δεν την αντέχω τη ρουτίνα, θέλω να ζω σε μια κατάσταση, η τέχνη και το θέατρο δεν είναι καθημερινότητα, αν και αυτή σου δίνει τα ερεθίσματα για να κάνεις τέχνη.

Είχε ετοιμάσει «Τα κόκκινα φανάρια» σε queer εκδοχή. Ύστερα ήρθε ο κορωνοϊός Facebook Twitter
Φοβάμαι ότι ακόμα κι αν ξεφύγουμε από αυτό που ζούμε, θα κάθονται μπροστά σε μια πλάσμα τηλεόραση μεγάλη όσο ο τοίχος τους να παρακολουθούν θέατρο και γενικότερα θα κάνουν τα πάντα από το σπίτι.


— Η καθημερινότητα του εγκλεισμού λες να σου δώσει ερεθίσματα για κάτι;

Ε, ναι, προφανώς.


— Συμμετέχεις και στον «Φιλοκτήτη» με σκηνοθέτη τον Τσέζαρις Γκραουζίνις, που είναι να παιχτεί στην Επίδαυρο. Ξέρεις τι θα γίνει;

Κανείς δεν ξέρει σε αυτήν τη φάση. Κάνουμε πρόβες μέσω Skype. Συναντιέμαι με τα παιδιά διαδικτυακά και ξεφεύγω ‒ δεν έχει σημασία αν θα γίνει. Είναι κάτι που περιμένω μες στη μέρα, είναι μια δημιουργική κατάσταση. Περισσότερο συζήτηση κάνουμε. Εμείς από δω, ο Τσέζαρις από την Πάτρα.


— Όλα αυτά που ζούμε σε έχουν οδηγήσει σε κάποιες σκέψεις;

Αυτό που σκέφτομαι είναι ότι ίσως, όσα δεν κερδίσαμε με την οικονομική κρίση, που αντί να επιδείξουμε περισσότερη αλληλεγγύη γίναμε πιο εγωιστές και κοιτούσαμε πώς θα επιβιώσουμε, υπήρξε ανθρωποφαγία αντί να υπάρξει αλληλεγγύη, ελπίζω τώρα, με την παρούσα κρίση, να τα κατακτήσουμε. Δεν είμαι πολύ αισιόδοξος, βέβαια, βλέπω την αντιμετώπιση που υπάρχει, δηλαδή μια κινητικότητα στα social media, αστειάκια και χαβαλές, μια τάση να υπάρξουμε ακόμα και τώρα αυτόνομα, σχεδόν εγωιστικά, μέσα από τo Ιnternet.

Και σε αυτό μπαίνει και το θέατρο, με τις παραστάσεις που ανεβάζουν όλοι. Αυτό εμένα με χαλάει, ρε Χρήστο. Με χαλάει σε πολλά επίπεδα. Το ότι ο καλλιτέχνης θέλει να υπάρξει, να φανεί, αντί να βρει άλλους τρόπους να βοηθήσει πραγματικά και πρακτικά τους ανθρώπους γύρω του, καλλιτέχνες που δεν έχουν να φάνε, αντί να κινηθούμε κάπως για εκείνους που έχουν πρόβλημα. Το άλλο που με ενοχλεί είναι ότι γίνεται κάτι σαν μόδα αυτό με τις παραστάσεις. Κάτι που ίσως έχει συνέπειες για το θέατρο όταν τελειώσει όλο αυτό. Σαν να μαθαίνουν οι άνθρωποι να κάθονται σπίτι και να βλέπουν θέατρο, από τον υπολογιστή ή από την τηλεόραση, δημιουργώντας ένα κακό προηγούμενο, που τους καθηλώνει περισσότερο στο σπίτι. Φοβάμαι ότι ακόμα κι αν ξεφύγουμε από αυτό που ζούμε, θα κάθονται μπροστά σε μια πλάσμα τηλεόραση μεγάλη όσο ο τοίχος τους να παρακολουθούν θέατρο και γενικότερα θα κάνουν τα πάντα από το σπίτι. Κατάλαβες ποιος είναι ο φόβος μου;


— Γιατί δεν το βλέπεις σαν κοινωνική προσφορά μεγάλων θεσμών;

Μα, το Κρατικό και το Εθνικό είχαν παραστάσεις δωρεάν εδώ και χρόνια. Αλλά κάποιοι έβαλαν και εισιτήριο 3,5 ευρώ. Αυτό είναι εμπόριο. Γενικώς, δεν το βλέπω τόσο ως προσφορά αλλά περισσότερο σαν να θέλουν μερικοί να υπάρξουν, αν και μπορεί να μην ισχύει για όλους. Αλλά το να βάζεις εισιτήριο είναι μπίζνα.

— Ποιο είναι το προσωπικό μάθημα που πήρες εσύ από τον ιδιότυπο αυτόν εγκλεισμό;

Αυτό που λέγαμε και στον «Πατέρα». Όσο βλέπεις τη ζωή σου μέσα από τον εγωισμό, γίνεσαι ένα γελοίο ανθρωπάκι, όταν έρχεται ο θάνατος γαληνεύεις και φεύγει ο εγωισμός. Ελπίζω ο κορωνοϊός να μας κάνει λιγότερο εγωιστές.

Θέατρο
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Βασίλης Μπισμπίκης θα σκηνοθετήσει τη Λένα Κιτσοπούλου στο Εθνικό Θέατρο

Αποκλειστικό / Ο Βασίλης Μπισμπίκης θα σκηνοθετήσει τη Λένα Κιτσοπούλου στο Εθνικό Θέατρο

Μετά τις επιτυχίες των παραστάσεων «Άνθρωποι και ποντίκια» και «Πατέρας», ο Βασίλης Μπισμπίκης θα ανεβάσει την επόμενη σεζόν στο Εθνικό την «Έντα Γκάμπλερ» του Ίψεν, με τη Λένα Κιτσοπούλου στον ομώνυμο ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

σχόλια

1 σχόλια