Με ιδιαίτερα επαινετικά λόγια αναφέρεται στην Ελλάδα και στον πολιτισμό της η ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Βερολίνου, η οποία επέλεξε την Αθήνα και το Μέγαρο για τη φετινή διεξαγωγή ενός σπουδαίου καλλιτεχνικού γεγονότος διεθνούς εμβελείας: του «Κοντσέρτου της Ευρώπης». Στο αναρτημένο κείμενο με τίτλο «Εuropakonzert of the Berliner Philharmoniker with Simon Rattle and Leonidas Kavakos» δημοσιεύονται τα εξής:
«Φέτος το "Κοντσέρτο της Ευρώπης" με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου είναι περισσότερο ευρωπαϊκό από ποτέ, αφού η Ορχήστρα ταξιδεύει στην Ελλάδα, στο λίκνο της Δημοκρατίας, στη χώρα που γέννησε τη λέξη "Ευρώπη". Ο μαέστρος Σερ Σάιμον Ρατλ παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ένα πρόγραμμα που "διατρέχει" την Ευρώπη με έργα Τζοακίνο Ροσσίνι, Ρόμπερτ Σούμαν και Γιαν Σιμπέλιους. Σολίστ, ο έλληνας σταρ του βιολιού Λεωνίδας Καβάκος».
Το ετήσιο «Κοντσέρτο της Ευρώπης» της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, διοργανώνεται κάθε φορά σε διαφορετικές πόλεις της Ευρώπης και ειδικότερα σε χώρους μεγάλης ιστορικής σπουδαιότητας ή σε συναυλιακά κέντρα που έχουν συνδεθεί με εξαιρετικά πολιτιστικά επιτεύγματα. Η συναυλία θα προβληθεί σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση σε αρκετές χώρες, ενώ θα μεταδοθεί μέσω Διαδικτύου απευθείας σε όλο τον κόσμο.
Το διάσημο μουσικό σύνολο θα διευθύνει ο βρετανός αρχιμουσικός Σερ Σάιμον Ρατλ. Σολίστ θα είναι ο Λεωνίδας Καβάκος. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την Εισαγωγή από την όπερα Σεμίραμις του Τζοακκίνο Ροσσίνι, το δεξιοτεχνικό Κοντσέρτο για βιολί σε ρε ελάσσονα, έργο 47 του φινλανδού συνθέτη Γιαν Σιμπέλιους, από τη γέννηση του οποίου συμπληρώνονται φέτος 150 χρόνια. Σολίστ, ο Λεωνίδας Καβάκος. Η Φιλαρμονική του Βερολίνου θα ερμηνεύσει επίσης τη Συμφωνία αρ. 3 σε μι ύφεση μείζονα («του Ρήνου»), έργο 97 του Ρόμπερτ Σούμαν.
Sibelius - Violin Concerto in D minor op 47 - Leonidas Kavakos
Από το 1991, κάθε πρωτομαγιά, η Φιλαρμονική του Βερολίνου διοργανώνει το ετήσιο «Κοντσέρτο της Ευρώπης» [Εuropakonzert of the Berliner Philharmoniker], σε ανάμνηση της ίδρυσής της ως ανεξάρτητου μουσικού φορέα την 1η Μαΐου 1882. Το κοντσέρτο αυτό, πέρα από τον επετειακό του χαρακτήρα, έχει επίσης συμβολική αξία για την προώθηση της ευρωπαϊκής ιδέας σε όλο τον κόσμο. Μέσω των συναυλιών αυτών, επιχειρείται να δοθεί έμφαση στους πολιτιστικούς συσχετισμούς και στα κοινά σημεία των μελών της ευρωπαϊκής οικογένειας.
Οι συναυλίες αυτές μεταδίδονται από τα διεθνή ραδιοτηλεοπτικά μέσα –είτε ζωντανά είτε σε μαγνητοσκόπηση– σε πολλές χώρες και τις απολαμβάνουν περισσότερα από 500 εκατομμύρια τηλεθεατές και ακροατές σε όλο τον κόσμο. Μάλιστα, κάθε χρόνο, στο διάλειμμα της ζωντανής ραδιοτηλεοπτικής μετάδοσης, το κοινό έχει την ευκαιρία να απολαύσει ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στην ξεχωριστή ομορφιά της πόλης που επιλέγεται να φιλοξενήσει κάθε φορά το επετειακό κοντσέρτο του περίφημου βερολινέζικου συνόλου. Φέτος, αυτό το 20λεπτο ντοκιμαντέρ θα είναι αφιερωμένο στην Αθήνα. Το σκηνοθέτησε η Γκρέτε Λίφερς για λογαριασμό του καναλιού Euroarts.
Schumann: Symphony No. 3 Rattle · Berliner Philharmoniker
Τα επετειακά κοντσέρτα της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Βερολίνου έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις (Πράγα, Μαδρίτη, Λονδίνο, Μάινινγκεν, Φλωρεντία, Αγία Πετρούπολη, Βερσαλλίες, Στοκχόλμη, Κρακοβία, Βερολίνο, Κωνσταντινούπολη, Παλέρμο, Λισσαβόνα, Βουδαπέστη, Βερολίνο, Μόσχα, Νάπολη, Οξφόρδη, Βιέννη), σε «κλασικούς» (λυρικά θέατρα Μάσσιμο του Παλέρμο, Σαν Κάρλο της Νάπολης και Ρεάλ της Μαδρίτης, το Ωδείο «Τσαϊκόφσκι» της Μόσχας) αλλά και αντισυμβατικούς χώρους που αποτελούν ιστορικά μνημεία της κοινής ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς, όπως, μεταξύ άλλων, το Παλάτσο Βέκκιο στη Φλωρεντία, το Μουσείο Βάσα στη Στοκχόλμη, οι ναοί της Παναγίας στην Κρακοβία και της Αγίας Ειρήνης στην Κωνσταντινούπολη, κ.ά.
Το Μέγαρο ανοίγει τον Κήπο του στο κοινό που επιθυμεί να παρακολουθήσει σε απευθείας αναμετάδοση, το μεσημέρι της Πρωτομαγιάς, το «Κοντσέρτο της Ευρώπης» με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου υπό τον Σερ Σάιμον Ρατλ με σολίστ τον Λεωνίδα Καβάκο (είσοδος ελεύθερη). Kαθώς τα εισιτήρια έγιναν ανάρπαστα και εξαντλήθηκαν ήδη από την πρώτη ημέρα της προπώλησης, η διοίκηση του Μεγάρου έλαβε την απόφαση για τη ζωντανή αναμετάδοση της συναυλίας στον Κήπο.