30 χρόνια «I Touch Myself»: Η ιστορία του ύμνου στον γυναικείο αυτο-ερωτισμό που επανήλθε με τη σειρά Sex Education

30 χρόνια «I Touch Myself»: Η ιστορία του ύμνου στον γυναικείο αυτο-ερωτισμό που επανήλθε με τη σειρά Sex Education Facebook Twitter
Η Chrissy Amphlett, η τραγουδίστρια των Divinyls επί σκηνής το 1990.
0

Στις πρώτες σκηνές του δεύτερου κύκλου της δημοφιλούς (και στη χώρα μας) τηλεοπτικής σειράς "Sex Education" ο αξιαγάπητος 16χρονος Ότις ξεπερνά επιτέλους τις νευρώσεις του και μαθαίνει να αυνανίζεται 'κανονικά' σε ένα κωμικό μοντάζ υπό τους ήχους της διασκευής από την χορωδία των Scala & Kolacny Brothers του κλασικού σουξέ¨"I Touch Myself" που κυκλοφόρησε το συγκρότημα των Αυστραλών Divinyls το 1990.

Οι Divinyls είχαν σχηματιστεί το 1980 από τον κιθαρίστα Mark McEntee και την τραγουδίστρια Chrissy Amphlett, η οποία ήταν μια πρωτοπόρος πανκ προβοκατόρισσα με ινδάλματα τον Iggy Pop, την Debbie Harry και τον Jerry Lee Lewis, που είχε περάσει μέρος της εφηβείας της παίζοντας μουσική στους δρόμους των μεγάλων πόλεων της Γαλλίας και της Ισπανίας (πολλές φορές κοιμόταν και στον δρόμο όταν οι επιλογές στέρευαν).

Επιστρέφοντας στην Αυστραλία, απέκτησε μια σχετική φήμη με τις προκλητική, «επιθετική», πανκ-φεμινιστική παρουσία της στη σκηνή και η τρικυμιώδης σχέση της με τον McEntee ήταν το κλειδί της ηλεκτρικής ενέργειας που μετέφεραν στα τραγούδια και στις ζωντανές εμφανίσεις τους οι Divinyls.

 

Η μπάντα όμως είχε περιορισμένο εκτόπισμα και από τα μέσα της δεκαετίας του '80 και μετά, ο φεμινισμός δεύτερου κύματος είχε μεταφερθεί από το πανκ στην ποπ. Εκείνη την εποχή, γύρω στα τέλη των '80s, τα δύο ηγετικά στελέχη του γκρουπ διασυνδέθηκαν με το ντουέτο Αμερικανών τραγουδοποιών Billy Steinberg (κυρίως στίχοι) and Tom Kelly (κυρίως μουσική), υπεύθυνους μεταξύ άλλων για τεράστιες επιτυχίες όπως το "Like a Virgin" της Madonna, το "True Colours" της Cindy Lauper και το "Eternal Flame" των Bangles (μαζί με το συγκρότημα).

Στους δύο δημιουργούς άρεσε να λένε ότι ο λόγος που έγραφαν τραγούδια για γυναίκες ήταν η ψιλή φωνή του Kelly που συλλάμβανε μελωδίες σε κλειδιά πιο ταιριαστά στο γυναικείο φωνητικό εύρος, η αλήθεια είναι όμως ότι ήταν η συναισθηματική ευθύτητα των στίχων του Steinberg αυτή που προσέλκυε τις ερμηνεύτριες. Εκείνος ήταν που γνώρισε την Amphlett σε ένα κλαμπ στο Χόλιγουντ, όπου της έδειξε στο σημειωματάριό του τους στίχους που είχε ξεκινήσει να γράφει για ένα νέο τραγούδι με τίτλο "I Touch Myself".

Η Amphlett το «καπάρωσε» αμέσως και τα υπόλοιπα είναι ιστορία όσον αφορά σε ένα από τα πιο ισχυρά σουξέ των '90s, το βίντεο κλιπ του οποίου γυρίστηκε σε ένα μοναστήρι και απαγορεύτηκε στην Αυστραλία, το MTV όμως το έπαιζε διαρκώς από το πρωί ως το βράδυ, στρώνοντας τον δρόμο για ερμηνεύτριες και δημιουργούς από την Tori Amos και την Pink μέχρι την Beyoncé και την Carly Rae Jepsen να εξυμνήσουν χωρίς ενοχές τον γυναικείο αυνανισμό στα τραγούδια της. Οι δύο πρώτες μάλιστα – η Amos και η Pink – συγκαταλέγονται ανάμεσα στους πολυάριθμους καλλιτέχνες που έχουν διασκευάσει το τραγούδι

 

Όταν η Chrissy Amphlett διαγνώστηκε με καλπάζουσα μορφή καρκίνου στο στήθος, μετατόπισε το νόημα των στίχων τραγουδιού από μια ελεύθερη έκφραση σεξουαλικότητας έτσι ώστε να εκλαμβάνεται και ως μια προτροπή στις γυναίκες να «αγγίζουν τον εαυτό τους» και να εξετάζουν το σώμα τους για τυχόν ανησυχητικές ενδείξεις.

Η Chrissy Amphlett πέθανε το 2013 σε ηλικία 53 ετών και την επόμενη χρονιά το Συμβούλιο για την Πρόληψη του Καρκίνου στην Αυστραλία ξεκίνησε την μεγάλη καμπάνια του για το καρκίνο του μαστού με τίτλο "I Touch Myself" με την κυκλοφορία ενός βίντεο όπου ακουγόταν μια ακουστική βερσιόν του τραγουδιού, την οποία ερμήνευαν μεταξύ άλλων η Olivia Newton-John και η Sarah Blasko. Σ' εκείνη την εκδοχή ο στίχος του τραγουδιού "Think I would die if you were to ignore me" (νομίζω ότι θα πεθάνω αν με αγνοήσεις) ανασκευάστηκε ως "Think I would die if I were to ignore you" (νομίζω ότι θα πεθάνω αν σε αγνοήσω).

Με στοιχεία από τον Independent

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ