Η ωμή techno της Sara Landry απέναντι στους haters

SARA LANDRY Facebook Twitter
H Landry δεν είναι απλώς μια ταλαντούχα DJ που κατάφερε να γίνει γνωστή. Είναι μια ανοικονόμητη προσωπικότητα με άποψη και ακτιβιστική δράση που δύσκολα μπορείς να βάλεις σε κουτάκια ή να περιορίσεις.
0

Αν ζούσε στο Σάλεμ του 17ου αιώνα, θα την είχαν κάψει στην πυρά. Αν είχε γεννηθεί στην αρχαία Αίγυπτο, θα ήταν ιέρεια στον ναό της θεάς Sekhmet – άλλωστε αυτές τις δύο εκδοχές της ζωής της τις έχει «δει» η ίδια σε μια συνεδρία ύπνωσης. Όμως η Sara Landry είναι εδώ, σήμερα, κι έχει βάλει σκοπό της ζωής της «να εκμεταλλευτεί τις θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικής για να ενώσει τον κόσμο στα dancefloors».

Περνώντας πολύ συχνά το αδυσώπητο όριο των 150 bpm, ο ήχος της παλινδρομεί ανάμεσα στην απόλυτη σκληρότητα και σε μια ασυγκράτητα εικονοκλαστική θηλυκή ενέργεια, που πολλές θηλυκότητες συχνά φοβούνται να εκφράσουν. Ενδεχομένως αυτό να είναι το συστατικό που χρειάζεται για να ηρεμήσει το κοινό της, που ζει σε μια χρονική στιγμή η οποία θα περιγραφόταν άνετα με τις ίδιες ακριβώς λέξεις. 

Γεννημένη το 1993, η Landry μεγάλωσε σε μουσικό περιβάλλον, με τη μητέρα της, κλασικά εκπαιδευμένη πιανίστρια, να προσπαθεί μάταια να την εντάξει σε έναν χώρο όπου η πειθαρχία είναι το Α και το Ω. Έτσι, από μικρή ηλικία είχε επαφή με διάφορα μουσικά ερεθίσματα, αλλά η ηλεκτρονική μουσική ήταν εκείνη που την τράβηξε περισσότερο.

Το 2023 η καριέρα της εκτοξεύεται στη στρατόσφαιρα με την εμφάνισή της στο Boiler Room, με ένα set που ξεπέρασε τα οκτώ εκατομμύρια προβολές και την καθιέρωσε ως μία από τις πιο ισχυρές παρουσίες στη σύγχρονη techno σκηνή. Το 2024, η Landry έγινε η πρώτη hard techno καλλιτέχνις που εμφανίστηκε στην κεντρική σκηνή του Tomorrowland.

Το ταξίδι της στους ήχους ξεκίνησε στη Νέα Υόρκη, όταν σπούδαζε στο NYU. Καθώς έβαζε τις τελικές πινελιές στη διατριβή της πάνω στην ψυχολογία του καπιταλισμού, άρχισε να εργάζεται ως promoter και ανακάλυψε τη δύναμη του DJing, όχι μόνο ως μιας τεχνικής δεξιότητας αλλά ως μέσου έκφρασης και σύνδεσης. «Πάντα μου άρεσε πολύ η μουσική. Πέρασα το μεγαλύτερο μέρος της εφηβείας μου θέλοντας να ξεκινήσω την παραγωγή, αλλά φοβόμουν και μετά, στα 20 μου, ξεκίνησα το DJing και αμέσως μετά ακολούθησε η παραγωγή», θυμάται.

Landry - Heaven 

Τελειώνοντας τις σπουδές της, η Landry μετακόμισε στο Όστιν του Τέξας και ξεκίνησε μαθήματα synthesizer και παραγωγής, ανακαλύπτοντας κάπου εκεί το Ableton. «Έγραψε» πάνω από 10.000 ώρες στο κοντέρ του προγράμματος, έγινε αυτοδίδακτη master και μετά beta tester του Ableton 11. Η πρώτη της κυκλοφορία έρχεται το 2018 και έναν χρόνο μετά ξεκινάει τα δικά της Klubhaus πάρτι – στη σκηνή του Τέξας δεν ξέρουν πώς ακριβώς να τη διαχειριστούν, αφού ο ήχος της γίνεται όλο και σκληρότερος.

Όμως, αυτό που την έκανε να ξεχωρίσει ήταν η ίδρυση της δικής της δισκογραφικής, της Hekate Records, το 2021. Το όνομα της εταιρείας δεν είναι τυχαίο: η Εκάτη, θεά της μαγείας, των ξορκιών και της νύχτας στην ελληνική μυθολογία, αντανακλά πλήρως την αισθητική και την προσέγγισή της στη μουσική.

Μέσα από τη Hekate, η Landry έχει δώσει βήμα σε ανερχόμενα ταλέντα και έχει ξεκινήσει να γράφει την προσωπική της ιστορία στην ανάδειξη μιας πιο ωμής, αυθεντικής techno σκηνής. Έξτρα bonus το ότι ονομάζει τις various artist συλλογές της εταιρείας, τι άλλο, «Coven».

Τώρα που εδραιώσαμε, ελπίζω, κάπως για τους incels του διαδικτύου –που δεν χάνουν ευκαιρία να τη λοιδορήσουν, να εκτοξεύσουν οικτρά σεξιστικά σχόλια και να τη μειώσουν ως «ατάλαντη» και «ουρανοκατέβατη»– ότι η Sara την είχε τη διαδρομούλα και την πορεία της και δεν μας τη φόρεσε ντε και σώνει «κάποιος», όπως υποστηρίζουν για τις περισσότερες γυναίκες στον χώρο, ας προχωρήσουμε και στο διά ταύτα. Το 2022 γνωρίζει backstage σε ένα φεστιβάλ δύο agents από την παντοδύναμη William Morris, με τους οποίους υπογράφει αμέσως, συμπίπτοντας απόλυτα με τη στιγμή που αυξάνεται συνεχώς η επιθυμία για καταιγιστική και σκοτεινή μουσική στην Αμερική, αλλά και γενικότερα στον μετα-Covid κόσμο.

SARA LANDRY Facebook Twitter
Αναμφίβολα, η Landry αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές φιγούρες της σύγχρονης techno σκηνής.

Το 2023 η καριέρα της εκτοξεύεται στη στρατόσφαιρα με την εμφάνισή της στο Boiler Room, με ένα set που ξεπέρασε τα οκτώ εκατομμύρια προβολές και την καθιέρωσε ως μία από τις πιο ισχυρές παρουσίες στη σύγχρονη techno σκηνή. Το 2024, η Landry έγινε η πρώτη hard techno καλλιτέχνις που εμφανίστηκε στην κεντρική σκηνή του Tomorrowland, αποδεικνύοντας πως το σκληρό, ατμοσφαιρικό techno μπορεί άνετα να έχει θέση στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου.

Την ίδια χρονιά μπήκε στο DJ Mag Top 100 DJs, καταλαμβάνοντας την 75η θέση. Ναι, η λίστα του DJ Mag δεν είναι σίγουρα αυτή που ξέραμε παλιά, αλλά αυτό δεν παύει να είναι επιτυχία για μια underground DJ που ξεκίνησε από τα σκοτεινά κλαμπ του Τέξας.

Όμως η Landry δεν είναι απλώς μια ταλαντούχα DJ που κατάφερε να γίνει γνωστή. Είναι μια ανοικονόμητη προσωπικότητα με άποψη και ακτιβιστική δράση που δύσκολα μπορείς να βάλεις σε κουτάκια ή να περιορίσεις. Σίγουρη για τον εαυτό της, μιλάει άκρως συνειδητά και με ειλικρίνεια για τις εμπειρίες της.

Στα 4 χρόνια της διαγιγνώσκεται με ADHD, στα 15 της με διαταραχή άγχους, κατάθλιψη και ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, βρίσκοντας διέξοδο για την υπερκινητικότητά της στην κολύμβηση, τη ζωγραφική και τα παζλ. «Είμαι αδιανόητα καλή στα παζλ και έχω πάντα κάποιο στο σπίτι μου», λέει με αυτοσαρκαστική διάθεση, αλλά στον αντίποδα μιλάει και ενημερώνει για τα θέματα ψυχικής υγείας, ένα πρόβλημα που εξαπλώνεται με απίστευτους ρυθμούς, αλλά παραμένει ταμπού στον χώρο.

Δεν κρύβει τις απόψεις της για την ισότητα των θηλυκοτήτων στη μουσική βιομηχανία, υποστηρίζοντας την ανάγκη για ουσιαστική ορατότητα και μεγαλύτερη εκπροσώπηση.

Οι καθαρολόγοι του χώρου της techno χλευάζουν τη Landry και τη μουσική της, όπως όλη αυτήν τη νέα hard σκηνή, που γιγαντώθηκε τα τελευταία χρόνια και πλέον διεκδικεί ένα σημαντικό κομμάτι της πίτας. Αποδέχονται όμως με μεγαλύτερη άνεση τα αγόρια της φάσης, κι ας παίζουν χωρίς μπλούζα, με μάσκες και ευφάνταστα props, χωρίς να έχουν το υπόβαθρο ή την πολυπλοκότητα της Landry.

Sara Landry, LEGZDINA - Pressure (Official Visualiser)

Η ίδια μάλλον έχει αποδεχτεί ότι δεν μπορεί να ικανοποιήσει τους πάντες και συγκεντρώνεται στην απήχηση που έχει σε ένα μεγάλο, νεανικό κυρίως, κοινό. «Παραιτήθηκα από την προσπάθεια να κάνω ευτυχισμένους τους techno bros», παραδέχεται. «Υπάρχει αυτό το επίπεδο σοβαρότητας που επικρατεί εκεί, δεν θέλουν στοιχεία που είναι ελκυστικά σε μεγαλύτερη ή ευρύτερη κλίμακα, και υποτίθεται ότι εκείνος είναι ο σούπερ underground, εκλεκτικός ήχος. Ποτέ δεν ένιωσα πραγματικά συνδεδεμένη με όλο αυτό».

Είτε μας αρέσει είτε όχι, η Landry αναμφίβολα αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές φιγούρες της σύγχρονης techno σκηνής. Η επιρροή της δεν περιορίζεται μόνο στη μουσική της αλλά και στον τρόπο που προσεγγίζει τη βιομηχανία, την κοινότητά της και τον ακτιβισμό της. Σε έναν χώρο που κυριαρχείται από ανδρικά ονόματα, έχει καταφέρει να δημιουργήσει τον δικό της θρόνο, φαινομενικά μέσα από το hype, αλλά κυριολεκτικά μέσα από σκληρή δουλειά, πάθος και μια αληθινή, ανεξάρτητη καλλιτεχνική ταυτότητα.

Με το βλέμμα στο μέλλον, η Sara Landry συνεχίζει να πειραματίζεται, να προωθεί νέα ονόματα και να σπάει τα στερεότυπα του πώς πρέπει να ακούγεται η techno. Κι αν υπάρχει κάτι που έχει αποδείξει μέχρι τώρα, είναι ότι δεν ακολουθεί τους κανόνες – τους δημιουργεί.

Sara Landry, Aaron Hibell - Veni Vidi Vici (Official Visualiser)

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το dj set της Sara Landry εδώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ