8 κομμάτια που έχουν samples από τους Cocteau Twins

8 κομμάτια που έχουν samples από τους Cocteau Twins Facebook Twitter
0

Αυτό που συγκρατείς περισσότερο από την εξαιρετική νέα κυκλοφορία του Arca που έχει τίτλο Entranas, είναι φυσικά το ότι ο δαιμόνιος παραγωγός από την Βενεζουέλα έχει ξεσηκώσει την φωνή της Liz Fraser από ένα παλιό κομμάτι των Cocteau Twins. Και μπορεί να ακούγεται άκυρο μέσα σε όλο αυτόν τον κοφτερό βιομηχανικό ήχο που χαρακτηρίζει τα κομμάτια. Ο Arca ακόμη και στον θόρυβο αποδεικνύεται ότι προτιμάει την μελωδία. Το κομμάτι που δανείζεται είναι το ‘Beatrix’, ένα μεθυστικό πανέμορφο κομμάτι από το άλμπουμ τους Treasure του 1984.

Από την άλλη, όμως βγάζει απόλυτο νόημα αν σκεφτεί κανείς ότι οι ερμηνείες της Fraser άνοιξαν τον δρόμο σε απόκοσμες φωνές όπως της Bjork που ο Arca λατρεύει και που είναι από τους πιο στενούς συνεργάτες της. Τα πρώτα άλμπουμ των Cocteau Twins κρύβουν μια τρομερή ομορφιά και είναι επιβλητικά όσο δεν πάει. Αυτή η υψηλή ποιότητα που βγάζουν έχει μαγέψει μια σειρά μουσικών που πάρει samples από κομμάτια τους. Δεν έχουν επηρεάσει μόνο τους φανατικούς της 4AD και τους γκοθάδες αλλά η επιδρασή τους έχει περάσει στο techno, το R&B, ακόμη και μέχρι το χιπ χοπ.  Το FACT μάζεψε 8 από αυτά και τα παρουσιάζει:

1. 

 

The Weeknd — “The Knowing” (2011)

 

Είναι γνωστή η αγάπη του Weeknd για το goth. Είχε σαμπλάρει το “Happy House”  των Siouxsie and the Banshees στο “House of Balloons’. Και γενικά ότι έκανε ο Kanye στο χιπ χοπ με το μετάλ, αντίστοιχα το έκανε ο Abel Tesfaye στο Ρ&Β με τον γοτθικό ήχο.  Το τελευταίο κομμάτι στο mixtape που κυκλοφόρησε το 2011 είχε τον τίτλο ενός από τα πιο αγαπημένα άλμπουμ των  Cocteau Twins, το “Heaven or Las Vegas” και όχι μόνο αυτό αλλά σάμπλαρε και το “Cherry-Colored Funk” από το ίδιο άλμπουμ στο κομμάτι του “The Knowing”.

2. 

 The Field — “The More That I Do” (2009)

Ο Field δηλαδή ο Axel Willner πήρε ένα από τα πιο γνωστά κομμάτια των Cocteau Twins, το ‘Lorelei’ και το μετέτρεψε σε έναν 8λεπτο techno ύμνο. Το κομμάτι δεν κρύβει ότι έχει πάρει την κιθαρα του Guthrie και για να το κάνει ποιο εμφανές ο Axel Willner χρησιμοποιεί τα φωνητικά της Liz Fraser σε συνεχόμενες λούπες.

3. 

Dettinger — “Blond 2” (1998) + “Oasis 3” (2000)

Πριν από τις λούπες του Field, ένας άλλος καλλιτέχνης της δισκογραφικής Kompakt άρχισε να εξερευνά την σχέση της ambient electronic με τα ατμοσφαιρικά ηχοτόπια των Cocteau Twins. Δανείστηκε από το “The Ghost Has No Home”, που βρίσκεται στο άλμπουμ που έκαναν οι Cocteau Twins σε συνεργασία με τον Harold Budd ρτο 1998, το TheMoonandtheMelodies για να φτιάξει τις λούπες του δεύτερου track από το πρώτο σινγκλ που κυκλοφόρησε. Δύο χρόνια μετά στο δεύτερο άλμπουμ του με τίτλο Oasis πήρες κομμάτια από το κομμάτι των Cocteau Twins “Ooze Out and Away, Onehow”.

4. 

Martika — “Love… Thy Will Be Done” (1991)

O Prince μιλούσε συχνά για την εκτίμηση που έτρεφε προς τους Cocteau Twins. Σε μια πρόσφατη συνέντευξη του στο Rolling Stone πριν πεθάνει είχε πει ότι ακούει και του αρέσουν πράγματα που δεν μπορεί να κάνει «όπως οι Cocteau Twins, δεν θα έκανα ποτέ κάτι παρόμοιο», δήλωσε. Ίσως όχι αλλά πήρε από το  “Fifty-Fifty Clown” και το έχωσε κάπου στο βάθος του “Love… Thy Will Be Done” που τραγούδησε το 1991, η Martika. Αν ποτέ ανοίξει ποτέ το αρχείο του, υπάρχουν φήμες ότι οι New Power Generation ηχογράφησαν μια άλλη βερσιόν του ίδιου κομματιού όπου η λούπα είναι πιο ξεκάθαρη.

5. 

Antwon — “Lay With You” (2014)

Ο Antwon σαν παιδί δεν άκουγε και τόσο thrash και προτιμούσε σούπεργκρουπ της 4AD όπως This Mortal Coil όπου συμμετείχαν οι Fraser, o Guthrie και ο μπασίστας τους Simon Raymonde. O Antwon παραμένει φαν μέχρι και σήμερα και μάλιστα σε μια playlist που έκανε για το FACT είχε βάλει ένα σωρό κομμάτια τους. Επομένως δεν είναι περίεργο που το “Lay With You” έχει τις κιθάρες και τις καμπάνες από το “Lorelei”. Και μάλιστα τους άρεσε τόσο πολύ που ο Raymonde υπέγραψε τον Antwon στην δισκογραφική του.

6.

Orbital — “Omen” (1990)

Αρκετοί ravers γνωρίζουν την μελαγχολία που μπορεί να προκαλέσει το επόμενο πρωί από το πάρτι το “Song to the Siren” των This Mortal Coil. To 1990, έξι χρόνια μετά το ντεμπούτο των This Mortal Coil, τα αδέρφια Hartnoll των Orbital πείραξαν την φωνή της Fraser, την έκαναν λούπα και δημιούργησαν ένα εξαιρετικό techno κομμάτι. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ