To άλμπουμ της εβδομάδας: PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project

To άλμπουμ της εβδομάδας: PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project Facebook Twitter
Tο άλμπουμ είναι σκληρό σε σημεία και γεμάτο από εικόνες καταστροφής, κοινωνικής παρακμής και ερειπίων πολέμου χωρίς όμως να λείπει και ένας τόνος αισιοδοξίας...
0
To άλμπουμ της εβδομάδας: PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project Facebook Twitter
Σε τελική ανάλυση όμως το να σου φέρνει στο μυαλό πάλι την Patti Smith – έστω στην πολιτική της περίοδο- για μια ακόμη φορά όπως στο Stories from the City, Stories from the Sea πριν από 16 χρόνια είναι κάπως προβληματικό από μόνο του και σίγουρα δεν κατατάσσει το συγκεκριμένο άλμπουμ ανάμεσα στις πιο δυνατές δουλειές της.

Το 'Hope Six Demolition Project' είναι το ένατο άλμπουμ της PJ Harvey. Κι όσο ενδιαφέρον είναι να διαβάζεις για το πώς το εμπνεύστηκε ή για την διαδικασία ηχογράφησης του ή ακόμη και το σούσουρο που προκάλεσε στην Αμερική πριν ακόμη κυκλοφορήσει άλλο τόσο παρωχημένο ακούγεται σαν τελικό αποτέλεσμα.

Μοιάζει σαν η σπουδαία τραγουδοποιός να κάνει ένα βήμα πίσω μετά από δύο εξαιρετικές δουλειάς , το Let England Shake του 2011 και το White Chalk του 2007.

Τα νέα της κομμάτια είχαν αρχικά την μορφή ποιημάτων που έγραψε κατά την διάρκεια των ταξιδιών που έκανε στο Κόσοβο, στο Αφγανιστάν και στην Ουάσινγκτον μαζί με τον φωτογράφο και κινηματογραφιστή Seamus Murphy από το 2011 μέχρι το 2014.  Είναι μέρος ενός μεγαλύτερο και πιο φιλόδοξου πρότζεκτ που περιλαμβάνει ένα βιβλίο ποίησης που έχει τίτλο The Hollow of the Hand, φωτογραφίες που μάλλον υποθέτω θα παρουσιάσουν σε μια έκθεση και ένα ντοκιμαντέρ που είναι ακόμη στις ετοιμασίες και θα προβληθεί μελλοντικά.

 

Από την αρχή το Hope Six Demolition Project σε προϊδεάζει ότι πρόκειται για ένα πιο «αμερικάνικο» άλμπουμ.

Η ηχογράφηση του άλμπουμ ήταν επίσης ιδιαίτερη.  Το έφτιαξε μαζί με την μπάντα της στην κυριολεξία μπροστά στο κοινό που πιο πολύ έμοιαζε με εικαστική εγκατάσταση και περφόμανς στο Somerset House στο Λονδίνo.  Ονόμασαν την διαδικασία Recording in Progress. Το κάθε session διαρκούσε 45 λεπτά και τους πήρε περίπου ένα μήνα για να το ολοκληρώσουν. Οι θεατές μπορούσαν να δουν μέσα σε ένα ειδικά κατασκευασμένο γυάλινο στούντιο την Harvey να δουλεύει μαζί με τους παραγωγούς  Flood και John Parish που είχαν συνεργαστεί μαζί της και στο προηγούμενο της άλμπουμ. Τα κινητά και οι ηλεκτρονικές συσκευές απαγορευόντουσαν ενώ ο Seamus Murphy κινηματογραφούσε όλο το γεγονός. Αυτά για την ιστορία.

Από την αρχή το Hope Six Demolition Project σε προϊδεάζει ότι πρόκειται για ένα πιο «αμερικάνικο» άλμπουμ. O τίτλος του είναι άμεση αναφορά στo πολεοδομικό σχέδιο Hope IV των ΗΠΑ. Σε αυτό, οι κατοικίες που βρίσκονται σε φτωχές περιοχές με υψηλά ποσοστά εγκληματικότητας γκρεμίζονται  και δίνουν στην θέση τους σε νέα μοντέρνα κτίρια με αποτέλεσμα αρκετοί από τους προηγούμενους κάτοικους να μην έχουν πλέον την οικονομική δυνατότητα να ζήσουν εκεί. Ένα σχέδιο που κατηγορήθηκε ότι γίνεται με σκοπό την κοινωνική κάθαρση. Το πρώτο κομμάτι του δίσκου ‘Community of Hope’ έχει γραφτεί ακριβώς γι’ αυτήν την κατάσταση και ήταν το αποτέλεσμα μιας ξενάγησης που τους έκανε ο συντάκτης Paul Schwartzman του The Washington Post, στην περιοχή κατά την διάρκεια του ταξιδιού τους εκεί.

Με διαφορά είναι το πιο συναρπαστικό τραγούδι ολόκληρου του άλμπουμ με την Harvey να μην μασάει καθόλου τα λόγια της. Η κριτική της είναι ισοπεδωτική για τον Αμερικάνικο τρόπο ζωής. Περιγράφει τα καινούργια σχολεία που έχουν χτιστεί σαν σκατομέρη και τους κατοίκους σαν ναρκωμένα ζόμπι από τα ψυχοφάρμακα. Φυσικά αυτό δεν άρεσε στους πολιτικούς που εδρεύουν στην Ουάσιγκτον.  Την κατηγόρησαν αμέσως ότι δεν είδε πραγματικά ολόκληρη την πόλη παρά μόνο ότι την συνέφερε να δει. Τέλοσπαντων όλη αυτή ή αντίδραση έδωσε ακόμη περισσότερο δημοσιότητα στο άλμπουμ και το έκαναν ακόμη πιο ελκυστικό.

To άλμπουμ της εβδομάδας: PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project Facebook Twitter

Γενικά όμως υπάρχει διάχυτη στο άλμπουμ η εμμονή της με την Αμερική. Ακόμη και σε ηχητικό δανείζεται στοιχεία από τα blues και είναι εμφανές όταν χτίζει το κομμάτι ‘The Ministry of Social Affairs’ πάνω στο ρεφρέν του "That’s What They Want"  του Jerry McCain. Ένα άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο είναι ότι για πρώτη φορά μετά από χρόνια χρησιμοποιεί την φουλ δυναμική της φωνής της και δεν υιοθετεί μια πιο εύθραυστη περσόνα όπως την προηγούμενη δεκαετία.

Το άλμπουμ είναι σκληρό σε σημεία και γεμάτο από εικόνες καταστροφής, κοινωνικής παρακμής και ερειπίων πολέμου χωρίς όμως να λείπει και ένας τόνος αισιοδοξίας.

Η ματιά της Harvey που τα τελευταία χρόνια έχει γίνει όλο και πιο εκκεντρική και πιο κλειστή – δεν δίνει πια συνεντεύξεις -  δεν ξεφεύγει από την τάση μιας λευκής γυναίκας του πρώτου κόσμου που έρχεται αντιμέτωπη με μια «εξωτική»  προς αυτήν κατάσταση – στην συγκεκριμένη περίπτωση του πολέμου ή της κοινωνικής αδικίας. Η μαρτυρία της φαίνεται να χάνεται σε γενικότητες και την βρίσκει να αμφιταλαντεύεται εκτός τόπου και χρόνου και μερικές φορές να ακούγεται κάπως άστοχη. Κι αυτό ίσως είναι το βασικό μειονέκτημα του άλμπουμ. Δεν σε ταρακουνάει ενώ κυρίως λόγω της πολεμικής του θα έπρεπε να είναι συνταρακτικό. 

Συνθετικά τουλάχιστον την βρίσκει σε καλή φόρμα. Πιο ροκ με κομμάτια που θυμίζουν πρώιμες δουλειές της.  Σε τελική ανάλυση όμως το να σου φέρνει στο μυαλό πάλι την Patti Smith – έστω στην πολιτική της περίοδο- για μια ακόμη φορά όπως στο Stories from the City, Stories from the Sea πριν από 16 χρόνια είναι κάπως προβληματικό από μόνο του και σίγουρα δεν κατατάσσει το συγκεκριμένο άλμπουμ ανάμεσα στις πιο δυνατές δουλειές της. Μιας και είναι όμως μέρος  όπως αναφέρθηκε στην αρχή ενός γενικότερου πρότζεκτ μένει μόνο να δούμε και το υπόλοιπο υλικό με την προσοχή κυρίως στραμμένη στο ντοκιμαντέρ που πρόκειται να κυκλοφορήσει. 

Το Hope Six Demolition Project κυκλοφόρησε επίσημα την Παρασκευή 15 Απριλίου

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM