Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Από το πάρτι της λήξης των γυρισμάτων της ταινίας "Laurel Canyon": διακρίνονται οι πρωταγωνιστές Φράνσις Μακ Ντέρμοντ αρσιτερά, και Αλεσάντρο Νιβόλα, δεύτερος από δεξιά.
0

Μόλις 17 ετών ήταν το 1987 ο Graig Wedren όταν έγινε ο τραγουδιστής των νεοσύστατων τότε Shudder to Think, που εξελίχθηκαν σε ένα από τα πιο ιδιαίτερα και επιδραστικά συγκροτήματα της εναλλακτικής, μετα- hardcore σκηνής των 90s, αν και ποτέ δεν γνώρισαν (αδίκως) τη δημοσιότητα άλλων γκρουπ της εποχής που έγινε η «μεγάλη έκρηξη» του εναλλακτικού ήχου στην Αμερική.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
O Ian MacKaye των Fugazi πίσω από τον αγαπημένο του ενισχυτή

Ο ίδιος πάντως αναζήτησε και βρήκε άλλους δρόμους επιτυχημένης μουσικής σταδιοδρομίας, ως συνθέτης σάουντρακ κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών, ενώ αυτές τις μέρες παρουσίαζει σε ένα λεύκωμα και μία έκθεση με τίτλο «Τα δικά μου '90s» (My '90s) στην γκαλερί Loin του Σαν Φρανσίσκο, τη συλλογή του από πολαρόιντς εκείνης της εποχής, ένα μαγικής υφής χρονικό της σχέσης του με ένα γαλαξία cool, δημιουργικών ανθρώπων που άνθισαν στα '90s – από συγκροτήματα όπως οι Stereolab και οι Foo Fighters μέχρι τις ηθοποιούς Φράνσις Μακ Ντόρμαντ και Τζανίν Γκαρόφαλο.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Οι Stereolab στο φεστιβάλ Lollapalooza του 1994

Σήμερα, ζει μαζί με την σύζυγό του, συγγραφέα και παραγωγό Μέγκαν Λένον, και τον δεκάχρονο γιο τους στο Λος Άντζελες, και διευθύνει τη δική του εταιρεία παραγωγής μουσικών επενδύσεων για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση (πρόσφατα είχε γράψει τη μουσική για την εξαιρετική σειρά του Netflix, GLOW).

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Οι Pearl Jam επι σκηνής μαζί με τους Shudder to Think

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι polaroids του Wedren μοιάζουν αισθητικά με προγόνους των εικόνων του Instagram, από τη φύση τους όμως είναι πολύ πιο «περιπετειώδεις» και πειραματικές από οτιδήποτε μπορεί να προκύψει από μια ψηφιακή κάμερα. Εκτός από τις πολλαπλές εκθέσεις, ο Wedren συχνά «πείραζε» το φιλμ την ώρα που έβγαινε από τη μηχανή, έτσι για να δει τι είδους εφέ μπορεί να πετύχει.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
H Αmy Miles των Citizens Band.
Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Ο Pat Smear με τους Foo Fighters to 1995

Όπως μαρτυρά και ο τίτλος της έκθεσης, η στοχαστική ασάφεια που επιδεικνύαν οι πιο ενδιαφέροντες καλλιτέχνες εκείνης της δεκαετίας, κάνει δύσκολη την αποτίμηση της πολιτιστικής τους κληρονομιάς.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
H Τζανίν Γκαρόφαλο στη μέση, στα γυρίσματα της ταινίας Wet Hot American Summer.
Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Ο ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης David Wain ντυμένος Μις Πίγκι

Αντίθετα από την αιώνια «αναμνησιολογία» της προηγούμενης γενιάς των baby boomers, οι εκπρόσωποι της Generation X ήταν πάντα διστακτικοί στο να δηλώσουν για τις εμπειρίες τους κάτι παραπάνω από το «συνέβη κι αυτό τότε». Οι polaroids όμως του Wedren εξηγούν από μόνες τους γιατί η indie κουλτούρα και η αναλογική αισθητική έμοιαζαν κάποτε τόσο επαναστατικές και γεμάτες νόημα.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
"Αυτοπροσωπογραφία" του Graig Wedren στα μέσα των '90s

Με στοιχεία από το Vanity Fair

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ