Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Από το πάρτι της λήξης των γυρισμάτων της ταινίας "Laurel Canyon": διακρίνονται οι πρωταγωνιστές Φράνσις Μακ Ντέρμοντ αρσιτερά, και Αλεσάντρο Νιβόλα, δεύτερος από δεξιά.
0

Μόλις 17 ετών ήταν το 1987 ο Graig Wedren όταν έγινε ο τραγουδιστής των νεοσύστατων τότε Shudder to Think, που εξελίχθηκαν σε ένα από τα πιο ιδιαίτερα και επιδραστικά συγκροτήματα της εναλλακτικής, μετα- hardcore σκηνής των 90s, αν και ποτέ δεν γνώρισαν (αδίκως) τη δημοσιότητα άλλων γκρουπ της εποχής που έγινε η «μεγάλη έκρηξη» του εναλλακτικού ήχου στην Αμερική.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
O Ian MacKaye των Fugazi πίσω από τον αγαπημένο του ενισχυτή

Ο ίδιος πάντως αναζήτησε και βρήκε άλλους δρόμους επιτυχημένης μουσικής σταδιοδρομίας, ως συνθέτης σάουντρακ κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών, ενώ αυτές τις μέρες παρουσίαζει σε ένα λεύκωμα και μία έκθεση με τίτλο «Τα δικά μου '90s» (My '90s) στην γκαλερί Loin του Σαν Φρανσίσκο, τη συλλογή του από πολαρόιντς εκείνης της εποχής, ένα μαγικής υφής χρονικό της σχέσης του με ένα γαλαξία cool, δημιουργικών ανθρώπων που άνθισαν στα '90s – από συγκροτήματα όπως οι Stereolab και οι Foo Fighters μέχρι τις ηθοποιούς Φράνσις Μακ Ντόρμαντ και Τζανίν Γκαρόφαλο.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Οι Stereolab στο φεστιβάλ Lollapalooza του 1994

Σήμερα, ζει μαζί με την σύζυγό του, συγγραφέα και παραγωγό Μέγκαν Λένον, και τον δεκάχρονο γιο τους στο Λος Άντζελες, και διευθύνει τη δική του εταιρεία παραγωγής μουσικών επενδύσεων για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση (πρόσφατα είχε γράψει τη μουσική για την εξαιρετική σειρά του Netflix, GLOW).

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Οι Pearl Jam επι σκηνής μαζί με τους Shudder to Think

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι polaroids του Wedren μοιάζουν αισθητικά με προγόνους των εικόνων του Instagram, από τη φύση τους όμως είναι πολύ πιο «περιπετειώδεις» και πειραματικές από οτιδήποτε μπορεί να προκύψει από μια ψηφιακή κάμερα. Εκτός από τις πολλαπλές εκθέσεις, ο Wedren συχνά «πείραζε» το φιλμ την ώρα που έβγαινε από τη μηχανή, έτσι για να δει τι είδους εφέ μπορεί να πετύχει.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
H Αmy Miles των Citizens Band.
Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Ο Pat Smear με τους Foo Fighters to 1995

Όπως μαρτυρά και ο τίτλος της έκθεσης, η στοχαστική ασάφεια που επιδεικνύαν οι πιο ενδιαφέροντες καλλιτέχνες εκείνης της δεκαετίας, κάνει δύσκολη την αποτίμηση της πολιτιστικής τους κληρονομιάς.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
H Τζανίν Γκαρόφαλο στη μέση, στα γυρίσματα της ταινίας Wet Hot American Summer.
Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
Ο ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης David Wain ντυμένος Μις Πίγκι

Αντίθετα από την αιώνια «αναμνησιολογία» της προηγούμενης γενιάς των baby boomers, οι εκπρόσωποι της Generation X ήταν πάντα διστακτικοί στο να δηλώσουν για τις εμπειρίες τους κάτι παραπάνω από το «συνέβη κι αυτό τότε». Οι polaroids όμως του Wedren εξηγούν από μόνες τους γιατί η indie κουλτούρα και η αναλογική αισθητική έμοιαζαν κάποτε τόσο επαναστατικές και γεμάτες νόημα.

Από τους Fugazi ως τους Foo Fighters: Όταν οι polaroids ήταν το Instagram των indie '90s Facebook Twitter
"Αυτοπροσωπογραφία" του Graig Wedren στα μέσα των '90s

Με στοιχεία από το Vanity Fair

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT