Bhukhurah: Το καλοκαίρι που πέθανε μες στον χειμώνα

Bhukhurah: Το καλοκαίρι που πέθανε μες στον χειμώνα Facebook Twitter
Φωτο: Freddie F/LiFO
0

Το Bhukhurah είναι το προσωπικό πρότζεκτ του 28χρονου Χρήστου Μπεκίρη, ο οποίος είναι ήδη γνωστός από τις συνεργασίες του με τους CHICKN και τους Callas. Είναι βασικό μέλος και στα δύο γκρουπ, ενώ παράλληλα έχει συμμετάσχει σε δίσκους και μπάντες ως κιθαρίστας (π.χ. Prins Obi & the Dream Warriors), ως παραγωγός (The Model Spy), ως mixing engineer (στη Vassilina) και ως DJ (Complex Shadow, ATH Kids). Δουλεύει επίσης και ως sound designer σε ταινίες/σειρές/σποτ.

Πέρα από αυτά, είναι μια μπάντα μόνος του. Εκτός από κιθάρα και μπάσο, παίζει επίσης πλήκτρα και τύμπανα. Ο Χρήστος ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική από 9 χρονών, μαθαίνοντας κιθάρα και μπάσο, και σε μπάντες άρχισε να παίζει από τα 14. 

Πήρε το παρατσούκλι «Μπούκουρας» όταν διάφοροι στα social media μάντευαν λάθος τα φωνήεντα στο επώνυμό του (σ.σ. «μπούκουρα» στα αρβανίτικα είναι ο όμορφος). Η ενασχόλησή του με τόσο διαφορετικού ύφους συγκροτήματα δείχνει και το εύρος των επιρροών του, από τα folk και τα blues των ’60s μέχρι τη Motown, την disco αλλά και το νέο-ψυχεδελικό κύμα «που περνά», όπως λέει, «διάφορες φάσεις εδώ και 15 χρόνια».

Δεν περιορίζεται όμως μόνο εκεί  ακούει και παλιό χιπ χοπ, g-funk, αλλά και μουσικούς όπως o Tyler the Creator, ο Kendrick Lamar και o Travis Scott. Το ίδιο καταλαβαίνει κανείς από το πρώτο δείγμα του επερχόμενου πρώτου του δίσκου.

Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει σιγά-σιγά μια στήριξη από την πολιτεία αντίστοιχη έστω με την ελάχιστη στήριξη του κινηματογράφου ή του θεάτρου, επειδή η μουσική στην Ελλάδα δεν είναι μόνο λαϊκά και μπουζουκο-τραπ.

Το κομμάτι «Παράμερα», με τον ανάλαφρο ρομαντισμό που το χαρακτηρίζει, ταιριάζει απόλυτα στο φετινό καλοκαίρι. Το λιτό και σουρεαλιστικό βίντεο περιγράφει την ερωτική ιστορία δυο κοριτσιών, «το συναίσθημα που δημιουργείται όταν συναντάς κάποιο άτομο σε έναν χώρο, νιώθετε ασφάλεια και θέλετε να φύγετε κάπου παράμερα, αλλά και την ανάγκη να φτάσει κανείς στο ιδεατό - φαντασιακό». Στο βίντεο φαίνεται ότι δανείζεται στοιχεία από την κοσμική οπτική του Jodorowsky, ενός από τους αγαπημένους του σκηνοθέτες, μαζί με τον David Lynch.

Έγραψε το κομμάτι μέσα στην καραντίνα και έχει ηχογραφήσει όλα τα όργανα μόνος του. «Η πανδημία θεωρώ ότι αποδυνάμωσε πολύ τη μουσική σκηνή μας, καθώς ο βασικός τρόπος που έτρεχε ήταν τα events» λέει. «Δεν μπορείς να βασιστείς πια σε πωλήσεις δίσκων ή merch, ειδικά όταν το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών πωλείται στα live. Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει σιγά-σιγά μια στήριξη από την πολιτεία αντίστοιχη έστω με την ελάχιστη στήριξη του κινηματογράφου ή του θεάτρου, επειδή η μουσική στην Ελλάδα δυστυχώς δεν είναι μόνο λαϊκά και μπουζουκο-τραπ.

Υπάρχουν νέοι άνθρωποι που δεν ξέρουν ότι υπάρχει και κάτι άλλο εδώ. Πιστεύω πως έχουμε ξεπεράσει προ πολλού το “καλό για ελληνικό”, και πως με το πέρας της πανδημίας πρέπει όλοι να δείξουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Σίγουρα μου πήρε τις συναυλίες και τα events, αλλά μου έδωσε νέους ανθρώπους και συνεργασίες, όπως και χρόνο για self care και τη δημιουργία του προσωπικού μου project.

Γενικά, βρισκόμαστε ακόμη σε μια παύση παγκοσμίως, καθώς δεν περιοδεύει καμία μπάντα στον πλανήτη. Οι πρώτες ευρωπαϊκές περιοδείες συγκροτημάτων από Ευρώπη και Αμερική έχουν προγραμματιστεί για τέλη 2021 - αρχές 2022. Ας ελπίσουμε πως δεν θα αναβληθούν ξανά, και θα μπορέσουμε σιγά σιγά να ανακάμψουμε!».  

https://www.instagram.com/bhukhurah/

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO /// Φωτο: Freddie F/LiFO

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.


 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ