ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

dEUS ξανά!

dEUS ξανά! Facebook Twitter
0
Γεια σου, Stéphane. Πώς είσαι;

Εμείς καλά είμαστε. Το θέμα είναι εσείς τι κάνετε και πώς είστε. Διάβασα στις εφημερίδες πως δεν είστε και πολύ καλά. Έχετε πολλά προβλήματα, τα μαγαζιά κλείνουν και πολλοί άνθρωποι μένουν στον δρόμο. Δεν είναι ωραίο αυτό και είναι άδικο.

Πώς είναι τα πράγματα στο Βέλγιο;

Έχουμε κι εμείς εδώ προβλήματα. Είχαμε μείνει πολύ καιρό χωρίς πρωθυπουργό, όπως ξέρεις και είναι γνωστό, ωστόσο τα πράγματα δεν είναι τόσο δύσκολα, όσο σ’ εσάς. Το Βέλγιο είναι πιο πλούσιο, αφού οι άνθρωποι έχουν λεφτά στις τράπεζες. Οι Βέλγοι έχουν απόθεμα. Τα μαγαζιά, δηλαδή, δεν θα κλείσουν και η οικονομία θα συνεχίσει να στηρίζεται από τον κόσμο. Εδώ δεν είναι τόσο άσχημα, παρόλη αυτή την περίεργη ευρωπαϊκή οικονομική συγκυρία.

 

Και στη μουσική, όμως, υπάρχει τέτοια κρίση.

Ναι, φυσικά υπάρχει. Δεν ξέρω από πού προέρχεται, αλλά όντως έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα και στο θέμα της μουσικής. Βλέπουμε κι εμείς στις συναυλίες που κάνουμε πως ο κόσμος δεν είναι τόσος όσο στο παρελθόν. Περιμένεις, για παράδειγμα, να έρθει ένας συγκεκριμένος αριθμός σε κάποια συναυλία κι έρχεται ο μισός. Οι promoters το ξέρουν αυτό και μας ενημερώνουν πως τα πράγματα είναι δύσκολα. Είναι μια γενικευμένη μορφή κρίσης. Οι άνθρωποι προσέχουν τώρα πού ξοδεύουν τα χρήματά τους και οι συναυλίες πολλές φορές είναι είδος πολυτελείας. Δεν είναι τα πράγματα όπως ήταν πριν από 10 χρόνια. Ωστόσο τα καταφέρνουμε.

Δεν πουλάει και το CD όπως πιο παλιά.

Αλήθεια είναι. Τώρα όλη η μουσική έχει περάσει στο ψηφιακό κομμάτι. Στα iTunes για παράδειγμα, αφού ο περισσότερος κόσμος, αν θέλει να βρει κάτι, το αγοράζει κατευθείαν από εκεί. Τα βινύλια που βγαίνουν και ανεβαίνουν συνεχώς απευθύνονται κυρίως σε συλλέκτες. Αυτό κάνω κι εγώ. Δεν αγοράζω CD ποτέ πλέον. Αν θέλω κάτι γρήγορα για να το παίξω στο μαγαζί μου, το αγοράζω ψηφιακά. Για το σπίτι, βέβαια, θα πάρω βινύλιο.

Τι θυμάσαι από την τελευταία σας συναυλία στην Αθήνα;

Ήταν το 2008 στο Rockwave, στην περιοδεία για το Vantage Point. Έχω πολλές αναμνήσεις, τις οποίες τις έχω κάπως μπερδεμένες στο μυαλό μου. Θυμάμαι που είχαμε πάει σ’ ένα φοβερό μαγαζί στα Εξάρχεια για φαγητό, που δεν θυμάμαι τώρα τ’ όνομά του, και μετά στο Decadence, που είναι από τα αγαπημένα μου μπαράκια. Κάθε φορά που ερχόμαστε στην Ελλάδα περνάμε μια βόλτα από εκεί.

           

Ας μιλήσουμε για το τελευταίο σας άλμπουμ, το «Keep you close». Ποιες είναι οι διαφορές που έχει το καινούργιο άλμπουμ από τα προηγούμενα; Νομίζω ότι είναι πιο χορευτικό.

Αλήθεια το πιστεύεις; Χαίρομαι που το ακούω. Νομίζω πως το «Keep you close» είναι πιο σκοτεινό απ’ ό,τι τα προηγούμενα. Αυτό το άλμπουμ είναι ένας συνδυασμός των ακουσμάτων και των επιρροών όλων των μελών των dEUS. Είναι το πιο συλλογικό μας άλμπουμ, αφού γράψαμε τη μουσική όλοι μαζί. Στο παρελθόν πιο πολύ με αυτό το κομμάτι ασχολιόταν ο Tom (σ.σ. Βarman, τραγουδιστής και ιδρυτικό μέλος των dEUS). Ο καθένας μας, δηλαδή, έβαλε κάτι από τον χαρακτήρα του σε κάθε κομμάτι. Γενικά, πιστεύω πως είναι το πιο εύκολο για τ’ αυτιά του ακροατή. Αυτό μου άρεσε σε αυτήν τη δουλειά. Είναι ένας ολοκληρωμένος δίσκος που ακούγεται ολόκληρος, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις skip στα κομμάτια, αφού όλα τα τραγούδια είναι της ίδιας δυναμικής.

 

Έβαλε και ο παραγωγός Dave Botrill το χέρι του στο αποτέλεσμα.

Την τελευταία φορά που είχαμε συνεργαστεί ήταν 13 χρόνια πριν, στο «Ideal Crash». O Botrill είναι ένας μεγάλος παραγωγός, από αυτούς που κάνουν τα πράγματα με oldskool λογική, κάτι που είναι γοητευτικό. Σε ακούει και σου προτείνει πράγματα. Σου δίνει καλλιτεχνική ελευθερία για να κάνεις αυτό που θες και είναι φοβερός στις συμβουλές. Είναι ο άνθρωπος που ξέρει πώς να βάλει τα πάντα στη σωστή θέση. Είναι ένας πολύ ωραίος τύπος για να δουλεύεις μαζί του.

 

Συνεργαστήκατε όμως και με τον Greg Dulli σε δύο τραγούδια. Πώς κι έτσι;

Με τον Greg έχουμε κοινό φίλο τον Mark Lanegan. Ο Lanegan έμενε στο σπίτι μου για μερικούς μήνες πριν από πέντε χρόνια και από αυτόν γνωρίσαμε τον Greg. Eπίσης, έρχονταν και οι δύο στο μπαρ που έχω και κάναμε παρέα. Όταν γράφαμε το άλμπουμ, έτυχε να βρίσκεται στην Αμβέρσα και ήταν θέμα τύχης το ότι συνεργαστήκαμε. Του κάναμε μια πρόταση να τραγουδήσει σε δύο κομμάτια μας, ήρθε στο στούντιο, τα ηχογραφήσαμε αμέσως και αυτό ήταν.

H πρώτη περίοδος των dEUS ολοκληρώθηκε με το «Ideal Crash». Η δεύτερη με τo «Keep you close». Τι να περιμένουμε στην τρίτη περίοδο;

Είμαστε ήδη στο στούντιο και κάνουμε πρόβα πάνω σε διάφορες καινούργιες ιδέες. Σίγουρα θα βγάλουμε κι άλλα άλμπουμ, γι’αυτό να είσαι σίγουρος. Αν θ’ αλλάξει καθόλου ο ήχος μας, δεν το ξέρω. Πάντως, επηρεαζόμαστε από πολλά πράγματα και θέλουμε να βγάλουμε κι άλλα άλμπουμ ή να γράφουμε μουσική για ταινίες. Πρέπει να δούμε τι θα κάνει ο Τom (σ.σ. Βarman, που είναι και σκηνοθέτης) που κάτι έχει στα σκαριά για τον κινηματογράφο. Επίσης, δεν θα σταματήσουμε να κάνουμε συναυλίες.

 

Tι περιμένεις να συναντήσεις σε αυτά τα σόου στην Ελλάδα;

Σίγουρα ένα πολύ ζεστό κοινό. Ξέρω πως οι παλιοί μας φίλοι από την Ελλάδα αυτήν τη στιγμή έχουν παιδιά. Τους περιμένουμε και αυτούς αλλά και τη νέα γενιά. Οι σαραντάρηδες πιστεύω θα δώσουν το «παρών». Ξέρω ότι είναι δύσκολη η περίοδος, αλλά ανυπομονώ να έρθω για άλλη μια φορά στην Ελλάδα. Το κοινό στη χώρα σας πάντα είναι ενθουσιώδες με τους dEUS.

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ