Δυο λόγια με τον σαξοφωνίστα James Carter

Δυο λόγια με τον σαξοφωνίστα James Carter Facebook Twitter
O James Carter θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς Αμερικανούς τζαζ σαξοφωνίστες. Φωτο: Vincent-Soyez
0

Ένας από τους πιο σημαντικούς Αμερικανούς τζαζ σαξοφωνίστες επιστρέφει μετά από επτά χρόνια στην σκηνή του Half Note Jazz Club. O James Carter γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ντιτρόιτ. Από μικρός έδειξε ένα ταλέντο στο σαξόφωνο που τον έκανε να ξεχωρίσει και να κερδίσει μια υποτροφία στο Blue Lake Fine Arts Camp σε ηλικία 16 ετών.

Με ένα δυναμικό και έντονο παίξιμο ο Carter μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και έπαιξε στο πλάι θρύλων της τζαζ όπως οι Hancock, B. Golson και Dee Dee Bridgewater.

Στην Αθήνα για 4 εμφανίσεις θα τον συνοδεύσουν στο όργανο Hammond ο Gerard Gibbs που εντυπωσίασε τον Carter με την ιδιαίτερη αίσθηση του ρυθμού που έχει, ενώ στα τύμπανα θα είναι ο Alex White.

Η καλύτερη συνεργασία είναι αυτή που βελτιώνει τη διάθεση του κόσμου και τον κάνει να φωνάξει, να χειροκροτήσει, να αφεθεί, να σκεφτεί και να γίνει μέρος της στιγμής και τέλος να μας καλέσει πάλι πίσω στη σκηνή για να του το ανταποδώσουμε.

— Που σας βρίσκουμε αυτήν τη στιγμή;

Θα ακουστεί περίεργο αλλά αυτήν τη στιγμή είμαι στη γενέτειρά μου, στο Ντιτρόιτ, και επιστρέφω στη Νέα Υόρκη για να ετοιμάσω την επερχόμενη ευρωπαϊκή περιοδεία μου.

— Πώς αισθάνεστε που περνάτε και από την Ελλάδα;

Είμαι πολύ χαρούμενος που επιστρέφω στη σπουδαία χωρά σας. Έχουν περάσει 7 χρόνια από την τελευταία μου επίσκεψη.

— Τι θυμάστε από την προηγούμενη φορά;

Θυμάμαι τους θαμώνες στο Half Note Jazz Club, την υπέροχη ατμόσφαιρα, το φαγητό που ήταν καταπληκτικό και την επίσκεψη στον Παρθενώνα, μια εμπειρία για μένα επειδή είμαι μεγάλος φαν της ελληνικής ιστορίας και μυθολογίας.

Δυο λόγια με τον σαξοφωνίστα James Carter Facebook Twitter
Ο άνθρωπος που τον επηρέασε περισσότερο ήταν ο -επίσης μουσικός- πατέρας του, κύριος Donald Washington. Φωτο: Vincent-Soyez

— Ποιες από τις συνεργασίες σας θεωρείτε ότι είναι οι καλύτερες και γιατί;

Η καλύτερη συνεργασία είναι αυτή που βελτιώνει τη διάθεση του κόσμου και τον κάνει να φωνάξει, να χειροκροτήσει, να αφεθεί, να σκεφτεί και να γίνει μέρος της στιγμής και τέλος να μας καλέσει πάλι πίσω στη σκηνή για να του το ανταποδώσουμε.

— Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης ή πρόσωπο που σας επηρέασε ως μουσικό;

Για πάντα θα είναι ο μουσικός μου πατέρας, ο κύριος Donald Washington. Αν δεν υπήρχε στη ζωή μου, δεν θα ήμουν καν μουσικός σε αυτή τη γη.

— Πώς είναι η ζωή στο Ντιτρόιτ;

Ζω την ιστορία δύο πόλεων από τα '90s, της Νέας Υόρκης και του Ντιτρόιτ. Το Ντιτρόιτ θα είναι πάντα η πόλη που γεννήθηκα και μεγάλωσα, ό,τι και να γίνει. Τα πράγματα έχουν καλυτερεύσει γύρω από τα τουριστικά σημεία αλλά, ας μη γελιόμαστε, για να καλυτερεύσει η κατάσταση, πρέπει να αλλάξει όλη η υποδομή, ιδιαίτερα τα σχολεία, τα προγράμματα επαγγελματικής και τεχνικής κατάρτισης και φυσικά οι τέχνες.

 

Ο James Carter σε live στη Μόσχα

— Ποιο είναι το πιο ωφέλιμο πράγμα από την ενασχόλησή σας με τη μουσική;

Το να μπορείς να χρησιμοποιείς τα ταλέντα που σου έδωσε ο θεός για να ενώσεις όλο το σύμπαν και να κάνεις όλο και περισσότερο κόσμο να ενδιαφερθεί για την τέχνη του να είσαι άνθρωπος και να έρθει κοντά μέσα από τον ρυθμό του swing και του φανκ.

— Γιατί διαλέξατε το σαξόφωνο ως το βασικό σας όργανο;

Το σαξόφωνο με διάλεξε. Από την πρώτη στιγμή που το άκουσα μαγεύτηκα και μετά όταν το είδα απλά μου έδωσε το τελειωτικό χτύπημα.

— Πώς βλέπετε τη σύγχρονη τζαζ σκηνή;

Η σκηνή πάντοτε ανθίζει και αλλάζει αλλά είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι θα συνεχίσει να μεγαλώνει.

Info

9-12/11

Half Note Jazz Club, Τριβωνιανού 17

Είσοδος: 20-30 ευρώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ