Einstürzende Neubauten

Einstürzende Neubauten Facebook Twitter
0
Μετά από 30 χρόνια με τους Neubauten, σου πέρασε ποτέ από το μυαλό πως έκανες ό,τι είχες να κάνεις με την μπάντα;

Επειδή δεν ήταν ποτέ το μοναδικό πράγμα που έκανα, όπως και τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας, δεν κουράστηκα ποτέ. Μόνο όταν αποφάσισα να σταματήσω να δουλεύω με τον Cave έπρεπε ουσιαστικά να διαλέξω αν θέλω να δουλεύω με τους Bad Seeds ή τους Neubauten.

Μέχρι πριν λίγα χρόνια με το μοντέλο μικρών συνδρομών από τους οπαδούς σας ουσιαστικά χρηματοδοτήσατε διάφορες κυκλοφορίες σας. Τι εντυπώσεις έχεις από αυτό το εγχείρημα;

Προφανώς, από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε αυτό το επιχείρημα με τις διάφορες ηχογραφήσεις, μπορείς να πεις πως πέτυχε. Δεν το αντιμετωπίσαμε, άλλωστε, ως κάποιου είδους ρίσκο, αφού έτσι κι αλλιώς μέσω της μουσικής βιομηχανίας δεν θα μπορούσε να γίνει. Προσφέραμε υλικό στους οπαδούς μας χωρίς μεσάζοντες, οπότε δύσκολα θα μπορούσε να αποτύχει κάτι τέτοιο.

Και ποια νομίζεις πως είναι η κατάσταση της βιομηχανίας αυτήν τη στιγμή;

Είναι απαραίτητο να αλλάξουν οι νόμοι των πνευματικών δικαιωμάτων. Είναι εκτός πραγματικότητας. Το πρόβλημα δεν είναι η παράνομη διακίνηση, αλλά η υπάρχουσα νόμιμη διαδικασία. Είναι ξεπερασμένη. Πρέπει να αλλάξει ολόκληρο το σύστημα. Να σου πω την αλήθεια, να πάει στο διάολο η μουσική βιομηχανία. Αν δεν είναι ήδη εκεί.

Με τη Γερμανία και την Ελλάδα να είσαι στο επίκεντρο της οικονομικής κατάστασης της Ευρώπης, πιστεύεις πως η μουσική θα έπρεπε να ασχολείται με τέτοια θέματα;

Δεν μπορώ να σου μεταφέρω το κλίμα στη Γερμανία για να μπορέσουμε να το συζητήσουμε κιόλας, μια και μοιράζω το χρόνο μου μεταξύ Πεκίνου και το Σαν Φρανσίσκο. Αλλά η μουσική με τίποτα δεν πρέπει να ασχολείται με τέτοια θέματα. Δεν πιστεύω στη μουσική με μηνύματα ή κάτι τέτοιο.

Μόλις κυκλοφόρησες καινούργιο δίσκο με τον Alva Noto. Πόσο πολύ σε ενδιαφέρει η ηλεκτρονική μουσική και κατ'επέκταση η χορευτική;

Για τη χορευτική μουσική μάλλον έχω γεράσει. Για μένα, άλλωστε, έχει να κάνει κυρίως με τον χορό. Προορίζεται για το κλαμπ, με συγκεκριμένο ήχο και συγκεκριμένη διάθεση από το κοινό. Για παράδειγμα, πιστεύω πως δεν μπορείς να κρίνεις το τέκνο, αν δεν χορέψεις με αυτό. Αν δεν περάσεις 6 ώρες σε ένα κλαμπ με σωστό ηχοσύστημα. Για εκεί προορίζεται, έτσι πρέπει να κρίνεται. Επειδή δεν πολυβγαίνω, δεν είμαι ο κατάλληλος για να κρίνω τη χορευτική μουσική. Αλλά με ενδιαφέρει πολύ ο ηλεκτρονικός ήχος, γι' αυτό και συνεργάστηκα με τον Alva Noto. Τον ξέρω 20 χρόνια και εδώ και αρκετό καιρό δουλεύουμε μαζί.

Τι σου αρέσει πιο πολύ στην Αθήνα;

Το χταποδάκι.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
40 χρόνια Last Christmas: Η αμφιθυμία του George Michael και η «κατάρα των Χριστουγέννων»

Μουσική / 40 χρόνια Last Christmas: Η αμφιθυμία του George Michael και η «κατάρα των Χριστουγέννων»

Το αθάνατο «εορταστικό» κομμάτι παραμένει ένα δείγμα της γλυκόπικρης φύσης που χαρακτηρίζει την ιδανική ποπ: ακούγεται σχεδόν πρόσχαρο παρότι αντικατοπτρίζει το πένθος μιας διαλυμένης σχέσης.
THE LIFO TEAM
10 πράγματα για τον Folamour

Μουσική / Τα εντυπωσιακά disco και house ηχοτοπία του Folamour

Γνωστός για τα δυναμικά sets του, ο Γάλλος παραγωγός έχει εμφανιστεί σε πάνω από 500 shows διεθνώς σε εμβληματικούς χώρους και φεστιβάλ όπως το Glastonbury, το Tomorrowland και το Coachella, ενώ το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου θα παίξει για το κοινό της Αθήνας.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ