Elevating spirits

Elevating spirits Facebook Twitter
0

Απ' τη στιγμή που εμφανίστηκαν στα αγγλικά ερτζιανά με το «What is Soul?» μέχρι σήμερα έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια, μια περίοδος που άλλαξε τα πάντα στον τρόπο που αντιμετωπίζει ο κόσμος τη μουσική, στην αγγλική κοινωνία, στο τοπίο της dance κουλτούρας. Πιο πολύ όμως άλλαξε τους ίδιους. Το underground γκρουπ του Rob Birch και του Nick Hallam από τις γειτονιές του Brixton κυκλοφόρησε δίσκους που πούλησαν εκατομμύρια, έφτασε στα βραβεία Mercury και στα Brit Awards, γνώρισε μεγάλη επιτυχία και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού. ΤοConnected ήταν από τους δίσκους που σημάδεψαν τα ‘90s, έπαιξαν σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ του κόσμου, περιόδευσαν με τους Happy Mondays και τους U2. Αυτές τις μέρες επιστρέφουν με νέο άλμπουμ -το Double Bubble- που θυμίζει τις καλύτερες στιγμές τους, ένα χρονικό της αστικής ζωής με στίχους που σχολιάζουν την αγγλική πραγματικότητα με την ίδια δύναμη που οι Public Enemy σχολίασαν την αμερικάνικη. Ο Rob Birch ξεκινάει τη συνέντευξη κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν και μιλάει με ενθουσιασμό για τις πρώτες μέρες: «Θυμάμαι τότε που πρωτοφτιάχναμε μουσική στο καθιστικό μας. Όλους τους δίσκους τους φτιάχναμε στο καθιστικό μας και θυμάμαι να κοιτάζουμε τα κορίτσια που περνούσαν στο δρόμο, τον τρόπο που γράφαμε τα κομμάτια. Θυμάμαι τις συναυλίες που κάναμε, κάποτε παίξαμε μόνο για έναν άνθρωπο σε μια παμπ στη Σκωτία. Θυμάμαι ανθρώπους στο κοινό που δεν τους αρέσαμε καθόλου και ανθρώπους που μας λάτρευαν. Δεν το περιμέναμε όλο αυτό, να σου πω την αλήθεια, την επιτυχία, αλλά το πιστεύαμε, κι ακόμα το πιστεύουμε. Αισθάνεσαι απλά ότι κάτι καλό πρόκειται να συμβεί, απλά δεν ξέρεις τι θα είναι. Νομίζω ότι είναι καλύτερα να μην περιμένεις πολλά και να απολαμβάνεις αυτό που σου συμβαίνει.

Έχουν αλλάξει πολλά από το 1990. Στα κλαμπ τότε μπορούσες να ακούσεις μεγαλύτερη ποικιλία μουσικής, κάθε είδος. Όλα στο ίδιο κλαμπ. Σήμερα λείπει η ποικιλία, οι DJ είναι πιο εξειδικευμένοι, παρ' όλο που η μουσική έχει γίνει καλύτερη. Το γεγονός ότι το ίντερνετ έχει απελευθερώσει τη μουσική έχει κάνει τα πράγματα καλύτερα. Από μουσικής άποψης. Τα πράγματα στην Αγγλία είναι πολύ χειρότερα κατά τ' άλλα. Η αγγλική κοινωνία έχει γίνει πολύ πιο εγωιστική, η κυβέρνηση δεν νοιάζεται πια για τους ανθρώπους αρκετά, γι' αυτό κι οι άνθρωποι μοιάζουν τόσο δυστυχισμένοι. Στην Αγγλία υπάρχουν κάμερες παντού, για να τσεκάρουν την ταχύτητα και να σου αρπάξουν λεφτά με το παραμικρό, το έχουν παρακάνει με τα πρόστιμα. Δίνεις 100 λίρες για πλάκα τη στιγμή που φτύνεις αίμα να βγάλεις τα απαραίτητα για να ζήσεις. Νομίζω ότι η κυβέρνησή μας είναι λίγο άδικη. Σε παρακολουθεί και σε καταγράφει, όλα είναι ελεγχόμενα, δεν μπορείς να καπνίσεις, δεν είναι ελεύθερη κοινωνία αυτό, τα πράγματα έχουν ξεφύγει. Είναι μια αίσθηση που δεν την έχω όταν έρχομαι στην Ελλάδα. Στην Αθήνα αισθάνομαι ότι μπορώ να κάνω οτιδήποτε.

Δεν είναι επικίνδυνα ούτε τα λεφτά ούτε η φήμη. Εξαρτάται φυσικά από τη στάση σου απέναντί τους. Νομίζω ότι το εγώ είναι μάλλον το πιο επικίνδυνο. Αν κρατήσεις το κεφάλι σου κάτω και αγαπήσεις την τέχνη σου δεν θα υπάρξει πρόβλημα ποτέ. Είναι σαν τους ποδοσφαιριστές. Διασημότητες και αηδίες που επηρεάζουν τους ανθρώπους με λάθος τρόπο. Αν είσαι ταπεινός και ευγνώμων για τα καλά που σου έχουν συμβεί και συνεχίσεις να δουλεύεις σκληρά, τίποτα δεν είναι επικίνδυνο. Η πιο μεγάλη επιτυχία είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις. Το να κάνεις πράγματα μόνο για να βγάλεις λεφτά δεν σου δίνει ευτυχία.

Ο νέος μας δίσκος είναι πολύ πιο σκληρός, ένας δίσκος για να χορέψουν οι άνθρωποι, με στίχους που σχολιάζουν τις αλλαγές που βλέπουμε γύρω μας, αλλά και για τις χαρές της ζωής. Δεν θέλουμε να είμαστε σοβαροί όλη την ώρα.

Μου αρέσει πολύ στην Αθήνα. Οι άνθρωποι είναι πολύ ανοιχτόκαρδοι και φιλικοί, γίνεσαι αδελφός τους αμέσως. Κι οι γυναίκες είναι υπέροχες. Έχω έναν πολύ καλό φίλο εκεί, τον Γιάννη, που τον επισκέπτομαι κάθε φορά που έρχομαι και δεν ξέρει τι να κάνει για να με φροντίσει. Αυτό δεν συμβαίνει πουθενά αλλού, ξέρεις...»

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ