Ένας αλλιώτικος πιανίστας

Ένας αλλιώτικος πιανίστας Facebook Twitter
0
Υπήρξες παιδί-θαύμα με εξαιρετικές ικανότητες στο πιάνο, απέκτησες το δίπλωμά σου στην ηλικία των δεκαέξι, κερδίζοντας ταυτόχρονα σπουδαίες διακρίσεις και βραβεία. Πώς είναι να είσαι παιδί-θαύμα;

Ήμουν αρκετά κλειστός και δεν ένιωθα σε καμιά περίπτωση πλεονεκτικά απέναντι στα άλλα παιδιά. Αν μη τι άλλο, μερικές φορές αγανακτούσα με το «χάρισμά» μου και με το γεγονός ότι έπρεπε να μελετάω πολλές ώρες.

Πώς ξεκίνησε η ιστορία με τα piercing και τον ιδιαίτερο τρόπο ντυσίματος; Τι ήταν αυτό που πυροδότησε αυτή την αλλαγή κατά την περίοδο της εφηβείας σου;

Ξεκίνησα τα piercing όταν πήγαινα στο γυμνάσιο και όταν τελείωσα το λύκειο ήμουν κυριολεκτικά γεμάτος τρύπες. Τις περισσότερες τις έκανα ο ίδιος στον εαυτό μου. Ήταν η εποχή που είχα ανακαλύψει σχήματα και καλλιτέχνες όπως οι Cure, Dead Can Dance, And Also the Trees και ο Nick Cave κι ένας πανέμορφος σκοτεινός κόσμος απλωνόταν μπροστά μου, καλώντας με να τον εξερευνήσω.

Διάβασα ότι κάποια στιγμή, ενώ είχες προγραμματίσει κάποιο ρεσιτάλ, αρνήθηκαν να σε αφήσουν να παίξεις λόγω εμφάνισης. Πώς αντέδρασες σε αυτό;

Αυτό με έκανε να συνειδητοποιήσω πολλά πράγματα. Μέσα μου κατάλαβα ότι για να πετύχω ως σολίστας θα έπρεπε να απαρνηθώ αυτό που πραγματικά είμαι. Αυτή η ιδέα με αηδίασε τότε όσο με αηδιάζει και τώρα. Ο πατέρας μου, που ήταν μαζί μου, με υποστήριξε στην απόφασή μου, παρόλο που θα έχανα μια μεγάλη ευκαιρία για την καριέρα μου.

Μίλησέ μου για τη συνάντησή σου με τον Ερνέστο Τομασίνι και για το πώς προέκυψε το σχήμα Othon & Tomasini.

Τον Ερνέστο τον είδα για πρώτη φορά στη σκηνή του Torture Garden όταν ακόμα σπούδαζα στο Royal College και μετά τον ξαναβρήκα μόλις άρχισα τις σπουδές μου στο Trinity. Η γνωριμία μας έγινε στο κλαμπ Chaos του Λονδίνου, όπου ήμασταν (και είμαστε) τακτικοί θαμώνες. Η παρουσία του, η περσόνα του και η πολύ ιδιαίτερη φωνή του με συγκλόνισαν. Πήγα και τον βρήκα αμέσως μετά την περφόρμανς και του μίλησα για τη μουσική μου, προτείνοντάς του να πει ένα από τα τραγούδια μου. Μέσα στην εβδομάδα κάναμε την πρώτη μας πρόβα και από τότε γίναμε αχώριστοι, ως φίλοι και ως συνεργάτες.

Πώς προέκυψε η συνάντησή σου με τον Marc Almond και η μετέπειτα συνεργασία σας; Έχεις εμφανιστεί ως support στα λάιβ του και ο ίδιος έχει τραγουδήσει σε κάποιες από τις συνθέσεις σου.

Τον Marc τον γνώρισα σε ένα after party του Antony, μετά τη συναυλία των Antony & The Johnsons στο Λονδίνο. Μιλήσαμε όμως αρκετά μέσω μέιλ και στο τηλέφωνο, πριν γνωριστούμε. Κάποια στιγμή, αυθόρμητα, τον ρώτησα αν θα ήθελε να τραγουδήσει κάτι δικό μου. Συμφώνησε αμέσως και από τότε έγινε ένας στενός φίλος, συνεργάτης και οπαδός των Othon & Tomasini.

Πριν από κάποια χρόνια εγκαινίασες το «Boxer Coaster» με ένα κομμάτι που έχει γραφτεί για να παίζεται με γάντια του μποξ. Εξήγησέ μου περί τίνος πρόκειται.

Αναρωτήθηκα πώς θα ήταν να έπαιζα το πιάνο φορώντας τα γάντια του μποξ, σε συνδυασμό με τις τεράστιες πλατφόρμες μου. Πριν από λίγους μήνες έκανα δύο παραστάσεις με τον Ron Athey, όπου έπαιξα με τα γάντια του μποξ καθόλη τη διάρκεια των περφόρμανς. Τώρα πλέον είμαι άνετος, όταν τα φοράω στη σκηνή!

Μετά από το πρώτο σου άλμπουμ «Digital Angel», θα κυκλοφορήσεις και το δεύτερο, που τιτλοφορείται «Impermanence». Τι θα περιλαμβάνει και πότε θα κυκλοφορήσει;

Το «Impermanence» υποτίθεται πως θα είχε κυκλοφορήσει ήδη, αλλά με την οικονομική κατάσταση που επικρατεί και με τις εταιρείες να βουλιάζουν η μια μετά την άλλη, άλλαξαν τα σχέδια και τώρα θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο από τη νέα ανερχόμενη αβανγκάρντ εταιρεία Turete Records. Είναι ένας πολύ διαφορετικός δίσκος από τον πρώτο. Κάποια από τα πρόσωπα που συμμετέχουν είναι ίδια, όπως φυσικά ο Tomasini και ο Almond, και άλλα είναι καινούργια, όπως η αγαπημένη μου Camille Ο’ Sullivan και ο κιθαρίστας των And Also The Trees, Justin Jones.

Πώς θα χαρακτήριζες τη μουσική που συνθέτεις και παίζεις;

Αποφάσισα να την ονομάσω Pan. Έχω βαρεθεί να προσπαθώ να εξηγώ ότι έχει στοιχεία από κλασική, ποπ, αβανγκάρντ, dark wave, καμπαρέ κ.λπ.! Με το Pan μπορώ να κάνω οτιδήποτε θέλω με το στυλ μου και θα είμαι πάντα μέσα στα όρια του. Επιπλέον, ο θεός Πάνας είναι ένας ασυμβίβαστος θεός, γλυκός, άγριος και ατίθασος.

Τα τελευταία χρόνια ζεις στο Λονδίνο. Τι σου λείπει πιο πολύ από την Αθήνα;

Tο χρώμα, η ένταση και η ελκυστική παρακμή της.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ