Φεστιβάλ Fringe

Φεστιβάλ Fringe Facebook Twitter
0
Ποιο είναι το πρώτο συναίσθημα μετά το τέλος του φεστιβάλ;

Ευτυχία. Που κάναμε τόσο κόσμο χαρούμενο.

Επετεύχθη ο στόχος;

Ο αρχικός στόχος του να επιτύχει μια άρτια διοργάνωση, ναι, απολύτως. Όμως, το Fringe προσδοκά να γίνει το κατεξοχήν φεστιβάλ της πόλης. Και, ως προς αυτό, έχει δρόμο ακόμα. Εμείς βλέπουμε ένα μεγάλο κενό και προσπαθούμε να το καλύψουμε. Δεν ξέρω αν η φύση σιχαίνεται το κενό, εμείς πάντως σίγουρα.

Το κοινό φάνηκε πιο έτοιμο από την προηγούμενη φορά;

Είμαστε όλοι εντός του μέλλοντός μας. Το κοινό αντιλαμβάνεται ότι αποτελούμε το μέλλον και μας αγαπάει. Είτε από κοντά είτε από μακριά.

Βγάλατε κάποιο συμπέρασμα για την ανεξάρτητη καλλιτεχνική φύση των
Αθηναίων; Προς τα πού κινούνται;

Η πόλη οργιάζει αυτήν τη στιγμή από πολλές, μικρές, ανεξάρτητες ομάδες-κυψέλες. Υπάρχει τεράστια δυναμική που το Fringe παρουσίασε κατά ελεύθερο και συντεταγμένο τρόπο. Η επιτυχία ήταν ακριβώς αυτό το οργανωμένο χάος.

Ποια ήταν κατά τη γνώμη σας η «στιγμή» του φεστιβάλ;

Όταν καταλάβαμε ότι τα καταφέραμε.

Κάποιο λάθος που θα θέλατε να αποφύγετε του χρόνου;

Πρέπει να κάνουμε σαφέστερα τα κριτήρια με τα οποία επιθυμούμε να μας αξιολογήσουν. Θέλουμε να γίνει αντιληπτό ότι η πολιτική φύση του φεστιβάλ (υπό την έννοια ότι κατ' ουσίαν αποτελεί κοινωνικό δίκτυο) υπερισχύει της καλλιτεχνικής.

Φάνηκε η παρούσα οικονομική κρίση στις δημιουργίες;

Νομίζω ότι διεφάνη η διέξοδος από την κρίση. Οι νέοι δημιουργοί, οι αληθινοί δημιουργοί ζουν ήδη την επόμενη μέρα. Πρέπει να τους ακολουθήσουμε.

Μπορεί η κρίση να είναι ευεργετική όσον αφορά την έμπνευση των δημιουργών;

Δεν βλέπω τι άλλο μπορεί να λειτουργήσει ως έμπνευση παρά μία κρίση, προσωπική ή κοινωνική. Τα καλλιτεχνικά δημιουργήματα αποτελούν τη χαρτογράφηση των κρίσιμων στιγμών μιας ζωής.

Τελικά, θα μας «Ανήκει ποτέ αυτή η πόλη»;

Ναι. Όταν τη νιώσουμε ως προέκταση του σαλονιού μας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT