ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

French Do it Better! Οι Acid Arab μιλούν στο LIFO.gr λίγο πριν έρθουν στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτο: Flavien Prioreau

French Do it Better! Οι Acid Arab μιλούν στο LIFO.gr λίγο πριν έρθουν στην Αθήνα

0

Την τελευταία 4ετία, οι μουσικές αραβικών χωρών έχουν έρθει δυναμικά στο προσκήνιο. Παραγωγοί και Dj’s από διάφορες γωνιές του πλανήτη έχουν στρέψει και πάλι το βλέμμα στην μουσική παράδοση των τόπων που μοσχοβολούν μπαχαρικά και φέρνουν τους ήχους αυτούς στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο. Στο πλαίσιο αυτής της επανεφεύρεσης της μουσικής της Ανατολής, ο Omar Souleyman έγινε φαινόμενο, δισκογραφικά labels από χώρες της Εγγύς Ανατολής άκουσαν Καζαντζίδη, Μαρινέλλα και Χατζή, θυμήθηκαν τον Erkin Κoray και τον Baris Manco και φυσικά, δεν είναι λίγοι και οι εγχώριοι Dj’s που μαγεύτηκαν από αυτά τα edits και πλησίασαν το αυτί τους πιο κοντά, στη μουσική που –ας το παραδεχτούμε- κυλάει στις φλέβες μας και μας διεγείρει.

Μέσα σε όλη αυτή τη μουσική ζάλη, σαν μια ρουφηξιά από ναργιλέ ή σαν την περιστροφή της φουστανέλας ενός δερβίση, γεννήθηκε το project Acid Arab. Οι Γάλλοι Dj΄s Guido Minisky και Hervé Carvalho, residents του φημισμένου club Chez Moune, μετά από μια νύχτα στην Τυνησία, για την οποία ποτέ δεν έχουν πει λεπτομέρειες, παίζοντας back to back με τους Gilb'r (του γαλλικού label Versatile) και Tite, ερωτεύτηκαν την μουσική των αραβικών χωρών, μαγεύτηκαν από τους νέους καλλιτέχνες και αποφάσισαν να πάνε τον φρέσκο ήχο της Ανατολής ένα ταξίδι στην acid techno, πολύ διαφορετικό από αυτό που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Δεν τους ενδιαφέρει ένα στεγνό copy – paste ήχων του παρελθόντος της οριένταλ κουλτούρας, αλλά παράγουν στο στούντιο, από το μηδέν τη μουσική τους, με σκοπό να εισχωρήσει η μία κουλτούρα μέσα στην άλλη, δημιουργώντας κάτι καινούριο.

Αν οι παλιοί clubbers στο πάντρεμα acid techno και Ανατολής αναγνωρίζουν μονάχα το “We Are I.E”. του Lennie De Ice, θα ενθουσιαστούν να μάθουν ότι οι Acid Arab είναι ό,τι πιο πρωτοποριακό διαθέτει αυτή τη στιγμή το είδος. Οι δύο παραγωγοί, το 2012 όπου και ξεκίνησαν το project, απεύθυναν κάλεσμα σε παραγωγούς και καλλιτέχνες ανά τον κόσμο και αφού συγκέντρωσαν μερικούς από τους καλύτερους παραγωγούς της underground σκηνής του Παρισιού, αλλά και ιδιαίτερους καλλιτέχνες του αραβικού κόσμου, κυκλοφόρησαν τρία Ep, υπό τον τίτλο Acid Arab στην Versatile. Ένα από αυτά μάλιστα, περιείχε το “Shift Al Mani”, δημοφιλές κομμάτι του Omar Souleyman σε ένα remix του Crackboy, που έκανε τον Σύρο τραγουδιστή γαμήλιων γλεντιών, ακόμα πιο γνωστό.

French Do it Better! Οι Acid Arab μιλούν στο LIFO.gr λίγο πριν έρθουν στην Αθήνα Facebook Twitter
Δεν έχουμε ξανά έρθει στην Ελλάδα και είναι ένα ταξίδι που περιμέναμε πολύ - πολύ καιρό να κάνουμε. Φωτο: Michela Cuccagna

Και αν στην αρχή χρησιμοποίησαν κάποια samples, πλέον δεν το κάνουν, καθώς δεν τους ενδιαφέρει ένα στεγνό copy – paste ήχων του παρελθόντος της οριένταλ κουλτούρας, αλλά παράγουν στο στούντιο, από το μηδέν τη μουσική τους, με σκοπό να εισχωρήσει η μία κουλτούρα μέσα στην άλλη, δημιουργώντας κάτι καινούριο. Με πλήρη σεβασμό στην ιστορία και την μουσική αυτών των χωρών, οι Acid Arab προχώρησαν πια, έχοντας συγκεντρώσει σπάνιο και ιδιαίτερο υλικό στην κυκλοφορία του πρώτου τους LP “Musique de France”, που περιέχει εκπληκτικές συνεργασίες. Guido και ο Hervé μιλούν στη LIFO, λίγο πριν βγουν σε περιοδεία, με έναν της σταθμό φυσικά να είναι η Αθήνα και συγκεκριμένα το υπόγειο club του Ρομάντσο στις 24 Μαρτίου.

— Γεια σας παιδιά! Που σας βρίσκει αυτό το email;

Στο Παρίσι, εδώ που ζούμε και ανήκουμε.

— Πώς νιώθετε που βγαίνετε σε περιοδεία στο πλαίσιο της παρουσίασης του Musique de France; Είστε ενθουσιασμένοι;

Είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά πράγματα που μας έχουν συμβεί ποτέ από τότε που ξεκινήσαμε αυτό το project.

— Έχετε ξαναεπισκεφτεί την Ελλάδα, είτε για δουλειά είτε για διακοπές; Είστε χαρούμενοι που έρχεστε;

Δεν έχουμε έρθει ποτέ άλλοτε στην Ελλάδα, όχι. Είναι ένα ταξίδι που περιμέναμε πολύ - πολύ καιρό να κάνουμε.

— Έχετε ακούσει κάτι για την αθηναϊκή club σκηνή;

Όχι, αλλά έχουμε ακούσει πολύ ελληνική μουσική την τελευταία διετία.

— Πάντα τονίζετε το γεγονός ότι η μουσική του Acid Arab φτιάχνετε από το μηδέν στο στούντιο και δεν σαμπλάρει απλώς παραδοσιακά τραγούδια της Ανατολής, ότι είναι μια μουσική που σέβεται την μουσική κουλτούρα αυτών των χωρών και αντιπροσωπεύει το τώρα. Πρώτα από όλα, γιατί νιώθετε την ανάγκη να το εξηγείτε αυτό; Πιστεύετε ότι πολλοί παραγωγοί έχουν εκμεταλλευτεί τις μουσικές αυτών των λαών, χωρίς να παράγουν στην ουσία πρωτότυπη μουσική;

Αρχικά να πούμε ότι σε πρώτα κομμάτια μας, χρησιμοποιήσαμε κι εμείς κάποια samples, αλλά δεν το κάνουμε πια. Τώρα όλα γράφονται στο στούντιο και πολλοί μουσικοί από χώρες τις Μ. Ανατολής και της Β. Αφρικής έχουν γράψει για το Musique de France. Τώρα, όσο για το αν πολλοί έχουν εκμεταλλευτεί αυτούς τους ήχους, ναι, αλλά δε θα σου πούμε ποιοι!

— Και γιατί το Musique de France έχει τον ήχο του «τώρα»;

Ήρθαμε  σε επαφή με αυτή τη μουσική χάρη στον Baris K και τα απίστευτα τούρκικα edits του, καθώς και με το reissue των Bandaly Family “Tanki Tanki”. Άρα είναι κάτι που συμβαίνει πριν από το πρώτο Acid Arab EP.

— Ποια συνεργασία για το Musique de France απολαύσατε περισσότερο;

Αυτή με τον Kenzi Bourras, γιατί είναι σε περιοδεία μαζί μας από την πρώτη στιγμή και είμαστε σαν αδέρφια τώρα.   

French Do it Better! Οι Acid Arab μιλούν στο LIFO.gr λίγο πριν έρθουν στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτο: Pierre-Emmanuel Rastoin

— Όπως και να ‘χει όλο και περισσότεροι παραγωγοί και καλλιτέχνες εμπλέκονται με τους ήχους της Ανατολής. Γιατί έχουμε τόση ανάγκη να ξανά ανακαλύψουμε αυτή τη μουσική;

Γιατί είναι φρέσκια, υπέροχη, εξωτική και ανεξερεύνητη. Γιατί δεν την γνωρίζαμε πριν και γιατί είμαστε όλοι αδέρφια και η μουσική είναι αγάπη. ❤️️

— Έχετε κουραστεί καθόλου από όσους σας ρωτάνε αν φοβάστε να χρησιμοποιείτε τη λέξη “Arab”, ενώ είστε Γάλλοι;

Ξέρεις κάτι; Αυτό συνέβη περίπου τρεις φορές μέσα σε τέσσερα χρόνια… 

 

— Υποθέτω ότι δεν έχετε σταματήσει το digging. Έχετε βρει κάτι τόσο φοβερό που δεν μπορείτε να περιμένετε να το επεξεργαστείτε και να προχωρήσετε στην κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ σας;

Ανακαλύψαμε έναν φοβερό καλλιτέχνη από το Κάιρο και δημιουργήσαμε ένα label, το AARec, μόνο και μόνο για να τον κυκλοφορήσουμε. Το όνομά του είναι Rozzma και θα σας καταπλήξει.

— Έχετε καθόλου σχέδια για το κοντινό μέλλον;

Αν όλα πάνε καλά, να επιστρέψουμε στην Ελλάδα για περισσότερο καιρό από μία νύχτα σε ένα κλαμπ.

— Τι θα δούμε στις 24 Μάρτη στο Ρομάντσο;

Δύο τύπους να παίζουν δίσκους που αγαπούν και inch'allah (μακάρι) ανθρώπους να χορεύουν.

Info:

24/03, Ρομάντσο, Αναξαγόρα 3 - 5, more info soon

Μουσική
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ