Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με Μπραμς στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

 Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με Μπραμς στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Facebook Twitter
0

Ως φυσική συνέχεια των πρόσφατων αφιερωμάτων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών σε Μότσαρτ και Μπετόβεν, έρχεται ο φετινός κύκλος Μπραμς, η πρώτη συναυλία του οποίου θα δοθεί και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στο πλαίσιο της συνεργασίας της ΚΟΑ με το Φεστιβάλ "Συμφωνία" Πειραιά και Νήσων Αργοσαρωνικού, το Σάββατο 5 Απριλίου 2014.[6 μ.μ.]

Η συναυλία θα ανοίξει με την Ακαδημαϊκή Εισαγωγή έργο 80, την οποία ο Μπραμς είχε γράψει για την τελετή της απονομής του τίτλου του ως επίτιμου διδάκτορα και την αφιέρωσε στο Πανεπιστήμιο του Μπρέσλαου. Το έργο αποτελεί τον αντίποδα της Τραγικής Εισαγωγής έργο 81 του Μπραμς, η οποία, όπως και η «Ακαδημαϊκή», γράφτηκε το καλοκαίρι του 1880.

Ακολουθεί το εμβληματικό Διπλό Κοντσέρτο για βιολί, βιολοντσέλο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 102, το τελευταίο μιας σειράς μεγάλων ορχηστρικών έργων που συνέθεσε ο Μπραμς, κι ενώ ο συνθέτης είχε ήδη εργαστεί επί μακρόν στη μουσική δωματίου.

Το έργο, το οποίο προσφέρεται για την ανάδειξη των δυνατοτήτων τόσο των σολίστ, όσο και της ορχήστρας, γράφτηκε το καλοκαίρι του 1887 για τον συνεργάτη του Μπραμς στην μουσική δωματίου, τσελίστα  Ρόμπερτ Χάουσμαν και έναν παλιό φίλο του συνθέτη τον βιολονίστα Γιόζεφ Γιοακίμ, ο οποίος ύστερα από τον χωρισμό του με την γυναίκα του, και αυτή προσωπική φίλη του Μπραμς, επαναλάμβανε συχνά την φράση "Ελεύθερος Αλλά Μόνος", τα αρχικά της οποίας στην γερμανική γλώσσα "Frei Aber Einsam" (F-A-E) και η αντιστοιχία τους σε μουσικές κλίμακες, ενέπνευσαν τον Μπραμς για το μουσικό μοτίβο του κοντσέρτου.

Στην συναυλία της ΚΟΑ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, δύο σολίστ διεθνούς ακτινοβολίας, ο βιολονίστας Νόε Ινούι και ο τσελίστας Μάρτι Ρούσι, υπό την διεύθυνση του καταξιωμένου Ρώσου μαέστρου Νικολάι Αλεξέγιεφ, θέτουν το ταλέντο τους στην υπηρεσία της μουσικής του Μπραμς.

Το πρόγραμμα θα κλείσει με την Πρώτη Συμφωνία του Γιοχάνες Μπραμς, για την ολοκλήρωση της οποίας ο συνθέτης χρειάστηκε περίπου δύο δεκαετίες, νιώθοντας την «βαριά» σκιά του Μπετόβεν να δυσχεραίνει τα βήματά του. Ωστόσο, το συγκλονιστικό αυτό έργο έμελλε να καθιερώσει τον Μπραμς ως τον κορυφαίο συνεχιστή της γερμανικής συμφωνικής παράδοσης.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tsugranes

Μουσική / Η επιρροή των ελληνικών '90s -’00s στις Tsugranes και τον ήχο τους

Με αναφορές στον ΛεΠα και την Charli XCX, το τριμελές σχήμα από τα Γιάννενα, που άνοιξε τη συναυλία της Μαρίνας Σάττι στην Τεχνόπολη, φέρνει την πιο φρέσκια μουσική στην ελληνική ανεξάρτητη σκηνή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ