Η μυστηριώδης, γοητευτική περίπτωση των Sad Night Dynamite

Sad Night Dynamite Facebook Twitter
Οι Sad Night Dynamite είναι ένα ντουέτο που ξεκινάει την πορεία του τόσο εντυπωσιακά, που αναρωτιέσαι αν έχει επενδύσει κάποιος πάνω τους, θεωρώντας τους the next big thing.
0

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΔΙΣΚΟΣ που έχει βγει φέτος, δεν είναι καν από αυτούς που σε εντυπωσιάζουν με την πρώτη ακρόαση, είναι μάλλον αδιάφορος, αν τον ακούσεις αποσπασματικά, δε, θυμίζει Gorillaz και Damon Albarn σε βαθμό υπερβολικό. Το πρώτο ομώνυμο άλμπουμ, όμως, των Sad Night Dynamite είναι «ύπουλο». Οι ίδιοι το ονομάζουν mixtape, ωστόσο το έβγαλαν σε βινύλιο μαζί με ένα φανζίν και T-shirt, δίνοντας ένα allure παλιομοδίτικου στο «πακέτο», το οποίο είναι πολύ ταιριαστό με τον ήχο τους.

Για κάποιον λόγο που στην αρχή μού φαινόταν ανεξήγητος, αλλά όσο περνάει ο καιρός γίνεται όλο και πιο κατανοητός, οι Sad Night Dynamite έχτισαν από το πουθενά μια φήμη που πέρασε μέσα από posts πολύ γνωστών ή πολύ hot ονομάτων με σχόλια διθυραμβικά, έγιναν θέμα στο Billboard, ασχολήθηκαν μαζί τους άνθρωποι επιδραστικοί σε κάθε τομέα (τα βίντεό τους είναι έργα τέχνης, φτιαγμένα από μερικούς από τους περιζήτητους νέους σκηνοθέτες αυτήν τη στιγμή), τα live τους αναμένονται με λαχτάρα που φτάνει τα όρια της υπερβολής, όλες σχεδόν οι εμφανίσεις τους, που έχουν ανακοινωθεί, είναι sold out. Και δεν μιλάμε μόνο για τη Βρετανία, έχουν κλείσει περιοδεία στην Αμερική και μια εμφάνιση στο Primavera του 2022.

Οι Sad Night Dynamite είναι ένα ντουέτο που ξεκινάει την πορεία του τόσο εντυπωσιακά, που αναρωτιέσαι αν έχει επενδύσει κάποιος πάνω τους, θεωρώντας τους the next big thing. Όταν βλέπεις ότι τους υπέγραψε η Parlophone (και στην Αμερική η Electra), όλα μπαίνουν σε μια σειρά και καταλαβαίνεις ότι αυτή είναι μόνο η αρχή. Και ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο. 

Οι SND ξεχωρίζουν και ένα σωρό ονόματα της σημερινής ποπ θέλουν να τους έχουν για συνεργάτες. Η FKA Twigs ηχογράφησε μαζί τους κομμάτια για το νέο άλμπουμ της, η Shygirl τους λατρεύει, η Ashnikko, ο Jeshi, οι Gorillaz κάνουν ενθουσιώδη σχόλια. 

Το άλμπουμ τους το ακούω από την αρχή της άνοιξης –εδώ και πέντε μήνες, και επανέρχομαι σε αυτό ξανά και ξανά– και συνειδητοποιώ ότι δεν υπάρχει άλλο που να έχω ακούσει φέτος τόσο πολλές φορές. Κι αυτό γιατί είναι ένα άλμπουμ με ήχο οικείο, που μπορείς να το πεις και τριπ-χοπ, αλλά αν προσπαθήσεις να το αποκρυπτογραφήσεις, έχει τόσο πολλά στοιχεία που δύσκολα ταξινομείται, είναι απλώς ο ήχος δυο 20άρηδων που έχουν μεγαλώσει με τα πάντα, από Gorillaz (που φαίνεται να είναι μεγάλη τους αγάπη), το ραπ, που ήταν και είναι παντού γύρω τους, μέχρι κλασικά αγγλικά γκρουπ (όπως οι Specials), που αν ζεις στην αγγλική επαρχία είναι αδύνατο να μην έχεις ακούσει σε παμπ – γιατί είναι σαν να έχεις μεγαλώσει στην ελληνική επαρχία και να μην έχεις ακούσει Καζαντζίδη, Στράτο Διονυσίου ή Νίκο Παπάζογλου.

Το οικείο και το «παλιομοδίτικο» (που σε κομμάτια όπως το «Killshot» φλερτάρει φουλ με τα ’80s) δεν σημαίνει ότι είναι και παλιό, αυτό το «τα πάντα» που είναι η στάνταρ απάντηση σχεδόν κάθε πιτσιρικά στην ερώτηση «τι μουσική ακούς;», αποτέλεσμα της αφθονίας που σου παρέχει ο ψηφιακός κόσμος, φαίνεται ξεκάθαρα σε άλμπουμ όπως αυτό των Sad Night Dynamite, που είναι καινούργιο χωρίς τίποτα το πρωτοποριακό, ένα συνονθύλευμα από mainstream ήχους που κάποτε ήταν underground, αλλά έξω από τα «κουτιά» των σημερινών trends.

Να γιατί οι SND ξεχωρίζουν και γιατί ένα σωρό ονόματα της σημερινής ποπ θέλουν να τους έχουν για συνεργάτες. Η FKA Twigs ηχογράφησε μαζί τους κομμάτια για το νέο άλμπουμ της, η Shygirl τους λατρεύει, η Ashnikko, ο Jeshi, οι Gorillaz κάνουν ενθουσιώδη σχόλια. 

Ο Archie Blagden και ο Josh Geacen είναι φίλοι εδώ και χρόνια. Μεγάλωσαν κοντά στο Glastonbury και ήρθαν από πολύ νωρίς σε επαφή με «τους πιο διάσημους και δημοφιλείς μουσικούς του κόσμου», παρακολουθώντας κάθε χρόνο το φεστιβάλ. Παίζουν μαζί από τα χρόνια του σχολείου, έκαναν μαζί μαθήματα μουσικής, ενώ το πρώτο τους κομμάτι το κυκλοφόρησαν μόλις τέλειωσαν το λύκειο – με ένα όνομα που σήμερα αρνούνται να αποκαλύψουν «γιατί τους κάνει να ντρέπονται».

Τη «μυθολογία» τους τη χτίζουν από τότε, παρόλο που ο καθένας πήγε σε διαφορετικό πανεπιστήμιο και η επαφή τους ήταν μόνο μέσω μηνυμάτων και chat. Το πρότζεκτ που δημιούργησαν, όμως, ήταν τόσο δυνατό, που «ξεπέρασε τα όρια του χρόνου, των περιορισμών και των ειδών», «η δική τους εξερεύνηση της ζωής και της πραγματικότητας, παραμορφωμένη από αποχρώσεις του υπερφυσικού». Είναι παιδιά που μεγάλωσαν με το «Upside Down» και δημιουργούν μουσική για τη γενιά του «Strange World».

Αφού κυκλοφόρησαν ένα EP με τέσσερα κομμάτια το 2020 και ένα μυστηριώδες βίντεο μόνο με το όνομά τους, άτιτλο, που δανειζόταν πολλά στοιχεία από το σύμπαν του Ντέιβιντ Λιντς, απέκτησαν φανατικό κοινό, που μπορεί να μην ήταν μεγάλο αλλά ήταν αυτό που έπρεπε για να σχολιαστούν και να τραβήξουν την προσοχή των μέσων – και της Parlophone, με την οποία υπέγραψαν συμβόλαιο τον περασμένο Μάιο. Στο συγκεκριμένο βίντεο εμφανίζεται πρώτη φορά και η λιμουζίνα, που στη συνέχεια έγινε το φετίχ τους και εξώφυλλο στο mixtape/άλμπουμ τους.

Η συνέχεια ήταν πολύ πιο εντυπωσιακή, γιατί τα κομμάτια που ακολούθησαν, παρότι «ήσυχα» και χιλιοακουσμένα, ήταν ποπ διαμαντάκια που τα εκτιμούσες περισσότερο όταν έβλεπες τα βίντεο που τα συνοδεύουν. Στο «Killshot» εμπνέονται από τα πρωτοσέλιδα όλου του κόσμου, τη βία και το σεξ που καταγράφουν οι δημόσιες κάμερες παρακολούθησης, στο «Icy Violence» παίρνουν ερεθίσματα από το Blair Witch Project σε ένα κομμάτι που ακούγεται λες και οι Specials σαμπλάρονταν από τους Avalanches, μαζί με χιπ-χοπ και σπαγγέτι γουέστερν θέματα. Στο «Krunk» δημιουργούν την «απόλυτη ναρκισσιστική ιστορία εκδίκησης» με ένα απίθανο βίντεο του Greg Hackett, όπου εμφανίζεται ξανά η λιμουζίνα και καταλήγει στη λίμνη (η εικόνα του εξωφύλλου).

Τα τραγούδια των SND είναι απενοχοποιημένη ποπ από ένα ντουέτο που δεν προσπαθεί να κρύψει τις αναφορές του και «κλέβει» ασύστολα από παντού, αλλά με έναν τρόπο που τα κάνει όλα δικά του. Ραπάρει, τραγουδάει, πατάει σε μελωδίες, σκοτεινιάζει μέχρι απόλυτης θλίψης, εκρήγνυται, στολίζει τα κομμάτια με αναλαμπές χιούμορ και έντονου ερωτισμού. Το «Mountain Jack» θυμίζει Gorillaz περισσότερο από οτιδήποτε άλλο στο άλμπουμ και στο «Smoke Hole» σαμπλάρουν τα όνειρα και τους εφιάλτες τους.

Η αγγλική επαρχία έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στα κομμάτια των SND, τα πάντα είναι έντονα αγγλικά, από την προφορά μέχρι τις αναφορές και τους ήχους που μπλέκουν και φτάνουν μέχρι το μακρινό (και «άγνωστο» γι’ αυτούς) new wave. Το αισθητικό μέρος των SND είναι τόσο μελετημένο και ξεχωριστό, που δεν συμπληρώνει απλώς τη μουσική τους αλλά γίνεται, ίσως, το πιο βασικό χαρακτηριστικό τους. Αρκεί να δει κανείς το βίντεο που ονομάζουν «SND002» (με τα ιντερλούδια του άλμπουμ να συνοδεύουν μια μικρού μήκους ταινία) για να βρει άλλον έναν λόγο που θέλουν όλοι να συνδεθούν καλλιτεχνικά μαζί τους. 

Killshot

«Μας εμπνέει υπερβολικά η φύση» λέει ο Josh. «Είναι κάπως cringe, αλλά είναι αλήθεια. Τα πράσινα λιβάδια, η εξοχή… ακόμα και αν δεν το ακούς στη μουσική μας, αυτά μας εμπνέουν. Το τέλος του “Icy Violence”, για παράδειγμα, μας θυμίζει το σπίτι μας. Αλλά για κάποιον λόγο μάς εμπνέει μόνο η φύση, γιατί είναι το αντίθετο του μέρους όπου ζούμε τώρα».

«Μου αρέσει το πόσο γραφική και όμορφη είναι, πόσο απόκοσμη, σκοτεινή, ανατριχιαστική» προσθέτει ο Archie. «Είναι το μέρος από το οποίο καταγόμαστε, οπότε…»

www.sadnightdynamite.com

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ