The invisible man

The invisible man Facebook Twitter
Κ. Βήτα
0
Αόρατος Άνθρωπος, μέρος Ι

Φαντάζομαι πως μετά τη διάλυση των Στέρεο Νόβα όλοι, έστω και ενδόμυχα, «διαλέξαμε» ποιου την προσωπική πορεία προτιμάμε. Ο Μιχάλης Δ., κατέχοντας άριστα την κλαμπ κουλτούρα, είχε πολύ γρήγορα την ευκαιρία να κυκλοφορήσει κομμάτια στις πλέον σημαντικές ετικέτες της εποχής του, όπως η Glasgow Underground και η Distance. Ο Αντώνης Π., αδίκως ξεχασμένος από τους περισσότερους, έβγαλε ωραίες δουλειές ως Supermarket και στη δισκογραφία του θα βρεις τουλάχι- στον 2 σπουδαία τραγούδια. O K.B. μπορεί να συνέχισε αρχικά από εκεί που έμειναν οι Στέρεο Νόβα, αλλά σύντομα μεταλλάχθηκε σε αυτό που ήταν εξαρχής. Τραγουδοποιός. Μπορεί οι δοκιμές του να μετουσιώθηκαν σύντομα σε κάτι πλήρες με την κυκλοφορία της «Άγριας Χλόης», αλλά η ανησυχία του να κάνει κάτι τη φωνή του και την κιθάρα του δεν έχει σταματήσει ακόμα. Μπορεί ο τελευταίος του δίσκος, η «Ένωση», να εί- ναι ο πιο αδύναμος της καριέρας του, πρόκειται, όμως, μάλλον για μεταβατικό στάδιο. Όταν τον βλέπεις στη σκηνή, μπορεί να παρατηρείς τη γλυκιά του αμηχανία που δεν θα ξεφορτωθεί ποτέ, αλλά και εκεί το ίδιο συμβαίνει. Έχει δώσει αμιγώς ηλεκτρονικές συναυλίες, παλιομοδίτικα κιθαριστικές - μέχρι και σε ακουστικό σετ έχει προσαρμόσει το υλικό του. Σε όλες τις περιπτώσεις είναι σαφές πως προσπαθεί να αναδείξει τα τραγούδια του ανεξάρτητα από τον βαθμό επιτυχί- ας κάθε φορά. Από τις μέρες του «Camel» και τη συναυλία-σταθμό της παρουσίασης του «Τέλσον» στο Ρόδον μέχρι την εμφάνισή του αυτό το Σάββατο (12/2, Gagarin 205) έχουν περάσει πολλά χρόνια, και πάλι, όμως, θα δεις ό,τι συνέβη την προηγούμενη εβδομάδα στον Αγγελάκα και φαντάζομαι πως θα συμβεί και στον Παυλίδη την επόμενη. Μια γηπεδική ατμό- σφαιρα από μικρούς και μεγάλους και μια καλλιτεχνική τιμιότητα.

Αόρατος Άνθρωπος, μέρος ΙΙ

Μπορεί ο «Αόρατος άνθρωπος» να είναι ένας και μοναδικός (ένα από τα 3-4 καλύτερα τραγούδια των Στέρεο Νόβα), αλλά απέκτησε συνονόματο με τον καινούργιο δίσκο του Δεληβοριά, για τον οποίο έχουν γραφτεί ένα κάρο βλακείες και άλλα τόσα εύστοχα. Μπορεί ο παλιός «αόρατος» να είναι πολιτικά επίκαιρος, ο άνθρωπος του Δεληβοριά όμως, εμπνευσμένος από μια ερωτική απώλεια, χαρακτηρίζεται από την αμεσότητα που διακρίνει τον δημιουργό του από την αρχή της πορείας του. Σωστά, λοιπόν, τον χαρακτηρίζουν ανθρώπινο, λανθασμένα αντιμετωπίζεται ως το μεγαλύτερό του επίτευγμα ή ως μια τρελή αλλαγή στην πορεία του. Είναι βέβαιο πως λόγω της μεταγραφής του στην Inner Ear παύει να είναι περιχαρακωμένος στο εντεχνο-πόπ, αλλά αυτή την απόσταση την έχει διανύσει εδώ και καιρό. Στα λάιβ του στο Μετρό έχει φτιάξει ένα απόλυτα ταιριαστό στα καινούργια του τραγούδια τζαζ τρίο που πλαισιώνεται από το έμφυτο ταλέντο του στην παρλάτα και την εδραιωμένη σχέση με το κοινό του. Στο μουσικό κομμάτι τα πάντα γυρίζουν γύρω από τον πολυοργανίστα Γιώργο Κατσάνο, που διαχειρίζεται με την ίδια ευχέρεια όχι μόνο πλήκτρα αλλά και slide κιθάρες, νερόφωνα, στυλόφωνα, θέρεμιν και άλλα περίεργα. Τηρώντας τους κανόνες ενός τέτοιου σχήματος, υπάρχει πολύς χώρος για τους τρεις μουσικούς (Ντούβας στα ντραμς και Σταματάκης στο μπάσο) να τραβήξουν το βλέμμα σου πάνω τους, μια κι έχουν αρκετό χώρο για να σολάρουν, με τον ίδιο τον Δεληβοριά να μη παραλείπει να τους συστήνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Στο σύνολό της, η εμφάνισή του φανέρωσε το αυτονόητο: πως δεν έχει καμιά σχέση με το στρατευμένο ελληνικό τραγούδι που κυνηγάει ακόμα φαντάσματα... Η σχιζοφρενική συνέχεια στον Larry Heard είχε μόνο αγάπη και χάουζ.

Αεροδρόμια

Έχω έναν βιβλιοφάγο φίλο που έχει αναγκαστικά μοιράσει τη βιβλιοθήκη του σε διάφορα σπίτια για να αφήσει λίγο χώρο στην κόρη του να παίξει, με αποτέλεσμα συχνά να αγοράζει τα ίδια βιβλία, χωρίς να προλαβαίνει να ολοκληρώσει έστω και μια φορά την ανάγνωσή τους. Το τελευταίο του επίτευγμα ήταν η τρίτη κατά σειρά παραγγελία του απαραίτητου βιβλίου του Άρη Αλεξάνδρου, Το Κιβώτιο. Κάπως έτσι την πάτησα με τον τελευταίο δίσκο των Black Dog, που, αν και τον αγόρασα λίγο μετά την κυκλοφορία του -κάπου τον Μάιο-, τον άκουσα πρόσφατα. Οι Black Dog, μέλη της πιο ενδιαφέρουσας u960 περιόδου της Warp, αν και δεν με ενθουσίασαν στη μετά τα '90s εποχή τους, με τον περσινό τους δίσκο καταφέρνουν κάτι περισσότερο από αυτό που εξαρχής σκόπευαν. Μπορεί το «Music for real airports» να φτιάχτηκε ως κάποιου είδους απάντηση στο «Music for airports» του Eno, αλλά αποτελεί κάτι πιο σημαντικό από μια ηχητική αποτύπωση της ατμόσφαιρας του αεροδρομίου. Μπορεί να δανείζονται αναγγελίες αναχωρήσεων ή τον ήχο του πλήθους προς επιβίβαση, κυρίως, όμως, φτιάχνουν έναν εθιστικό δίσκο που θυμίζει γιατί υπήρχε η καταχώρηση electronica στα δισκάδικα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα τρία τραγούδια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT