Just like heaven

Just like heaven Facebook Twitter
0

Ο Σεραφείμ Τσοτσώνης είναι ένας από τους ελάχιστους Έλληνες που μπορεί και καταφέρνει με τόση ευκολία να συνδυάσει τις κλασικές καταβολές του με έναν ήχο τόσο πρωτοποριακό που θα μπορούσε άνετα να ακούγεται στον Resonance FM. «Το So this is heaven είναι για μένα ένα πολύ σημαντικό άλμπουμ γιατί περιλαμβάνει την απεικόνιση προσωπικών μου κυρίως βιωμάτων που δεν θα μπορούσα να δημοσιοποιήσω. Είναι δύσκολο να περιγράψω ένα προς ένα τα κομμάτια του γιατί είναι μια επιλογή μεταφρασμένων μουσικά γεγονότων, ιδιαίτερα χαρακτηριστικών για μένα, που διαδραματίστηκαν τα τελευταία δύο χρόνια. Σκέψεις, συναισθήματα, επιθυμίες, κάποια από αυτά τα μοιράστηκα με τους ανθρώπους που δουλέψαμε μαζί και βγήκε το συγκεκριμένο αποτέλεσμα». Στην προκειμένη περίπτωση ένας δίσκος πλημμυρισμένος με ψυχεδελικές μελωδίες, απόκοσμα φωνητικά και πανέξυπνες ενορχηστρώσεις. 

«Με όλους όσους συνεργάστηκα σ' αυτήν τη δουλειά θέλαμε πολύ να βρεθούμε μουσικά και καταφέραμε να παντρέψουμε τους χρόνους μας. Η συνεργασία μου με τον καθένα τους ξεχωριστά ήταν μια ιδιαίτερη εμπειρία, γιατί προσπάθησα να ταιριάξω το διαφορετικό τους μουσικό ύφος στη συγκεκριμένη ατμόσφαιρα, γεγονός που τελικά νομίζω ότι είχε αποτέλεσμα. Εκείνη την περίοδο δούλεψα πολλές ώρες studio, ηχογραφούσα samples που μετά επεξεργαζόμουνα και πολλά κομμάτια γράφτηκαν σε παρτιτούρες. Ήμουν επηρεασμένος από new jazz και post rock ακούσματα, τα οποία ήθελα να συνδυάσω με τον ήχο μου. Φωνές, μηχανές, θόρυβοι προσαρμόστηκαν με τρόπο ώστε ο ήχος που προέκυπτε να αποτελεί όργανο. Χρησιμοποίησα πολλά αναλογικά synthesizers, πολλά φυσικά όργανα τα οποία επεξεργάστηκα με σκοπό ένα «πειραγμένο» ήχο». Ο προηγούμενος δίσκος του Σεραφείμ είχε εισπράξει διθυράμβους από το σύνολο του εγχώριου Τύπου, κάποιοι μίλησαν και για τον καλύτερο ελληνικό ηλεκτρονικό άλμπουμ ever! «Έχω εισπράξει καλές κριτικές, τόσο από ειδικούς όσο και από το κοινό, γεγονός που με χαροποιεί. Πέρα από αριθμήσεις, είναι σημαντικό να ακούς κριτικές και κυρίως όταν αυτές αποτυπώνονται από αξιόπιστες πηγές. Ο τρόπος που ο δημιουργός αντιλαμβάνεται τη δουλειά του είναι εντελώς διαφορετικός από κάθε άλλον. Έτσι, έχει πάντα ενδιαφέρον να βλέπεις πώς καταφέρνει να γίνεται αντιληπτή η δουλειά σου, αρκεί να αναγνωρίζεις ότι υπάρχει σεβασμός πίσω από την όποια κριτική».

Κατά πόσο όμως μπορεί να επηρεάζει έναν μουσικό η κριτική το 2009, με τόσα online περιοδικά και τόσο πολύ κόσμο να εκφράζει τόσο αυθόρμητα τι του αρέσει και τι όχι; «Ο σημερινός ακροατής έχει τη δυνατότητα πρόσβασης σ' ένα ευρύ φάσμα μουσικής παραγωγής, όπου παράλληλα με την πολυτέλεια της άμεσης προσέγγισης έχει το μειονέκτημα της αδυναμίας παρακολούθησης της μεγάλης γκάμας όλων όσα συμβαίνουν γύρω από αυτή. Διαβάζοντας τις κριτικές εκείνων που εμπιστεύεται, διευκολύνεται στην επιλογή του και καταφέρνει η διαδρομή αυτή να γίνει συντομότερη».
Με ποια καθημερινά πράγματα ενοχλείται ο Σεραφείμ; «Με ενοχλεί απίστευτα που ο κόσμος γίνεται ολοένα και περισσότερο αγενής φτάνοντας στα όρια του θράσους, κινείται αγέλαστος και με νευρικότητα, δικαιολογημένα μεν αλλά... οk, και με όλα τα σοβαρά που συμβαίνουν γύρω του συμπεριφέρεται σαν να μην τον αφορούν. Με ενοχλεί που βομβαρδιζόμαστε από φτηνές ειδήσεις, που τα ασήμαντα αποκτούν υπόσταση και πολλαπλασιάζονται σαν μανιτάρια, που απαξιώνονται με τόση ευκολία ιδέες, στάσεις, νοοτροπίες, που χάνεται η ποιότητα. Όλα παρουσιάζονται με μια τρομερή ωμότητα, που θα έπρεπε να σοκάρει. Απ' την άλλη, μου αρέσει πολύ που οι νέοι άνθρωποι έχουν περισσότερες αναζητήσεις και λιγότερες ανασφάλειες, κινούνται γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα, έχουν ακόμα "θέλω" και τα δείχνουν. Μου αρέσει που οι εικόνες γύρω μου αποκτούν μια τέτοια δυναμική που καταφέρνουν να με εμπνέουν, που ακόμα μπορούμε να ονειρευόμαστε, που μπορούμε να επικοινωνούμε και να μοιραζόμαστε ιδέες και συναισθήματα απ' όλα τα σημεία του πλανήτη. Μου αρέσει που ζούμε την κάθε στιγμή».
Ενθουσιάστηκα με το άλμπουμ του Jun Miyake Stolen from Strangers, από την ποικιλομορφία των ακουσμάτων, από τις φόρμες των κομματιών που χρησιμοποιεί, από τις φωνές, από τα πειραγμένα φυσικά όργανα και τα περάσματα σε διάφορες μουσικές τεχνοτροπίες. Ακόμα και στα σημεία σιωπής υπάρχει μια εξαιρετική ατμόσφαιρα. Ένα μεστό άλμπουμ που σου κρατάει το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος. O Σεραφείμ Τσοτσώνης έχει στα άμεσα σχέδια live εμφανίσεις για την παρουσίαση του So this is heaven και είναι και παράλληλα σε διαδικασία ηχογράφησης ενός νέου project σε συνεργασία με τον Γιώργο Κυριάκου και την Έλενα Χαρμπίλα (Kid Moxie)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ