Καινούρια ελληνικά συγκροτήματα: Γουρούνια Στο Διάστημα, Remain in Light, The Moon in June, Spinball, Low Noise

Καινούρια ελληνικά συγκροτήματα: Γουρούνια Στο Διάστημα, Remain in Light, The Moon in June, Spinball, Low Noise Facebook Twitter
0

ΓΟΥΡΟΥΝΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Καινούριοι Καιροί [Ανεξάρτητη Παραγωγή] 

Καινούρια ελληνικά συγκροτήματα: Γουρούνια Στο Διάστημα, Remain in Light, The Moon in June, Spinball, Low Noise Facebook Twitter
Οι φόρμες των τραγουδιών είναι γενικώς σκληρές, αλλά μ’ έναν τρόπο κάπως… έντεχνο..
Τα Γουρούνια στο Διάστημα είναι ένα πενταμελές συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη… και αυτό δεν κρύβεται (όχι το «πενταμελές», το «από τη Θεσσαλονίκη»). Και το λέω τούτο επειδή το αυτί μου πιάνει συχνά από το βάθος κάτι από… Τρύπες. Ίσως είναι και λογικό αυτό, ως ένα βαθμό. Πάντως τα παιδιά παίζουν καλά, δηλαδή πολύ καλά, κι αυτό θα πρέπει να ειπωθεί από την αρχή. Είναι συγκρότημα εννοώ, δεν είναι τρέχα-γύρευε. Υπάρχει δέσιμο και όρεξη. Η όρεξη φαίνεται από τον τρόπο που «δένουν» τα κομμάτια τους, και κυρίως από τη δημιουργική αγωνία τους να προτείνουν δικό τους ήχο. Δεν ξέρω αν θα έχουν την τύχη των επιτυχημένων γκρουπ της ιδιαίτερης πατρίδας τους – αν θα τους αναγνωριστεί και στο ταμείο τέλος πάντων αυτό που κάνουν. Προσωπικώς τους το εύχομαι (αν το επιθυμούν και οι ίδιοι). 
Ποιοι αποτελούν τα Γουρούνια στο Διάστημα; Ο Χρήστος Γεωργακάκης κιθάρα, φωνητικά, ο Κωνσταντίνος Βούρος φωνή, ο Νίκος Γεωργακάκης κιθάρα, ο Θοδωρής Σαββαΐδης μπάσο, φωνητικά και ο Σίμος Τριανταφύλλου ντραμς. Πέντε παιδιά που χειρίζονται πολύ καλά τα όργανά τους, και που γράφουν μόνοι τους τις μουσικές τους, ενίοτε δε και τους στίχους τους (το λέω τούτο, γιατί στα ονόματα των στιχουργών υπάρχουν και κάποια που δεν έχουν σχέση με τα μέλη του γκρουπ). 
Καινούρια ελληνικά συγκροτήματα: Γουρούνια Στο Διάστημα, Remain in Light, The Moon in June, Spinball, Low Noise Facebook Twitter
Γουρούνια στο Διάστημα
Οι φόρμες των τραγουδιών είναι γενικώς σκληρές, αλλά μ’ έναν τρόπο κάπως… έντεχνο (ας μην βγάζουν σπυριά οι ροκάδες, δεν υπάρχει λόγος, δεν εννοώ αυτό που εννοούν). Υπάρχουν αναφορές από το punk, όπως και το πιο σύγχρονο κιθαριστικό ροκ, όμως ο σχετικός ελληνικός ήχος τού δεύτερου μισού του ’80 και των nineties είναι εκείνος που κυριαρχεί (στις επιρροές). Γενικώς σπιντάτα πράγματα στηριγμένα σωστά από την μπάντα, που, όσο να ’ναι, παίζει πανικόβλητη. Αυτό έχει και τα υπέρ και τα κατά του. Στα υπέρ λογαριάζω, οπωσδήποτε, το πάθος, τη ρυθμική ένταση και τη δύναμη που βγάζουν τα κομμάτια, ενώ στα κατά το γεγονός πως πολλά από τα τραγούδια «μοιάζουν» μεταξύ τους. Κι εκεί αξίζει, νομίζω, να γίνει περισσότερη δουλειά. 
Από στιχουργικής πλευράς επίσης υπάρχουν τα… πάνω και τα κάτω. Τα Γουρούνια στο Διάστημα ενδιαφέρονται γι’ αυτά που συμβαίνουν γύρω τους/γύρω μας, και δεν αρέσκονται να τραγουδούν μόνο για… αγάπες και λουλούδια. Όμως, και ως γνωστόν, ο κοινωνικός στίχος θέλει δουλειά, ώστε να μην ακούγεται κοινότοπος και γραφικός. Το συγκρότημα το παλεύει, και ορισμένες φορές κατορθώνει ν’ αγγίξει το τέλειο (το τραγούδι «Παραπλάνηση» π.χ., που είναι έξοχο από κάθε άποψη), πράγμα που δείχνει πως υπάρχουν δυνατότητες και πως τούτο το γκρουπ ήρθε για να μείνει. 
«Πεταλούδες παζαρεύουν στα στενά την αντοχή μου/ Και τα μάτια τους χορεύουν γύρω από την ύπαρξή μου/ Το ταξίδι ξαναρχίζω μοιάζω ακόμα σαστισμένος/ Μα ο δρόμος θα το δείξει αν θα είμαι κερδισμένος…». 
Αυτά είναι λόγια… Έτσι σας θέλω… 

REMAIN IN LIGHT/ THE MOON IN JUNE

Dead Alaska/ Grey skies April skies [ARS NOCTURNA] 

Καινούρια ελληνικά συγκροτήματα: Γουρούνια Στο Διάστημα, Remain in Light, The Moon in June, Spinball, Low Noise Facebook Twitter
Split 45άρι με δύο καινούρια ελληνικά συγκροτήματα και δύο τραγούδια. Στην πρώτη πλευρά καταγράφονται οι Remain in Light και το “Dead Alaska” (μουσική, στίχοι: Γιώργος “Y” Παντελέων). Το συγκρότημα προέρχεται από τη Θεσσαλονίκη, υπάρχει από το 2010, έχοντας γράψει μέχρι στιγμής ένα 45άρι κι ένα άλμπουμ. Μετά από έξι χρόνια έχουν συμβεί διάφορες αλλαγές μελών και ως εκ τούτου από την αρχική line-up έχει διασωθεί μόνον ο Y. 
Σήμερα λοιπόν Remain in Light είναι οι εξής: Υ μπάσο, Elder K φωνή, Ghoul ντραμς, Dok κιθάρες και Constantine Lado synth bass. Οι δύο μπασίστες (και ο ντράμερ φυσικά) δημιουργούν την πολύ δυνατή ρυθμική βάση, πάνω στην οποία «πατάει» η μελωδία του “Dead Alaska” (μαζί με τη φωνή και την κιθάρα) και… κάπως έτσι προκύπτει ένα ωραίο τραγούδι, που μπορεί να διατρέχεται από ένα dark κλίμα, δίχως, πάντως, να παραπέμπει σώνει και καλά σε κάτι από τα eighties. Δεν λέω πως δεν υπάρχουν αναφορές, λέω πως το κιθαριστικό κομμάτι είναι σημερινό (και πολύ καλό), ενώ και η φωνή, που διατηρεί εν σπέρματι το σκοτεινό κλίμα εκείνης της εποχής, κινείται σε απλά… ποιητικά πλαίσια, δίχως να ξεπέφτει στην παρελθοντολαγνεία. Εν τέλει; Ένα άψογο τραγούδι, αποδεκτό απ’ όλους. Νταρκάδες ή μη… 

Αν το όνομα Remain in Light παραπέμπει εντελώς στους Talking Heads, το όνομα The Moon in June παραπέμπει εντελώς στην κομματάρα “Moon in June” των Soft Machine από το “Third” (μουσική, στίχοι: Robert Wyatt). Δεν το λέω για κακό αυτό, απεναντίας! Ποιοι είναι οι (The) Moon in June; 

Ο Νίκος Δρίβας κιθάρα, μπάσο και η Μαρίλυ Κιτσιώνα φωνή, πιάνο. Το ντουέτο μπορεί να είναι καινούριο, ο Νίκος Δρίβας όμως είναι γνωστός από τα late 80s-early 90s μέσω των Distorted Image, ενώ κάποιοι ίσως τον ξέρουν και ως συγγραφέα του βιβλίου «Release the Bats…/Η ιστορία της ελληνικής σκοτεινής εναλλακτικής σκηνής» [ARS NOCTURNA, Αθήνα 2012].

Καινούρια ελληνικά συγκροτήματα: Γουρούνια Στο Διάστημα, Remain in Light, The Moon in June, Spinball, Low Noise Facebook Twitter
Remain in Light

Το “Grey skies April skies” είναι το πρώτο τραγούδι του σχήματος κι αυτό που τους συστήνει σ’ ένα ευρύτερο κοινό. Η mid-tempo απλωμένη μελωδία, τα καθαρά-κρυστάλλινα φωνητικά τής Κιτσιώνα, που κρατούν από την παράδοση του ethereal-wave (Elizabeth Fraser και τα τοιαύτα) και βεβαίως όλη η ηχητική συνέπεια με την παράδοση του στυλ που υφαίνεται στο background, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για κάτι συνολικότερο στο μέλλον. Ίδωμεν… 

Καινούρια ελληνικά συγκροτήματα: Γουρούνια Στο Διάστημα, Remain in Light, The Moon in June, Spinball, Low Noise Facebook Twitter
The Moon in June

www.arsnocturna.gr

SPINBALL

Shadows [B-otherSide] 
Καινούρια ελληνικά συγκροτήματα: Γουρούνια Στο Διάστημα, Remain in Light, The Moon in June, Spinball, Low Noise Facebook Twitter
Τα κιθαριστικά riffs και συχνότερα ο τρόπος διαχείρισης των φωνητικών δίνουν μιαν αίσθηση που με παραπέμπει στους Who...

Ροκ μπάντα από την Αθήνα είναι οι Spinball, που υπάρχουν από το 2006 όπως διαβάζουμε στο bandcamp, έχοντας ηχογραφήσει έως τώρα δύο άλμπουμ. Το “Roger’s Fable” το 2011 και το “Shadows”, που τυπώθηκε πριν λίγο καιρό από την B-otherSide σε 250 αντίτυπα βινυλίου. 

Στους Spinball παίζουν σήμερα οι Νίκος Καρατζίδης φωνή, Παναγιώτης Τσεβρένης κιθάρες, Γιάννης Βρεττάκος μπάσο, Κωνσταντίνος Μαυραντζάς πλήκτρα και Παντελής Χανδρής ντραμς (σ’ ένα track ακούγεται στο μπάσο ο Βαγγέλης Οικονόμου) με τον ήχο τους να κινείται προς το σύγχρονο κιθαριστικό ροκ (τα πλήκτρα θέλω να πω δεν καθορίζουν τον ήχο του γκρουπ), αλλά και με κάποια… επικά στοιχεία να βγαίνουν προς τα έξω, που θα μπορούσα να τα χαρακτηρίσω με κάποιαν υπερβολή(;) –πώς να το πω;– ακόμη και progressive. Και για να γίνω ακόμη πιο συγκεκριμένος…

Τα κιθαριστικά riffs και συχνότερα ο τρόπος διαχείρισης των φωνητικών δίνουν μιαν αίσθηση που με παραπέμπει στους Who. Μου αρέσει αυτός ο ήχος, που δεν είναι prog ακριβώς, αλλά που διατηρεί αυτή τη μυρωδιά από τα μεγάλα γκρουπ της εποχής. 

Κομμάτια, ας πούμε, όπως το “Shadows” και το “I feel free” επιβεβαιώνουν εντός μου αυτή την διαδρομή – την διαδρομή εννοώ που ξεκινά εκεί κάπου στα τέλη του ’60, φθάνοντας σιγά-σιγά έως στις μέρες μας (στο stoner και τα υπόλοιπά του). 

Το ατού των Spinball, πέρα από τα παιξίματα που είναι πολύ πρώτα, είναι οι συνθέσεις, που ακούγονται στ’ αυτιά μου επεξεργασμένες και ψαγμένες – δηλαδή ολοκληρωμένες. Το γκρουπ έχει συναίσθηση (και γνώση) της ροκ ιστορίας (έχει ακούσματα εννοώ) και αυτήν ακριβώς τη συναίσθηση την διαπιστώνεις σε κάθε κομμάτι τους. Με άλλα λόγια δεν υπάρχει track, που ν’ ακούγεται αδιάφορο ή ξεκομμένο από τα υπόλοιπα. Όλα έχουν μιαν ενότητα, ένα στόχο, ένα σκοπό, με το προτελευταίο δραματικό “Absence” (που είναι instro) να σε απογειώνει και με το έσχατο “Time to go” να σε επαναφέρει άρδην σε σημερινές καταστάσεις (“Wake up my son/ someone has said/ your time has come/ please don’t be late. Wake up young man/ drive me away/ it’s time to run/ you cannot stay”). 

Θα το πούμε ξανά. Παλιά, στα χρόνια του ’80 και του ’90 για παράδειγμα, έκανες κρα για να βρεις συγκροτήματα με τόσο χωνεμένες και ευρύτατες αναφορές, που να έχουν ήχο δικό τους, να παίζουν άψογα τα όργανά τους, έχοντας και τις σωστές παραγωγές. Σήμερα σκάνε συχνότατα μπάντες από παντού (ελληνικές εννοώ), που στέκονται πολύ ψηλά. 

Τα παιδιά μαθαίνουν να παίζουν μουσική από τα σχολειά τους, ακούν τα πάντα (ή εν πάση περιπτώσει ό,τι περισσότερο μπορούν, καθότι υπάρχει ευκολία), έχουν ταλέντο και με το πέρασμα του χρόνου ξέρουν να φτιάξουν δίσκους που να στέκουν – και να στέκουν γερά. Βελτιώσεις πάντα μπορεί να γίνουν – και γίνονται. Αλλά όταν το επίπεδο είναι ήδη πολύ ψηλό, οι βελτιώσεις θα το κάνουν απλώς ψηλότερο. Και τούτο συμβαίνει και με τους Spinball. 

www.b-otherside.gr

LOW NOISE

Low Noise [Dia de Los Muertos/ B-otherSide] 

Καινούρια ελληνικά συγκροτήματα: Γουρούνια Στο Διάστημα, Remain in Light, The Moon in June, Spinball, Low Noise Facebook Twitter
Τελευταία βουτιά στο παρελθόν είναι αυτή που επιχείρησαν οι εταιρείες Dia de Los Muertos και B-otherSide, οι οποίες φέρνουν στο φως ηχογραφήσεις των Low Noise από το 1987...

Ανέκδοτες ηχογραφήσεις από την ιστορία του ελληνικού ροκ βγαίνουν… και πάντα θα βγαίνουν στην επιφάνεια. Κάτι που αφορά, βεβαίως, σε όλες τις δεκαετίες. Υπάρχει πολύ ηχογραφημένο υλικό (και είναι λογικό αυτό), οπότε πάντα θα έχουμε τον τρόπο ν’ ακούμε εγγραφές που δεν κυκλοφόρησαν στον καιρό τους – εγγραφές οι οποίες θα προσθέτουν κάθε φορά και από κάτι σε μιαν ιστορία, που δεν θα σταματήσει ποτέ να ανανεώνεται. Τελευταία βουτιά στο παρελθόν είναι αυτή που επιχείρησαν οι εταιρείες Dia de Los Muertos και B-otherSide, οι οποίες φέρνουν στο φως ηχογραφήσεις των Low Noise από το 1987. Το άλμπουμ τυπώθηκε σε 200 συνολικώς αντίτυπα και σε δύο διαφορετικού χρώματος βινύλια. Για πάμε όμως και στα πιο μέσα… 

Δεν ξέρω πόσοι θυμούνται τους Low Noise από τα eighties. Προσωπικά τους θυμάμαι και από τα live και από τα fanzines της εποχής (το Rollin Under για παράδειγμα), αλλά και από… ηχογραφήσεις. Ναι, οι Low Noise ακούγονταν στην κασέτα “Straight to Hellas”, που είχε κυκλοφορήσει από την Lazy Dog στις αρχές του ’89, διασκευάζοντας σκληρά και με έπαρση το “Love me two times” των Doors. Έκτοτε τους έχασα, αλλά να τώρα… τους ξαναβρίσκω μπροστά μου, και μάλιστα μέσα από τις στροφές ενός βινυλίου! Τίποτα, τελικά, δεν πάει χαμένο… 

Από το Rollin Under #17 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος ’89) αντιγράφω: 

«Γκρουπ, που έχοντας σαν βασικό πυρήνα τον Ιάκωβο Μανή, πέρασε από πάρα πολλές ανακατατάξεις και αλλαγές μελών. Εκτός από τον Ι. Μανή κιθάρα, φωνή (πρώην Cpt Neφos) στο σχήμα παίζουν και οι Στάθης Καλυβιώτης μπάσο (πρώην Ανυπόφορος) και Βασίλης Κασκαμπάς τύμπανα (πρώην Yeah). Όπως λένε και οι ίδιοι είναι μάλλον υβρίδιο των επιρροών τους παρά ένα γκρουπ αναβίωσης ή αναμετάδοσης συγκεκριμένων ρευμάτων, ενώ βασική τους επιδίωξη είναι να αναπτύξουν ένα προσωπικό ύφος μέσα από τις βασικές τους επιρροές, που είναι ο ήχος της δεκαετίας του ’60, το new wave, η νεοψυχεδέλεια και η ηλεκτρική μπαλάντα. Έχουν κάνει αρκετές εμφανίσεις (ανάμεσά τους και μια σαπόρτ στους Angst)».

Στις… εμφανίσεις ας σημειωθεί και μια τηλεοπτική παρουσία τους στην εκπομπή της ΕΤ1 «Μουσική Τομή (Rock στην Ελλάδα/ η άλλη άποψη)» το 1987 σε σκηνοθεσία Γιάννη Κασπίρη, εκεί όπου οι Low Noise λένε live το “Tonight” (lead track στο πρόσφατο άλμπουμ τους). 

Εκείνη λοιπόν την εποχή (1987) μέλη του συγκροτήματος ήταν οι Ιάκωβος Μανής φωνή, κιθάρα, Βάιος Ζηνωτούλης μπάσο και Γιάννης Τρυφερούλης ντραμς, με τον Γιώργο Δημητριάδη ν’ ακούγεται ως lead τραγουδιστής σε τρία tracks. Ο Γιώργος Δημητριάδης είναι ο γνωστός Γιώργος Δημητριάδης από τους Μικρούς Ήρωες και τους Απροσάρμοστους, ενώ τους Ζηνωτούλη και Τρυφερούλη τους έχω κατά νου, τα πιο πρόσφατα χρόνια, με τους Dr.Atomik.

Τι παίζουν οι Low Noise; Λένε πως ξεκίνησαν σαν νιουγουεβάδες (δεν τους θυμάμαι σ’ αυτή τη φάση τους), όμως εδώ στο LP-συμπαραγωγή είναι γκαραζέρηδες. Ακολούθησαν και αυτοί θέλω να πω την πορεία των Villa 21, που μέσα σε λίγα χρόνια είχαν αλλάξει εντελώς τον ήχο τους. Λογικό-ξελογικό έτσι συνέβη. 

Στο πρώτο μισό των eighties κουμάντο στις επιρροές –χοντρικώς– έκαναν τα βρετανικά new-wave, dark και τα λοιπά συγκροτήματα (αφήνω το punk κατά μέρος), ενώ στο δεύτερο μισό τη σκυτάλη είχαν πάρει τα αμερικάνικα της «ερήμου», της «αναβίωσης», όπως και τα αυστραλέζικα ανάλογα (και τα σουηδικά από κοντά κ.ο.κ.). Εντάξει, υπήρχαν και κάποια γκρουπ που ήταν από την αρχή αμερικανόθρεφτα, όπως οι Last Drive για παράδειγμα, ή άλλα που συνέχισαν στο νιουγουεβάδικο στυλ, όπως οι South of No North. 

Αυτή η μεταβολή, πάντως, που ήταν 180 μοιρών σε όσους συνέβη, αφορά και στους Low Noise. Το γκρουπ παίζει ωραία, δυνατά και καθαρά, και κομμάτια όπως το “Tonight”, το πιο... λυσεργικό “Night escape”, το γρήγορο και βαρύ “Burn”, το αυθάδες “Out of the door” ή και το “Lonely driver” θα μπορούσε άνετα να συναγωνίζονταν –όπως και το έπρατταν– τα καλύτερα των Last Drive της ίδιας εποχής ή των Melting Ashes. 

Το άλμπουμ αυτό πέραν του γεγονότος ότι είναι «μια χαρά» και στέκει και σήμερα με την πρέπουσα ροκ άνεση, έρχεται να συμπληρώσει ένα χαμένο κομμάτι τού παζλ του ελληνικού garage-punk του ’80 και απ’ αυτήν την άποψη είναι διπλά καλοδεχούμενο. 

Info:
Όλα οι κυκλοφορίες διανέμονται από την B-otherSide Records
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ