O Λεωνίδας Καβάκος, σε ένα ρεσιτάλ δεξιοτεχνίας, θα ερμηνεύσει όλες τις σονάτες για βιολί του Μπετόβεν σ’ έναν κύκλο τριών συναυλιών, ο οποίος άνοιξε την 11η Φεβρουαρίου. Οι δέκα σονάτες αποτελούν απόλυτα πρωτότυπα έργα τέχνης κι έχουν αφήσει ανεξίτηλα τα σημάδια σε πλήθος συνθετών κι ερμηνευτών. Ο Μπετόβεν έγραψε τις σονάτες σε σχετικά μεγάλη κι επομένως ώριμη ηλικία, σε μια μεταμορφωτική περίοδο της ζωής του, που αποτυπώνεται ξεκάθαρα στο έργο - η γραφή αποπνέει αυτοπεποίθηση κι επίγνωση της πρωτοτυπίας της. Και ήταν όντως προκλητικά καινοτόμες αυτές οι σονάτες, βασισμένες σε μια νέα παλέτα χρωμάτων κι εκφράσεων και σε μια νέα ποίηση, με φρέσκες ισορροπίες και δεξιοτεχνικές απαιτήσεις. Οι πρώτες παρουσιάσεις τους συνάντησαν αντιδράσεις από το κοινό και τους κριτικούς, όπως καθετί καινοτόμο που διαταράσσει συμφωνημένα πρότυπα. Μέσα από το έργο αυτό παρατηρούμε τις μεταμορφώσεις του Μπετόβεν στη δεκαπενταετία που συνέθεσε τις σονάτες, κυρίως ως προς τη χρήση του βιολιού. Στις πρώτες σονάτες το βιολί είναι συνοδευτικό του πιάνου, στις τελευταίες όμως θα γίνει το κέντρο της μουσικής του.
Ο Λεωνίδας Καβάκος, βιολονίστας, μαέστρος και κορυφαίος δεξιοτέχνης, ακολουθεί διεθνή καριέρα ήδη από την εφηβεία του. Οι μεγάλες ορχήστρες, οι σημαντικοί μαέστροι, οι σπουδαίοι ερμηνευτές, οι σημαντικότερες αίθουσες του κόσμου αποτελούν το φυσικό περιβάλλον του καλλιτέχνη. Τον Απρίλιο, ανάμεσα στις συναυλίες με τις σονάτες του Μπετόβεν στο Μέγαρο Μουσικής, ο Καβάκος θα είναι ο σολίστ στην παγκόσμια πρώτη του Κοντσέρτου για βιολί του Οσβάλντο Γκολιγιόφ, με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου.
Στο πιάνο θα τον συνοδεύει ο Ιταλός Ενρίκο Πάτσε, συνεργάτης του Καβάκου από το 2006 σε ρεσιτάλ σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
σχόλια