Μανώλης Αγγελόπουλος: Η μεγάλη φωνή που γεννήθηκε μέσα σ' έναν τσιγγάνικο καταυλισμό

Μανώλης Αγγελόπουλος: Η μεγάλη φωνή που γεννήθηκε μέσα σ' έναν τσιγγάνικο καταυλισμό Facebook Twitter
Δεν είχε ρίζες ο Μανώλης Αγγελόπουλος, ήταν μικρός ακόμα όταν έφυγε με την οικογένειά του από την Καβάλα για να πάει στον Αγ. Αθανάσιο Δράμας και λίγο αργότερα σε καταυλισμό στο Ηράκλειο της Κρήτης
0

Μία από τις πιο μεγάλες φωνές που ακούστηκαν ποτέ, τόσο μεγάλη που ορισμένοι τη συγκρίνουν με αυτή του Στέλιου Καζαντζίδη, ήταν η φωνή του Μανώλη Αγγελόπουλου. Ακόμη και σήμερα οι Αθίγγανοι σε όλη την Ελλάδα αποτίουν φόρο τιμής στον μεγάλο Μανώλη της φυλής τους.

Γεννήθηκε στην Καβάλα στις 8 Απριλίου του 1939. Οι γονείς του Ηλιακός Αγγελόπουλος και Ερασμία, ήταν Αθίγγανοι μικροπωλητές. Ο πατέρας του είχε αγάπη στη μουσική, έπαιζε μπουζούκι και κιθάρα. Ο Μανώλης είχε και έναν αδερφό μικρότερο. Τον Λεύτερη. Δεν είχε ρίζες ο Μανώλης Αγγελόπουλος, ήταν μικρός ακόμα όταν έφυγε με την οικογένειά του από την Καβάλα για να πάει στον Αγ. Αθανάσιο Δράμας και λίγο αργότερα σε καταυλισμό στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Εκεί έμεινε μέχρι την πρώιμη εφηβεία του, τότε δηλαδή που έχασε τον πατέρα του. Η απώλεια οδήγησε την υπόλοιπη οικογένεια στην Αθήνα και πιο συγκεκριμένα, στα κάτω Πετράλωνα.

Στις αρχές του 1958 ήρθε η πρώτη μεγάλη επιτυχία. Ήταν το τραγούδι του Στράτου Ατταλίδη «Μαγκάλα», που ξεπέρασε τις 100.000 πωλήσεις και αποτέλεσε το αντίπαλον δέος της «Μαντουμπάλας» του Στέλιου Καζαντζίδη.

Ήταν ο άντρας του σπιτιού πια και ο άγραφος νόμος έλεγε ότι πρέπει να εργαστεί για να ζήσει την οικογένειά του. Έκανε πολλές δουλειές εκείνη την εποχή. Από πωλητής χαλιών, λουστράκος στον Πειραιά, γκαρσόν σε καφέ, σιδεράς.

Το πάθος του όμως με τη μουσική, τον οδηγούσε στα νυχτερινά κέντρα της Αγίας Βαρβάρας και τον Πετραλώνων για να ακούσει και να σιγοτραγουδήσει τις επιτυχίες της εποχής.

Ο άνθρωπος που «οσμίστηκε» αμέσως το ταλέντο του ήταν ξάδελφός του και μουσικός στην ορχήστρα του Στέλιου Καζαντζίδη. Ο Ανέστος Αθανασίου, δεξιοτέχνης του μπουζουκιού. O δεύτερος ήταν o λαϊκός συνθέτης Θεόδωρος Δερβενιώτης.

Έτσι, στα τέλη του 1956 άρχισε τις εμφανίσεις σε λαϊκό κέντρο του Χαϊδαρίου, δίπλα στον Στράτο Παγιουμτζή και τη Σωτηρία Μπέλλου, ενώ ηχογράφησε και το πρώτο του δισκάκι με το τραγούδι του Τόλη Εσδρά «Τρέξε στα τσαντίρια μάνα».

Στις αρχές του 1958 ήλθε η πρώτη μεγάλη επιτυχία, που του άνοιξε τον δρόμο προς την κορυφή. Ήταν το τραγούδι του Στράτου Ατταλίδη «Μαγκάλα», που ξεπέρασε τις 100.000 πωλήσεις και αποτέλεσε το αντίπαλο δέος της «Μαντουμπάλας» του Στέλιου Καζαντζίδη.

Συνεργάστηκε με πολλούς σύνθετες όπως Aθανασίου, Καραπατάκη, Καλδάρα, Ατταλίδη, Μπακάλη, Καρανικόλα, Δερβενιώτη, Αργύρη Βαμβακάρη, Μητσάκη Χιώτη, Τσιτσάνη, με στιχουργούς όπως Παπαγιαννοπούλου, Κολοκοτρώνη, Δαλέζιο, Βίρβο, Σοφό κ.ά.

Μανώλης Αγγελόπουλος: Η μεγάλη φωνή που γεννήθηκε μέσα σ' έναν τσιγγάνικο καταυλισμό Facebook Twitter
Στο γάμο του με την Αννούλα Βασιλείου

Γνωρίστηκε και ερωτεύτηκε την Αννούλα Βασιλείου, στη δισκογραφική της Columbia όπου έκανε δοκιμαστικά για να γίνει τραγουδίστρια. Παντρεύτηκαν και άρχισαν να δουλεύουν μαζί στα νυχτερινά κέντρα. Ο κόσμος τους λάτρευε. Απέκτησαν τρία παιδιά, τον Ηλία, τη Μαρία και το Στάθη.

Μερικά από τα πιο σημαντικά τραγούδια του Μανώλη Αγγελόπουλου είναι:

 

«Τα μαύρα μάτια σου» (Αγγελόπουλος/Μπιζάνη)

«Όσο αξίζεις εσύ» (Καλδάρας)

«Φαρίντα» (Τσιτσάνης)

«Μαγκάλα» (Ατταλίδης/Βασιλειάδης)

«Φεγγάρι χλωμό» (Μπιθικώτσης/Γκούτης)

«Έφυγε κι ακόμα πάει» (Πετσάς)

«Μη με ξεχνάς» (Δερβενιώτης/Βίρβος)

«Τσιγγάνας Γάλα» (Καμπουρίδης/Σπυρόπουλος)

 

«Ρίχτε στο γυαλί φαρμάκι» (Καλδάρας/Παπαγιαννοπούλου)

«Μουσταφάς» (Δερβενιώτης/Βίρβος)

«Η μάνα η Γκρέκα» (Μηλιός/Μαλκώτσης)

«Όταν χορεύεις μάτια μου» (Χρ. Νικολόπουλος/Χαψιάδης)

 

Μανώλης Αγγελόπουλος - Ειν' ευτυχής ο άνθρωπος, 1983 Λυκαβηττός

Το καλοκαίρι του 1983 έδωσε δύο συναυλίες του στο Θέατρο του Λυκαβηττού. Εκεί ο Μανώλης Αγγελόπουλος γνώρισε τις δύο όψεις της δημοσιότητας. Από τη μία καταχειροκροτήθηκε από το κατάμεστο θέατρο και από την άλλη δέχθηκε ρατσιστικές επιθέσεις από την ελίτ της εποχής.

Πέθανε στις 2 Απριλίου 1989 σε νοσοκομείο του Λονδίνου, μία εβδομάδα προτού συμπληρώσει τα πενήντα του χρόνια, εξαιτίας επιπλοκών από εγχείρηση καρδιάς (τριπλό μπάι-πας), στην οποία είχε υποβληθεί στις 14 Ιανουαρίου του 1989.

Πηγές: Sansimera, wikipedia, pathfinder

Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε στο LIFO.gr το 2015 από την Α. Κολοβού. © LIFO 2015

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT
Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Μουσική / Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Το άλμπουμ του ανερχόμενου παραγωγού από τη Θεσσαλονίκη, που προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον, φέρνει έναν νέο, πιο προσωπικό ήχο στη σκηνή της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής, που δεν προορίζεται απαραίτητα για τα clubs.
M. HULOT