Mαριέττα Φαφούτη: η χαρά της ζωής.

Mαριέττα Φαφούτη: η χαρά της ζωής. Facebook Twitter
0

Ανετη, ανεπιτήδευτη, υπέροχη, ταλαντούχα και πάντα πρόθυμη να μιλήσει, να τραγουδήσει, να μοιραστεί στιγμές και αναμνήσεις. Την Παρασκευή η Μαριέττα Φαφούτη παίζει στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής. Παρουσιάζει μια παράσταση που έχει τίτλο "Become the sun". Το project την έχει συνεπάρει τόσο που τις τελευταίες μέρες τραβά κι επεξεργάζεται φωτογραφίες σε κήπους και γκαζόν.

Της ζητήσαμε να τις μοιραστεί μαζί μας. Κι εκείνη μαζί με τις φωτογραφίες μας έστειλε και 10+1 υπέροχες ιστορίες που μαρτυρούν πώς γράφτηκαν μερικά από τα πιο γνωστά της τραγούδια.

Πριν τα ακούσουμε στο Μέγαρο ας μάθουμε πώς δημιουργήθηκαν:

1. "Hum"

"Το τραγούδι από το οποίο ξεκίνησαν όλα. Το ανέβασα στο myspace για πλάκα, με τη φωνή μου για οδηγό, και ξαφνικά από το πουθενά ο Νίκος Αγγλούπας και η Inner Ear Records μου κάνουν πρόταση να βγάλουμε δίσκο. Και να σου το "Try a little romance". Το στενάχωρο βέβαια είναι πως το τραγούδι δεν συμπεριλήφθηκε τελικά στο δίσκο, συμπεριλήφθηκε ωστόσο στη συλλογή του Δημήτρη Παπασπυρόπουλου "Long missed heroes". Έχει μία από τις πιο ξεχωριστές θέσεις στην καρδιά μου".

2. "The girl who loved the rain"

"Είναι μια μέρα σαν όλες τις άλλες. Είμαι στο σαλόνι και μπροστά μου έχω τα πλήκτρα. Δίπλα μου ο ξάδερφός μου ο Θωμάς ψάχνει για σπίτι και λίγο πιο μέσα οι αδερφές μου με τέντα την τηλεόραση. Ακουμπάω τα χέρια μου στο πιάνο και κατά λάθος πατάω σι ύφεση και σολ. Και εκείνη τη στιγμή γίνεται ένα κλικ μέσα μου και σχεδόν σαν υπνωτισμένη γράφω σερί ολόκληρο το τραγούδι. Επίσης, στο The girl who loved the rain η κορύφωση στο 2:28 οφείλεται σε ένα σφάλμα. Κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης έπαιξα λάθος συγχορδιές, τις άκουσε ο παραγωγός μου Νίκος Αγγλούπας και μου είπε πως ακούγονται πολύ καλύτερα από τις original. Ευτυχώς".

3. "A true romance"

"Το αρχικό όνομα του συγκεκριμένου τραγουδιού ήταν Stefi2. Η Στέφη ήταν η λατρεμένη μαθήτριά μου στο πιάνο και την αρμονία και κάθε φορά που της έβαζα γραπτές ασκήσεις καθόμουν στο πιάνο και έπαιζα ό,τι μου κατέβαινε στο μυαλό για να περάσει η ώρα. Είχα γράψει ένα σωρό τραγούδια σε εκείνο το πιάνο. Και το "A true romance" ήταν το πρώτο που δισκογραφήθηκε".

4. "My beautiful girl"

"Αυτό το τραγούδι το έγραψα για τη γιαγιάκα μου. Με έλεγε πάντα "ομορφούλα μου". Τις τελευταίες μέρες πριν πεθάνει δεν αναγνώριζε κανένα. Όταν πήγα να τη δω στο νοσοκομείο δεν είχε πια επαφή με όσα συνέβαιναν γύρω της. Πήγα κοντά της να τη φιλήσω. Μου έπιασε το χέρι και μου είπε μόνο δυο λέξεις. "Ομορφούλα μου"."

5. "Don't stop"

"Πρόκειτα για το single του πρώτου δίσκου. Σε αντίθεση με όλους τους άλλους, δεν το πίστευα καθόλου για promo song. Ευτυχώς άφησα την τελική απόφαση στους άλλους. Επίσης στο video clip είχαμε πεθάνει όλοι στο κρύο. Α, και η ντυμένη νύφη είναι η Νάνσυ, η μικρή μου αδερφή. Και τη σκηνοθεσία έχει κάνει η μεσαία αδερφή, η Κλαίρη".

6. "Kookoobadi"

"Το τραγούδι γεννήθηκε μια μέρα καθώς έπαιζα πιάνο και άρχισα να τραγουδάω το μέρος που λέει "kookoobadi". Δεν υπήρχε ούτε το πρώτο μέρος ούτε τα επόμενα, αλλά μου 'χε κάνει κλικ σαν λέξη. Μια μέρα, μετά την πρόβα, μου λένε τα παιδιά από τη μπάντα ότι έχουν βαρεθεί να παίζουν τα ίδια και θέλουν ένα νέο κομμάτι. Τους λέω ψέμματα ότι έχω φτιάξει καινούριο και θα το παίζαμε στην επόμενη πρόβα. Στο μεταξύ ξεχνάω το ψέμμα που είπα. Στην επόμενη πρόβα 2 ώρες πριν φύγω για το στούντιο θυμάμαι το ψέμμα και με πιάνει πανικός. Πάω κάτω στο πιάνο, αρχίζω να παίζω εκείνο το "kookoobadi" που μου είχε κάνει κλικ και ξεπετάω όπως να 'ναι τα υπόλοιπα μέρη σκεφτόμενη ότι "Εντάξει θα το ακούσουν, δεν θα τους αρέσει, αλλά εγώ τουλάχιστον θα τους έχω φέρει νέο κομμάτι". Εκείνη τη μέρα στην πρόβα μείναμε όλοι εκστασιασμένοι".

7. Πάλι "Kookoobadi"

"Όταν είχαμε ηχογραφήσει του kookoobadi δεν είχε καθόλου disco στοιχεία. Μια μέρα με παίρνει ο παραγωγός μου, ο Θοδωρής Ζευκιλής και μου λέει: "Σου πείραξα λίγο το κομμάτι, αλλά μη φρικάρεις. To αλλάζουμε αν θες". Το ακούω και μου χει βάλει τα βιολιά, τις κουρτίνες και όλα τα ντίσκο στοιχεία και πράγματι μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι. Τον παίρνω και του λέω: "Δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μία στο εκατομμύριο να βγει έτσι το κομμάτι"".

8. "Lalala"

"Το Lalala το έγραψα στο δαχτυλίδι της Κηφισίας όσο έψαχνα ταξί. Έκανα μία ολόκληρη ώρα να βρω αλλά άξιζε τον κόπο".

9. "Morricone"

"Το συγκεκριμένο τραγούδι το έγραψα στο σουβλατζίδικο "Το Πιθάρι", όσο περίμενα να μου φτιάξουν το σουβλάκι μου. Στο βάθος από την ηχογράφηση ακούγεται πεντακάθαρα ο μπαλντάς που κόβει τα μπριζολάκια".

10. "Galaxy D"

"Πρόκειται για ένα τραγούδι το οποίο έγραψα κατά τη διαδρομή από την Καλλιρόης στο Χολαργό. Το Galaxy D είναι το κωδικό όνομα για το Γαλαξίδι".

Και ένα ακόμα: "June 2"

"Το πιο πιο πιο αγαπημένο μου τραγούδι από κάθε άλλο. Το έγραψα σε κατάσταση άπειρου έρωτα, αγάπης και συγκίνησης για τον αγαπημένο μου. 2 Ιουνίου είναι η μέρα που γεννήθηκε".

*****

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ