«Αν μου έδιναν χρήματα, θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό»: Η μυστηριώδης frontwoman των The Dandelion μιλά στο LIFO.gr

«Αν μου έδιναν χρήματα, θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό»: Η μυστηριώδης frontwoman των The Dandelion μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Τον περασμένο χρόνο οι The Dandelion έπαιξαν στην Αυστραλία μαζί με συγκροτήματα όπως οι Brian Jonestown Massacre, Kikagaku Mayo και King Gizzard & the Lizard Wizard.
0

«Είναι ευλογία να παίζουμε μουσική σχεδόν κάθε νύχτα για έναν ολόκληρο μήνα σε τόσες διαφορετικές χώρες» μας εκμυστηρεύεται η Νάταλι Ντε Σίλβερ, ηγέτιδα των The Dandelion, του αυστραλέζικου ψυχεδελικού συγκροτήματος που εφορμά για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Οι The Dandelion έρχονται και στην Ελλάδα όπου θα δώσουν συναυλίες σε Θεσσαλονίκη (10/04), Άρτα (11/04) και Αθήνα (12/04).


Η Nάταλι Ντε Σίλβερ, που υπογράφει όλες τις συνθέσεις του σχήματος, φαίνεται ενθουσιασμένη από τη νέα πρόκληση και απαντά θετικά όταν την ρωτήσαμε αν θα την ενδιέφερε να ζήσει και να δουλέψει στην Ευρώπη.

Πώς θα επηρεάσει η περιοδεία το συγκρότημα; «Πρέπει να περιμένουμε για να δούμε», μας λέει. «Αλλά κάθε περιπέτεια, σύμφωνα με την εμπειρία μου, αξίζει τον κόπο» συμπληρώνει.

Αν μου έδιναν χρήματα για να ηχογραφήσω σε ένα όμορφο στούντιο με έναν επαρκή παραγωγό θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό που θα μπορούσε να πουλήσει και θα συνέχιζε να πουλάει, δεν θα εξαντλούταν σε μια νύχτα, αλλά είναι τυφλοί και ανόητοι και δεν μπορούν να διακρίνουν ή να αρπάξουν την ευκαιρία.


Μέχρι όμως οι The Dandelion να πραγματοποιήσουν την πρώτη τους ευρωπαϊκή τουρνέ χρειάστηκαν αρκετά χρόνια δράσης, τρεις δισκογραφικές δουλειές, η τελευταία εκ των οποίων κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες από την ελληνική Blackspin Records, αρκετές ζωντανές εμφανίσεις, έφθασαν να ανοίξουν μέχρι και τους Brian Jonestown Massacre και μια αλλαγή στα ηνία του σχήματος.


Το 2014, στην ηγεσία του συγκροτήματος αναδύθηκε η Νάταλι Ντε Σίλβερ.


Η Νάταλι Ντε Σίλβερ και οι The Dandelion

«Αν μου έδιναν χρήματα, θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό»: Η μυστηριώδης frontwoman των The Dandelion μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Οι The Dandelion στη σκηνή. Στην Ελλάδα θα δώσουν συναυλίες σε Θεσσαλονίκη (10/04), Άρτα (11/04) και Αθήνα (12/04).

Η μουσικός από την Αυστραλία αναφέρει πως «περίμενε για πολλά χρόνια στη σκιά» και πως χρειάστηκε «κουράγιο μέχρι να βγει στο φως», όταν την ρωτήσαμε πώς εμφανίστηκε στο προσκήνιο.


«Εμφανίστηκα και είπα "εδώ είμαι και έχω μια δουλειά να κάνω, ποιος είναι μαζί μου;"» προσθέτει συμπληρώνοντας πως νιώθει πιο χαρούμενη από ποτέ εδώ και αρκετό καιρό.


— Τελικά, τι χρειάζεται για να ηγηθεί κάποιος ενός συγκροτήματος, ειδικά όταν έρχεται στη θέση του αρχικού επικεφαλής του; Έχει ειπωθεί πως λάβατε ακόμα και ένα hate mail από έναν οπαδό του Ντάνιελ Πόουτερ.

Πρέπει να μπορείς να γράψεις κάποια αξιοπρεπή κομμάτια αν θες οι άλλοι να ενδιαφερθούν γι' αυτό που κάνεις, να μπορείς να ενορχηστρώνεις αλλά και να ενθαρρύνεις τους μουσικούς να παίζουν αυτό που χρειάζεται.


Νομίζω πως η καλύτερη προσέγγιση είναι να είσαι ένας «ευγενής δικτάτορας». Είμαι τυχερή. Έχω μια σπουδαία μπάντα η οποία με βοηθάει να υλοποιώ το όραμά μου.


Το hate mail που έλαβα ήταν από ανθρώπους που δεν ήξεραν τίποτα για εμένα ή τον Ντάνιελ. Σε πολλούς δεν αρέσει η αλλαγή γιατί η μουσική του Ντάνιελ είναι ακόμα εδώ. Σε όσους δεν αρέσω πρέπει να το πάρουν απόφαση γιατί θα εξακολουθώ, όπως και να έχει, να κάνω δίσκους.


— Ποιες είναι οι μεγαλύτερες διαφορές στον ήχο της μπάντας πριν και μετά την αλλαγή ηγεσίας;

Για να είμαι ειλικρινής αισθάνομαι πως συνεχίζω αυτό που έκανε [ο Πόουτερ] προσθέτοντας μια απαλότερη χροιά στα φωνητικά και φτιάχνοντας περισσότερο πολύπλοκες δομές κομματιών. Όλα θα γίνουν πολύ πιο ξεκάθαρα στο μέλλον.


Ηχογραφώντας σε 8-track - Οι δίσκοι των The Dandelion

«Αν μου έδιναν χρήματα, θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό»: Η μυστηριώδης frontwoman των The Dandelion μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
«Ο νέος δίσκος των Dandelion είναι ένα εθιστικό psych-pop concept όπου το μουσικό και συνθετικό ταλέντο της Νάταλι ξεδιπλώνεται από το πρώτο έως και το τελευταίο τραγούδι του. Είναι μεγάλη η ικανοποίηση από το αποτέλεσμα και χαίρομαι ιδιαίτερα τόσο ως ακροατής όσο και για την κυκλοφορία του δίσκου με την υπογραφή της Blackspin Records», δήλωσε στο LIFO.gr εκ μέρους της ελληνικής δισκογραφικής ο κ. Κώστας Χατζηελευθερίου.

Στις αρχές του Απριλίου, κυκλοφόρησε ο νέος δίσκος της μπάντας, με τίτλο Old Habits & New Ways of The Dandelion. «Για μένα είναι απλά ένα διαφορετικό κεφάλαιο στη ζωή μου. Χρησιμοποιώ όργανα στα οποία έχω επάρκεια και υπάρχουν αρκετές ομοιότητες στον ήχο σε σχέση με προηγούμενες δουλειές».


«Ήμουν σε παράξενη και χαοτική κατάσταση κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων έτσι το αίσθημα που υποβόσκει είναι σκοτεινό αλλά πάντα με μια ματιά στο φως», εξομολογείται η Αυστραλή μουσικός.


— Ο δίσκος σας «Seeds Flowers and Magical Powers of The Dandelion» ηχογραφήθηκε 8-track. Δεν θα ήταν ευκολότερο να ηχογραφήσετε ψηφιακά;

Έχω εμπειρία στη χρήση του μέσου, είναι εύκολο και βολικό για μένα. Δεν είμαι ενάντια στα ψηφιακά μέσα απλά, προς το παρόν, δεν μπορώ να υποστηρίξω οικονομικά μια τέτοια αναβάθμιση. Και ο νέος δίσκος ηχογραφήθηκε σε 8-track.


Αν κάποιος θέλει να χρηματοδοτήσει ηχογράφηση σε ένα περισσότερο σύγχρονο ή πιο εξεζητημένο στούντιο τότε σίγουρα θα φτιάξω κάτι θεαματικό. Αλλά ως τότε θα χρησιμοποιώ ό,τι χρειάζεται για να φτιάχνω δίσκους. Θέλω να παράγω μουσική ανεξάρτητα από τον διαθέσιμο εξοπλισμό.


— Πώς εξηγείτε το ότι οι δίσκοι σας σημειώνουν υψηλότερες πωλήσεις στην Ευρώπη;

Φαντάζομαι πως έχει να κάνει με το ότι ευρωπαϊκά labels κυκλοφορούν τη μουσική μας. Πέρα από έναν μικρό αριθμό ανθρώπων, οι δισκογραφικές και τα ραδιόφωνα στην Αυστραλία δεν φαίνεται να μας λαμβάνουν υπόψη. Ούτε εδώ περιοδεύουμε συχνά. Αλλά η μουσική βιομηχανία φέρεται ως επί το πλείστον ανόητα καθώς επενδύει σε σχήματα που αντιγράφουν ό, τι είναι διάσημο σε ΗΠΑ και Βρετανία.


Αν μου έδιναν χρήματα για να ηχογραφήσω σε ένα όμορφο στούντιο με έναν επαρκή παραγωγό θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό που θα μπορούσε να πουλήσει και θα συνέχιζε να πουλάει, δεν θα εξαντλούταν σε μια νύχτα, αλλά είναι τυφλοί και ανόητοι και δεν μπορούν να διακρίνουν ή να αρπάξουν την ευκαιρία.


Η Ευρώπη φαίνεται να διακρίνει την αξία σε αυτό που κάνω και γι' αυτό θεωρώ τιμή μου αυτή την πρόσκληση.


Η παράλληλη σόλο πορεία και η σύνθεση της μουσικής

«Αν μου έδιναν χρήματα, θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό»: Η μυστηριώδης frontwoman των The Dandelion μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
Η Νάταλι ντε Σίλβερ σε συναυλία του συγκροτήματος.

«Πάντα θεωρούσα τον εαυτό μου σόλο καλλιτέχνιδα, αλλά απολαμβάνω να παίζω μουσική με άλλα άτομα», μας λέει η Νάταλι ντε Σιλβερ όταν τη ρωτάμε για τις σόλο εμφανίσεις της ξεκαθαρίζοντας πως αυτές δεν εναντιώνονται στους The Dandelion.


— Δουλεύετε επίσης πάνω σε έναν σόλο δίσκο;

Ναι, γράφω πολλά κομμάτια.


— Πώς γράφετε μουσική;

Είτε στην κιθάρα είτε στα πλήκτρα. Και μερικές φορές ηχογραφώ τον εαυτό όταν παίζω τύμπανα και γράφω το κομμάτι πάνω στο μπιτ. Στη συνέχεια προσθέτω τα άλλα όργανα στο κομμάτι ώστε να το ολοκληρώσω.


— Παλιότερα είχατε δηλώσει: «νομίζω ότι τα καλύτερα κομμάτια έρχονται όταν δεν σκέφτεσαι πολύ το τελικό αποτέλεσμα αλλά όταν εξασφαλίζεις πως κάθε μέρος τους μετράει». Μπορείτε να γίνετε περισσότερο σαφής;

Εκτιμώ πως είναι σημαντικότερο να επικεντρώνεσαι στη διάταξη του κομματιού και να εξασφαλίζεις πως το κάθε μέρος του συμπληρώνει το άλλο, από το να επιδιώκεις ένα κομμάτι να ηχεί με συγκεκριμένο τρόπο ή να κατατάσσεται σε κάποιο είδος.


Όταν γράφω δεν λέω «θέλω να ακούγεται ψυχεδελικό». Έχω τη μελωδία και το μπιτ και αναρωτιέμαι πώς μπορώ να το κάνω καλύτερο και ποιος ήχος συμπληρώνει το κάθε μέρος του κομματιού.


Στους δίσκους μου σπάνια αποδίδεται αυτό που έχω στο μυαλό μου αλλά βελτιώνομαι και ο επόμενος δίσκος θα το αποδείξει.


Το ομότιτλο κομμάτι από το Old Habits & New Ways είναι ένα ιδανικό παράδειγμα αυτής της διαδικασίας. Ηχογράφησα ένα ασυνήθιστο μπιτ και το κομμάτι αναπτύχθηκε μόνο του, δεν είχα πρόθεση να ακούγεται όπως τελικά ηχεί.


Έτσι δημιουργούνται τα μαγικά ξόρκια, η πρόθεση να δημιουργήσεις κάτι ισχυρό χρειάζεται να είναι παρούσα, αλλά το αποτέλεσμα είναι πάντα μυστήριο.


Η δεκαετία του 1960 και ο μύθος της

«Αν μου έδιναν χρήματα, θα έφτιαχνα κάτι μοναδικό»: Η μυστηριώδης frontwoman των The Dandelion μιλά στο LIFO.gr Facebook Twitter
«Εκτιμώ πως είναι σημαντικότερο να επικεντρώνεσαι στη διάταξη του κομματιού και να εξασφαλίζεις πως το κάθε μέρος του συμπληρώνει το άλλο, από το να επιδιώκεις ένα κομμάτι να ηχεί με συγκεκριμένο τρόπο ή να κατατάσσεται σε κάποιο είδος», δήλωσε στο LIFO.gr η Αυστραλή μουσικός.

«Δεν έχω επαφή με τάσεις και μπάντες καθώς περνάω αρκετό χρόνο συλλέγοντας δίσκους από τη δεκαετία του 1960. Δεν έχω παρατηρήσει κάτι τέτοιο» μας λέει η Νάταλι Ντε Σίλβερ όταν την καλέσαμε να σχολιάσει τα νέα συγκροτήματα και τις αναφορές τους στο γκαράζ και την ψυχεδέλεια των σίξτις.


Ξεκαθαρίζει ωστόσο πως τρέφει σεβασμό για οποιονδήποτε φτιάχνει καλή μουσική και τέχνη ανεξάρτητα από το είδος και την εποχή.


— Πέρα από τη μουσική, σε πολλές πτυχές της καθημερινότητας, οι πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες παραμένον παρούσες. Γιατί οι δυτικές κοινωνίες δυσκολεύονται τόσο πολύ να ξεπεράσουν το '50 και το '60;

Φαίνεται πως κατά τις δεκαετίες αυτές η δυτική ποπ κουλτούρα άγγιξε την ακμή της και έκτοτε επιδεινώνεται και φθηναίνει. Ευτυχώς το underground εξακολουθεί να παράγει σπουδαία τέχνη, μουσική και μόδα που το mainstream θα εντοπίζει και θα αναπαράγει σε μια πιο νερωμένη μορφή.


— Στο παρελθόν είχατε πει πως είστε σε έναν βαθμό οπαδός της νοσταλγίας. Τι νοσταλγείτε; Πολλοί υποστηρίζουν πως ειδικά η δεκαετία του 1960 έχει εξιδανικευτεί. Είναι τελικά η νοσταλγία ένας παραμορφωτικός φακός;

Από παιδί ήθελα να γίνω αρχαιολόγος αλλά δεν το σπούδασα. Όταν άρχισα να ενδιαφέρομαι για τη μουσική την προσέγγισα όπως ένας αρχαιολόγος ερευνά το παρελθόν, ανιχνεύει την εξέλιξη και ψάχνει για το Άγιο Δισκοπότηρο.

Ποτέ δεν πίστεψα πως το '60 ήταν μια καλύτερη εποχή για να ζεις, αλλά τότε δημιουργήθηκε ενδιαφέρουσα τέχνη σε μικρό χρονικό διάστημα.


Ανασκοπώ το παρελθόν μου και αυτός είναι ο λόγος που αγαπώ τα φιλμ Super 8. Προκαλούν ένα νοσταλγικό συναίσθημα και μια αντανάκλαση του παρελθόντος μέσα από έναν φακό παρόμοιο με αυτόν που το μυαλό μου ανακαλεί τις μνήμες. Ελαφρώς ξέθωρες, χωρίς καλό focus και την ίδια στιγμή όμορφες.


Είναι ένα μελαγχολικό συναίσθημα που απολαμβάνω ως εμπειρία παρότι μερικές φορές μπορεί να σου ραγίσει την καρδιά.

 

The Dandelion - El Poncho Rojo (time to go)

 

Info

The Dandelion 

12/4, 21:00

six d.o.g.s (Αβραμιώτου 6-8, Μοναστηράκι, 210 3210510

Εισ.: 14- 17 €

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ