Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot

Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot Facebook Twitter
0

IDEAL. Βλέποντας non-stop τους τέσσερις κύκλους από το εξαιρετικό sitcom του BBC που γράφει και σκηνοθετεί ο Graham Duff με πρωταγωνιστή τον απίθανο Johnny Vegas, κι ενώ συνειδητοποιείς ότι όλα διαδραματίζονται σε ένα διαμέρισμα του Μάντσεστερ χωρίς ούτε ένα εξωτερικό γύρισμα, σε πιάνει απελπισία για τα σίριαλ της ελληνικής τηλεόρασης. Συμπτωματικά, μόλις είχε τελειώσει ο τέταρτος κύκλος του «Ideal» (ο πέμπτος κυκλοφορεί τον Ιούλιο σε DVD, ενώ στο τέλος του καλοκαιριού θα προβληθεί στην αγγλική τηλεόραση ο έκτος), άκουσα μια συζήτηση με ανθρώπους που προφανώς ήταν στελέχη της TV να γκρινιάζουν στο διπλανό τραπέζι για τις περικοπές στα σίριαλ και τις (ακόμα πιο) φτωχές παραγωγές που ετοιμάζονται για το φετινό φθινόπωρο. Οk, μπορεί να μην υπάρχει χρήμα για ακριβές παραγωγές, αλλά το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι (με ελάχιστες εξαιρέσεις) τα σενάρια στα ελληνικά σίριαλ είναι για κλάματα. Επιστρέφοντας στο «Ideal», ακόμα κι αν κάποιος τολμούσε στην Ελλάδα να εγκρίνει σίριαλ με κεντρικό ήρωα έναν ντίλερ ινδικής κάνναβης (απ' όπου και το I deal), δεν υπήρχε περίπτωση να μην αναγκάζονταν να το κόψουν στο δεύτερο επεισόδιο (και όχι φυσικά μόνο για τα κατ' επανάληψη γκέι φιλιά). Ο Μοζ είναι σχεδόν μονίμως κλεισμένος μέσα στο διαμέρισμά του πίνοντας μπάφους και βγάζει τα προς το ζην από την πώληση χασίς σε ένα πλήθος εξωφρενικών χαρακτήρων που παρελαύνει ασταμάτητα και περιλαμβάνει: έναν μπάτσο-πρώην ρέιβερ που του προμηθεύει «υλικό» απ' τις κατασχέσεις της αστυνομίας, έναν Ινδό DJ που καυχιέται για τα white label που διαθέτει (οι δύο τελευταίοι έχουν σεξουαλικές σχέσεις με τη γυναίκα του), τη νεαρή γειτόνισσα-μπέιμπι σίτερ που μένει έγκυος από τον 15χρονο που «φροντίζει» (και γεννάει το παιδί του), τον Cartoon Head, δηλαδή έναν εγκληματία που έχει μόνιμα κολλημένη μια μάσκα ποντικού στο πρόσωπό του κι ο οποίος κόβει τις παλάμες απ' τους ανθρώπους που σκοτώνει, τη νεκρόφιλη γειτόνισσα που είναι ερωτευμένη με τον Μοζ και από τον τρίτο κύκλο κυκλοφορεί με μάσκα σφήκας, τον φανταχτερό γκέι γείτονα που σε κάθε σκηνή εμφανίζεται με νέο γκόμενο (τον παίζει ο ίδιος ο Graham Duff), έναν καλλιεργητή οικολογικών λαχανικών με τη Γιαπωνέζα γυναίκα του, έναν κακοποιό σε αναστολή και την Ισπανίδα φίλη του (την οποία γνώρισε όταν είχε χάσει τη μνήμη της και την έπεισε ότι ήταν ζευγάρι) και ένα σωρό ακόμα χαρακτήρες στα όρια του σουρεαλιστικού. Η σειρά, που παρεμπιπτόντως προβάλλεται από το BBC3 στις 10:30 το βράδυ και όχι μετά τα μεσάνυχτα, παρουσιάζει εντελώς ρεαλιστικά τη ζωή στο Μάντσεστερ του σήμερα, έστω και μέσα από τους ανθρώπους που από πολλούς θεωρούνται περιθώριο, αλλά τελικά δεν είναι παρά το πιο μεγάλο μέρος της κοινωνίας, σχολιάζοντας με πολύ έξυπνο τρόπο την οικονομική και κοινωνική κατάσταση της βόρειας Αγγλίας. Δεν αφήνει ασχολίαστο τίποτα, ούτε καν τη θρησκεία (σε μια σκηνή εμφανίζεται ο Χριστός με τη μορφή του Mark E. Smith!). Μεγάλο ατού της σειράς είναι η μουσική που επιλέγει ο ίδιος ο σκηνοθέτης και έχει προκαλέσει ένα σωρό συζητήσεις στο φόρουμ του BBC από την πρώτη στιγμή και που περιλαμβάνει κομμάτια των Broadcast, Throbbing Gristle, Radian, Eyeless In Gaza, Fall, Skream, Colin Newman, το «Voodoo Ray» του A Guy Called Gerald και άλλα πολλά, στη γραμμή ακριβώς δηλαδή που το underground συναντάει το mainstream (ακούγονται και Primal Scream, Pulp και Tricky). Ένα σίριαλ με ατάκες πανέξυπνες και ξεκαρδιστικές, υψηλού επιπέδου, ακόμα κι όταν γίνεται αφελής «λαϊκή φάρσα» με χαρακτήρες ακραίους αλλά συμπαθείς, με σλάπστικ βία που ξαφνιάζει και συγκινητικές στιγμές που σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα, ένα σίριαλ που το βλέπεις και το ζηλεύεις.

THE PURPLE BRAIN. Ακούγοντας (πολύ)αναμενόμενα άλμπουμ από νέους μουσικούς που είναι θέμα σχολιασμού τις τελευταίες μέρες, αντιλαμβάνομαι ότι το πρόβλημα με τη νέα χορευτική μουσική (που στην ουσία δεν τη χρησιμοποιεί κανείς για χορό, περισσότερο προσφέρεται για να χτυπήσεις ρυθμικά το πόδι σου) είναι ότι όλα τα κομμάτια είναι τόσο ίδια μεταξύ τους, που σπάνια πετυχαίνεις πια κάτι αναγνωρίσιμο, που να μπορείς με τη δεύτερη ακρόαση να θυμάσαι τι είναι. Ακούς ένα άλμπουμ και σου θυμίζει άλλα δέκα. Το πρώτο (και πολύ καλό) άλμπουμ του Lorn («Nothing Else»), για παράδειγμα, που κυκλοφορεί στην εταιρεία Brainfeeder του Flying Lotus ξεκινάει πολύ ελπιδοφόρα με ρυθμικά κομμάτια, με μελωδίες να στροβιλίζονται γύρω από κοφτά επιθετικά μπιτ και μετά βουλιάζει σε μια σκοτεινιά και μια μελαγχολία που παραπέμπουν σε ένα σωρό ηλεκτρονικά άλμπουμ που έχτισαν την ηλεκτρονική σκηνή των '90s και των '00s μέχρι το πρώιμο dubstep. Κατά στιγμές εξαιρετικό, αλλά δύσκολα αναγνωρίζεις τον ήχο του ανάμεσα στα δεκάδες παρόμοια που κυκλοφορούν πια σωρηδόν. Κι ο Lorn είναι απ' τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις. Το νέο άλμπουμ του Paul White, «The Purple brain», με τα ψυχεδελικά sample του Σουηδού εκκεντρικού μουσικού S.T. Mikael μπορεί να κυκλοφορεί από τη Stones Throw, αλλά είναι πολύ κατώτερο από το περσινό του «The Strange dreams of Paul White», που διέθετε τουλάχιστον τη φρεσκάδα ενός μουσικού που πειραματίστηκε πολύ πετυχημένα με τα beat tape. Το μόνο ενδιαφέρον μέσα στον βαρετό αχταρμά που έχει προκύψει είναι τα sample απ' τα ορίτζιναλ, σε έναν δίσκο που μπορεί να μην είναι κακός, αλλά είναι τόσο επίπεδος που τελειώνει και δεν σου έχει αφήσει τίποτα.

DOO DOO RUN. Κι ενώ η «χορευτική» μουσική έχει αρχίσει να επαναλαμβάνεται επικίνδυνα τον τελευταίο καιρό, ορίστε μία ενδιαφέρουσα πρόταση από τον Eric Copeland, βασικό μέλος των Νεοϋορκέζων Black Dice και μισό των Terrestrial Tones: ένα νέο single που αφήνει μεγάλες υποσχέσεις για το επερχόμενο άλμπουμ του, στο οποίο ανακατεύει το dub, τα παράξενα φωνητικά και το garage rock με το ροκαμπίλι των '50s σε ένα από τα καλύτερα single που ακούστηκαν φέτος (το «Doo Doo Run/Fundinkdeath»). Ένας μεταλλαγμένος Phil Spector για τις μέρες της κρίσης.

TEN FOR MY I-POD: baby guru-untitled album, eric copeland-doo doo run, lorn-nothing else, paul white-the purple brain, monopoly-paramatma, castablast-i can hear you now (ep), future sound of london-cascade, σωτήρης κοματσιούλης-σαν τον άνεμο, rooms in negative-cabin/port/garden/rooftop bar, caribou-swim

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ