O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Ο Γιάννης Χαραλαμπίδης την δεκαετία του ογδόντα
0

Η πρώτη φορά που αισθάνθηκα ρίγη στο άκουσμα ενός κομματιού

 

 "Σε είδα να κλαίς" των Ex Humans. Δεν περίμενα τέτοιο συναίσθημα από punk συγκρότημα και δεν με εκπλήσει που και η υπόλοιπη δουλειά τους ήταν άψογη.

H πρώτη αφίσα τραγουδιστή/συγκροτήματος που κρέμασα στο δωμάτιο μου

 

Πάνω από το κρεβάτι μου υπήρχε μια τεράστια αφίσα των Stranglers.

Οι Stranglers μου ήταν ιδιαίτερα αγαπητοί γιατί είχαν πλήκτρα. Ενα όργανο που παίζω και τα περισσότερα groups τότε δεν είχαν. Και φυσικά τα έπαιζε ο Dave Greenfield που οι ήχοι και τα σχήματα που έβγαζε και έπαιζε μου ακούγονταν εξωπραγματικά!

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
The Stranglers

 

Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό από την δεκαετία του ογδόντα

 

 Πατήσια, Γκράβα, Πλατεία Κολιάτσου, Αμερικής, Καραμανλάκη, το studio στην Τελέστου. Πρόβες στον Υμητό με τους Ανυπόφορους και αργότερα σε ένα υπόγειο parking στη Δροσοπούλου με τους Split Image. Σοφίτα και Πλάτανος/Πλάκα, Τσαφ και Green Door/Εξάρχεια, Dragonfly και Happening/Ακαδημίας, Muswells/Ιμβρου, Χύμα/Μεσογείων, Σκιάχτρο/Φάληρο. Οι συναυλίες στο Sporting και αργότερα στο Ρόδον. Ποπ και ροκ, Απόηχοι/Αργύρης Ζήλος (respect).

Απόριψη, αντίδραση, αβεβαιότητα, no future.

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Ο Γιάννης Χαραλαμπίδης στα 80s

Η πρώτη φορά που αισθάνθηκα περήφανος που κάνω μουσική

 

 Οταν σε μια ιδέα μου, προσθέθηκαν και άλλα όργανα και έγινε κομμάτι. Δεν θα έλεγα πως αισθάνθηκα ‘περήφανος’ αλλά σίγουρα μια ευχαρίστηση και ικανοποίηση.

 

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Ο Γιάννης Χαραλαμπίδης στα 80s

Η τελευταία φορά που αισθάνθηκα τρακ πριν βγω στην σκηνή

 

 Το 2008 στο ‘8 Δυτικά’ όταν ξαναβγήκα στη σκηνή με τους Split Image μετά από πάρα πολλά χρόνια. Ετρεμαν τα χέρια μου με αποτέλεσμα να κάνω αρκετά λάθη που ελπίζω να κατάλαβα μονάχα εγώ.

 

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Το πρώτο μουσικό κομμάτι που μου άρεσε και δεν είχε καμία σχέση με την μουσική που δημιουργώ σήμερα

 

 Παραδέχομαι πως στο παρελθόν είχα βάλει παρωπίδες και οτιδήποτε δεν είχε σχέση με τη μουσική που άκουγα και με αντιπροσώπευε το απέριπτα με τη μία, πραγμα που δεν είναι απαραίτητα και κακό. Αλλά για να απαντήσω στην ερώτηση, τα τελευταία χρόνια μου αρέσει αρκετά η δουλειά της Κρίστη Στασινοπούλου και του Στάθη Καλυβιώτη, a.k.a. Greekadelia.

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Το πρώτο live μου

 

 16 Απριλίου 1983 στη Μαράσλειο με το πρώτο μου group, τους ‘Ηλεκτρόλυση’ support στους Ανυπόφορους ! Θυμάμαι είχαμε παίξει και το Psycho killer των Talking heads. Εχω ακόμα την κασσέτα (στον σκληρό μου τώρα πια) και την ακούω που και που και γελάω.

 

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

 

H τελευταία φορά που ένας θαυμαστής/θαυμάστρια μου ξέφυγε εντελώς

 

 Σε ένα live με τους Split Image το 1988, ανέβηκε ένας στη σκηνή την ώρα που παίζαμε και μου τράβηξε ένα μπουκέτο, έτσι στα καλά καθούμενα. Υποθέτω όμως πως δεν θα μπορούσα να τον αποκαλέσω θαυμαστή...

Η τελευταία φορά που εκνευρίστηκα με ένα σχόλιο που άκουσα για το είδος της μουσικής που κάνω

 

Οπως κάθε μορφή τέχνης, έτσι και η μουσική έπεται θετικών και αρνητικών σχολίων. Τα αρνητικά έχω μάθει να τα προσέχω και να τα σημειώνω χωρίς να τους επιτρέπω να με εκνευρίζουν, αλλά και εαν κάποιο με είχε εκνευρίσει στο παρελθόν δεν θα έδινα την ικανοποίηση σε αυτόν που το έγραψε να το αναφέρω εδω πέρα.

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Η πρώτη ιδέα που μου ήρθε στο μυαλό για την τελευταία μου δουλειά

 

 Το 7ιντσο που κυκλοφόρησα με τους Split Image (Time is not my friend ~ A Muse). Πως είναι οτι πιο σοβαρό έχω κάνει ως σήμερα, αλλά σίγουρα και για το επόμενο, το ίδιο θα πιστέψω.

 Η τελευταία φορά που αισθάνθηκα ικανοποίηση σε ένα live ως θεατής

 

 Τον Μάρτιο του ’14 όταν είδα τους Metro Decay στο Gagarin στο live που έγινε για την ενίσχυση της ταινίας/ντοκιμαντέρ ‘Εδω δεν υπάρχει άσυλο’ του Θανάση Γιαννόπουλου και του Μιχάλη Καφαντάρη. Μπορεί να ήταν οι μισοί αλλά μόνο που ακούστηκαν κομμάτια τους με ικανοποίησε. Τους Metro Decay των 80s τους θεωρώ το καλύτερο group που έχει περάσει από την Ελλάδα.

Ο τελευταίος δίσκος άλλου συγκροτήματος/τραγουδιστή που δεν μπορώ να σταματήσω να ακούω

 

 The Man from Managra – The Man from Managra. Ελπίζω σύντομα ο αγαπητός Coti K να μας προσφέρει και άλλα αριστουργήματα.

 Ένα συλλεκτικό αντικείμενο που έχει να κάνει με την μουσική για το οποίο αισθάνομαι περήφανος 

 

Τα αποκόματα εισητηρίων από live συγκροτημάτων που κατάφερα να δω και δεν υπάρχουν πια.

 

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Ένα μουσικό κομμάτι που μου φέρνει στο μυαλό αμέσως τους γονείς μου

 

 Οταν ήμουν 15 χρονών είχα πάει διακοπές με τους γονείς μου και η μόνη κασσέτα που είχα στο walkman και άκουγα όλη την ώρα ήταν το Desire των Tuxedomoon. Το είχα μάθει απ’έξω και όποτε το ακούω τώρα συχνά θυμάμαι εκείνο το καλοκαίρι με τους γονείς μου.

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Ο Γιάννης Χαραλαμπίδης έφηβος

 Ένας δίσκος που καθόρισε την εφηβεία μου

 

 Το Pornography των Cure. Ο κος Robert Smith έχει πολλά να απαντήσει...

 

 Ένα κομμάτι που μου φέρνει στο μυαλό μια ερωτική μου ιστορία

 

‘Your funeral my trial’ του Nick Cave and the bad seeds και τίποτα άλλο για αυτό.

 

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

 Η τελευταία φορά που βούρκωσα στο άκουσμα ενός κομματιού

 

"Pas de Deux" από τον καρυοθραύστη του P. Tchaikovsky.

Ενα μουσικό κομμάτι μπορεί να σου φτιάξει τη διάθεση ή να στη χαλάσει και αντίστροφα μπορείς να φτιάξεις ή να χαλάσεις τη διάθεσή σου με ένα μουσικό κομμάτι.

Ο τρόπος που χτίζεται πάνω στη μονοτονία, γεμίζει και ξεδιπλώνεται αυτό το κομμάτι, πάντα με συγκινεί.

 

 

Αυτό το κομμάτι θέλω να παίζουν την ημέρα της κηδείας μου στο repeat

 

‘Darkness’ από Split Image. Ολα όσα θα θέλαμε να ξέρουμε για τα σκοτεινά μονοπάτια που μας περιμένουν.

 

 Όλες οι φωτογραφίες προέρχονται απο το προσωπικό αρχείο του Γιάννη Χαραλαμπίδη και δόθηκαν για αποκλειστική χρήση στο LIFO.gr

 

 

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Ο Γιάννης Χαραλαμπίδης έπαιζε πλήκτρα με τους Ανυπόφορους έως τα τέλη του 1984 που σταμάτησαν. Μετά συνέχισε με τους Split Image όπου παίζει έως και σήμερα.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ