O πρώτος δίσκος που αγάπησε η Anna Mystic

O πρώτος δίσκος που αγάπησε η Anna Mystic Facebook Twitter
Τον αγαπώ τελικά αυτόν τον δίσκο γιατί με την γοητεία του και το «καινούργιο» που έφερε τότε στον μουσικό μου ορίζοντα, μου άλλαξε πορεία, με πήρε ταξίδι και σε άλλα είδη και με έμαθε να είμαι ανοιχτή στο νέο ήχο και λιγότερο δογματική....
0
ΑΠΟ ΤΗΝ ANNA MYSTIC

Δεν μπορώ να ξεχωρίσω έναν μόνο δίσκο από το παρελθόν, κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατον, γιατί έχω αγαπήσει και αγαπώ ακόμη πολλούς και διαφορετικούς δίσκους μεταξύ των, από διαφορετικά είδη και εποχές. Ευτυχώς η αγάπη μου για την συγκεκριμένη μουσική όχι μόνο δεν μειώθηκε μέσα από τα χρόνια της επαφής μου με αυτήν αλλά το αντίθετο, το οποίο όμως τώρα ως αποτέλεσμα έχει να βρίσκομαι σε αμηχανία έχοντας να επιλέξω έναν δίσκο μόνο.

Έτσι θα προτιμήσω να αναφερθώ σε έναν δίσκο που και τον αγαπώ πολύ αλλά και που ταυτόχρονα με επηρέασε βαθύτατα. Είναι το LP των Zulu Warriors με τίτλο Warrior Dub. Το label είναι το W.A.U.! MR MODO RECORDS και κυκλοφόρησε το 1989. Θυμάμαι ότι τον αγόρασα από το Metropolis, αν θυμάμαι καλά το 1992. Για μένα ήταν ο πρώτος καθαρόαιμος, όπως διαπίστωσα αργότερα, δίσκος Steppers-Dub που αγόρασα στη ζωή μου. Όταν τον έβαλα να παίξει στο πικάπ δεν ήξερα τίποτα σχετικά με αυτόν και δεν κατάφερα να μάθω και για αρκετά χρόνια μετά. Να υπενθυμίσω ότι το internet δεν είχε μπει ακόμη στη ζωή μας.

Όταν λοιπόν άρχισε η ακρόαση του δίσκου η έκπληξη μου ήταν μεγάλη. Δεν ήμουν σίγουρη ότι καταλάβαινα αυτό που άκουγα γιατί η φόρμα και η παραγωγή του δίσκου με ξένιζαν από την μία αλλά από την άλλη δεν μπορούσα να σταματήσω να τον ακούω γιατί με γοήτευε τρομερά! Δεν έμοιαζε με το Reggae Dub όπως το ήξερα μέχρι τότε, είχε χτυπήματα μπότας και στα 4/4 του μέτρου, το οποίο είναι και το χαρακτηριστικό των Steppers Dub κομματιών αλλά ταυτόχρονα ήταν Reggae και μάλιστα Roots Reggae… Η θεματολογία των στίχων στα λίγα αλλά εξαιρετικά φωνητικά που έχει, παραμένει μέσα στα πλαίσια της Roots Reggae κουλτούρας. Το εξώφυλλο επίσης παραπέμπει σε παλαιοτέρα από την εποχή του Τζαμαϊκάνικα εξώφυλλα της δεκαετίας του ’70.

O πρώτος δίσκος που αγάπησε η Anna Mystic Facebook Twitter

Αυτός ο «αστικός» σκληρός ήχος των Steppers Dub με έμφαση στα μπάσα και στο ρυθμό είναι Βρετανικής προέλευσης καταρχήν. Θα εξελιχθεί ηχητικά μέσα από την κουλτούρα των νεότερων Βρετανικών Sound Systems όπως αυτά του Jah Shaka και του Aba Shanti-I και θα εξαπλωθεί σε Ευρώπη και Ιαπωνία. Παραλείποντας πολλά, θα πάω δέκα χρόνια αργότερα όταν περίπου στα τέλη των ‘90s αρχές 2000 εμφανίζεται στην Βρετανική ηλεκτρονική μουσική σκηνή το Dubstep παράγωγο είδος των 2 Step Garage, Drum ‘n’ Bass και Steppers Dub.

Τον αγαπώ τελικά αυτόν τον δίσκο γιατί με την γοητεία του και το «καινούργιο» που έφερε τότε στον μουσικό μου ορίζοντα, μου άλλαξε πορεία, με πήρε ταξίδι και σε άλλα είδη και με έμαθε να είμαι ανοιχτή στο νέο ήχο και λιγότερο δογματική. Με επηρέασε για πάντα καθότι 23 χρόνια μετά το Steppers Dub είναι από τα αγαπημένα μου είδη να παίζω και δεν είναι κάτι που φαίνεται ότι θα αλλάξει. Ή μήπως όχι και απλώς δεν έχει τύχει να φτάσει στα αυτιά μου ένας ανάλογος δίσκος; Θα δείξει…

ΥΓ: Ο δίσκος φυσικά υπάρχει ακόμη και αναπαύεται στο ράφι του, καθότι τον αγόρασα και ψηφιακά. Τον ακούω ακόμη και πρόσφατα έπαιξα το κομμάτι Zulu 2000.

Info:

H Anna Mystic θα παίξει μουσική στο πρώτο Back A Yard party που θα γίνει την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου στο υπόγειο του LAB (Loukoumi Arts Basement) στο Μοναστηράκι μαζί με τους Blend Mishkin,  Bass Delight, BigShine μέλος των SKGs Dub Alliance και το Βρετανό dj και παραγωγό JSTAR. Περισσότερα για την Anna Mystic στην σελίδα της στο Facebook

 



Επιμέλεια:
Βαγγέλης Μακρής


0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ