Οι «Μεταμορφώσεις» του Kyklos Ensemble

Οι «Μεταμορφώσεις» του Kyklos Ensemble Facebook Twitter
0

Το σύνολο Kyklos Ensemble επιλέγει για πρώτη φορά μια φασματική διαδρομή στη διαχρονικότητα της μουσικής δημιουργίας. Κορυφαία έργα των Γ. Σ. Μπαχ, Μπρίττεν, Μπεργκ, Στραβίνσκυ, Ξενάκη και Κουμεντάκη εμφανίζονται στο σήμερα άλλοτε μέσα από τη διαδικασία της μεταγραφής, της διασκευής ή της ανασύνθεσης· άλλοτε μέσα από την αναδιατύπωση συγκεκριμένων παραδοσιακών μουσικών θεμάτων· και άλλοτε εμπνευσμένα από έννοιες προερχόμενες από την αρχαία φιλοσοφία και ποίηση. Τα μέλη του KYKLOS ENSEMBLE, είτε σε σολιστικό ρόλο είτε πειθαρχώντας στον κοινό σκοπό, επικαιροποιούν τις βαθιές αξίες της μουσικής από το παρελθόν μέχρι σήμερα σε ένα υπέροχο ταξίδι στο ηχοχρωματικό φάσμα.

Σολίστ είναι ο ομποΐστας Μάριος Αργυρός και ο βιολονίστας Αντώνης Σουσάμογλου. Η συναυλία εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Σειράς Σύγχρονη μουσική δημιουργία και αποτελεί συμπαραγωγή του Oργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το Kyklos Εnsemble.

«Η ιδέα των μεταμορφώσεων διατρέχει όλη την ιστορία της μουσικής ως ανάγκη για επαναπροσδιορισμό των ιδεών που διέπουν την εξέλιξη και τη συνεχή ανανέωση της μουσικής μέσα στους αιώνες», γράφει o συνθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Kyklos Εnsemble Γιώργος Κουμεντάκης στο σημείωμά του για το έντυπο πρόγραμμα της συναυλίας. «[...] Επιλέξαμε μεταμορφώσεις έργων διαφορετικών εποχών από το Μπαρόκ μέχρι τις μέρες μας που μεταλλάσσονται με τη διαδικασία της μεταγραφής, της διασκευής ή της ανασύνθεσης, αλλά και της επιρροής από συγκεκριμένα παραδοσιακά μουσικά θέματα και φυσικά της επίδρασης εννοιών που προέρχονται από την αρχαία φιλοσοφία και ποίηση. Όλα τα έργα της συναυλίας μεταμορφώνονται όπως το χειρόγραφο (παλίμψηστο), του οποίου η αρχική γραφή έχει αποξεστεί για να μπει στη θέση της μια δεύτερη, τρίτη ή τέταρτη μουσική αποτύπωση».

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT